abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94846627
Ik vergeet er steeds een te halen. Nu moest ik vanochtend met de bus en kocht ik een los kaartje. Die losse kaartjes zijn altijd 2,50 euro geweest, maar ik dacht: ach, voor een keertje moet dat kunnen.
Ik nam echter zo'n rode bus die tussen verschillende steden rijdt. Die is de enige waarmee ik een rechtstreekse verbinding heb. De buschauffeur vroeg voor deze reis 5,- euro!

Mijn reis duurde negen minuten. ;(

Kortom, ik heb vijf euro betaald voor een reis die negen minuten duurde in plaats van 79 cent met een ov-chipkaart.

Bovendien moet ik straks nog terug, terwijl ik maar vijf euro had meegenomen.

Het zit me niet mee.
pi_94846669
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:06 schreef Dastan het volgende:
Ik vergeet er steeds een te halen. Nu moest ik vanochtend met de bus en kocht ik een los kaartje. Die losse kaartjes zijn altijd 2,50 euro geweest, maar ik dacht: ach, voor een keertje moet dat kunnen.
Ik nam echter zo'n rode bus die tussen verschillende steden rijdt. Die is de enige waarmee ik een rechtstreekse verbinding heb. De buschauffeur vroeg voor deze reis 5,- euro!

Mijn reis duurde negen minuten. ;(

Kortom, ik heb vijf euro betaald voor een reis die negen minuten duurde in plaats van 79 cent met een ov-chipkaart.

Bovendien moet ik straks nog terug, terwijl ik maar vijf euro had meegenomen.

Het zit me niet mee.
Hoezo zit je niet mee? Je eigen domme schuld omdat je te lui bent een OV chip kaart te halen.
Sorry TS, dit ligt echt aan jezelf.
pi_94846719
De op citeren. :')

Het is natuurlijk belachelijk dat je niet meer normaal kan reizen zonder die ridicule kaart.
pi_94846728
OV-Chipkaart sowieso. :')

Reis in dit geval gewoon met een strippenkaart.
pi_94846749
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:09 schreef Socios het volgende:
OV-Chipkaart sowieso. :')

Reis in dit geval gewoon met een strippenkaart.
Die had ik. Hij is hier echter niet meer toegestaan.
pi_94846873
sowieso: OV :N
ik moet vrijdag ook weer in zo een geel teringding naar huis :r
pi_94846916
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:09 schreef Dastan het volgende:

Het is natuurlijk belachelijk dat je niet meer normaal kan reizen zonder die ridicule kaart.
Nee TS, dat is niet belachelijk, dat heet vooruitgang. Heb je ooit de moeite genomen je in de OV chipkaart te verdiepen? Dan pas heb je het recht het een ridicule kaart te noemen.
pi_94848764
Chipkaart is veel handiger dan strippenkaart en treinkaartjes. Ik koop als student al 2,5 jaar geen strippenkaarten meer (in daluren reis ik op saldo wat automatisch wordt aangevuld van mn bankrekening) en sinds januari ook nooit meer bij de NS kaartautomaat geweest.

Ideaal!
pi_94848798
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:04 schreef Bitlord het volgende:
Chipkaart is veel handiger dan strippenkaart en treinkaartjes. Ik koop als student al 2,5 jaar geen strippenkaarten meer (in daluren reis ik op saldo wat automatisch wordt aangevuld van mn bankrekening) en sinds januari ook nooit meer bij de NS kaartautomaat geweest.

Ideaal!
Precies, bij het instappen scheelt het zo veel tijd. Nu is het gewoon instappen -> piep -> zitten.
pi_94848826
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:13 schreef TSI het volgende:
sowieso: OV :N
ik moet vrijdag ook weer in zo een geel teringding naar huis
Van waar naar waar? De trein is een uitermate comfortabel vervoermiddel.
pi_94848861
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:10 schreef Dastan het volgende:
Die had ik. Hij is hier echter niet meer toegestaan.
Spijtig dat de OV-Chipkaart jou dit probleem bezorgd heeft.
pi_94848884
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Spijtig dat de OV-Chipkaart jou dit probleem bezorgd heeft.
Hoezo is dit spijtig? Vooral voor de bus is de OV-Chipkaart een hele verbetering tov. de strippenkaart. Ik heb jou ook nog nooit één valide argument zien maken tegen de OV-Chipkaart.
pi_94848938
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:09 schreef CaptainCookie het volgende:
Hoezo is dit spijtig? Vooral voor de bus is de OV-Chipkaart een hele verbetering tov. de strippenkaart. Ik heb jou ook nog nooit één valide argument zien maken tegen de OV-Chipkaart.
De situatie waar TS mee te maken heeft gekregen is een goed voorbeeld. Met een strippenkaart had de reis van TS 2 of 3 strippen gekost.
pi_94848941
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:09 schreef Dastan het volgende:

Dit
Mijn reis met oude kaartjes: 1,20
Met ov-chip: 1,86
Met nieuwe kaartjes: 2,-
Descending into the abyss.
pi_94848994
OV-faalnazikaartklacht is altijd terecht.
Terug van weggeweest!
pi_94849000
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:10 schreef hexta het volgende:
Dit
Retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam Centraal met OV-Chipkaart: EUR 91,20 (!!!)

Prijs met een dagkaart (papieren vervoerbewijs): EUR 48,-.
pi_94849021
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:10 schreef Socios het volgende:

[..]

De situatie waar TS mee te maken heeft gekregen is een goed voorbeeld. Met een strippenkaart had de reis van TS 2 of 3 strippen gekost.
Ja, met de OV-Chipkaart was het ook goedkoper geweest, zo niet goedkoper dan met de strippenkaart. Losse kaartjes zijn altijd duur geweest, óók toen de strippenkaart nog gebruikt werd. Wat is je punt?
pi_94849027
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:09 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

En de argumenten van de anderen daar lees je overheen? :)
pi_94849080
quote:
5s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Ja, met de OV-Chipkaart was het ook goedkoper geweest, zo niet goedkoper dan met de strippenkaart. Losse kaartjes zijn altijd duur geweest, óók toen de strippenkaart nog gebruikt werd. Wat is je punt?
Er zijn tientallen `punten´. Ik ga ze niet allemaal uitkristalliseren. Wil je er een aantal lezen, dan kun je hier terecht:

http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
pi_94849143
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zijn tientallen `punten´. Ik ga ze niet allemaal uitkristalliseren. Wil je er een aantal lezen, dan kun je hier terecht:

http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Leuk, zo'n verouderde bron uit 2009. Noem nou zelf eens één punt tegen de OV-Chipkaart in de bus? Eén ding wat er beter was aan de strippenkaart?
pi_94849157
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:13 schreef hexta het volgende:

[..]

En de argumenten van de anderen daar lees je overheen? :)
Ik ben er in dit topic nog niet één tegengekomen.
pi_94849329
quote:
5s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:17 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Leuk, zo'n verouderde bron uit 2009. Noem nou zelf eens één punt tegen de OV-Chipkaart in de bus? Eén ding wat er beter was aan de strippenkaart?
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:10 schreef hexta het volgende:
Dit
pi_94849357
Wat huil je man
pi_94849389
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:22 schreef hexta het volgende:

[..]

[..]

Ja, jammer van die prijsverhoging, maar hoe is dat nu nog een argument tegen het gebruik van de OV-Chipkaart? Die prijsverhoging is er al, dat wordt niet anders als je een strippenkaart gebruikt.
pi_94849517
quote:
5s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:23 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ja, jammer van die prijsverhoging, maar hoe is dat nu nog een argument tegen het gebruik van de OV-Chipkaart? Die prijsverhoging is er al, dat wordt niet anders als je een strippenkaart gebruikt.
Het kaartje was net na de prijsverhoging.
"Met de invoering van de OV-chipkaart zullen de prijzen gelijk blijven."

Euhm, niet anders? De strippenkaart is goedkoper, maar mag niet meer.
Overigens is was een strippenkaart 1 jaar na verhoging van de prijzen nog geldig.

Ook heb je de problemen met uitchecken.
(ong 2 keer per maand hier op mijn buslijn)
Nooit gehad met de strippenkaart.

De kosten voor controle. (1 keer per week 3 controleurs in mijn bus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')