Heb ik ook altijd al interessant gevondenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:45 schreef Karina het volgende:
De tijd van de Farao's in Egypte, altijd al een fascinatie gehad voor die tijd (ca. 1500 voor Christus).
Oh ja, die Mesopotamische goden met hun kindoffers, fantastische tijd was dat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:40 schreef Arsames het volgende:
Voor Christendom, Jodendom en Islam de mensheid verneukten
Senatus Populesques Romanusquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:34 schreef Romanus het volgende:
Romeinse tijd, en dan vooral de tijd van Caesar
Waar de Romeinen overgingen van een republiek naar een autocratie.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:34 schreef Romanus het volgende:
Romeinse tijd, en dan vooral de tijd van Caesar
Senatus Populesques Romanus klopt niet zo zeer bij Caesar, aangezien door hem de Senaat geen macht meer had na de civil war.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Senatus Populesques Romanus
p.s. heb je de nieuwe film "The Eagle" al gezien?
Ja die heb ik gezienquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Senatus Populesques Romanus
p.s. heb je de nieuwe film "The Eagle" al gezien?
Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:25 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Oh ja, die Mesopotamische goden met hun kindoffers, fantastische tijd was dat.
Ik denk dat hij Baäl bedoelt:quote:
Wikipediaquote:In crisistijden zouden ook mensenoffers aan de Baäl gegeven zijn. Dikwijls waren dat kinderen omdat men geacht werd het eerstgeborene te schenken aan de godheid om diens zegen af te smeken. Bekend is dat de Carthagers dit deden. Dit ging zo in zijn werk: het afgodsbeeld was meestal een grote holle metalen constructie (meestal van brons versierd met edele metalen) met beweegbare uitgestrekte armen. Onder in het beeld werd een groot vuur gestookt totdat de vlammen uit de opengesperde muil van het beeld sloegen. Het slachtoffer werd gebonden en in de uitgespreide handen van het beeld gelegd. Hierna werden de armen opgeheven totdat het slachtoffer vanzelf via de armen in de opengesperde muil rolde. De Romeinen en Grieken berichtten hierover met afschuw. Hoewel vaak gedacht is dat dit geen onpartijdige berichten waren, aangezien er in die tijd een hoge kindersterfte was. De opgravingen die wijzen naar Carthaagse kinderoffers, zouden ook massagraven kunnen zijn voor pasgeborenen die zijn gestorven. Immers, in Griekenland zijn ook soortgelijke opgravingen gedaan.[
Haha, wat een onzin.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:09 schreef Marf_the_Kling het volgende:
De pruikentijd late middeleeuwen 16e 17e eeuw.
Grote baljurken hofcultuur het ideale tijdperk.
Vaste etiquette en hierarchie
pages én maitresses en dress to impress als levensmotto
Misschien...quote:Op zondag 6 november 2011 14:43 schreef PetiteBeteNoire het volgende:
[..]
Ik denk dat hij Baäl bedoelt:
[..]
Wikipedia
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |