Ik heb pas 1x geluisterd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja he![]()
Luister ook altijd als hij draait
Weet ikquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
en ik zou allebei de nummers niet in willen ruilen voor een koffer bij de miljoenenjacht
Nijmegen??quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb pas 1x geluisterd.
Meestel denk ik er kats niet aan.
Jaquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet ik![]()
En je weet hoe blij ik ben voor jullie he??
Nee, van alles een beetje. Qua taal pak ik van alles en nog wat op.quote:
en als ik een dag in Zwolle benquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:39 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee, van alles een beetje. Qua taal pak ik van alles en nog wat op.
Woon nu in Zwolle, maar spreek ook redelijk Drents en Twents.
Ben opgegroeid bij Amsterdam in de buurt, dus als ik daar een dag ben, praat ik weer Amsterdams.
Ik had eer nooit van gehoord tot ik mijn halfzus ontdekte..quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:39 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee, van alles een beetje. Qua taal pak ik van alles en nog wat op.
Woon nu in Zwolle, maar spreek ook redelijk Drents en Twents.
Ben opgegroeid bij Amsterdam in de buurt, dus als ik daar een dag ben, praat ik weer Amsterdams.
Dat heeft ook nog weer een geschiedenis bij mij. We zongen dat nummer met het katholieke kinderkoor waar ik als jongetje bij zong. En ook het koor waar mijn vader bij zong (zelfde kerk)quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:38 schreef Symphonic het volgende:
[..]
die deed ik bijna, maar dat andere nummer won
Ik heb geen idee hoe ik dan bij nijmgen terecht gekomen ben. Hier in de buurt word het ook geregeld gebruikt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik had eer nooit van gehoord tot ik mijn halfzus ontdekte..
Die in Nijmegen opgegroied was
het is mijn absolute nummer 1 en daar komt niets tussenquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat heeft ook nog weer een geschiedenis bij mij. We zongen dat nummer met het katholieke kinderkoor waar ik als jongetje bij zong. En ook het koor waar mijn vader bij zong (zelfde kerk)
En dan denk ik gewoon weer terug aan die tijd.
Overiessels is een mooi toaltie. Maar ook daar zit nog weeer echt verschil in. Zwols is iets aparts met een rollende R, en heel veel gebruik van de verkleinvorm -ien.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:41 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb sowieso iets met Overijssel
Als ik er een maand zou wonen spreek ik geen ABN meer
In Hardenberg kan ik helemaal losquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:43 schreef JJH het volgende:
[..]
Overiessels is een mooi toaltie. Maar ook daar zit nog weeer echt verschil in. Zwols is iets aparts met een rollende R, en heel veel gebruik van de verkleinvorm -ien.
Het blijft zoooo mooiiiquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:43 schreef JJH het volgende:
[..]
Het nummer is 60 jaar oud, maar ik zie mijn jeugd voor me.
Dat is weer wat anders dan het Zwols inderdaad.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:43 schreef Symphonic het volgende:
[..]
In Hardenberg kan ik helemaal los
ik ook, en hoewel ik veel met Sonneveld heb, vind ik het voor die tijd net iets te geliktquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:43 schreef JJH het volgende:
[..]
Het nummer is 60 jaar oud, maar ik zie mijn jeugd voor me.
Sonneveld was ook best gelikt voor zijn tijd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik ook, en hoewel ik veel met Sonneveld heb, vind ik het voor die tijd net iets te gelikt
En de (originele??) Franse versie La montgane is ookquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik ook, en hoewel ik veel met Sonneveld heb, vind ik het voor die tijd net iets te gelikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |