abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94779518
Heb onlangs appartement gekocht, dus als alles rond is, lekker verbouwen.
Het meeste heb ik al ideeen over, alleen nog niet over de achterwand van de keuken.
Er zitten nu hele lelijke tegels in, dus die moeten er zowiezo uit, en eigenlijk wil ik helemaal geen tegels meer.

ik zat te denken aan een RVS of glazen achterwand. nou ga ik alles zelf in elkaar knutselen, maar hier heb ik dus echt geen idee van :?

Waar haal ik het, hoe monteer ik het? Plak je dat tegen de wand of iets?
Heeft iemand ervaring met niet-tegel achterwanden ?
pi_94781895
Zowel rvs als glas zou ik verlijmen als het een lage wand is. En als het een hoge wand is vast schroeven.
pi_94782137
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:40 schreef Zolena het volgende:
Zowel rvs als glas zou ik verlijmen als het een lage wand is. En als het een hoge wand is vast schroeven.
Het wordt geen hoge wand, de wand boven de huidige tegeltjes is namelijk mooi in orde. De tegels zijn alleen afschuwelijk, en ik kan / wil niet tegelen.
In theorie zou die wand dan toch ook niet tot onderaan de grond hoeven? Je ziet toch niet achter je kastjes
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:55 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_94785486
Fastbo muurtegels van IKEA.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_94798238
Verlijmen op tegels is lastig, normaalgesproken zijn die daarvoor te glad.

En met niet hoog bedoel ik een cm of 60.
pi_94799292
Een oud-collega heeft een plaat HPL op multiplex verlijmd en dat aan de achterwand bevestigd. Het enige waar je dan op moet letten is dat de multiplex dik genoeg is en dat je ervoor zorgt dat er geen vocht bij de multiplex kan komen.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_94862057
zag vandaag ergens dat ze (volgens mij) gewoon een werkblad als achterwand, iemand ervaring daarmee? Vond ik er namelijk wel mooi uitzien, omdat je werkblad dan doorloopt naar de muur O+
pi_94867402
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:25 schreef Adelante het volgende:
Dat is helemaal waaibomen spul.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94874047
je kunt ook een eigen print laten maken op glazen achterwanden tegenwoordig. niet de goedkoopste oplossing maar echt wel mooi.
Zelf moet ik er ook nog iets voor bedenken moet ik eerlijk toegeven...
pi_94878494
Is dit niks voor je? http://www.pimpyourkitchen.nl/ Wil zelf misschien ook nog zoiets doen.
pi_94894120
quote:
4s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:28 schreef Markster het volgende:
zag vandaag ergens dat ze (volgens mij) gewoon een werkblad als achterwand, iemand ervaring daarmee? Vond ik er namelijk wel mooi uitzien, omdat je werkblad dan doorloopt naar de muur O+
Klopt, kan je gewoon laten maken bij elke keukenzaak en bouwmarkt. NAW8 heet het bij de groothandel. Kan je ook met matglazen of RVS afwerking krijgen. Dan zit je wel in de 3 cijfers per strekkende meter geloof ik.

Voorbeeld: http://www.karwei.nl/documents/pdf/PI-folders/maatwerkbladen (pagina 7)
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:54:49 #13
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_94900915
Wij neigen bij onze nieuwe keuken naar een gestucte achterwand die we afwasbaar overschilderen. Iemand ervaringen mee?
pi_94907773
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:54 schreef Coelho het volgende:
Wij neigen bij onze nieuwe keuken naar een gestucte achterwand die we afwasbaar overschilderen. Iemand ervaringen mee?
geen probleem, hier keuken van 1,5 jaar, geen bovenkasten en geen tegels. Muren glad laten stucen en heb ze geverfd met schrobvaste verf (Sikkens Alphatex IQ) in ral 9010.
Perfect afwasbaar en na paar weken schrobvast maar elk spettertje veeg je er zó af.
Bijkomend voordeel: als de boel vergeeld is door koken, roken of kaarsen hoef je niet over te schilderen maar kunt het schoonmaken met HG sierpleisterreiniger, ff met een schuimrollertje er overheen en weer als nieuw (wel even keuken afplakken vd zekerheid). Werkt als een tierelier en is zó gepiept.
ben er helemaal blij mee.

ps, gebruik geen gewone latex met daarover een lak want dat vergeeld en krijg je nooit meer goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lottekoekkie op 01-04-2011 16:57:18 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_94940101
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:45 schreef rennor het volgende:

[..]

Klopt, kan je gewoon laten maken bij elke keukenzaak en bouwmarkt. NAW8 heet het bij de groothandel. Kan je ook met matglazen of RVS afwerking krijgen. Dan zit je wel in de 3 cijfers per strekkende meter geloof ik.

Voorbeeld: http://www.karwei.nl/documents/pdf/PI-folders/maatwerkbladen (pagina 7)
maar kan ik ook gewoon 2x zoveel keukenblad halen / laten maken. Dan plak ik gewoon een werkblad tegen de muur :D
pi_94958741
Wij hebben ook lopen denken aan een glazen achterwand en de prijs valt wel mee wat het duur maakt zijn de eventuele stopcontacten die er ingefreesd moeten worden, in ons geval dus minimaal 4 dubbele.
Nu zit ik er heel hard over na te denken om de wand ook te schildern (tnx voor de tip lottekoekie)
pi_95049910
Denk dat ikeruit ben. Koop gewoon een werkblad, die ik tegende muur plak. Makkelijk te bewerken ivm wandcontactdoosjes.
pi_95051735
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2011 22:39 schreef Markster het volgende:
Denk dat ikeruit ben. Koop gewoon een werkblad, die ik tegende muur plak. Makkelijk te bewerken ivm wandcontactdoosjes.
Werkblad is wel ongeveer 4 cm dik. Achterwand kost niet zoveel, die prijs die gegevens wordt hiervoor is voor maatwerk. Je hebt ze ook gewoon in de bouwmarkt staan bij de werkbladen. Rond de 35 euro voor een hele plaat volgens mij ;)
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_95711259
Iemand een prijsindicatie voor de glazen keukenachterwand.. van 310 cm breed en 70 cm hoog..2x 60 cm diep (is linker en rechter muur) met daarin 1 dubbel stopcontact.
Alvast dank! ^O^
pi_95721879
Via mijn link in je eigen topic gewoon ff een offerte aanvragen.

Hoe moeilijk is dat nu? 8)7
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:07:35 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_95737782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:38 schreef Keukenachterwand het volgende:
Iemand een prijsindicatie voor de glazen keukenachterwand.. van 310 cm breed en 70 cm hoog..2x 60 cm diep (is linker en rechter muur) met daarin 1 dubbel stopcontact.
Alvast dank! ^O^
Ja, 1134,52, ex btw. Maar dat is natuurlijk een indicatie.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_95789444
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:25 schreef Adelante het volgende:
Dat wil je echt niet :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95789638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:38 schreef Keukenachterwand het volgende:
Alvast dank! ^O^
Bij IKEA
478 voor de plaat van 310x70 (in 2 delen want maximale lengte in 1 stuk is 3 meter)
210 voor de 2 zijkanten inclusief 1 uitsparing voor een stopcontact (in welke maten dan ook).
Totaal dus ongeveer: 688.-

Levertijd ongeveer 4 a 5 weken, gratis bezorging.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95789721
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2011 22:39 schreef Markster het volgende:
Heb je dit ook gedaan?
pi_95798484
Garagevloerverf is ook uitstekend als achterwand voor een keuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')