abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94865262
Begin februari hadden een vriend en ik dus besloten om een phishing site te maken van mijn school portaal, zodat mensen erop zouden inloggen en zo hun account gegevens kon inzien,
om vervolgens achter de telefoon nummers te komen en te gaan prankcallen.

Uiteindelijk hadden we inlog gegevens van 2 personen,
en hier zijn we zo losbandig mee geweest dat de ouders zelfs aangifte hebben gedaan.

Ik heb een aantaal verhoringen op school gehad, en de school heeft nieuwe wachtwoorden moeten aanmaken voor elke leerling.
Een maand later moest ik op het politiebureau komen om mijn verhaal te vertellen.
Natuurlijk moest ik alles aan mijn vader, school, vrienden en de politie uitleggen maar ik heb heb het zo gebracht zodat het lijkt dat ik niet medeplichtig ben.

Dit is wat ik verteld heb:

'' Een vriend van mij doet een ICT opleiding en hij had een simpele HTTP site nodig als voorbeeld van zijn opdracht van school.
Ik had dus mijn school site gegeven, omdat dat de eerste simpele website was die in mij opkwam.
Ik zat er toevallig op, en gaf deze site dus aan hem. Even later stuurde hij mij een site terug (phishing site) en vroeg aan mij wat ik zag, en of ik kon inloggen.
Ik zag een wit scherm en hij vroeg aan mij of ik hem kon doorsturen, ik had hem doorgestuurd naar 2 school genoten met de vraag of ze konden inloggen en vertellen wat ze zagen.
Zij zagen beiden ook een wit scherm, maar blijkbaar waren ze wel ingelogd en had mijn vriend al hun gegevens.
Ik wist verder niks af van die prankcalls. Ook heb ik al een maand geen contact meer met deze vriend, omdat dit niet meer mag van mijn vader.

Dit is dus allemaal een leugen en iedereen weet het. Ik moet dus dit ook volhouden.

Echter heb ik vandaag een brief gekregen van ''Raad voor kinderbescherming, ministerie van veiligheid en justitie''.
Hierin staat een uitnodiging voor een gesprek waarna ze zullen bepalen wat mijn straf zal worden. Ik zie hier erg tegen op en ik vertel ze gewoon de leugen,
maar ik moet ze wel over mijn thuis situatie vertellen, mijn verleden en over school, wat dus al helemaal niet goed is...
Waarschijnlijk zullen ze mij daar ook op beoordelen.

Mijn vraag is nu;
Wat voor straf kan ik verwachten?
Een taakstraf/leerstraf, of een combinatie hiervan?
Zo ja, hoeveel uur gaat dit maximaal worden?
Of wordt het misschien een geld boete, en hoe hoog zal deze zijn?
En is het ook mogelijk om een geldboete in een werkstraf te kunnen veranderen?
Omdat dat iets is wat ik echt niet wil.

Laat ik wel even duidelijk maken dat ik minderjarig ben, en dus niet de verwachte straf baseren op een meerderjarige.

Ik hoop dat jullie mij zo veel mogelijk advies, tips en dergelijke kunnen meedelen, want ik zie echt erg op tegen deze afspraak.
Ik weet dat ik fout ben geweest en medeplichtig ben, en dit was een goeie leermoment voor mij.
Ik weet namelijk nu wat voor consequenties ik heb en het zal in het vervolg niet weer gebeuren.

Sorry voor het lange verhaal, en dankjewel voor diegene die het gelezen hebben :) :*
pi_94865488
En je vriend weet ook dat jij die leugen hebt verteld?
pi_94865492
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:54 schreef Tocadisco het volgende:
En je vriend weet ook dat jij die leugen hebt verteld?
Ja.
pi_94865534
Heb je al een advocaat?
an·ti·held de; m,v -en personage dat eeuwig verliest: de ~ in een roman
pi_94865537
Geen idee. Het is niet zoals bij een verkeersboete, dat er een bepaald bedrag tegenover een overtreding staat. Oh, door rood licht gereden? Dat wordt 150 euro dokken. Oh, fishing site gemaakt? Dat wordt... tja, die tabel bestaat dus niet.
pi_94865644
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:55 schreef k_man het volgende:
Geen idee. Het is niet zoals bij een verkeersboete, dat er een bepaald bedrag tegenover een overtreding staat. Oh, door rood licht gereden? Dat wordt 150 euro dokken. Oh, fishing site gemaakt? Dat wordt... tja, die tabel bestaat dus niet.
En logisch ook, er zit een verschil tussen het phishen van je lokale schooltje en de site van de Rabobank :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:00:34 #7
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_94865737
De politie lacht hier om, alleen je komt in aanmerking met de kinderbescherming, JUIST omdat je minderjarig bent.

Je zult ook zien dat phishing van een school portaal, en daar alleen de telefoon nummers vanaf haalt minder streng wordt bestraft, dan wanneer je een phishing site van paypal na maakt of van ABN Amro enzulks. Of fraudeert met credit cards.

In jou geval valt het écht niet te vergelijken met wat ik net heb opgenoemd.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:01:46 #8
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94865779
Ik denk dat je school hier moeilijker over gaat doen dan de politie en kinderbescherming.
pi_94866122
Als dit verhaal waar is - en zo klinkt het wel - heeft TS alles wel érg gedetailleerd uit de doeken gedaan...
pi_94866134
Een geldboete wordt bij mijn weten niet omgezet in een taakstraf, een gevangenisstraf van maximaal 6 maanden kan worden omgezet in een taakstraf.

Met school zul je wel de nodige problemen krijgen, ik vraag me wel af of zij ook aangifte hebben gedaan?
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_94866139
quote:
4s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:48 schreef Illuminatie het volgende:
maar ik heb heb het zo gebracht zodat het lijkt dat ik niet medeplichtig ben
En dat is jouw probleem.
Who motivates the motivator?
pi_94866141
Dom om op fok te zetten dat je je verklaring gelogen hebt, dit kan tegen je worden gebruikt.
pi_94866200
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:11 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Een geldboete wordt bij mijn weten niet omgezet in een taakstraf, een gevangenisstraf van maximaal 6 maanden kan worden omgezet in een taakstraf.

Met school zul je wel de nodige problemen krijgen, ik vraag me wel af of zij ook aangifte hebben gedaan?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel
pi_94868934
Hier ga je je leven lang last van hebben, gefelicteerd! :)

Op phishing sites maken en veroordeeld worden staat vier jaar celstraf of een geldboete van de 5de categorie. Aangezien je minderjarig bent zal het een geldboete worden. Geldboete van de 5de categorie is 76.000 euro :Y
  FOK!Babe donderdag 31 maart 2011 @ 20:09:24 #15
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_94868951
Als je nou 's begint met normaal doen? Het is maar een idee.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 20:11:29 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94869320
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:09 schreef QBay het volgende:

Op phishing sites maken en veroordeeld worden staat vier jaar celstraf of een geldboete van de 5de categorie. Aangezien je minderjarig bent zal het een geldboete worden. Geldboete van de 5de categorie is 76.000 euro :Y
:')

Jij bent vast cum laude afgestudeerd in Nederlands recht.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 20:16:21 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94869353
quote:

:') Lees het artikel anders nog eens een keertje :')
pi_94869501
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:') Lees het artikel anders nog eens een keertje :')
Ohja, sarcasme werkt niet op internet :')

Ik snap ook wel dat die straffen alleen gelden bij phishing naar bankgegevens, maar daarom mag ik de TS toch wel sarren :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:21:13 #20
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94869615
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:15 schreef k_man het volgende:

[..]

En er nog niks van snappen, erg he.
pi_94869620
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:19 schreef QBay het volgende:

Ik snap ook wel dat die straffen alleen gelden bij phishing naar bankgegevens, maar daarom mag ik de TS toch wel sarren :P
Ik neem maar aan dat dit ook sarcastisch bedoeld is.
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:37:27 #22
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_94870541
quote:

Je loopt zo hard te bluffen. Tevens lees eens beter de OP, ze heeft die phishing site niet zelf gemaakt.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 20:54:03 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94871511
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:19 schreef QBay het volgende:

[..]

[..]

En zelfs dat niet eens. Doe nou nog eens dat artikel lezen.
pi_94874526
quote:
19s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:37 schreef utopie het volgende:

[..]

Je loopt zo hard te bluffen. Tevens lees eens beter de OP, ze heeft die phishing site niet zelf gemaakt.
Lees zelf eens beter ;) I repeat:
quote:
Begin februari hadden een vriend en ik dus besloten om een phishing site te maken van mijn school portaal, zodat mensen erop zouden inloggen en zo hun account gegevens kon inzien,
om vervolgens achter de telefoon nummers te komen en te gaan prankcallen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:59:33 #25
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_94876191
foei !
zo goed..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')