Niet diep, iets van 60cm denk ik. Had jij er ook vissen in?quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:15 schreef minkuukel het volgende:
Zelf deed ik weinig aan mijn vijver.
Als er erg veel blad inzit zou ik dat er wel uithalen maar verder niks.
Zuurstofplanten zijn wel belangrijk net als een pomp en filter.
Mijn vijver lag er altijd perfect bij.
Hoe diep is je vijver btw?
Yep, maar geen speciale of dure en later vanzelf kikkersquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:19 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Niet diep, iets van 60cm denk ik. Had jij er ook vissen in?
Hmm, eigenlijk zou ik hem dus dieper moeten maken? Ik zou er sowieso het liefst een grotere vijver van maken zodra ik daar budget voor heb, maar dat zal nog even duren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:08 schreef Staal het volgende:
60 cm is eigenlijk te ondiep om er zonder verwarming vissen in te laten overwinteren.
Zitten er ook geen kikkers in?
kibbeling oidquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:15 schreef Hydrogeny het volgende:
Gooi er eerst goedkope vissen in dan om te testen...?
Goede tip!quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:12 schreef Staal het volgende:
Oja, als je geen filter hebt, eind april kun je zoetwatermosselen kopen. Reken 80 a 100 liter filtering per uur, per mossel.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Wat voor vissen heb je?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:07 schreef GizartFRL het volgende:
Waarom overleven mijn vissen het dan zonder enige plant?
Ze krijgen alleen voer en water.
Afgelopen winter paar keer dichtgevroren, maar wel elke 5-7 dagen een gat in het ijs gemaakt of het ijs weggehaald.
Howcome?
Goudvissen, zowel gele als oranje.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:20 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Wat voor vissen heb je?
En je hebt ook geen filter?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:22 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Goudvissen, zowel gele als oranje.
Zit voor zover ik zie geen plant in het water.
Nope.quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:26 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nope.
Wel kinderen die er stenen in gooien, maar dat telt niet.
60 is zo'n beetje de minimum eis.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:08 schreef Staal het volgende:
60 cm is eigenlijk te ondiep om er zonder verwarming vissen in te laten overwinteren.
Zitten er ook geen kikkers in?
Beetje zonde als je dure vissen koopt en ze overleven het niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:15 schreef minkuukel het volgende:
[..]
60 is zo'n beetje de minimum eis.
En ik zou er zeker geen verwarming in doen.
Je moet ook vissen kopen die buiten horen en niet voor een aquarium.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Beetje zonde als je dure vissen koopt en ze overleven het niet.
Dat is alleen voor de winter bedoeld dan of gebruik je dat pompje het hele jaar?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
NB.
Rechtsboven zie je een piepschuimufo icm. met een klein luchtpompje heb je altijd O2 in je water (onder het ijs). Kost misschien ¤10-15; je moet wel 220V bij je vijver hebben.
Ik zal de diepte vanmiddag eens precies meten, heb het nu enkel geschat aan de hand van een bezemsteel.quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Beetje zonde als je dure vissen koopt en ze overleven het niet.
Daar heb ik mogelijk wel belang bijquote:Op vrijdag 1 april 2011 08:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb nog wel een filter liggen mocht je er uiteindelijk toch een nodig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |