abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94844897
Wij willen ivm met de geboorte van onze zoon graag een andere auto. wij rijden nu in een saxo
prima auto voor ons want wij gebruiken de auto niet erg veel.

nu wij er een zoon hebben (ondertussen 6 weken) is de auto wel erg klein. Als wij de kinderwagen achter in willen hebben moet de hoedenplank er uit, wielen er af en een beetje proppen en de klep kan dicht. Niet erg handig dus. tevens is het een 3 deurs en dat is ook niet erg handig.

Mede omdat wij de auto niet erg veel gebruiken (ongeveer 2000km per jaar) heb ik er ook niet erg veel voor over ¤1500 is eigenlijk wel de max.

de eisen die ik heb is 5deurs en genoeg kofferbak ruimte voor de maxicosi mura 4 incl. de bak.

weten jullie een geschikt type???
pi_94845163
Ik heb zelf een Opel Astra F hatchback, 5 deurs variant. Heb zelf (nog) geen kinderen maar heb een tijdje gefungeerd als dagopvang voor de kinderen van de buren, en ben regelmatig op pad geweest met de auto incl. kinders. Ik kon achterin de tweelingbuggy (naast elkaar, dus breed geval) NET kwijt, met een beetje proppen, en de kids op de achterbank, dus ik verwacht dat een Mura 4 er ook wel in past.
Niet mega duur in wegenbelasting en verzekering, dus dat is ook wel te doen.

Als wegenbelasting en verzekering niet zo'n heikel punt zijn, zou ik persoonlijk kiezen voor een station-model, puur vanwege de ruimte.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:24:54 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94845368
Probeer een sedan variant (4-deurs dus) van een willekeurig model, de kofferbak is dan vaak wel ruim genoeg om de kinderwagen in kwijt te kunnen.
En afhankelijk van hoe lang jullie zijn: probeer de auto uit met het kinderzitje op z'n plek.
Niet iedere auto heeft voldoende ruimte voor een bestuurder met lange benen en een kinderzitje achter hem/haar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:08:46 #4
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_94848880
Een station is echt handig met kleine kinderen. Wij hebben 2 kinderen en zijn blij dat we een grote bak hebben om als we op stap gaan kinderwagen etc zonder moeite mee kunnen krijgen.

En wat, mijn lieve Worteltjestaart, rijd jij dan voor grote limousine? Nou lief kijkbuisvolk, dat is een Citroën C5 Break.

Maar als jij slechts 2000 km per jaar rijd, neem ik aan dat je eisen ook niet zo heel hoog liggen.

Kies een auto als Berlingo/Kangoo/Partner, tweedehands, van een jaar of 10. Enorme ruimte, en de schuifdeuren zijn heel handig met kind(eren).

Of als station: http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/palio/7274050
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:13:45 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_94849033
weten ze dat in pta niet? ;)

En voor 1500 piek koop je niet veel. Zou je niet beter een auto kopen die wat meer kost maar minder onderhoud vergt?

Wat moet het minimum bouwjaar zijn? uit welk jaar komt je sexo ? krijg je daar nog wat voor of niets meer?
Het is handig om een budget te weten, ook al is het incl de inruilwaarde van je huidige auto.
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:28:57 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94849541
1500 euro krijg je nooit een goede auto voor. Ik snap dat je niet veel geld uit wil geven omdat je het weinig gebruikt. Maar wil je je gezin vervoeren in een auto die van ellende uit elkaar valt? 1500 euro is echt niet veel namelijk.

Is het niet handiger om iets als greenwheels te gaan doen?
http://www.greenwheels.nl/nl/Home/Particulieren/hoe-werkt-het
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:30:39 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94849602
Als je slechts zo'n 2000 km per jaar rijdt kan ik me voorstellen dat de auto noch in aanschaf, noch in onderhoud cq bezit teveel mag kosten.

Tenzij die 2000 voornamelijk bestaat uit supermarktritjes zou het misschien zelfs voordeliger zijn een auto te huren als je een keer met de auto wegmoet.

Als het toch een opritvuller moet worden dan zou een oude Japanse station of sedan de beste oplossing zijn...

In V&A staat nog een Mazda 6 voor weinig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94849856
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:24 schreef Leandra het volgende:
Probeer een sedan variant (4-deurs dus) van een willekeurig model, de kofferbak is dan vaak wel ruim genoeg om de kinderwagen in kwijt te kunnen.
En afhankelijk van hoe lang jullie zijn: probeer de auto uit met het kinderzitje op z'n plek.
Niet iedere auto heeft voldoende ruimte voor een bestuurder met lange benen en een kinderzitje achter hem/haar.
Je kan het zitje toch ook achter de bijrijdersstoel plaatsen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:50:22 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94850280
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je kan het zitje toch ook achter de bijrijdersstoel plaatsen?
Ja dat kan ook, moet je wel zeker weten dat de bijrijder dan niet met de knieën tegen het dashboard zit...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:55:15 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_94850442
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat kan ook, moet je wel zeker weten dat de bijrijder dan niet met de knieën tegen het dashboard zit...
Who cares. die hoeft niet te rijden.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:00:52 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94850661
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Who cares. die hoeft niet te rijden.
Die hoeft ook niet veilig te zitten?
Als je dan toch een andere auto koopt is het natuurlijk wel zo handig een auto te kopen die het hele gezin past. En niet alleen maar als 1 persoon rijdt, want waarom zou je dan eigenlijk de moeite nemen een andere auto te kopen? De baby kan toch ook op de voostoel?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:04:51 #12
54772 Silmarwen
pi_94850790
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die hoeft ook niet veilig te zitten?
Als je dan toch een andere auto koopt is het natuurlijk wel zo handig een auto te kopen die het hele gezin past. En niet alleen maar als 1 persoon rijdt, want waarom zou je dan eigenlijk de moeite nemen een andere auto te kopen? De baby kan toch ook op de voostoel?!
Of in de achterbak!
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:23:20 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94851532
Nah, dat kan dan weer niet :')

In mijn auto zit de baby voorin omdat ik eigenlijk altijd alleen met hem in de auto zit, ik heb zelfs nog niet geprobeerd of hij ook achterin zou kunnen terwijl de voorstoelen optimaal staan.

In de auto van vriend hebben we de familyfix achter de bijrijdersstoel staan omdat de bestuurdersstoel anders voor mij te ver naar voren staat... Als hij rijdt dan zit ik dus idd bijna met m'n benen tegen t dashboard, en dat is echt waardeloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:24:17 #14
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94851582
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:28 schreef Silmarwen het volgende:
1500 euro krijg je nooit een goede auto voor. Ik snap dat je niet veel geld uit wil geven omdat je het weinig gebruikt. Maar wil je je gezin vervoeren in een auto die van ellende uit elkaar valt? 1500 euro is echt niet veel namelijk.

Is het niet handiger om iets als greenwheels te gaan doen?
http://www.greenwheels.nl/nl/Home/Particulieren/hoe-werkt-het
Mjah, dat vind ik toch wel een beetje overtrokken hoor. Je krijgt er een óude auto voor, maar niet per sé eentje die van ellende uit elkaar valt. Wij rijden al jaren in oudere auto's, ik heb nog nooit meer als ¤ 2100,= uitgegeven aan een auto en wij gaan er ook gewoon mee met vakantie (o.a. de alpen door, naar Italië, dat soort meuk) en ik zie het probleem niet zo. Het enige verschil is dat een nieuwere auto ook aan strengere veiligheidseisen moet voldoen en dus in de regel veiliger zal zijn. Maar weet je, als je het geld gewoon niet hebt, heb je het niet. Als je een beetje mobiel wil zijn ben je ook veel geld kwijt aan het ov, dus waarom dan niet een wat oudere auto?

TS, wij hebben een Suzuki Baleno Estate, da's een stationwagon en ik ben er érg tevreden mee, het is een hele fijne auto om te rijden. Lekker vlot (verkrijgbaar in 1.6 en 1.8), 5 deurs, veel ruimte en voor een station ongekend goedkoop in wegenbelasting en benzinekosten, hij rijdt geloof ik iets van 1:14 of 1:15 (voor een oudere wagen een goede score) en omdat 'ie slechts 980 kg. weegt is het ook qua wegenbelasting en verzekering geen dure auto.

Succes met je keuze!
3!
pi_94851781
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:23 schreef Leandra het volgende:
Nah, dat kan dan weer niet :')

In mijn auto zit de baby voorin omdat ik eigenlijk altijd alleen met hem in de auto zit, ik heb zelfs nog niet geprobeerd of hij ook achterin zou kunnen terwijl de voorstoelen optimaal staan.

In de auto van vriend hebben we de familyfix achter de bijrijdersstoel staan omdat de bestuurdersstoel anders voor mij te ver naar voren staat... Als hij rijdt dan zit ik dus idd bijna met m'n benen tegen t dashboard, en dat is echt waardeloos.
Ik zat in onze Golf ook niet relaxt met de maxi cosi achter me maar we hebben net gisteren een nieuwe auto gekocht waar ik dus meer beenruimte heb. Wel zo fijn voor vakantie idd :+
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:29:53 #16
54772 Silmarwen
pi_94851799
Ik geef persoonlijk liever meer geld uit aan een degelijke auto. Ik heb een fiks auto ongeluk gehad, en ben blij dat we een goede auto hebben.

Als je het geld niet hebt, kun je ook prima zonder auto leven. Doen mijn ouders al jaren, als kind nooit een auto gehad. TS wil niet meer geld uitgeven dan dat bedrag omdat hij weinig rijdt. Daarom lijkt me iets als greenwheels wel wat.

Wij hebben een volvo v70, ideaal. Beide kinderen passen erin, plus nog een passagier. Mijn man van 2.04 kan nog ruim zitten en ik ook. Er kunnen 3 kinderwagens achter in plus nog een hele zooi, maar ik betwijfel dat je die kunt kopen van dat bedrag.

Als je ruimte wil, zou ik zeker voor een station gaan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:32:20 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94851893
quote:
donderdag 31 maart 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:Ik zat in onze Golf ook niet relaxt met de maxi cosi achter me maar we hebben net gisteren een nieuwe auto gekocht waar ik dus meer beenruimte heb. Wel zo fijn voor vakantie idd :+
Dat dus, daarom altijd even passen met het hele gezin zoals de auto gebruikt moet worden, autostoeltjes nemen een hoop ruimte in, en er zijn maar weinig auto's die echt heel ruim van binnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:36:00 #18
95408 Incantrix
pi_94852042
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:29 schreef Silmarwen het volgende:
Ik geef persoonlijk liever meer geld uit aan een degelijke auto. Ik heb een fiks auto ongeluk gehad, en ben blij dat we een goede auto hebben.

Als je het geld niet hebt, kun je ook prima zonder auto leven. Doen mijn ouders al jaren, als kind nooit een auto gehad. TS wil niet meer geld uitgeven dan dat bedrag omdat hij weinig rijdt. Daarom lijkt me iets als greenwheels wel wat.

Wij hebben een volvo v70, ideaal. Beide kinderen passen erin, plus nog een passagier. Mijn man van 2.04 kan nog ruim zitten en ik ook. Er kunnen 3 kinderwagens achter in plus nog een hele zooi, maar ik betwijfel dat je die kunt kopen van dat bedrag.

Als je ruimte wil, zou ik zeker voor een station gaan.
Ik wil ook niet beweren dat veiligheid niks waard is, maar zoals je het omschreef vond ik het aardig kort door de bocht. Mijn auto valt niet van ellende uit elkaar. En ja, ik dacht al, waar blijft 'ie.. 'Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!' Wij rijden niet veel met onze auto, maar doen er wel veel dingen mee die helemáál niet zo gemakkelijk zijn met het OV. Wij hebben voor onszelf de keuze gemaakt het te doen met een auto die minder veilig is als een auto die nú van de band rolt.

TS maakt wél de keuze slechts ¤ 1500,= uit te geven aan een auto, dat is een gegeven binnen dit topic.

Owja, en Greenwheels, vrienden van ons hebben dat heel lang gedaan, echt een goed initiatief! Dat zijn alleen ook niet bepaald ruime auto's meen ik? Weet eigenlijk niet meer welk type dat was, wacht, even opzoeken. [edit]Ooohh, kijk, daar heb je meerdere types in, als ik het nu zo lees? Zie het niet heel duidelijk staan, maar zie wel iets over een station. Nouja, wellicht inderdaad ook een optie om te onderzoeken..[/edit]
3!
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:39:02 #19
54772 Silmarwen
pi_94852141
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:36 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik wil ook niet beweren dat veiligheid niks waard is, maar zoals je het omschreef vond ik het aardig kort door de bocht. Mijn auto valt niet van ellende uit elkaar. En ja, ik dacht al, waar blijft 'ie.. 'Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!' Wij rijden niet veel met onze auto, maar doen er wel veel dingen mee die helemáál niet zo gemakkelijk zijn met het OV. Wij hebben voor onszelf de keuze gemaakt het te doen met een auto die minder veilig is als een auto die nú van de band rolt.

TS maakt wél de keuze slechts ¤ 1500,= uit te geven aan een auto, dat is een gegeven binnen dit topic.

Owja, en Greenwheels, vrienden van ons hebben dat heel lang gedaan, echt een goed initiatief! Dat zijn alleen ook niet bepaald ruime auto's meen ik? Weet eigenlijk niet meer welk type dat was, wacht, even opzoeken.
Me dunkt, dat zei ik helemaal niet. "Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!" en dat bedoel ik ook helemaal niet. 1500 euro voor een auto is echter heel heel heel weinig.

Greenwheels kun je tegenwoordig kiezen tussen 2 auto's. Een 107 of een 207 (laatste is groter)
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:39:17 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94852152
Het zijn niet alleen kleine hondenhokjes, die greenwheels, je moet er ook voor in de randstad wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:41:48 #21
95408 Incantrix
pi_94852230
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:39 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Me dunkt, dat zei ik helemaal niet. "Als je het geld niet hebt voor een Volvo V70 oid moet je gewoon lekker met de trein gaan!" en dat bedoel ik ook helemaal niet. 1500 euro voor een auto is echter heel heel heel weinig.

Greenwheels kun je tegenwoordig kiezen tussen 2 auto's. Een 107 of een 207 (laatste is groter)
Mnee, maar "Als je het geld niet hebt, kun je ook prima zonder auto leven. Doen mijn ouders al jaren, als kind nooit een auto gehad." suggereerde voor mij een dooddoener die ik al wel eens vaker in een discussie heb gehoord. Sorry dat ik je verkeerd begreep! :)

En ik had niet gezien dat ze inderdaad ook grotere modellen aanbieden nu, ik heb er een jaar of anderhalf geleden ook voor onszelf om zitten rekenen, maar voor ons bracht het niet echt voordeel en toen vond ik de auto's inderdaad te klein..
3!
pi_94852304
Ik persoonlijk vind als je maar 1 kind hebt dat het echt niet nodig is om een station te kopen om toch wat ruimte te hebben. Stations zijn vaak toch duurder in wegenbelasting e.d.
Als hij er maar 2000km mee rijdt, zal hij niet een tent en kampeerspullen en de kinderwagen mee willen slepen naar Zuid-Frankrijk elk jaar dus dan zijn er genoeg andere auto's waar die kinderwagen ook achterin gaat.
Maar voor 1500 euro krijg je een vrij oude auto die ook al veel gelopen heeft. Maar kom op als je maar 2000km per jaar rijdt zie ik het probleem daar echt niet zo in. En een station lijkt me dan al helemaal overdreven.
The way you rock'n'roll
pi_94853127
Bedank voor alle reacties tot nu toe.

berlingo

dit lijkt me echt een handige auto ruim 5 deurs en heb er 1 gevonden voor ¤1450 inruil voor mijn eigen auto is ongeveer ¤1000 dus hoef ik er maar ¤450 bij te leggen.

Ik woon op een eiland dus greenwheels zit er niet echt in en lijkt me zowieso niet echt handig.

ook ben ik het er niet mee eens dat goedkope auto`s per definitie slecht zijn of spontaan uit elkaar vallen.

met een beetje inzicht kan je zelf vaak een hoop repareren. En zoals mijn saxo koste bij aanschaf ¤1100 in totaal ¤350 aan kosten aangehad (2 nieuwe banden en zelf de distrubutieriem en waterpomp vervangen en nieuwe koppeling ook zelf gedaan)

Ik heb de saxo nu 4 jaar het is en blijft een prima auto en ik krijg er nog ¤1000 voor bij inruil

kosten per jaar ¤112,50 dat zie ik weinig mensen mij nadoen met een nieuwe of een veel duurdere auto.
pi_94853211
Greenwheels is leuk, maar heel lastig als je in je eentje met een kind ouder dan 1 jaar op stap wilt. Je zit dan elke keer met een autostoeltje dat je nodig hebt, en de auto staat meestal niet direct om de hoek. Wij hebben het wel een tijdje gedaan maar echt handig is het niet. Bij baby's kun je het stoeltje makkelijk meenemen, en als ze langer zijn en je alleen nog een verhoger nodig hebt kan het ook vast prima, maar de periode ertussen vonden wij te onhandig.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:04:51 #25
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_94853234
Let op: de eenvoudigere versie van de Berlingo's (zoals degene die je linkt) hebben maar een schuifdeur aan 1 kant. De andere kant heeft achter geen deur.
Met 1 kind niet zo'n issue, maar als je ooit een tweede kind zou hebben, gaat je dat opbreken. De bestuurdersstoel kun je nl. niet opklappen zoals bij een 3-deurs...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')