Sinds een week of 3 hebben mijn vriend en ik 3 katten in huis: 2 van 1,5 (kater en mamapoes) en een kitten van nu 10 weken.
De kater heeft blaasgruis en we hebben voor het verhuizen een feliwaystekker gekocht. Het wennen ging goed, met 2 dagen lagen ze prinsheerlijk op de vloer, speelden vrolijk en aten goed. Afgelopen weekend hebben we de stekker weggehaald. So far, so good, maar deze week zijn ze begonnen met het plassen en poepen buiten de bak. Het kitten was zindelijk toen ze hier kwam trouwens.
Ze hebben een nieuw mandje gekregen vorige week en na 2 dagen piste de kleine er in. Mandje gewassen, hormoongeur behandeld en weer neergezet. De volgende dag piste ze er weer in, mandje naar buiten om later te wassen. Vandaag piste de kater in het 2e (andere) mandje en die heb ik nu ook gewassen, die staat nu te drogen.
Dit is helaas niet alles. Mamapoes heeft vanmiddag in een oude krantendoos (die naast de bak stond) gepoept. Toen we vanochtend de woonkamer in kwamen lag daar ook al poep.
Ze zitten nu 1,5 week op Orijen (daarvoor hadden ze Prins). Afgezien van een nieuwe kattenbak is er verder niets veranderd. Voor de hormoongeur heb ik een reiniger dus dat kunnen ze als het goed is niet meer ruiken. Deze week zijn we wel veel thuis geweest, maar dat zou het toch niet kunnen zijn? De vorige eigenaar was altijd thuis.
De feliway stekker hebben we er in ieder geval weer in gedaan. Oh en belangrijk detail: de bak is schoon.
Waarom zouden ze dit doen? Heeft iemand tips? Begin het wel zat te worden zo, iedere dag zooi opruimen.
Kortom:
- 2 keer in mandje 1 gepist
- 1 keer in mandje 2 gepist
- 2 keer buiten de bak gepoept
Hopelijk is de post een beetje overzichtelijk zo, post vanaf mobiel nu