Ja dat dus. De CB heeft dus ook even fijn medegedeeld dat een koortsstuip toch niet zo onschuldig is als men beweert. Sommige kindjes stoppen namelijk met ademen, en dan is 112 bellen te laat, m.a.w. altijd meteen 112 bellen. Terwijl de HA zegt dat dat in het vervolg niet nodig is, gewoon de huisartsenpost tenzij het er voor mijn gevoel anders uitziet dan de vorige keren.quote:Maar toch, dat onrustige gevoel
Ja, mijn CB-arts zei dus dat je stesolid meteen moet toedienen en niet na vijf minuten, maar ik vind dat onzin want stesolid is niet een onschuldig medicijn. Elyas kwam er zelf binnen twee minuten uit, dus dat wil ik eerst afwachten, een stuip 'mag' een half uur duren zonder dat de KA zich ernstige zorgen maakt.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar Tan, het stoppen met ademen hoort er toch "gewoon" bij? Lisa heeft hier echt zeker een halve minuut niet geademd. Dat vond ik wel het meest enge gedeelte van de hele stuip.
Of bedoel je echt dat de ademhaling na het stoppen helemaal niet meer op gang komt?
Ik las ook in allerlei ziekenhuisfolders: "er is nog nooit een kindje overleden aan een koortsstuip". Ik vond dat zo'n loze uitspraak ik heb in mijn familie al 2 gevallen van kindjes die waarschijnlijk aan een stuip zijn overleden. Zo'n uitspraak zorgt er misschien wel voor dat ouders zich minder zorgen maken terwijl dat eigenlijk helemaal niet terecht is. Zo, dat moest ik even kwijt.
Ik denk dat ik hier een volgende keer (die ik niet hoop mee te maken overigens) ook weer 112 bel. Liever een keer teveel gebeld dan te weinig. Overigens heeft niemand me gezegd dat het bellen van 112 niet nodig is. Misschien dat mijn achterlijke CB artser bij de 14 maanden afspraak nog mee komt.
Ik heb geen stesolid meegekregen. Ik las trouwens dat de stesolid pas na 10 minuten werkt. Is dat niet heel laat?
Ze was net 2 toen ik het eindelijk aandurfde. Ze werd er toen (na een aantal dagen) wel ziek van, maar geen stuip toen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:27 schreef Tan het volgende:
@sheotah, fijn dat het nu goed gaat! Met welke leeftijd heb je de bmr gegeven en hoe reageerde ze hier op?
Helaas niet, we liggen nu in het ziekenhuis. Er kwam dus nog een derde stuip ondanks de paracetamol. Nu is het redelijk stabiel allemaal, maar ik juich niet te vroeg, hij heeft nog steeds koorts dus kan nog van alles gebeuren vandaag.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:36 schreef Nijna het volgende:
Oh getsie Tan wat naar, hopelijk helpt de paracetamol om te voorkomen dat hij nog een stuip krijgt...
Wat zeiden ze tegen jou dan qua hoeveelheid en tijd? De HA zei voor Elyas (bijna 12 kilo) 240 mg iedere vier (!) uur, in het ZH geven ze 240 iedere zes uur. Maar op het doosje van de apotheek staat weer een andere dosis e op internet lees je ook steeds weer wat anders, zo verwarrend.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh Tan, wat een schrik weer...![]()
Wel de paracetamol elke 5 uur (ook 's nachts) blijven geven tot de koorts helemaal weg is. Anders kun je ook juist weer een stuip uitlokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |