abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 21:49:08 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94736859
Lotgenoten forums en verenigingen, ik heb er niks mee. Zijn er meer mensen die een hekel hebben aan dat geklaag en zelfmedelijden. In mijn geval gaat het CVA maar ik voel me direct zieker als ik al die verhalen en geklaag lees. De een nog erger dan de ander,en als er iemand is met een positief verhaal wordt meteen in twijfel getrokken dat het dan of minder erg is of dat je gek bent.

Is dat lotgenoten eigen, dat in groepsverband zelfmedelijden hebben?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_94737332
Je bedoelt R&P? Best vermakelijk eigenlijk.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_94737427
Inderdaad, ik ben ook van mening dat het mensen niet beïnvloed om uit een ziekteproces te komen of hun leven weer op te pakken. Juist het (leren) omgaan met je beperkingen is onderdeel van je herstel, en daar praat men elkaar alleen maar nieuwe dingen aan of gaat klagen/discussiëren over behandelingen waar ze helemaal geen verstand van hebben.
Fingerspitzgefühl
  maandag 28 maart 2011 @ 22:06:22 #4
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94738239
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef ForumGek het volgende:
Inderdaad, ik ben ook van mening dat het mensen niet beïnvloed om uit een ziekteproces te komen of hun leven weer op te pakken. Juist het (leren) omgaan met je beperkingen is onderdeel van je herstel, en daar praat men elkaar alleen maar nieuwe dingen aan of gaat klagen/discussiëren over behandelingen waar ze helemaal geen verstand van hebben.
Precies. In mijn geval betreft het autorijden. De regels zijn vorig jaar veranderd en ik mag dus alweer autorijden. Maar de 'lotgenoten' spiegelen hun eigen situatie aan die van een ander en als de ander beter geneest of zich beter herstelt of niet bij de pakken neerzit is het ineens raar dat een Revalidatie arts iets besluit in jouw voordeel. Niemand is positief, alleen maar gezeik. Alsof de regels alleen voor mij zijn aangepast. Ik ben daar heel snel klaar mee :')

En dat is een voorbeeld. Lotgenoten met een postieve kijk op het leven zijn blijkbaar niet welkom :')
  maandag 28 maart 2011 @ 22:38:16 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_94740606
Ik vind het in Amerika juist andersom bezwaarlijk; als je daar niet positief bent gedurende je behandeling voor borstkanker, kun je maar beter bij voorbaat uitloggen bij Pink Ribbon :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:59:16 #6
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94753550
Ja, moet je daar jubelen? :o
pi_94755576
Of dat als je goede progressie maakt, je volgens de klagers per definitie een mildere vorm van de aandoening hebt.
pi_94755675
Heb eenmaal een lotgenotenvereniging bezocht voor iets en ben er ook snel weer weggegaan want een negatieve sfeer en wat een geklaag, amai! Verschrikkelijk. al die mensen die in hun eigen zielige ikje bleven zitten. Niets voor mij.

Hoewel er ook patientenverenigingen zijn die zich wel op een positieve manier in het leven zetten dus ze zijn er wel, je moet alleen goed zoeken denk ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:14:12 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94756321
Ik heb jaren geleden lotgenotencontact gehad via een forum. Ik heb daar op een gegeven moment bewust een punt achter gezet, omdat het geen toegevoegde waarde meer had. Ik kreeg wel de indruk dat sommigen eigenlijk ongezond veel met hun medische probleem bezig waren. Ik las eens op een MS-forum (overigens niet mijn 'lot') de uitspraak: "Ik heb MS, ik ben het niet." En van sommige mensen op lotgenotenfora krijg ik wel eens dat idee, dat hun aandoening hun identiteit grotendeels bepaalt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_94756423
Klopt wat jij zegt Lienekien, er zijn best wat mensen die zichzelf definiëren aan de hand van hun aandoening, dat zijn ze dan, dat is hun leven...

Vreemd iets is dat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:30:18 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94756837
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:17 schreef DarkElf het volgende:
Klopt wat jij zegt Lienekien, er zijn best wat mensen die zichzelf definiëren aan de hand van hun aandoening, dat zijn ze dan, dat is hun leven...

Vreemd iets is dat.
Het geeft wel te denken. Je zou willen dat lotgenotencontact positief versterkt, d.w.z. helpt om aan te pakken wat je kunt aanpakken, maar ook helpt om te accepteren wat je niet kunt veranderen. Ik zag toch ook veel mensen in een slachtofferrol, en daar versterkten ze elkaar in.
pi_94756881
lotgenotencontact via het ziekenhuis vonden we niks. hier op fok hebben we er echter wel veel aan. maar goed, beide opties hebben dan ook een radicaal verschillende insteek.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94756885
Zwelgen in zelfmedelijden is natuurlijk de weg van de minste weerstand.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:46:52 #14
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94757338
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef tjoptjop het volgende:
Of dat als je goede progressie maakt, je volgens de klagers per definitie een mildere vorm van de aandoening hebt.
Inderdaad. Want hun aandoening is de maatstaf. En jij hebt dan of een heel andere ziekte of bent onverantwoord bezig.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:17:28 #15
62197 Ravenous
Carpe Noctem
pi_94760794
Lotgenoten opzoeken is denk ik goed als je in een bepaalde fase zit. Als je net te horen hebt gekregen of ontdekt hebt dat je een aandoening hebt bijvoorbeeld. Om je aandoening of beperking te accepteren zoeken mensen vaak herkenning of erkenning. En dat helpt dan ook in je eigen proces. Daarna is het denk ik belangrijk om dat weer los te laten om jezelf te ontplooien, aanpassen of een plekje te geven afhankelijk van wat je hebt natuurlijk. Anders blijf je inderdaad hangen en wordt er vooral aandacht besteed aan 'het probleem' en brengt uiteraard een negatieve lading met zich mee.
Nothing else matters †
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:19:10 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94760857
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:46 schreef Stefan het volgende:

[..]

Inderdaad. Want hun aandoening is de maatstaf. En jij hebt dan of een heel andere ziekte of bent onverantwoord bezig.
Ja, als je laat blijken dat je er anders tegenaan kijkt of anders mee omgaat, voelen sommigen zich persoonlijk aangevallen.
pi_94760912
het wordt ook zo snel een wedstrijdje wiens verhaal het ergste is bij sommigen. plus dan ook nog eens verwijten als jij anders omgaat met dingen dan hoe anderen graag willen dat je ermee omgaat. en als dan ook nog eens iedereen iets anders van je verwacht gaat het helemaal lekker
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:00:51 #18
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94767312
En je moet als lotgenoot het heel erg vinden voor een andere lotgenoot,dat moet je ook blijven zeggen, al ben je zes maanden verder.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:04:59 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94767474
Ik vind het wel heel prettig om dit nu met jullie te kunnen delen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:09:54 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94767665
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het wel heel prettig om dit nu met jullie te kunnen delen.
Jouw lot is niet te vergelijken met lot :{w
pi_94769052
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:21 schreef simmu het volgende:
het wordt ook zo snel een wedstrijdje wiens verhaal het ergste is bij sommigen. plus dan ook nog eens verwijten als jij anders omgaat met dingen dan hoe anderen graag willen dat je ermee omgaat. en als dan ook nog eens iedereen iets anders van je verwacht gaat het helemaal lekker
Inderdaad, dat elkaar aftroeven wie het erger heeft, kom op zeg :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het geeft wel te denken. Je zou willen dat lotgenotencontact positief versterkt, d.w.z. helpt om aan te pakken wat je kunt aanpakken, maar ook helpt om te accepteren wat je niet kunt veranderen. Ik zag toch ook veel mensen in een slachtofferrol, en daar versterkten ze elkaar in.
Velen lijken die slachtofferrol ook vooral niet los te willen laten. Ik heb me ooit aangemeld op een forum, maar was er ook heel snel weer weg. De instelling van de meeste leden, het zelfmedelijden, daar had ik geen baat bij. En leden die ook maar enigszins een positieve draai aan iets wilden geven, werden niet bepaald warm onthaald.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:09:14 #22
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_94769726
Eensch, ik ben 1x bij een lotgenoten bijeenkomst geweest, en ik was helemaal van slag daarna. Ik sta heel erg positief in het leven na wat is mij is overkomen, ik wil alles er uit halen wat er in zit..nou die mensen daar zaten me aan te staren alsof ik van een andere planeet kwam..en zo heb ik nog meerdere voorbeelden daarvan..ik ga er nooit meer heen, ipv dat ik er iets aan had voelde ik me alleen maar verward en ellendig, alsof me positief voelen niet goed was..
doei
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:28:47 #23
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_94770586
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:09 schreef Bolletje... het volgende:
Eensch, ik ben 1x bij een lotgenoten bijeenkomst geweest, en ik was helemaal van slag daarna. Ik sta heel erg positief in het leven na wat is mij is overkomen, ik wil alles er uit halen wat er in zit..nou die mensen daar zaten me aan te staren alsof ik van een andere planeet kwam..en zo heb ik nog meerdere voorbeelden daarvan..ik ga er nooit meer heen, ipv dat ik er iets aan had voelde ik me alleen maar verward en ellendig, alsof me positief voelen niet goed was..
Raar is dat. Ik had hetzelfde gevoel nav 1 forum, vooral ook dat je lot blijkbaar niet telt als je niks te klagen hebt.

Ik was 2 dagen later alweer aan het wandelen en mijn arm en spraak oefenen. Iemand durfe te vragen aan mij wat voor soort beroerte ik heb gehad. Soort? Flikker toch op. Het leven is te kort om te klagen en zelfmedelijden te hebben.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:51:47 #24
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_94771807
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Raar is dat. Ik had hetzelfde gevoel nav 1 forum, vooral ook dat je lot blijkbaar niet telt als je niks te klagen hebt.

Ik was 2 dagen later alweer aan het wandelen en mijn arm en spraak oefenen. Iemand durfe te vragen aan mij wat voor soort beroerte ik heb gehad. Soort? Flikker toch op. Het leven is te kort om te klagen en zelfmedelijden te hebben.
Toen iemand die net als ik redelijk positief zijn leven weer aan het opbouwen was, vertelde dat hij weer verliefd is, reageerde iemand met: ja, jij kan weer een nieuwe liefde nemen, wij krijgen ons kind nooit meer terug! ( Ik snap de reactie wel maar..pfff) Ook vierden de meesten al 2 jaar hun verjaardag niet, want ze vonden het niet terecht om iets te vieren..ik vertelde dat ik dat juist wél deed..toen zaten ze me helemaal aan te kijken alsof ik een alien was :{
doei
pi_94774882
klinkt wel bekend allemaal ja. alsof je er enkel 'bijhoort' als je je altijd ellendig voelt. een en al kommer en kwel. uiteraard moet er een battaljon psychiatrische hulp ingeschakeld worden! vergeet de schrinks niet! zonder therapie doe je het ook foutfoutfout! en je moet het niet wagen om daar tegenin te gaan, want dan kan je uitgemaakt worden voor de lelijkste dingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')