En los dáárvan moet je gewoon solliciteren voor een plek en daarbij vaak ook op gesprek komen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:22 schreef Vince.B het volgende:
[..]
Ja, je moet inderdaad minimaal een 8 staan voor het vak dat verband houdt met je vervolgopleiding. Iemand die ik ken studeert nu natuurkunde aan Oxford, hij heeft "advanced classes" in wiskunde en natuurkunde gevolgd en beide met een 8 (of hoger) afgerond. Anders word je inderdaad niet toegelaten.
KLINKLARE ONZIN! voor EU-burgers is studeren in Zweden en Denemarken gratis, ik ben op dit moment zelf bezig om dit te regelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:46 schreef Codiac het volgende:
GRATIS GRATIS GRATIS. Dat bestaat niet. Onderwijs kost in Zweden haast niets (komt ook door de immens hoge belastingen en accijns), maar dan moet je wel Zweeds-staatsburger zijn
Ook als selectie hier wel zou voorkomen dan zou nog vrijwel niemand een 9 of hoger halen, dat is in ons onderwijsstelsel veel lastiger.quote:Niet alleen voor topuniversiteiten. Voor zo'n beetje alle Schotse uni's moet je een 9 gemiddeld staan om uberhaupt kans te kunnen maken op een plek bij geneeskunde (en dan moet ook nog eens 8/9 scoren voor bio, sk, na, wiskunde). Dit soort resultaten haalt vrijwel niemand hier. 8, á la, maar 9 is gewoon erg fors. Dit geldt overigen niet alleen voor geneeskunde.
Het punt is dat zij daar aan te poort selecteren terwijl dat hier niet voorkomt.
Ik meen mij te herinneren dat een Europese wet alle EU-universiteiten verplicht om voor overige EU-burgers dezelfde voorwaarden te stellen, waaronder het collegegeld, als voor de burgers van de lidstaat waarin ze gevestigd zijn.quote:KLINKLARE ONZIN! voor EU-burgers is studeren in Zweden en Denemarken gratis, ik ben op dit moment zelf bezig om dit te regelen.
Leuk, hoe gaat je dat doen met de taal vraag ik mij af? Volg je een Engelstalige opleiding?quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
KLINKLARE ONZIN! voor EU-burgers is studeren in Zweden en Denemarken gratis, ik ben op dit moment zelf bezig om dit te regelen.
Als dat waar is, iedereen naar zweden!quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:34 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
KLINKLARE ONZIN! voor EU-burgers is studeren in Zweden en Denemarken gratis, ik ben op dit moment zelf bezig om dit te regelen.
Dit dusquote:Op zaterdag 2 april 2011 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat een Europese wet alle EU-universiteiten verplicht om voor overige EU-burgers dezelfde voorwaarden te stellen, waaronder het collegegeld, als voor de burgers van de lidstaat waarin ze gevestigd zijn.
Ik ga als alles goed gaat een engelstalige master volgen. Word heel veel aangeboden in Zweden, ga er wel een beetje zweeds naast studeren denk ik maar...quote:Op zaterdag 2 april 2011 15:03 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Leuk, hoe gaat je dat doen met de taal vraag ik mij af? Volg je een Engelstalige opleiding?
Voor zolang het nog kan...! Denk dat het ook wel gaat veranderen voor Europese studenten!quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:50 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Als dat waar is, iedereen naar zweden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |