abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 20:59:14 #51
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_95462255
Poeh nou dat is toch ook wel hoog hoor! Arme kindjes :(
Danique is daar niet ziek meer geweest, en heeft ook geen koorts gehad.
Wij kregen de zelfde mededeling van de huisarts, samen met het feit dat ze mogelijk gevoeliger is voor koortsstuipen doordat ze epilepsie heeft. Ik hoop natuurlijk dat het niet meer zal gebeuren maar we zullen wel extra opletten als ze weer ziek word.
pi_95465545
Kans op herhaling is er inderdaad...
De oudste heeft dus al 2 keer een koortsstuip gehad, maar daarna heeft ze ook koorts gehad zonder stuip, dat lucht dan wel een beetje op.
Toch heb ik elke keer als een van beiden koorts heeft, stress.
Terwijl ik weet wat ik moet doen en weet dat het over het algemeen ook gewoon weer over zal gaan. Ik heb stesolid in huis en 112 is natuurlijk ook zo gebeld.
Maar toch, dat onrustige gevoel :{
Fake it till you make it...
  donderdag 14 april 2011 @ 07:07:40 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95477922
quote:
Maar toch, dat onrustige gevoel :{
Ja dat dus. De CB heeft dus ook even fijn medegedeeld dat een koortsstuip toch niet zo onschuldig is als men beweert. Sommige kindjes stoppen namelijk met ademen, en dan is 112 bellen te laat, m.a.w. altijd meteen 112 bellen. Terwijl de HA zegt dat dat in het vervolg niet nodig is, gewoon de huisartsenpost tenzij het er voor mijn gevoel anders uitziet dan de vorige keren.

Schiet lekker op, zulke adviezen.
pi_95478327
Maar Tan, het stoppen met ademen hoort er toch "gewoon" bij? Lisa heeft hier echt zeker een halve minuut niet geademd. Dat vond ik wel het meest enge gedeelte van de hele stuip.
Of bedoel je echt dat de ademhaling na het stoppen helemaal niet meer op gang komt?

Ik las ook in allerlei ziekenhuisfolders: "er is nog nooit een kindje overleden aan een koortsstuip". Ik vond dat zo'n loze uitspraak ik heb in mijn familie al 2 gevallen van kindjes die waarschijnlijk aan een stuip zijn overleden. Zo'n uitspraak zorgt er misschien wel voor dat ouders zich minder zorgen maken terwijl dat eigenlijk helemaal niet terecht is. Zo, dat moest ik even kwijt. ;)

Ik denk dat ik hier een volgende keer (die ik niet hoop mee te maken overigens) ook weer 112 bel. Liever een keer teveel gebeld dan te weinig. Overigens heeft niemand me gezegd dat het bellen van 112 niet nodig is. Misschien dat mijn achterlijke CB arts :X er bij de 14 maanden afspraak nog mee komt.

Ik heb geen stesolid meegekregen. Ik las trouwens dat de stesolid pas na 10 minuten werkt. Is dat niet heel laat?
  donderdag 14 april 2011 @ 08:20:48 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95478488
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar Tan, het stoppen met ademen hoort er toch "gewoon" bij? Lisa heeft hier echt zeker een halve minuut niet geademd. Dat vond ik wel het meest enge gedeelte van de hele stuip.
Of bedoel je echt dat de ademhaling na het stoppen helemaal niet meer op gang komt?

Ik las ook in allerlei ziekenhuisfolders: "er is nog nooit een kindje overleden aan een koortsstuip". Ik vond dat zo'n loze uitspraak ik heb in mijn familie al 2 gevallen van kindjes die waarschijnlijk aan een stuip zijn overleden. Zo'n uitspraak zorgt er misschien wel voor dat ouders zich minder zorgen maken terwijl dat eigenlijk helemaal niet terecht is. Zo, dat moest ik even kwijt. ;)

Ik denk dat ik hier een volgende keer (die ik niet hoop mee te maken overigens) ook weer 112 bel. Liever een keer teveel gebeld dan te weinig. Overigens heeft niemand me gezegd dat het bellen van 112 niet nodig is. Misschien dat mijn achterlijke CB arts :X er bij de 14 maanden afspraak nog mee komt.

Ik heb geen stesolid meegekregen. Ik las trouwens dat de stesolid pas na 10 minuten werkt. Is dat niet heel laat?
Ja, mijn CB-arts zei dus dat je stesolid meteen moet toedienen en niet na vijf minuten, maar ik vind dat onzin want stesolid is niet een onschuldig medicijn. Elyas kwam er zelf binnen twee minuten uit, dus dat wil ik eerst afwachten, een stuip 'mag' een half uur duren zonder dat de KA zich ernstige zorgen maakt.

Met niet ademen bedoel ik idd dat het niet meer op gang komt naderhand. Maar halen ze tijdens zo'n stuip niety heel oppervlakkig adem? Anders kan het toch niet een half uur duren? Ik ken een kindje die anderhalf uur bleef hangen in een stuip, maar die haalde dus wel adem.

Elyas was na de tweede keer wel blauw maar dat was de keer dat we stesolid toedienden. Of dat verband heeft weet ik niet.

De derde keer lag hij aan de monitor maar die alarmbellen bleven uit dus de saturatie kwam niet onder de 80%
pi_95478979
Mirte stopte de eerste keer wel met ademen, de tweede keer niet.
Ik heb ook alleen maar 112 gebeld omdat ze op de kinderEHBO cursus hadden gezegd: als je niet weet wat je doen moet, dan bel je 112. Dat schoot op dat moment door mn hoofd.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:48:43 #57
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95491692
_Nikki_ wij kregen die stesolid mee van de ka ook vanwege de epilepsie van Roy zo kunnen we hem thuis ook uit een aanval halen.
Eerst even afwachten en daarna toedienen van de stesolid, deze moet vrij snel aanslaan, en mocht dat niet het geval zijn dat gelijk een 2de erachteraan, ik dacht 5 min aanzien.

Hij vertelde er ook bij dat de aanval niet langer als 20 min mag duren. Dus daarvoor gelijk 112 bellen als hij er niet uitzich zelf uitkomt, ook niet na toedienen stesolid.
En dan heb ik het hier weer over de epilepsie, geen idee hoe dat met een stuip zit.

Maargoed ik hoop dit eigenlijk ook niet meer mee te hoeven maken, en als ik dan weer lees gevoelig enzo dan denk ik van :X :X :X :X
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_95512996
Bar :* ik snap heel goed dat je het niet nog een volgende keer mee hoopt te maken.
pi_95519177
Ik heb onlangs de stesolid de deur uitgedaan, maar heb het wel 5 jaar lang nodig gehad. Mijn oudste kreeg regelmatig (of eigenlijk altijd met koorts) hevige stuipen. Ze is meerdere keren in het ziekenhuis beland.

Van de allereerste keer heb ik nog soms nachtmerries, zo angstig was dat. Daarna zijn we er wel aan gewend geraakt. Zodra ze koorts kreeg (krijgt) bouwden we meteen een spiegel op met pcm, maar we hebben de stesolid wel geregeld nodig gehad (wij hadden de opdracht om na 15 minuten te geven).

Het laatste half jaar (ze is nu 5,5 jaar) hebben we geen stuipen meer gezien bij koorts. Ik vermoed dat ze er toch over heen aan het groeien is.

Tan, die BMR heb ik gewoon uitgesteld (de eerste stuip was overigens ook vlak voor dat ze die hebben moest). En later met de jongste ook (niet dat die ooit een stuip gehad heeft, maar de angst zit er gewoon nog in).

Wat me vooral gestoord heeft de afgelopen jaren wat betreft die stuipen, is dat mensen er best luchtig over kunnen doen. 'Oh, maar ze houden er niets aan over', dat soort uitspraken.
En ja, het went dus wel een beetje, maar het blijft gewoon eng!
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:27:47 #60
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95566931
@sheotah, fijn dat het nu goed gaat! Met welke leeftijd heb je de bmr gegeven en hoe reageerde ze hier op?
pi_95573047
Ik wil, mede omdat Lisa tot nu toe "maar" één stuip heeft gehad, de prik toch gewoon gaan geven. Lisa zit 4 dagen per week op het KDV, dus ik vind het belangrijk dat ze goed beschermd is tegen ziekten. Ook al is het ziekteverloop in de meeste gevallen mild, zou het me toch niet lekker zitten als ze niet gevaccineerd is.
Mocht ze in de tussentijd nog een stuip krijgen ga ik het opnieuw overwegen.
pi_95591861
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:27 schreef Tan het volgende:
@sheotah, fijn dat het nu goed gaat! Met welke leeftijd heb je de bmr gegeven en hoe reageerde ze hier op?
Ze was net 2 toen ik het eindelijk aandurfde. Ze werd er toen (na een aantal dagen) wel ziek van, maar geen stuip toen.
  zondag 17 april 2011 @ 09:15:46 #63
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_95611728
Vertel ik een paar dagen geleden hier nog dat D in de tussentijd geen koorts meer heeft gehad, inmiddels heeft ze het weer te pakken.
Goed verkouden en afgelopen nacht ook flink koorts, gelukkig geen koortsstuipen maar ik was er zelf wel heel onrustig door.
Ze sliep bij ons in bed en ik heb zo ongeveer geen oog meer dicht gedaan, de schrik van de vorige keer zit er nog goed in!
pi_95627348
Hè bah Fruppel... hopelijk is de koorts snel over en kun je zelf ook weer met een gerust hart gaan slapen. :*
  zondag 17 april 2011 @ 17:35:17 #65
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95628881
Oh bah fruppel! Maar als ze er nu goed doorheen komt dan sterkt het je vertrouwen misschien wel weer!
  zondag 17 april 2011 @ 20:53:34 #66
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_95638581
De koorts is weg en we hebben geen stuipen gehad! Ik hoop dat het zo zal blijven maar ik vind het wel erg spannend zo!
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:15:25 #67
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96173464
Hier helaas wel herhaling gehad, vannacht twee stuipen, relatief kort op elkaar. Nu op advies van de arts toch maar paracetamol gegeven. Verwarrend al die tegenstrijdige adviezen...
pi_96176403
Oh getsie Tan wat naar, hopelijk helpt de paracetamol om te voorkomen dat hij nog een stuip krijgt...
pi_96176827
Oh Tan, wat een schrik weer... :*

Wel de paracetamol elke 5 uur (ook 's nachts) blijven geven tot de koorts helemaal weg is. Anders kun je ook juist weer een stuip uitlokken.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:26:49 #70
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96185455
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 15:36 schreef Nijna het volgende:
Oh getsie Tan wat naar, hopelijk helpt de paracetamol om te voorkomen dat hij nog een stuip krijgt...
Helaas niet, we liggen nu in het ziekenhuis. Er kwam dus nog een derde stuip ondanks de paracetamol. Nu is het redelijk stabiel allemaal, maar ik juich niet te vroeg, hij heeft nog steeds koorts dus kan nog van alles gebeuren vandaag.

Ooooh wat haat ik dit :( ;(
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:28:46 #71
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96185531
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 15:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh Tan, wat een schrik weer... :*

Wel de paracetamol elke 5 uur (ook 's nachts) blijven geven tot de koorts helemaal weg is. Anders kun je ook juist weer een stuip uitlokken.
Wat zeiden ze tegen jou dan qua hoeveelheid en tijd? De HA zei voor Elyas (bijna 12 kilo) 240 mg iedere vier (!) uur, in het ZH geven ze 240 iedere zes uur. Maar op het doosje van de apotheek staat weer een andere dosis e op internet lees je ook steeds weer wat anders, zo verwarrend.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:28:54 #72
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96185533
Gatsie Tan, logisch dat je dat haat. Gelukkig nu stabiel, hopelijk blijft dat zo! Sterkte!
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:44:09 #73
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96186204

Mijn uitzicht nu :{
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 21:46:08 #74
5428 crew  miss_sly
pi_96186290
Ach arm mannetje. en wat ontzettend schrikken, Tan! Niet fijn, maar wel goed dat jullie in het ziekenhuis zijn. Ik hoop dat hij gauw helemaal opknapt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96186397
Ach arm ventje :'(
Sterkte voor jullie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')