Dit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:00 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vangen, buiten zetten en streng toespreken.
Als het nog een keer gebeurt, dan doe ik aangifte wegens huisvredebreukquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:03 schreef mirelia het volgende:
En als dat niet werkt, voor het gerecht slepen
Ik vind ze wel stoer en je kan aardig ver gaan voor ze je steken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:03 schreef Henno het volgende:
Tja dat doe ik nu inderdaad maarVolgende keer denk ik er wel even aan om een foto te maken, ik zou niet weten met welke soort ik te maken heb gehad (ik denk aardhommel, het was echt zo'n dikke haarbal), ik zie dat sommige soorten erg zeldzaam zijn...
De kat zat er eerst wat mee te spelen totdat ie op z'n rug ging liggen, blijkbaar begreep ie de waarschuwing (meneer is al eens gestoken door een wesp).quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind ze wel stoer en je kan aardig ver gaan voor ze je steken.
Verplaatst de gemeente dan de eventuele nesten niet, net zoals bij bijen?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Hommels zijn volgens mij beschermd, althans ze worden niet beschouwd als schadelijke insecten. En ze doen op zich niets. Alleen maken ze wel heel veel herrieIk had er ook eentje binnen van de week (die kwam door de tuindeur), die heb ik in een glas gevangen en weer netjes buiten gezet.
Hommels steken nietquote:P.S: ik heb deze gelukkig liever in m'n tuin dan wespen, die krengen steken gewoon zonder aanleiding terwijl ik nog nooit gestoken ben door een hommel.
beschermd iddquote:Hommels hoeven helemaal niet bestreden te worden. Misschien is er bij u een imker in de buurt die u kan helpen. U kunt uw probleem eventueel ook kwijt bij de KNNV. Deze organisatie is bezig met het in kaart brengen van hommels in Nederland. Als u erge overlast ondervindt van een hommelnest dan raden wij aan om een lokale of gemeentelijke bestrijdingsdienst te raadplegen. Vanwege het feit dat de hommel een beschermde soort is zullen zij echter het nest niet verwijderen. Maar misschien hebben zij een oplossing.
Kun je je die bijenzwerm bij ons nog herinneren?quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:33 schreef ElisaB het volgende:
Verplaatst de gemeente dan de eventuele nesten niet, net zoals bij bijen?
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:08 schreef ElisaB het volgende:
Bel even met de gemeente. Ik weet niet wat het beleid op hommels is (en het beleid ten aanzien van vliegend volk verschilt ook per gemeente), maar wellicht dat ze er een dienst voor hebben!
Nuttige infoquote:
Ze kunnen wel steken maar dan moeten ze zich echt bedreigd voelen. Bijten kunnen ze ook trouwens.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |