Dat telt zekerquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Als ik zuip ben ik dommer, lomper en langzamer. Maar dat telt gok ik niet.
Dat dus.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:58 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ga ervan uit dat mijn intelligentie niet veranderd. Echter merk ik vaak ook duidelijk verschil in "prestatie". Het ene moment lekker in je vel zitten, vlot met iedereen kletsen. Het andere moment moeilijk uit je worden komend, een beetje onhandig zijn.
Precies. En de volgende dag, met een flinke kater, zou ik zeker lager scoren op een IQ test dan onder andere omstandigheden. Maar betekent dat dat mijn intelligentie is veranderd of dat de prestatie op dat moment gewoon minder goed is? Dat soort momentopnamen zijn dus niet geschikt. Maar als je op de lange termijn kijkt lijkt me dat intelligentie zeker wel kan veranderen. Het is inmiddels bekend dat langdurig alcohol- of drugsgebruik geen beste invloed heeft op je prestaties in het algemeen en dus wel zou leiden tot een structurele afname van het IQ.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Als ik zuip ben ik dommer, lomper en langzamer. Maar dat telt gok ik niet.
Maarja. Hoe meet je intelligentie? Dmv een test.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:58 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik ga ervan uit dat mijn inteligentie niet veranderd. Echter merk ik vaak ook duidelijk verschil in "prestatie". Het ene moment lekker in je vel zitten, vlot met iedereen kletsen. Het andere moment moeilijk uit je worden komend, een beetje onhandig zijn.
1 test = moment opname. Om accurate resultaten te krijgen moet je dan ook een test niet 1 maal doen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:12 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Maarja. Hoe meet je intelligentie? Dmv een test.
Wat moet je doen bij die test? Presteren.
quote:Oorspronkelijk werd het IQ door Henry Goddard (zie boven) gedefinieerd als de verstandelijke leeftijd gedeeld door de chronologische leeftijd, maal 100. Daarmee had iemand met een IQ van 100 dus een verstandelijke leeftijd gelijk aan de chronologische leeftijd. Voor een indicatie van het IQ van kinderen was dit aanvankelijk een bruikbare definitie. Voor volwassenen ging die berekening niet op. David Wechsler stapte over op een IQ-meting (zijn Wechsler-Bellevueschaal van 1939, voorloper van de WAIS) door de prestatie van de proefpersoon te vergelijken met de scores van grote normgroepen, een principe dat sindsdien algemeen verspreid werd. Alleen bij kinderen zijn die normgroepen van ongeveer dezelfde leeftijd.
Met name alcohol bedoel je.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:09 schreef TheaTraal het volgende:
Intelligentie kun je bijhouden door je hersenen blijven trainen.
Je kunt dommer worden door overmatig gebruik van hardrugs (incl alcohol)
Nou als ik heel weinig geslapen heb, ben ik niet zo "scherp".quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:41 schreef tinoz het volgende:
Niet zo snel meneer Daniel !!
Het betreft geen geleidelijke af of toename , maar een verandering op KORTE termijn, waarvan de oorzaak nog onbekend is
Waarom zijn de meest intelligente mensen dan lichamelijk verwaarloosd? (Einstein zag er naar mijn weten niet zo gezond uit, of was hij gewoon lelijk?)quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou als ik heel weinig geslapen heb, ben ik niet zo "scherp".
Als ik te aandachtig met programmeren bezig ben en ik vergeet te eten. Dan word ik licht in mijn hoofd en dus minder scherp.
En dus ja, je IQ zal ook wel stijgen en dalen per moment van de dag of met hoe goed je je lichaam verzorgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |