abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94935177
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:22 schreef Vince.B het volgende:

[..]

Ja, je moet inderdaad minimaal een 8 staan voor het vak dat verband houdt met je vervolgopleiding. Iemand die ik ken studeert nu natuurkunde aan Oxford, hij heeft "advanced classes" in wiskunde en natuurkunde gevolgd en beide met een 8 (of hoger) afgerond. Anders word je inderdaad niet toegelaten.
En los dáárvan moet je gewoon solliciteren voor een plek en daarbij vaak ook op gesprek komen.
Vervolgens besluit de universiteit of ze je een aanbieding doen. Veel aankomend studenten schrijven zich via UCAS in voor meerdere universiteiten en wachten dan na selectieprocedures af welke universiteit hen het beste aanbod doet. Dat kan verschillen tot maar één aanbieding van een universiteit die je ergens op je persoonlijke 6e plaats had staan, tot aanbiedingen van alle 7 de universiteiten waar je op hebt gesolliciteerd.

Gaan studeren is in het VK veel meer serious business dan hier, hier gaat 'iedereen gewoon lekker studeren'.
Ja doei.
pi_94935280
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:46 schreef Codiac het volgende:
GRATIS GRATIS GRATIS. Dat bestaat niet. Onderwijs kost in Zweden haast niets (komt ook door de immens hoge belastingen en accijns), maar dan moet je wel Zweeds-staatsburger zijn
KLINKLARE ONZIN! voor EU-burgers is studeren in Zweden en Denemarken gratis, ik ben op dit moment zelf bezig om dit te regelen.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_94937553
quote:
Niet alleen voor topuniversiteiten. Voor zo'n beetje alle Schotse uni's moet je een 9 gemiddeld staan om uberhaupt kans te kunnen maken op een plek bij geneeskunde (en dan moet ook nog eens 8/9 scoren voor bio, sk, na, wiskunde). Dit soort resultaten haalt vrijwel niemand hier. 8, á la, maar 9 is gewoon erg fors. Dit geldt overigen niet alleen voor geneeskunde.

Het punt is dat zij daar aan te poort selecteren terwijl dat hier niet voorkomt.
Ook als selectie hier wel zou voorkomen dan zou nog vrijwel niemand een 9 of hoger halen, dat is in ons onderwijsstelsel veel lastiger.
Het is natuurlijk wel zo dat het hier minder loont om hogere cijfers te behalen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_94937645
De A's vergelijken met negens is overigens linke soep. Wanneer die schaal evenredig zou zijn met onze schaal dan zou een A neerkomen op 8,6 of hoger. Nu weet ik niet zeker hoe het in de UK werkt maar in de U.S.A. is het niet ongebruikelijk bij AP-vakken dat je al een A krijgt wanneer je bijv. 75% van de punten hebt behaald, dat heeft te maken met het percentage leerlingen wat dat percentage van de punten of meer behaalt. Wanneer je twee of drie van die vakken volgt en je krijgt allemaal vragen uit het boekje dan haal je bovendien gemakkelijker een hogere score dan wanneer je 10 vakken volgt en je vragen krijgt die niet letterlijk uit het boekje komen.
#NoDAPL
pi_94937739
quote:
KLINKLARE ONZIN! voor EU-burgers is studeren in Zweden en Denemarken gratis, ik ben op dit moment zelf bezig om dit te regelen.
Ik meen mij te herinneren dat een Europese wet alle EU-universiteiten verplicht om voor overige EU-burgers dezelfde voorwaarden te stellen, waaronder het collegegeld, als voor de burgers van de lidstaat waarin ze gevestigd zijn.
#NoDAPL
pi_94942009
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Leuk, hoe gaat je dat doen met de taal vraag ik mij af? Volg je een Engelstalige opleiding?
pi_94946460
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Als dat waar is, iedereen naar zweden! *O*
Noodles
pi_94972914
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat een Europese wet alle EU-universiteiten verplicht om voor overige EU-burgers dezelfde voorwaarden te stellen, waaronder het collegegeld, als voor de burgers van de lidstaat waarin ze gevestigd zijn.
Dit dus
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:03 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Leuk, hoe gaat je dat doen met de taal vraag ik mij af? Volg je een Engelstalige opleiding?
Ik ga als alles goed gaat een engelstalige master volgen. Word heel veel aangeboden in Zweden, ga er wel een beetje zweeds naast studeren denk ik maar...
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:50 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Als dat waar is, iedereen naar zweden! *O*
Voor zolang het nog kan...! Denk dat het ook wel gaat veranderen voor Europese studenten!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_94973394
België is volgens mij ook best goedkoop (collegegeld dan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')