Je kan het zitje toch ook achter de bijrijdersstoel plaatsen?quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:24 schreef Leandra het volgende:
Probeer een sedan variant (4-deurs dus) van een willekeurig model, de kofferbak is dan vaak wel ruim genoeg om de kinderwagen in kwijt te kunnen.
En afhankelijk van hoe lang jullie zijn: probeer de auto uit met het kinderzitje op z'n plek.
Niet iedere auto heeft voldoende ruimte voor een bestuurder met lange benen en een kinderzitje achter hem/haar.
Ja dat kan ook, moet je wel zeker weten dat de bijrijder dan niet met de knieën tegen het dashboard zit...quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je kan het zitje toch ook achter de bijrijdersstoel plaatsen?
Who cares. die hoeft niet te rijden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat kan ook, moet je wel zeker weten dat de bijrijder dan niet met de knieën tegen het dashboard zit...
Die hoeft ook niet veilig te zitten?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:55 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Who cares. die hoeft niet te rijden.
Of in de achterbak!quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die hoeft ook niet veilig te zitten?
Als je dan toch een andere auto koopt is het natuurlijk wel zo handig een auto te kopen die het hele gezin past. En niet alleen maar als 1 persoon rijdt, want waarom zou je dan eigenlijk de moeite nemen een andere auto te kopen? De baby kan toch ook op de voostoel?!
Mjah, dat vind ik toch wel een beetje overtrokken hoor. Je krijgt er een óude auto voor, maar niet per sé eentje die van ellende uit elkaar valt. Wij rijden al jaren in oudere auto's, ik heb nog nooit meer als ¤ 2100,= uitgegeven aan een auto en wij gaan er ook gewoon mee met vakantie (o.a. de alpen door, naar Italië, dat soort meuk) en ik zie het probleem niet zo. Het enige verschil is dat een nieuwere auto ook aan strengere veiligheidseisen moet voldoen en dus in de regel veiliger zal zijn. Maar weet je, als je het geld gewoon niet hebt, heb je het niet. Als je een beetje mobiel wil zijn ben je ook veel geld kwijt aan het ov, dus waarom dan niet een wat oudere auto?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:28 schreef Silmarwen het volgende:
1500 euro krijg je nooit een goede auto voor. Ik snap dat je niet veel geld uit wil geven omdat je het weinig gebruikt. Maar wil je je gezin vervoeren in een auto die van ellende uit elkaar valt? 1500 euro is echt niet veel namelijk.
Is het niet handiger om iets als greenwheels te gaan doen?
http://www.greenwheels.nl/nl/Home/Particulieren/hoe-werkt-het
Ik zat in onze Golf ook niet relaxt met de maxi cosi achter me maar we hebben net gisteren een nieuwe auto gekocht waar ik dus meer beenruimte heb. Wel zo fijn voor vakantie iddquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:23 schreef Leandra het volgende:
Nah, dat kan dan weer niet
In mijn auto zit de baby voorin omdat ik eigenlijk altijd alleen met hem in de auto zit, ik heb zelfs nog niet geprobeerd of hij ook achterin zou kunnen terwijl de voorstoelen optimaal staan.
In de auto van vriend hebben we de familyfix achter de bijrijdersstoel staan omdat de bestuurdersstoel anders voor mij te ver naar voren staat... Als hij rijdt dan zit ik dus idd bijna met m'n benen tegen t dashboard, en dat is echt waardeloos.
Dat dus, daarom altijd even passen met het hele gezin zoals de auto gebruikt moet worden, autostoeltjes nemen een hoop ruimte in, en er zijn maar weinig auto's die echt heel ruim van binnen zijn.quote:donderdag 31 maart 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:Ik zat in onze Golf ook niet relaxt met de maxi cosi achter me maar we hebben net gisteren een nieuwe auto gekocht waar ik dus meer beenruimte heb. Wel zo fijn voor vakantie idd
Ik wil ook niet beweren dat veiligheid niks waard is, maar zoals je het omschreef vond ik het aardig kort door de bocht. Mijn auto valt niet van ellende uit elkaar. En ja, ik dacht al, waar blijft 'ie.. 'Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!' Wij rijden niet veel met onze auto, maar doen er wel veel dingen mee die helemáál niet zo gemakkelijk zijn met het OV. Wij hebben voor onszelf de keuze gemaakt het te doen met een auto die minder veilig is als een auto die nú van de band rolt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:29 schreef Silmarwen het volgende:
Ik geef persoonlijk liever meer geld uit aan een degelijke auto. Ik heb een fiks auto ongeluk gehad, en ben blij dat we een goede auto hebben.
Als je het geld niet hebt, kun je ook prima zonder auto leven. Doen mijn ouders al jaren, als kind nooit een auto gehad. TS wil niet meer geld uitgeven dan dat bedrag omdat hij weinig rijdt. Daarom lijkt me iets als greenwheels wel wat.
Wij hebben een volvo v70, ideaal. Beide kinderen passen erin, plus nog een passagier. Mijn man van 2.04 kan nog ruim zitten en ik ook. Er kunnen 3 kinderwagens achter in plus nog een hele zooi, maar ik betwijfel dat je die kunt kopen van dat bedrag.
Als je ruimte wil, zou ik zeker voor een station gaan.
Me dunkt, dat zei ik helemaal niet. "Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!" en dat bedoel ik ook helemaal niet. 1500 euro voor een auto is echter heel heel heel weinig.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:36 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik wil ook niet beweren dat veiligheid niks waard is, maar zoals je het omschreef vond ik het aardig kort door de bocht. Mijn auto valt niet van ellende uit elkaar. En ja, ik dacht al, waar blijft 'ie.. 'Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!' Wij rijden niet veel met onze auto, maar doen er wel veel dingen mee die helemáál niet zo gemakkelijk zijn met het OV. Wij hebben voor onszelf de keuze gemaakt het te doen met een auto die minder veilig is als een auto die nú van de band rolt.
TS maakt wél de keuze slechts ¤ 1500,= uit te geven aan een auto, dat is een gegeven binnen dit topic.
Owja, en Greenwheels, vrienden van ons hebben dat heel lang gedaan, echt een goed initiatief! Dat zijn alleen ook niet bepaald ruime auto's meen ik? Weet eigenlijk niet meer welk type dat was, wacht, even opzoeken.
Mnee, maar "Als je het geld niet hebt, kun je ook prima zonder auto leven. Doen mijn ouders al jaren, als kind nooit een auto gehad." suggereerde voor mij een dooddoener die ik al wel eens vaker in een discussie heb gehoord. Sorry dat ik je verkeerd begreep!quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:39 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Me dunkt, dat zei ik helemaal niet. "Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!" en dat bedoel ik ook helemaal niet. 1500 euro voor een auto is echter heel heel heel weinig.
Greenwheels kun je tegenwoordig kiezen tussen 2 auto's. Een 107 of een 207 (laatste is groter)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |