dat dus!quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:55 schreef error_404 het volgende:
Dat is uiteraard geheel afhankelijk van wat je zou willen bouwen, he. Een bestek is voor elk project anders
Het gaat vooral om de interesse/nieuwsgierigheid en niet om de praktische toepassing dus als je hem toch beschikbaar zou willen stellen...?quote:echt niet bruikbaar denk ik
ueberduitser schreef:quote:'t Gaat me meer om het format en de formules dan om de bedragen
Is geen Excel met een format en formules die een totaal berekenen...quote:Als het je daarom gaat is er genoeg te vinden op het net dacht ik, bijvoorbeeld: http://www.stabubestek.nl/bestekinhtml/WONING_FRAMES.HTML
Mag ik daar nog gebruik van maken of ben ik te bijdehand geweest?quote:Voor een woning heb ik wel wat liggen
Wacht even....zoek je nu een begroting of een bestek? Dat zijn namelijk twee heel verschillende zaken.quote:Op maandag 4 april 2011 15:33 schreef dookiy het volgende:
Dookiyou schreef:
[..]
ueberduitser schreef:
[..]
Is geen Excel met een format en formules die een totaal berekenen...En dat heb ik dus niet op Internet kunnen vinden.
ueberduitser schreef ook:
[..]
Mag ik daar nog gebruik van maken of ben ik te bijdehand geweest?
Een bestek is nooit in excel en bevat al helemaal geen formules...quote:Op maandag 4 april 2011 15:33 schreef dookiy het volgende:
Dookiyou schreef:
Is geen Excel met een format en formules die een totaal berekenen...En dat heb ik dus niet op Internet kunnen vinden.
Het bestand dat op Fok! stond was een bestek (in Excel) dat beschreef wat de aannemer wel/niet deed met daarbij een prijsberekening (formules dus).quote:Op maandag 4 april 2011 15:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wacht even....zoek je nu een begroting of een bestek? Dat zijn namelijk twee heel verschillende zaken.
Je hebt het over totalen en optellen. Dat gebeurt in een bestek helemaal niet.
Volgens mij bedoel je: "ik heb het vermoeden, maar weet het natuurlijk niet zeker, dat het bestek dat ik in mijn bezit heb, ver van jouw nieuwbouwplannen af ligt"quote:En zogezegd, aan het luxe-villa bestek wat ik heb, heb jij volgens mij echt niets. Dan heb je echt meer aan de link die ik je gaf.
goed, we verwarren bestek en calculatie dus.quote:Op maandag 4 april 2011 17:17 schreef dookiy het volgende:
[..]
Het bestand dat op Fok! stond was een bestek (in Excel) dat beschreef wat de aannemer wel/niet deed met daarbij een prijsberekening (formules dus).
Omdat offerte (wat ook prima is als het op detailniveau per bouwfase/onderdeel is gespecificeerd) vaak te oppervlakkig is, heb ik het bestek genoemd in mijn startpost. Hierbij heb ik, volgens mij, duidelijk aangegeven waar ik het bestand waar ik naar op zoek ben aan zou moeten voldoen.
[..]
Volgens mij bedoel je: "ik heb het vermoeden, maar weet het natuurlijk niet zeker, dat het bestek dat ik in mijn bezit heb, ver van jouw nieuwbouwplannen af ligt"![]()
Er is volgens mij maar één manier om daar echt achter te komen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |