[mierenneukmodus]quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:21 schreef Forno het volgende:
Cement duurt circa 28 dagen uitharding voor volledige uitharding.
Sterker nog als je CEM 52,5 gebruikt zie je het gewoon uitharden. Daar kun je bijna niet tegen storten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:31 schreef _VoiD_ het volgende:
Als je ziet hoe ze in de prefab industrie werken, dan storten ze om 16:00 nog een element en de volgende ochtend om 8 uur ontkisten ze deze al. Nu is dat beton ook niet te vergelijken met standaard beton aangezien daar allerlei hulpstoffen en versnellers aan toegevoegd worden, maar het geeft wel een indruk van hoe snel iets kan uitharden.
Doorgaans houd je één of twee dagen aan en kun je al verder, zoals hier gezegd wordtDie twee maanden die je hebt inderdaad meer dan voldoende.
.. maar dit is misschien wel een punt. Nu wordt de kracht sowieso over een stuk of 10-15 haken verdeeld, dat zal toch wel loslopen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:50 schreef bbtb77 het volgende:
Hoe ga je dat zeil vastzetten aan je pilaar, want als je in de bovenste steen een haak vastboort, blijft je muurtje wel staan, maar komt de steen gewoon los...
Ik denk dat TS zoiets wil maken:quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Waar zitten die haken nu aan vast? Aan het muurtje of aan de pilaren? Ik gok aan de pilaren, want op 40cm een tentzeil vastzetten is meer een feestje voor kabouters.
Het hoeft niet, maar ik zou het zelf wel doen. Ik zit namelijk zelf graag altijd aan de veilige kantquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoiets was inderdaad de bedoeling. Het plan is echter van de baan, verstevigen van de huidige schutting leek onmogelijk maar we hebben toch een heel goede manier gevonden om hem weer goed en stevig vast te zetten. Muurtje metselen komt wel eens als ik wat meer tijd hebquote:Op donderdag 31 maart 2011 08:20 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik denk dat TS zoiets wil maken:
[ afbeelding ]
De ogen voor het zeil zullen dan dus in de gemetselde pilaren komen.
Als dat zo is, zou je ook ankers, ogen, o.i.d. in kunnen metselen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |