abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94970361
Ik heb een vraagje over Android. Ik heb altijd begrepen dat Android open-source is, maar nu vertelde iemand mij het verhaal dat dit alleen handig is voor de fabrikanten. De gebruiker zelf heeft hier weinig aan. Ik dacht altijd dat elke telefoon met Android hetzelfde besturingssysteem hadden met verschillende thema's. Een beetje zoals wordpress werkt. De kern kan je altijd updaten, maar het thema eromheen kan je los daarvan aanpassen. Nou vertelde deze persoon mij dat als er een nieuwe versie van Android uitkomt, je deze niet zomaar op bijv. je HTC kan installeren, want de fabrikant moet hem eerst aanpassen. Klopt dit? Ik lees bijv. over honeycomb, dat zou dan de laatste versie zijn. Stel ik heb een HTC met Android, kan ik dan gelijk honeycomb installeren of moet ik wachten tot HTC dit doet? Ik vind het een vrij onlogisch verhaal, want dan heb je allemaal verschillende versies van Android en kan je nooit gebruik maken van de laatste mogelijkheden. Ik gebruik nu zelf een iPhone en heb voornamelijk produkten van Apple, maar probeer toch op de hoogte te blijven van andere systemen, zodat ik niet in de wereld van Apple blijf steken. Ik hoop dat jullie zin hebben om mij hier uitleg over te geven.
  zondag 3 april 2011 @ 09:56:44 #52
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94970488
Fabrikanten moeten zelf weten of ze hun toestel een upgrade geven naar een volgende versie.
Wel zijn er voor de meeste toestellen goede costom roms te vinden, soms zelfs beter dan de meegeleverde versie van de fabrikant, in zoverre is het systeem dus heel open, mensen kunnen hun eigen versie maken.

Er zijn toestellen die op android 1.6 zijn blijfen hangen, en zo zullen er ook tablets zijn die straks geen upgrades gaan krijgen naar een nieuwere versie dan de meegeleverde 3.0 (honneycomb).
Als dat gebeurt ben je afhankelijk van mensen die Roms maken voor het toestel dat jij in je bezit hebt.

Op het moment heeft Android dus gewoon last van fragmentatie, hier een artikel over hoe en wat google er aan gaat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 03-04-2011 10:02:39 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_94970924
Thanks. Even doorlezen.
  zondag 3 april 2011 @ 13:00:07 #54
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_94974670
En veel fabrikanten locken hun toestellen, waardoor je geen custom roms kunt installeren op je telefoon, tenzij je de bootlock eraf haalt, vergelijkbaar met jailbreaken op de iPhone. Het grote verschil tussen het jailbreaken van een iPhone en het verwijderen van de bootlock van een Android telefoon, is dat je bij een Android telefoon nooit meer iets hoeft te doen om updates te krijgen. Bij een iPhone kun je niet een nieuwe versie van iOS krijgen zonder je jailbreak ongedaan te maken. Bij Android kun je gewoon blijven updaten na een bootlock verwijdering :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zondag 3 april 2011 @ 13:25:55 #55
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94975364
Ik hoop echt dat Google de update clausule gaat invoeren, zou dus betekenen dat je updates krijgt tot je telefoon het niet meer aan kan ;)
pi_94979602
Is er eigenlijk een apart android apps topic, of doen we dat hier? :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_94979645
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_94979852
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:24 schreef -J-D- het volgende:
Android #33
Thanks again :)
Nog even 33 topics met tips doorlezen :')
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_94999435
Wat vinden jullie, toch maar een Archos 101 of de ( naar mijn mening betere ) Point of View mobii Tegra.
Ik weet het allemaal niet meer, die POV klinkt echt goed, wat moet ik doen? :P
  zondag 3 april 2011 @ 22:02:21 #60
327191 RobertNL
For your gear.
pi_94999960
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:56 schreef Hyundai het volgende:
Wat vinden jullie, toch maar een Archos 101 of de ( naar mijn mening betere ) Point of View mobii Tegra.
Ik weet het allemaal niet meer, die POV klinkt echt goed, wat moet ik doen? :P
Als de POV upgrade naar 3.0 krijgt (al is het maar door een custom rom) dan zou ik zeker die nemen.
  zondag 3 april 2011 @ 22:06:10 #61
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_95000366
Mijn broer heeft de POV Mobii Tegra gekocht. Ook leuk wel, maar wel een stuk(je) zwaarder, wat vierkanter en heeft geen kick-/legstand. Ik weet niet. Ik sloeg mezelf niet voor m'n kop dat ik die niet gedaan had toen ik er mee mocht spelen. De Archos 101 schreeuwde gewoon 'Shiz, zie mij dan, ik ben jouw tablet, koop me, wij zijn soulbuddy's', dat heb ik ook met schoenen, shirts, maar ook m'n telefoon: de Desire Z en het nieuwe tablet dat eraan komt de Eee Pad Slider. :P Design, feel, touch, gewoon helemaal mijn ding. De POV vind ik een beetje te iPad-achtig, met die 'grote' randen eromheen. Maar de Tegrachip is natuurlijk fijn (mogelijke upgrade 3.0 erdoor?), al vond ik er in de praktijk zo'n nul komma nul verschil in zitten tussen de twee.

Uiteindelijk is het heel persoonlijk. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_95002498
Probleem:

Ik heb een Archos 101 en daar wil ik een routeplanner op laten draaien. Gezocht en Navion gevonden Navion.apk(Versie2.61) geïnstalleerd en nee niet werken. Weet iemand of er wel een routeplanner is die werkt op de Archos 101?
Helaas komt het vaker voor dat applicaties voor Adroid telefoon niet werken op de tablet, kan iemand aangeven waar dat aan ligt. En of daar een oplossing voor is.
pi_95004677
Ik zat ook een klein beetje met die randen in mijn maag. Want nouja, ze zijn best wel groot. Aan de andere kant is het handig omdat ik dan mijn duimen ergens kan laten. Verder is de kickstand te vervangen door zo'n Docking Station, wat ook weer een stukje stabieler is.

Verder is het volgens mij vrij zeker dat de mobii Tegra een update naar 3.0 krijgt, dus dat is ook echt wel een plus. Verder had ik het idee dat de software wat vloeiender loopt ( zeker met wat kleine tweaks )
pi_95007135
Wat een domme actie van Samsung om de nieuwe Galaxy Tab 10.1 vodafone exclusive te maken. Zo ga je nooit de iPad "verslaan" natuurlijk.

Sukkels.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_95011547
Ik heb eindelijk nieuwe firmware op mijn POV weten te zetten. Het trucje was om de driver in de root te zetten. Vraag me niet waarom maar nu pakte Win7 hem wel in 1 keer. Update maakt duidelijk verschil qua snelheid, dus dat is goed.

Alleen wist het dus ook alle apps en instellingen. En nou heb ik weer het probleem dat veel apps niet fullscreen zijn. Met spare parts lijkt het ook niet meer te lukken.

Ik gebruik de tablet nog het meest voor spelletjes dus dat zuigt als ze op miniformaat blijven. :{

Hebben jullie dit probleem niet? Ik las dat de Galaxy tab er wel last van heeft.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  maandag 4 april 2011 @ 07:49:51 #66
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_95011738
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:04 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een domme actie van Samsung om de nieuwe Galaxy Tab 10.1 vodafone exclusive te maken. Zo ga je nooit de iPad "verslaan" natuurlijk.

Sukkels.
De normale 10.1 komt later uit. Die van Vodafone is wel anders op een enkel punt, namelijk dat ie een betere camera heeft (maar wel dikker is). Dat Samsung dit doet is niet zo heel gek, aangezien ze daar flinke flappen voor vangen en ondertussen de 'echte' 10.1 nog wat kunnen tweaken.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 4 april 2011 @ 09:26:54 #67
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
  maandag 4 april 2011 @ 23:38:57 #68
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95053183
quote:
Kijk daar worden we blij van!
pi_95178637
ik heb een probleempje met mn Flytouch3, of eerder met de App Market. ik wil namelijk wel een game kopen op de computer, maar dit kan niet omdat mijn flytouch niet wordt herkend als officieel Android apparaat, hij wordt dus weergegeven als een naamloos apparaat zonder merk. Hierdoor kan ik dus geen apps kopen, weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
  donderdag 7 april 2011 @ 19:24:14 #70
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95180484
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:47 schreef Dudeweiser het volgende:
ik heb een probleempje met mn Flytouch3, of eerder met de App Market. ik wil namelijk wel een game kopen op de computer, maar dit kan niet omdat mijn flytouch niet wordt herkend als officieel Android apparaat, hij wordt dus weergegeven als een naamloos apparaat zonder merk. Hierdoor kan ik dus geen apps kopen, weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
Google eens op full android market acces :) denk dat je dan wel wat vind
pi_95182514
Ik hoor veel goeie dingen over de Flytouch III. Is dit een mooi ding om gewoon te gebruiken om eens een film te kijken, een spel te spelen en een beetje te surfen? Ik hoef er niet teveel mee te doen gewoon normale dingen geen ingewikkelde dingen dus is deze dan geschikt voor mij?
  donderdag 7 april 2011 @ 20:08:12 #72
327191 RobertNL
For your gear.
pi_95182898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef thijs1994 het volgende:
Ik hoor veel goeie dingen over de Flytouch III. Is dit een mooi ding om gewoon te gebruiken om eens een film te kijken, een spel te spelen en een beetje te surfen? Ik hoef er niet teveel mee te doen gewoon normale dingen geen ingewikkelde dingen dus is deze dan geschikt voor mij?
Ja
pi_95187670
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef thijs1994 het volgende:
daar is ie dus echt fantastisch voor, ik heb hem ook :P
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Google eens op full android market acces :) denk dat je dan wel wat vind
ik zie nogal wat meuk ook over rooten, is daar nog een speciale app voor ofzo?
pi_95239401
Ik krijg volgende week mijn Xoom 32 GB Wifi binnen voor 500 euro incl. verzendkosten, kan niet wachten. :P
If not now, then when.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:33:53 #75
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_95243913
Douane kosten?
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')