Tsja, als ik gewoon moest werken was het geen probleem om gewoon door te gaan.quote:Op maandag 4 april 2011 21:46 schreef Sands het volgende:
Veel werken, beetje films kijken en beetje slapen dat is mijn leven nu
Maarja ze noemen me dan ook de machineik blijf altijd doorgaan
Ja dat merk ik ook net op, tofquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hey, wat chique zo'n kader om de FMT-titel! Dat gaat dus automatisch als je [ ] om de tekst zet?
Heelkunde. Erg leuk en boeiend, en zo lang ik het druk heb is het goed vol te houden. Bij besprekingen val ik in slaap.quote:
Hahaquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heelkunde. Erg leuk en boeiend, en zo lang ik het druk heb is het goed vol te houden. Bij besprekingen val ik in slaap.
Ik heb Howl's Moving Castle nog niet gezien, maar wel drie andere Miyazaki's. Conclusie: ik ben geen fan van de man.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik heb Howl's Moving Castle nog niet gezien, maar wel drie andere Miyazaki's. Conclusie: ik ben geen fan van de man.
Totoro was de enige die ik goed vond, Mononoke-Hime was voor mij niet te begrijpen en Spirited Away was ook maar vaag. Niet dat ik geen fan ben van animatiefilms, L'Illusioniste vond ik erg goed bijvoorbeeld, maar de meeste van zijn films hebben een toch iets te hoog Pokémon gehalte.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:53 schreef Asap het volgende:
[..]
, welke heb je gezien?
Mononoke-Hime, Spirited Away, Castle in the Sky, Totoro en Nausicaa zijn allemaal prima films om te kijken. Goed verhaal, mooi gemaakt, kortom prima vermaak. Misschien iets te fantasierijk voor mensen die daar niet zo van houden (ken genoeg mensen die LOTR's, Matrix serie, Star Wars ook helemaal niets vinden, niet realistisch krijg je dan)
Wat bevalt je dan niet aan de films?
Dat is precies waar ik ook over struikel.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:07 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Totoro was de enige die ik goed vond, Mononoke-Hime was voor mij niet te begrijpen en Spirited Away was ook maar vaag. Niet dat ik geen fan ben van animatiefilms, L'Illusioniste vond ik erg goed bijvoorbeeld, maar de meeste van zijn films hebben een toch iets te hoog Pokémon gehalte.
Ik heb Mononoke-Hime, Spirited Away en Porco Rosso gezien. Die laatste vond ik echt helemaal niks. Die andere waren inderdaad wel fantasierijk, op een leuke manier, maar ik bleef toch (te veel) het idee houden dat ik naar een kindersprookje aan't kijken was. Bij films vind ik zaken als cinematografie en acteerwerk belangrijk, waardoor tekenfilms het sowieso moeilijker hebben, maar er zijn genoeg tekenfilms die ik wél erg goed vind. Dat films niet realistisch zijn is an sich totaal geen probleem. Deze tekenfilms deden me simpelweg heel weinig. De fantasie was prima, maar ik vond ze niet zo mooi getekend als men mij vooraf deed denken en met de verhalen had ik eigenlijk niks.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:53 schreef Asap het volgende:
[..]
, welke heb je gezien?
Mononoke-Hime, Spirited Away, Castle in the Sky, Totoro en Nausicaa zijn allemaal prima films om te kijken. Goed verhaal, mooi gemaakt, kortom prima vermaak. Misschien iets te fantasierijk voor mensen die daar niet zo van houden (ken genoeg mensen die LOTR's, Matrix serie, Star Wars ook helemaal niets vinden, niet realistisch krijg je dan)
Wat bevalt je dan niet aan de films?
Alhoewel Akira ook wel behoorlijk vaag isquote:Op woensdag 6 april 2011 11:15 schreef Gillingham het volgende:
Andere Japanse animatiefilms kan ik wel erg waarderen, zoals Ghost in the Shell, Akira en Grave of the Fireflies.
Met vaagheid heb ik dan ook geen probleem.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:31 schreef Asap het volgende:
[..]
Alhoewel Akira ook wel behoorlijk vaag is
Maar ik kan me wel voorstellen dat de films van Miyazaki niet bij iedereen in de smaak vallen, ze ogen idd wel wat kinderlijk wat betreft stijl. Zo is Ponyo wel erg kinderlijk getekend. Maar het vergelijken met Pokemon
Ghost in the Shell, Akira (meer scifi) zijn idd een stuk stoerder getekend en Grave of the Fireflies is een serieuze realistische animatie.
Films van Miyazaki gebruiken veel symboliek, pakken veel aspecten uit de Japanse cultuur, elementen uit het Shintoisme (Spirited Away bijvoorbeeld) en dergelijke. In heel veel animaties vanuit Japan komt dat terug, ik denk wel dat het scheelt als je daar iets van kent. Zonder dat oogt het natuurlijk ook heel fantasierijk.
Maar goed, neemt niet weg dat het kinderlijk en fantasierijk kan ogen en dat iedereen zijn eigen smaak heeft
Die zijn inderdaad ook erg goed (Paprika, Perfect Blue, Millennium Actress), zelf vond ik overigens Only Yesterday en My Neighbours the Yamadas niet zo heel bijzonder. Dat zijn ook meer Ghibli studios, die heeft Miyazaki overigens niet geregisseerd, maar Takahata (ook van Grave of the Fireflies). Wellicht vind je dan Pompoko ook wel leuk om te zien.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk vind ik de anime van de helaas te vroeg overleden Satoshi Kon (Perfect Blue, Millennium Actress, Paprika) gemiddeld beter dan Miyazaki. Verder zijn ook The Girl Who Leapt Through Time en 5 Centimeters per Second ook nog goed.
Vooral die laatste, dat is de enige anime die ik ooit heb gezien die heel dicht in de buurt van Grave of the Fireflies kwam.
Heb jij overigens Tokyo Godfathers gezien? Hoe is die?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk vind ik de anime van de helaas te vroeg overleden Satoshi Kon (Perfect Blue, Millennium Actress, Paprika) gemiddeld beter dan Miyazaki. Verder zijn ook The Girl Who Leapt Through Time en 5 Centimeters per Second ook nog goed.
Is soms ook lastig. Ligt vooral aan wie er op dat moment (toevallig) online is. Vaak probeer ik daar een beetje rekening mee te houden, in hoeverre mogelijk.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:35 schreef picodealion het volgende:
.
Soms moeilijk te voorspellen wat een gemakkelijke vraag is en wat niet. Ik had gehoopt dat deze zo geraden was zodat we weer lekker verder konden spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |