quote:
Op woensdag 30 maart 2011 08:17 schreef _Bunny_ het volgende:Wees asjeblieft voorzichtig en ga gewoon naar een goede fysiotherapeut. En een goede werkplek is ook een must (externe muis en toetsenbord is minimaal vereist!)
Succes!
Ik denk persoonlijk dat TS beter af is bij een arbeids- en/of bedrijfsfysiotherapeut dan bij een sportfysio of revalidatiecentrum.
Maar ik denk dat TS al goed op weg is door naar zijn lichaam te luisteren. Volgens mij heeft hij goed door dat er momenteel iets fout gaat in hoe hij zelf zijn lichaam belast! Hij benoemt zelf ook al zijn veelal statische (tevens foutieve) houding en dat stress ook aan de orde is momenteel. Daarnaast is hij bezig met aanpassingen en geeft aan dat de klachten minder worden!
Super hoor! Laat je niet bang maken voor chronische RSI/KANS verhalen maar zorg dat je niet langer dan 15 minuten in dezelfde houding zit. Schud even je armen uit, beweeg je nek even en sta op en loop een rondje/pak iets te drinken, maar doorbreek die statische houding even!
Ook zo'n voorbeeld waarom RSI niet juist is; het pretenteerd dat herhalende bewegingen (repetitive) beweging de oorzaak zijn van de klachten, maar dat is in veel gevallen helemaal niet aan de orde!! ...maar dat even terzijde.