abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 maart 2011 @ 14:07:10 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94853327
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik persoonlijk vind als je maar 1 kind hebt dat het echt niet nodig is om een station te kopen om toch wat ruimte te hebben. Stations zijn vaak toch duurder in wegenbelasting e.d.
Als hij er maar 2000km mee rijdt, zal hij niet een tent en kampeerspullen en de kinderwagen mee willen slepen naar Zuid-Frankrijk elk jaar dus dan zijn er genoeg andere auto's waar die kinderwagen ook achterin gaat.

Maar voor 1500 euro krijg je een vrij oude auto die ook al veel gelopen heeft. Maar kom op als je maar 2000km per jaar rijdt zie ik het probleem daar echt niet zo in. En een station lijkt me dan al helemaal overdreven.
Eens, een driedeurs Renault Clio voldoet hier al jaren, we hebben gewoon de kinderwagen op de auto uitgezocht ipv andersom.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94853342
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Let op: de eenvoudigere versie van de Berlingo's (zoals degene die je linkt) hebben maar een schuifdeur aan 1 kant. De andere kant heeft achter geen deur.
Met 1 kind niet zo'n issue, maar als je ooit een tweede kind zou hebben, gaat je dat opbreken. De bestuurdersstoel kun je nl. niet opklappen zoals bij een 3-deurs...
De berlingo die ik heb gevonden is wel een echte 5 deurs.
pi_94853388
hoe mooi moet het zijn? wij rijden al een jaar rond in een multipla :) de meest lelijke auto ooit, maar wel megapraktisch en fijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94853402
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Eens, een driedeurs Renault Clio voldoet hier al jaren, we hebben gewoon de kinderwagen op de auto uitgezocht ipv andersom.
hadden wij mischien ook beter kunnen doen maarja das achteraf. en wil toch wel heel graag een 5 deurs
pi_94853423
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef gerrit098 het volgende:
Bedank voor alle reacties tot nu toe.

berlingo

dit lijkt me echt een handige auto ruim 5 deurs en heb er 1 gevonden voor ¤1450 inruil voor mijn eigen auto is ongeveer ¤1000 dus hoef ik er maar ¤450 bij te leggen.

Ik woon op een eiland dus greenwheels zit er niet echt in en lijkt me zowieso niet echt handig.

ook ben ik het er niet mee eens dat goedkope auto`s per definitie slecht zijn of spontaan uit elkaar vallen.

met een beetje inzicht kan je zelf vaak een hoop repareren. En zoals mijn saxo koste bij aanschaf ¤1100 in totaal ¤350 aan kosten aangehad (2 nieuwe banden en zelf de distrubutieriem en waterpomp vervangen en nieuwe koppeling ook zelf gedaan)

Ik heb de saxo nu 4 jaar het is en blijft een prima auto en ik krijg er nog ¤1000 voor bij inruil

kosten per jaar ¤112,50 dat zie ik weinig mensen mij nadoen met een nieuwe of een veel duurdere auto.
Ik vind het knap als jij een bedrijf vindt dat nog 1000 euro voor jouw auto geeft als je maar een auto van ¤1450 koopt.
Zo simpel werkt het helaas niet zijn we net achter gekomen met het kopen van een nieuwe auto met inruil van de oude.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:16:13 #31
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_94853681
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:07 schreef gerrit098 het volgende:

[..]

De berlingo die ik heb gevonden is wel een echte 5 deurs.
Weet je het 100% zeker? Lastig te zien op de foto's. Ga niet blind uit van wat er in de tekst staat, de ervaring leert dat daar nogal eens fouten in staan.

Zonder schuifdeur links:
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_94853928
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:08 schreef simmu het volgende:
hoe mooi moet het zijn? wij rijden al een jaar rond in een multipla :) de meest lelijke auto ooit, maar wel megapraktisch en fijn
Een auto is voor mij echt niet belangerijk qua uiterlijk als ie maar handig is. Als ik indruk wil maken koop ik wel een ferrari.

"Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen die we niet mogen"

maar die multipla is inderdaad gewoon mooi van lelijkheid.
even 2 vragen
heb je veel kofferbakruimte?
is die derde stoel voor in niet een beetje krap?
pi_94854043
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:16 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Weet je het 100% zeker? Lastig te zien op de foto's. Ga niet blind uit van wat er in de tekst staat, de ervaring leert dat daar nogal eens fouten in staan.

Zonder schuifdeur links:
[ afbeelding ]

donderdag 31 maart 2011 @ 14:25:29 #34
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_94854092
Die lijkt er zeker wel 1 te hebben links :Y
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_94854134
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
Die lijkt er zeker wel 1 te hebben links :Y
dat dacht ik ook al
pi_94854138
we kunnen er prima met 6 man in rijden, want de versnellingspook zit niet vertikaal maar horizontaal. het heeft heerlijk zalig veel ruimte. zowel in de kofferbak, als in de auto zelf! stoelen kunnen plat of eruit voor nog veel meer ruimte
pi_94854220
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef simmu het volgende:
we kunnen er prima met 6 man in rijden, want de versnellingspook zit niet vertikaal maar horizontaal. het heeft heerlijk zalig veel ruimte. zowel in de kofferbak, als in de auto zelf! stoelen kunnen plat of eruit voor nog veel meer ruimte
oke zal ik ook nog maar eens naar de multipla dealers zoeken of die ook wat voor mijn saxo willen geven. :D
pi_94854251
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het knap als jij een bedrijf vindt dat nog 1000 euro voor jouw auto geeft als je maar een auto van ¤1450 koopt.
Zo simpel werkt het helaas niet zijn we net achter gekomen met het kopen van een nieuwe auto met inruil van de oude.
veel bedrijfen willen dat inderdaad niet maar er zijn er ook genoeg die dat wel willen
pi_94854350

Panoramadak vind ik ook wel stoer
pi_94854731
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:27 schreef gerrit098 het volgende:

[..]

oke zal ik ook nog maar eens naar de multipla dealers zoeken of die ook wat voor mijn saxo willen geven. :D
om een indruk te geven. wij gingen een tijdje terug uit logeren en hadden bij:

wijzelf
2 kinders in autostoeltje/maxicosy
2 buggy's
1 campingbedje in tas
1 mediumkoffer
3 volle boodschappentassen (van die grote shopperdingen)

met gemak. eerlijk waar :)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2011 @ 16:30:02 #41
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_94859462
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef gerrit098 het volgende:
berlingo
Deze voldoet in elk geval aan je ruimte-eisen. In een Berlingo/Partner kun je heel veel meenemen. Ik kon de wandelwagen van onze zoon er zelfs achterin zetten, zonder het ding op te klappen.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:30 schreef gerrit098 het volgende:
[ afbeelding ]

Panoramadak vind ik ook wel stoer
Dat heet een Modutop.

En behalve stoer is het ook reuze handig. Je hebt er heel veel bergruimte in, een CD-rek en 2 kastjes en lampjes achterin en ook ventilatieroosters achterin met eigen regelknop.

Hij is overigens niet standaard. Maar ik vind hem wel zo handig dat ik 'm bij de beide Berlingo's die ik tot nu toe heb gekocht heb bijbesteld.
pi_94861707
Gerrit, ik snap je ruimteprobleem voor nu, maar je kindje ligt maar een half jaartje in de bak. Daarna gaat ie over naar het stoeltje en dat kun je zo klein opvouwen dat je het nog kwijt kan tussen de voorstoelen en de achterbank. Misschien is dat nog iets om rekening mee te houden.

Mocht je toch voor een andere auto gaan: Dacia's zijn ook redelijk goedkoop of anders een auto die net nog een oldtimer is (bouwjaar '85 geloof ik). Dan kost ie je ook geen belasting. Zeker als je zelf handig bent is dat een leuke. En dan kun je voor weinig geld heel groot rijden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:14:59 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94919018
Ik rij in een suzuki alto, daarin krijg ik 2 autostoelen op de achterbank, een groep 0 en 1 stoel en in mn achterklep 2 buggies. Dan mn handtas en verschoningstas achter de voorstoelen en ik moet dan wel rijden, want M. heeft geen ruimte om goed te rijden. Maar in feite voldoet mijn wagentje prima voor een klein stukje, en passen we er met zn 4en in.

Als gezinsauto hebben wij een grand scenic, 7 zitter, maar wij hebben dan ook nog een kont op de achterbank die regelmatig zorgt dat er nog een kont bijkomt... Maar dan zitten we dus met zn 6en in de auto.. Met maar 1 kind zou enkel een smart afvallen, de rest krijg ik de boel wel ingepropt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94920390
Een suzuki alto, althans de oudere modellen, daar krijg je wel 2 volwassenen en 2 kids in, maar dan moet de bagage thuis blijven. Al heb ik een collega die er 6 kids in krijgt, volgens mij wel veilig omdat ze toch geen kant meer op kunnen :+

Wij hebben een opel agila, ouwe lullenbak, maar de garagekosten zijn erg laag , hoge instap wat makkelijk is met de kinderzitjes en ze zijn goedkoop en er wordt niet veel kilometers mee gereden. Ik rij er 38.000 km per jaar mee minimaal en vooral de hardere stoelen vind ik fijn voor de uurtjes die ik in de auto zit.

Zo'n opel agila / suzuki wagon is lekker hoog, je kan er veel in stapelen. Kinderwagen, alles paste erin. Maar zodra je kind in een bugy past neem je die kinderwagen niet meer mee, dat zou ik niet als uitgangspunt nemen bij aanschaf van een auto.

Ik zou gewoon je huidge auto houden gezien het aantal kilometers dat je rijdt per jaar. Daar doe ik 2 weken over als ik niet iets extra's heb! En als je op vakantie gaat iets huren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')