abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:25:03 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94925876
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:02 schreef Shivo het volgende:
Hoho - 6 mei wil ik graag mooi weer. Tussen Concord, NH en Portland, ME is het tenslote maar 80 mijl hemelsbreed. En de trouwfoto's moeten er wel een beetje leuk uitzien.
Trouw in Hawaii. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:38:27 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94926489
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:02 schreef Shivo het volgende:
Hoho - 6 mei wil ik graag mooi weer. Tussen Concord, NH en Portland, ME is het tenslote maar 80 mijl hemelsbreed. En de trouwfoto's moeten er wel een beetje leuk uitzien.
Het weer mag best mooi zijn, ik heb het wel gehad met de sneeuw, alleen niet warm ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:38:38 #28
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94926497
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Trouw in Hawaii. ;)
:o Niet eens Californie??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:09:17 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94927936
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:38 schreef wonderer het volgende:
:o Niet eens Californie??
Trouwen in La Jolla, CA met de rotsen aan het strand als achtergrond..... is natuurlijk ook altijd een mooie optie. Alleen heb je in Mei nog wel eens dat er vrij lang een "haze" of mist bij zee hangt - ook wel bekend als "May Gray" hier.

Dus daarom: Hawaii. :Y - Alhoewel je daar ook nog wel eens een flinke Cycloon kunt krijgen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:10:28 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94927993
Er zijn toch wel meer plekken en CA? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:16:52 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_94928317
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tell me about it :P Ik vind de grappen van de weergoden niet zo leuk (maar eigenlijk mag de lente nog wel zes weken op zich laten wachten. Vanaf 20 mei mag het boven de 10 graden worden).
Nee 't is precies op tijd, ik gooi de pepers al in de plantenbakken. Lekker rauwe pepers eten straks.

De eenden zijn weer terug, ze zitten lekker aan de rand van de vijver/zwembad. Verse eieren straks. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 2 april 2011 @ 01:07:29 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94930545
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 00:10 schreef wonderer het volgende:
Er zijn toch wel meer plekken en CA? :D
Tuurlijk. Trouwen met de Golden Gate Bridge op de achtergrond is ook razend populair. Maar probeer maar eens een park met zicht op de GGB te reserveren, die zitten voor jaren volgeboekt. :P

Trouwen in de SNEEUW kan ook mooi zijn trouwens, als het tenminste droog is op de dag zelf.

Ik ben in November getrouwd in Nederland.... iedereen verklaarde ons voor gek: November, dan regent het etc..... Het was 18 graden met een strakblauwe hemel.

Mijn nichtje trouwde in San Diego een jaar of 4 geleden in Augustus.... wanneer het dus echt nooit regent, en er kwam vlak na de plechtigheden - die overigens buiten waren - een onweersbui over waaien, dus iedereen als een gek richting de auto's die 10 minuten lopen verderop stonden.... (want park mooi uitzicht etc) :D

Het kan dus gek lopen. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94960438
Ik zou zo graag naar de VS willen emigreren O+
Helaas is die kans nogal klein vanwege mijn toekomstige beroep (Basisschool leerkracht)
Ik ben jaloers op jullie, zeker de mensen die in New England wonen.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:33:08 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94960539
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:30 schreef ValHallen het volgende:
Ik ben jaloers op jullie, zeker de mensen die in New England wonen.
Terecht 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94969549
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:02 schreef Shivo het volgende:
Hoho - 6 mei wil ik graag mooi weer. Tussen Concord, NH en Portland, ME is het tenslote maar 80 mijl hemelsbreed. En de trouwfoto's moeten er wel een beetje leuk uitzien.
Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 3 april 2011 @ 06:18:40 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94969631
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 06:02 schreef Lyrebird het volgende:
Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.
^O^

Gefeliciteerd! :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94969677
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 06:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.
Good stuff! Gefeliciteerd.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 3 april 2011 @ 07:55:27 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94969828
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 06:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij zijn deze week ook in de VS getrouwd. Guam om precies te zijn, op een heeeeel erg leeg strand. Palmbomen, azuurblauw water, ja het had wel wat.
Feli :D ^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_94969848
Guam is trouwens wel een paradijs zeg - naast de prachtige natuur en het mooie weer heeft Guam de perfecte mix tussen Amerikaanse convenience (taal, verkeer, TV) en Aziatische vriendelijkheid. Met name dat laatste is een enorme plus tov bijvoorbeeld Hawaii, waar de mensen een stuk minder hartelijk en vriendelijk zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_95031966
Wat zijn nou eigenlijk de regels met betrekking tot het versturen van cadeaus van de VS naar NL? Mijn moeder moest importbelasting betalen over de Kindle die ik haar stuurde als verjaardagscadeau - dat is toch raar?
Jesus saves but death prevails.
pi_95032302
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:10 schreef Shivo het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de regels met betrekking tot het versturen van cadeaus van de VS naar NL? Mijn moeder moest importbelasting betalen over de Kindle die ik haar stuurde als verjaardagscadeau - dat is toch raar?
Ik heb dat probleem indertijd ook gehad, toen ik een set DVDs naar mijn ouders stuurde. Lekker cadeau is dat, als ze daar zelf importbelasting over moeten betalen.

Wat helpt is om een pakket niet rechtstreeks door Amazon te laten sturen, maar eerst naar jezelf. Als je dan personal effects of iets van dien aard op het douaneformulier zet, dan heb je een kansje dat het er door komt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 4 april 2011 @ 18:34:43 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95033099
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:10 schreef Shivo het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de regels met betrekking tot het versturen van cadeaus van de VS naar NL? Mijn moeder moest importbelasting betalen over de Kindle die ik haar stuurde als verjaardagscadeau - dat is toch raar?
Yep, daar kun je de EU voor bedanken. ;) Om te voorkomen dat online verkopen BINNEN de EU zouden lijden doordat de VS het goedkoper kon aanbieden, is er een import-belasting in het leven geroepen die op bestellingen van buiten de EU.

De enige manier om dat te voorkomen is door het item binnen de EU te bestellen, of door het zelf mee te nemen in de koffer. Als reiziger mag je tot 400 euro (geloof ik) meenemen, dus dat kan mooi met een Kindle.

En inderdaad wat Lyrebird zegt..... je stuurt het eerst naar jezelf, en vervolgens stuur je het zelf door als persoonlijke post. Eventueel gooi je er dan een zak snoep bij of zoiets lokaals, en zet je dat op de verpakking. Nadeel is wel weer (met een Kindle van $200 of meer) dat je dan niet verzekerd opstuurt, en als Fedex het dan "verliest", dan ben je het kwijt. Ook kost het versturen van een persoonlijk pakket tegenwoordig ook onderhand $40, dus ik doe dat ook bitter weinig meer.

Mijn ouders en ik hebben jaren geleden al besloten niets meer te doen voor verjaardagen..... alleen in de jaren dat we op bezoek komen, dan nemen we iets mee naar Nederland, of zij nemen iets mee naar de VS. Versturen is zo duur geworden, als ik echt een kadootje nodig heb bestel ik wel iets IN Nederland online.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_95056665
Even een klein vraagje omdat dit gisteren mij te binnen schoot.

Ik heb sinds kort een Amerikaans rijbewijs, maar heb echter nog nooit in Nederland gereden (ik ben 20). Als ik in de zomer voor drie maanden in Nederland zit, mag ik dan de weg op met het Amerikaanse rijbewijs? Of is deze niet geldig in Nederland?

Ik ben niet van plan te gaan auto rijden in Nederland, aangezien ik dramatisch ben met een schakelbak (ja ik weet het, lui in een Amerikaanse automaat rijden :') ), maar het was gewoon iets wat ik mij afvroeg.

Also, werkt mijn Amerikaanse rijbewijs als geldig identiteits bewijs in Nederland?
  dinsdag 5 april 2011 @ 02:08:08 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95056692
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 02:06 schreef Greci het volgende:
Even een klein vraagje omdat dit gisteren mij te binnen schoot.

Ik heb sinds kort een Amerikaans rijbewijs, maar heb echter nog nooit in Nederland gereden (ik ben 20). Als ik in de zomer voor drie maanden in Nederland zit, mag ik dan de weg op met het Amerikaanse rijbewijs? Of is deze niet geldig in Nederland?

Ik ben niet van plan te gaan auto rijden in Nederland, aangezien ik dramatisch ben met een schakelbak (ja ik weet het, lui in een Amerikaanse automaat rijden :') ), maar het was gewoon iets wat ik mij afvroeg.

Also, werkt mijn Amerikaanse rijbewijs als geldig identiteits bewijs in Nederland?
Natuurlijk mag je ermee rijden (anders zouden toeristen ook een probleem hebben). Maar het is geen geldig ID-bewijs.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:44:00 #45
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_95063343
Over rijbewijzen gesproken; ik ga komend half jaar voor een half jaar naar de VS. Ik las ergens dat als je voor langer dan drie maanden in de VS bent je een lokaal rijbewijs moet aanvragen?

Klopt dit of is mijn NL rijbewijs (samen met een internationaal rijbewijs) gewoon geldig gedurende de zes maanden?
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:53:48 #46
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95081533
Dat is per staat afhankelijk, volgens mij, dus daar moet je de regels voor je nieuwe woonplaats voor opzoeken.

Maar afrijden+rijbewijs kost zo rond de $40 en is hartstikke makkelijk. Gewoon de verkeersregels een beetje leren (daar kun je wel een boekje of website voor vinden) en dan afrijden, dan heb je een Amerikaans rijbewijs en heb je nergens problemen mee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:01:11 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95081873
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:44 schreef Mr_Mojo het volgende:
Over rijbewijzen gesproken; ik ga komend half jaar voor een half jaar naar de VS. Ik las ergens dat als je voor langer dan drie maanden in de VS bent je een lokaal rijbewijs moet aanvragen?

Klopt dit of is mijn NL rijbewijs (samen met een internationaal rijbewijs) gewoon geldig gedurende de zes maanden?
Na 3 maanden moet je officieel een rijbewijs halen, maar geen hond die het controleert.
Aan de andere kant heb je met een dagje moeite en een paar tientjes ook een Amerikaanse en hoef je niet meer met je paspoort rond te sjouwen iedere dag.

Je moet wel een social security number hebben om een rijbewijs te halen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:03:12 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95081983
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Je moet wel een social security number hebben om een rijbewijs te halen.
Is dat zo? Uitwisselingsstudenten en dergelijke kunnen het toch ook? Hier wel tenminste, dacht ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:05:01 #49
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95082072
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Is dat zo? Uitwisselingsstudenten en dergelijke kunnen het toch ook? Hier wel tenminste, dacht ik.
Op een J-1 krijg je ook een s-s nr.

Ik heb geprobeerd een rijbwijs te halen en een bankrekening te openen maar beide ging niet. Bankrekening zou misschien bij een andere bank wel gelukt zijn maar dat weet ik niet. Rbw ging iig niet.

Een auto kopen, op naam zetten en verzekeren kan weer WEL zonder Amerikaans rijbewijs.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:17:00 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_95082666
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:44 schreef Mr_Mojo het volgende:
Over rijbewijzen gesproken; ik ga komend half jaar voor een half jaar naar de VS. Ik las ergens dat als je voor langer dan drie maanden in de VS bent je een lokaal rijbewijs moet aanvragen?

Klopt dit of is mijn NL rijbewijs (samen met een internationaal rijbewijs) gewoon geldig gedurende de zes maanden?
Er zit hier een addertje onder het gras:

Een Nederlands rijbewijs kan voor 6 maanden geldig zijn in de VS, mits je de VS binnen bent gekomen op een TOERISTENvisum. (Ofwel, 90 dagen middels Visa Waiver, of 180 dagen middels B2 visum). Dit, zodat toeristen die 5 maanden door de VS willen trekken van west naar oost of andersom, dat kunnen doen als toerist. Sterker nog, als toerist krijg je geen SSN, dus kun je geeneens examen doen. ;)

Kom je de VS binnen op een studie visum en/of werkvisum (en eigenlijk alle andere soorten visa, zoals K-1, I-130, noem maar op), dan moet je officieel gezien DIRECT een Amerikaans rijbewijs aanvragen, maar over het algemeen wordt de term 3 maanden aangehouden omdat je toch wat tijd nodig hebt om het te organiseren. Als je al een Nederlands rijbewijs hebt, dan is het examen een peulenschilletje.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')