abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94855322
Jaaaaren terug was er in K&W een topic waarin een Excel-bestand stond dat het bestek van een nieuwbouwwoning beschreef. Iemand vroeg hierom vanwege zijn

studie als ik het me goed herinner...

Vanwege (redelijk) concrete nieuwbouwplannen ben ik weer nieuwsgierig naar dit bestand geworden. Ik heb het destijds wel opgeslagen maar ondertussen is m'n

PC minstens 4 keer opnieuw geïnstalleerd en dus heb ik het bestand niet meer.

Vanwege de vreselijke HP-banner die over het zoekvak van FOK! heenligt, kan ik niet binnen K&W zoeken. :(
Ook zoeken met Google (op internet en op forum.fok.nl) naar 'bestek nieuwbouw filetype:xls -mes -vork -lepel' levert helaas niets op.

Heeft iemand dit bestand nog of een recenter voorbeeld van een bouwbestek voor een nieuwbouwwoning in Excel? 't Gaat me meer om het format en de formules dan

om de bedragen, die kan ik zelf updaten. Bedankt alvast!
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:55:30 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94855413
Dat is uiteraard geheel afhankelijk van wat je zou willen bouwen, he. Een bestek is voor elk project anders ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:30:09 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94856839
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:55 schreef error_404 het volgende:
Dat is uiteraard geheel afhankelijk van wat je zou willen bouwen, he. Een bestek is voor elk project anders ;)
dat dus!
Ik maak zelf bestekken, maar dan meer voor kantoren etc. Voor een woning heb ik wel wat liggen, maar dat is echt een villa met budget "ohne ende" en echt niet bruikbaar denk ik.
pi_95013586
quote:
echt niet bruikbaar denk ik
Het gaat vooral om de interesse/nieuwsgierigheid en niet om de praktische toepassing dus als je hem toch beschikbaar zou willen stellen...? :)
  maandag 4 april 2011 @ 10:15:29 #5
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95014114
Als het je daarom gaat is er genoeg te vinden op het net dacht ik, bijvoorbeeld:
http://www.stabubestek.nl/bestekinhtml/WONING_FRAMES.HTML

Of op de site van Stabu, daar staat ook wel het een en ander.
pi_95024990
Dookiyou schreef:
quote:
't Gaat me meer om het format en de formules dan om de bedragen
ueberduitser schreef:
quote:
Als het je daarom gaat is er genoeg te vinden op het net dacht ik, bijvoorbeeld: http://www.stabubestek.nl/bestekinhtml/WONING_FRAMES.HTML
Is geen Excel met een format en formules die een totaal berekenen... ;) En dat heb ik dus niet op Internet kunnen vinden. :'(

ueberduitser schreef ook:
quote:
Voor een woning heb ik wel wat liggen
Mag ik daar nog gebruik van maken of ben ik te bijdehand geweest?

[ Bericht 7% gewijzigd door dookiy op 04-04-2011 15:34:22 (kleine aanvulling) ]
  maandag 4 april 2011 @ 15:44:16 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95025430
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:33 schreef dookiy het volgende:
Dookiyou schreef:

[..]

ueberduitser schreef:

[..]

Is geen Excel met een format en formules die een totaal berekenen... ;) En dat heb ik dus niet op Internet kunnen vinden. :'(

ueberduitser schreef ook:

[..]

Mag ik daar nog gebruik van maken of ben ik te bijdehand geweest?
Wacht even....zoek je nu een begroting of een bestek? Dat zijn namelijk twee heel verschillende zaken.
Je hebt het over totalen en optellen. Dat gebeurt in een bestek helemaal niet.

En zogezegd, aan het luxe-villa bestek wat ik heb, heb jij volgens mij echt niets. Dan heb je echt meer aan de link die ik je gaf.
  maandag 4 april 2011 @ 16:58:42 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_95029084
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:33 schreef dookiy het volgende:
Dookiyou schreef:

Een bestek is nooit in excel en bevat al helemaal geen formules...
Enig idee wat je wel zoekt en wat je ermee wil? Misschien heb je het idd over een raming oid...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_95029851
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:44 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wacht even....zoek je nu een begroting of een bestek? Dat zijn namelijk twee heel verschillende zaken.
Je hebt het over totalen en optellen. Dat gebeurt in een bestek helemaal niet.
Het bestand dat op Fok! stond was een bestek (in Excel) dat beschreef wat de aannemer wel/niet deed met daarbij een prijsberekening (formules dus).

Omdat offerte (wat ook prima is als het op detailniveau per bouwfase/onderdeel is gespecificeerd) vaak te oppervlakkig is, heb ik het bestek genoemd in mijn startpost. Hierbij heb ik, volgens mij, duidelijk aangegeven waar ik het bestand waar ik naar op zoek ben aan zou moeten voldoen.

quote:
En zogezegd, aan het luxe-villa bestek wat ik heb, heb jij volgens mij echt niets. Dan heb je echt meer aan de link die ik je gaf.
Volgens mij bedoel je: "ik heb het vermoeden, maar weet het natuurlijk niet zeker, dat het bestek dat ik in mijn bezit heb, ver van jouw nieuwbouwplannen af ligt" ;)
Er is volgens mij maar één manier om daar echt achter te komen... :)
  maandag 4 april 2011 @ 18:05:36 #10
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_95031751
Je weet niet waar je het over hebt.

Een bestek wordt naar aannemers gestuurd zodat die een kostenraming kunnen maken van het project.
Er bestaan excel-bestanden die bijv. bouwtechnische bureau's gebruiken waarbij aan de hand van m2 bakstenen enz. een totaalprijs kan worden berekend. Deze bestanden zijn meestal door de bureau's zelf gemaakt en worden elk jaar geupdate naar de huidige kosten.

Zou leuk zijn als een dergelijk bestand beschikbaar is, maar denk niet dat bureau's dit graag vrijgeven. Strategisch niet al te fijn als dit bij alle klanten beschikbaar wordt natuurlijk ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:16:36 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95057985
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:17 schreef dookiy het volgende:

[..]

Het bestand dat op Fok! stond was een bestek (in Excel) dat beschreef wat de aannemer wel/niet deed met daarbij een prijsberekening (formules dus).

Omdat offerte (wat ook prima is als het op detailniveau per bouwfase/onderdeel is gespecificeerd) vaak te oppervlakkig is, heb ik het bestek genoemd in mijn startpost. Hierbij heb ik, volgens mij, duidelijk aangegeven waar ik het bestand waar ik naar op zoek ben aan zou moeten voldoen.

[..]

Volgens mij bedoel je: "ik heb het vermoeden, maar weet het natuurlijk niet zeker, dat het bestek dat ik in mijn bezit heb, ver van jouw nieuwbouwplannen af ligt" ;)
Er is volgens mij maar één manier om daar echt achter te komen... :)
goed, we verwarren bestek en calculatie dus.
Aan een bestek heb je gewoon niks en een uitgebreide caluculatie van een woning heb ik niet voor je.
pi_95058215
Begrotingen welke ik hier heb zijn niet in excel formaat, kan ze niet naar je sturen ivm de prijsinformatie die gaarne binnenshuis wordt gehouden.

Formaat van een begroting in Excel is zo te maken.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_95123022
Iedereen dank voor het meelezen en meedenken. Helaas komen we volgens mij niet verder. Eigenlijk had ik gehoopt dat er iemand was die jaren terug ook dat Excelbestand heeft gedownload en nog wel terug kan/kon vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')