abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 20:25:45 #76
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_95135854
Het ergste vind ik gewoon het gemak waarmee dit alles lijkt te gaan. Doet het die vent geen pijn om zn hele ministerie uit te kleden?

En waarom steeds in het kader van een gezond financieel beleid? Jarenlang bezuinigen en zo ontzettend veel snijden is toch ook niet gezond meer?

Vroeger waren investeringen goed, tegenwoordig is alles eruit gooien blijkbaar goed.
Sommige ministeries zouden ze gewoon bij wet moeten beschermen tegen zulke bezuinigingen.

Prima om dingen op orde te krijgen en tuurlijk wil je besparen op zaken en niet onnodig geld uitgeven, maar kijk dáár dan naar en ga niet blind van alles eruit flikkeren.
Curiousity is a curse...
pi_95135875
quote:
Op woensdag 6 april 2011 20:25 schreef FadetoGreen het volgende:

[..]

Ja idd, ik zou uit protest op deze regering links stemmen, maar die zijn allemaal anti-defensie. Sissy's
Mag jij al stemmen dan?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 6 april 2011 @ 20:26:11 #78
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95135880
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De politiek is 40 jaar lang geperverteerd door die linkse rotzooi, er mag dan nu wel een rechte regering zitten, maar alles wat eronder zit heeft nog precies dezelfde defaitistische en anti-militaristische houding.

Die vinden het doorvoeren van hun rare wereldbeeld belangrijker dan wat echt nodig is, laat de rest maar stikken, zolang ik mezelf goed kan voelen door één of ander raar project in Takke Toekie land.

Of het "maken" van natuur is ook weer zoiets raars, dan gaan ze honderden miljoenen uitgeven om natuur te maken. Gewoon om een gebied een hek zetten en 100 jaar niets meer aan doen, dan maak je natuur, en dat helemaal gratis.

Prioriteiten stellen kan de overheid in dit land (vergeet niet, de regering is weg, maar het beleid is er dan nog steeds. Dat voeren de topambtenaren uit, die blijven gewoon zitten) niet meer.
Goed gezegd.
De jongste :)
  woensdag 6 april 2011 @ 20:26:22 #79
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95135897
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:26 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Mag jij al stemmen dan?
Ik zei ik zou. Sorry hoor.
pi_95135950
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:25 schreef Amootje het volgende:
Het ergste vind ik gewoon het gemak waarmee dit alles lijkt te gaan. Doet het die vent geen pijn om zn hele ministerie uit te kleden?

En waarom steeds in het kader van een gezond financieel beleid? Jarenlang bezuinigen en zo ontzettend veel snijden is toch ook niet gezond meer?
Eigenlijk moeten we hier een zu Guttenberg hebben, die gaf gewoon aan dat hij een x-bedrag voor defensie nodig had en dat het Duitse kabinet de bezuinigingen daarvoor maar moest aanpassen.

Hans Hillen is er niet voor zijn mensen, wat een kutvent. :r

Edit: zu Guttenberg was tot voor kort de Duitse minister van Defensie.
pi_95135973
quote:
Op woensdag 6 april 2011 20:26 schreef FadetoGreen het volgende:

[..]

Ik zei ik zou. Sorry hoor.
Geeft niks :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 6 april 2011 @ 20:27:31 #82
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_95135980
VVD is vaak ook pro-defensie. Maar met de PVV moet het wel. En partijen als PvdA en SP zijn er ook tegen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 april 2011 @ 20:28:16 #83
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_95136018
Ik vind het maar helemaal bout!!
Laten ze maar bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en al die nutteloze subsidies voor kunst met de grote "K" en de rest.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:28:22 #84
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_95136024
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we hier een zu Guttenberg hebben, die gaf gewoon aan dat hij een x-bedrag voor defensie nodig had en dat het Duitse kabinet de bezuinigingen daarvoor maar moest aanpassen.

Ik snap het ook niet. Er is een meevaller volgend jaar, waarom dan nog die ene miljard op defensie bezuinigen terwijl Zorg boven haar budget gaat. Maarja, hopelijk wordt er veel tegen gas gegeven.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 april 2011 @ 20:29:33 #85
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_95136114
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Bedenk maar een leuk plot dan, waardoor de politiek besluit een blanco cheque te geven aan CDS, beetje á la de films en spelletjes in het kader van patriotisme.
(Die generaal uit MW2 flikt toch ook zo'n kunstje?)
Curiousity is a curse...
  woensdag 6 april 2011 @ 20:29:34 #86
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95136116
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Laten ze maar bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en al die nutteloze subsidies voor kunst met de grote "K" en de rest.
Nu ben ik zelf amateur-artiest, en vind ik dat er best op kunst bezuinigd kan worden, maar dan vooral op mensen die naakt rondlopen en dat kunst noemen, of een stel flessen neerpleuren en dat kunst noemen.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:30:10 #87
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_95136164
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet. Er is een meevaller volgend jaar, waarom dan nog die ene miljard op defensie bezuinigen terwijl Zorg boven haar budget gaat. Maarja, hopelijk wordt er veel tegen gas gegeven.
Die zgn nitwits die zichzelf "topmanagers" noemen moeten betaald worden!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:30:36 #88
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95136191
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Zorg is wel heel belangrijk, maar hoeveel dat die doktoren verdienen. Niet normaal...
  woensdag 6 april 2011 @ 20:31:01 #89
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_95136219
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Als kunst het waard is betaalt het zichzelf wel uit vind ik. Belachelijk inderdaad dat daar subsidie op zit.
Als de bakker zn brood niet kwijt kan gaattie gewoon failliet. Als de kunstenaar troep maakt die niemand wil, dan betaalt de overheid wel :S
Curiousity is a curse...
pi_95136223
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef FadetoGreen het volgende:

[..]

Zorg is wel heel belangrijk, maar hoeveel dat die doktoren verdienen. Niet normaal...
Voor de goede orde, het zijn geen doktoren.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:31:45 #91
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95136263
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:31 schreef TMartina het volgende:

[..]

Voor de goede orde, het zijn geen doktoren.
? In de zorg wel? Ik snap het niet goed wat je nu probeert te zeggen...
Oh wacht, nu wel. Sorry, ik bedoelde artsen.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:31:59 #92
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_95136275
Trouwens, wat ik met mijn punt bedoelde was, waarom mag Zorg wel ongehindered meer uitgeven en moet bij Defensie het mes erin.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 april 2011 @ 20:32:31 #93
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95136310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:31 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, wat ik met mijn punt bedoelde was, waarom mag Zorg wel ongehindered meer uitgeven en moet bij Defensie het mes erin.
Oh zo bedoel je. Ja compleet gelijk in.
pi_95136390
Nee, dat zijn semi-ambtenaren die manager zijn en aangetrokken waren uit het bedrijfsleven. Huisartsen en de vrijwel alle andere doktoren klagen net zo hard op de manier waarop de zorg geleid wordt, als dat iedereen doet. Dit komt omdat een vorige kabinet besloten had dat de zorg "geprivatiseerd" moest worden. Dit resulteerde niet in betere zorg door concurrentie, maar het aantal patentien dat een verpleger/dokter/e.d meer voor zijn/haar rekening moest nemen.
pi_95136437
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:30 schreef FadetoGreen het volgende:

[..]

Nee schat, het ligt puur aan de overheid.

Een bekende van mij heeft jarenlang bij de GGZ gewerkt maar is nu ZZPer.

Kostprijs ZZPer voor 1 uur zorg: ¤35 per uur
Kostprijs GGZ voor 1 uur zorg: ¤250 per uur

Waar zit dat prijsverschil hem in? Niet in salaris, maar in overhead. Denk daarbij aan dure kantoren / gebouwen, enorm veel vergadering, enorm veel bureaucratie (die ZZPer doet het alleen, een GGZ-medewerker heeft minstens 1 secretaresse) en extra "bestuurslagen".

En het zou me niet verbazen als dat bij andere overheidsinstellingen precies hetzelfde is, als je bedenkt dat de waterschappen voor honderden miljoenen aan nieuwe kantoren laten bouwen terwijl er al zoveel leegstaat.

Ga eens die verkwisting van belastinggeld aan overhead binnen de overheid tegen, dan heb je die bezuinigingen binnen zonder dat het de "basis" of de operationele capaciteit van de overheidsdienst raakt.

Mja, die smerige parasieten van bestuurders schuiven elkaar natuurlijk baantjes toe en houden de bureaucratie in stand, laat de man helemaal beneden maar bloeden.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:37:09 #96
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95136569
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee schat, het ligt puur aan de overheid.

Een bekende van mij heeft jarenlang bij de GGZ gewerkt maar is nu ZZPer.

Kostprijs ZZPer voor 1 uur zorg: ¤35 per uur
Kostprijs GGZ voor 1 uur zorg: ¤250 per uur

Waar zit dat prijsverschil hem in? Niet in salaris, maar in overhead. Denk daarbij aan dure kantoren / gebouwen, enorm veel vergadering, enorm veel bureaucratie (die ZZPer doet het alleen, een GGZ-medewerker heeft minstens 1 secretaresse) en extra "bestuurslagen".

En het zou me niet verbazen als dat bij andere overheidsinstellingen precies hetzelfde is, als je bedenkt dat de waterschappen voor honderden miljoenen aan nieuwe kantoren laten bouwen terwijl er al zoveel leegstaat.

Ga eens die verkwisting van belastinggeld aan overhead binnen de overheid tegen, dan heb je die bezuinigingen binnen zonder dat het de "basis" of de operationele capaciteit van de overheidsdienst raakt.

Mja, die smerige parasieten van bestuurders schuiven elkaar natuurlijk baantjes toe en houden de bureaucratie in stand, laat de man helemaal beneden maar bloeden.
Tuurlijk, als jij rijk was zou de politiek ook naar jou luisteren. Is overal zo. Grootste onzin ooit.
Oh en bedankt voor de correctie ;)
Idd, ik werk zelf ook soms voor zorg (indirect) en die werken ongelooflijk inefficiënt. Ik bied aan om brieven voor 20 cent per brief rond te brengen, maar nee, ze gebruiken de TNT om ze voor 46 cent per stuk rond te brengen. (ik moest ze ook vouwen)
pi_95136798
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:37 schreef FadetoGreen het volgende:

[..]

Tuurlijk, als jij rijk was zou de politiek ook naar jou luisteren. Is overal zo. Grootste onzin ooit.
Het is geen arm vs. rijk discussie.

Binnen de ambtenarenwereld zit gewoon een enorm sterke lobby, zie ook ex-minister Vogelaar die een "reintegratiebureau" is begonnen en daarvoor subsidie ontvangt. Dat houdt elkaar natuurlijk in stand, en heeft niets met bijv. "gewone" ondernemers die vermogend zijn te maken.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:44:08 #98
339668 FadetoGreen
Carpe Diem Baby!
pi_95136922
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is geen arm vs. rijk discussie.

Binnen de ambtenarenwereld zit gewoon een enorm sterke lobby, zie ook ex-minister Vogelaar die een "reintegratiebureau" is begonnen en daarvoor subsidie ontvangt. Dat houdt elkaar natuurlijk in stand, en heeft niets met bijv. "gewone" ondernemers die vermogend zijn te maken.
Ik bedoel extreem rijk, dan kun je eig het best naar Amerika gaan, daar luisteren ze serieus naar je als je echt rijk bent (vooral INVLOEDrijk, (nouja, in Nederland ook, maar minder) bedoel ik eigenlijk)
pi_95137076
Well, that's kinda obvious
  woensdag 6 april 2011 @ 20:48:10 #100
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95137168
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:44 schreef FadetoGreen het volgende:

[..]

Ik bedoel extreem rijk, dan kun je eig het best naar Amerika gaan, daar luisteren ze serieus naar je als je echt rijk bent (vooral INVLOEDrijk, (nouja, in Nederland ook, maar minder) bedoel ik eigenlijk)
Leg mij eens uit waarom je, als je rijk zou zijn, politieke invloed in een ander land zou willen verwerven?

Sorry hoor, maar dan kan je beter gewoon naar Zwitserland verhuizen en daar lekker weinig belasting betalen zonder dat je allemaal gezeik met de (lokale) politiek hoeft te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')