abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:39:04 #26
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_94822253
Bedankt voor de reacties!

Fysio stel ik nog even uit, want het is (in verhouding) al weer wat minder. Ik heb gelezen dat stress ook invloed heeft, dat kan in mijn geval ook wel een rol spelen.

Ik ben wel bezig met het inrichten van een werkplek volgens de richtlijnen. Ik ben nog wel aan het twijfelen tussen een desktop of een aangepaste laptop-setting met een extern toetsenbord/muis en een laptopsteun. Nadeel is dan wel dat het scherm dan slechts 15'' is, is dat nadelig of is het juist goed om een wat kleiner scherm te hebben?

Iemand die nog iets kan aanbevelen? Zelf dacht ik aan de Logitech MK605 kit, al heb ik de muis (M505) die daarbij hoort volgens mij al in mijn bezit. :P

Nogmaals bedankt! ^O^
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_94828659
Ik zou je niet blindstaren op apparatuur maar meer aan je lichaam denken. Met een goede conditie en houding boeit het niet zoveel wat er precies op je bureau staat. Omgekeerd gaat dat ook op.
pi_94836752
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 08:17 schreef _Bunny_ het volgende:

Wees asjeblieft voorzichtig en ga gewoon naar een goede fysiotherapeut. En een goede werkplek is ook een must (externe muis en toetsenbord is minimaal vereist!)

Succes!
Ik denk persoonlijk dat TS beter af is bij een arbeids- en/of bedrijfsfysiotherapeut dan bij een sportfysio of revalidatiecentrum.

Maar ik denk dat TS al goed op weg is door naar zijn lichaam te luisteren. Volgens mij heeft hij goed door dat er momenteel iets fout gaat in hoe hij zelf zijn lichaam belast! Hij benoemt zelf ook al zijn veelal statische (tevens foutieve) houding en dat stress ook aan de orde is momenteel. Daarnaast is hij bezig met aanpassingen en geeft aan dat de klachten minder worden!

Super hoor! Laat je niet bang maken voor chronische RSI/KANS verhalen maar zorg dat je niet langer dan 15 minuten in dezelfde houding zit. Schud even je armen uit, beweeg je nek even en sta op en loop een rondje/pak iets te drinken, maar doorbreek die statische houding even!

Ook zo'n voorbeeld waarom RSI niet juist is; het pretenteerd dat herhalende bewegingen (repetitive) beweging de oorzaak zijn van de klachten, maar dat is in veel gevallen helemaal niet aan de orde!! ...maar dat even terzijde.
Fingerspitzgefühl
pi_94837739
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Super hoor! Laat je niet bang maken voor chronische RSI/KANS verhalen maar zorg dat je niet langer dan 15 minuten in dezelfde houding zit. Schud even je armen uit, beweeg je nek even en sta op en loop een rondje/pak iets te drinken, maar doorbreek die statische houding even!

Maar die kans is er wel als je niet op je lichaam let, dus TS waarschuwen om inderdaad wat aan zijn klachten te doen om erger te voorkomen is zo gek nog niet want het blijkt dat heel veel mensen dit soort klachten nog steeds niet serieus nemen en denken"dat gaat vanzelf wel weer over, gewoon doorgaan". :{ .
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')