abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 17:06:30 #1
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94720826
Aangezien ik er zelf absoluut geen verstand van heb probeer ik het hier.
Ik heb een achterom met tegels. Nu is het zo dat er in de omgeving (niet zo'n beste buurt) overal onkruid staat. Dus hoe hard ik ook probeer om het weg te halen het komt megasnel terug en groeit als kool. Als ik het even niet bij hou groeien er hele bomen :{ Nu heb ik het al behandeld met onkruidverdelger, azijn en zoutzuur maar niks helpt. Nu ben ik aan het denken om bv beton te storten of iets waardoor het niet meer erdoor heen kan groeien. Ik heb maar een heel klein budget dus dat is ook een probleem. Iemand enige ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Woningbouwvereniging doet er ook niks aan.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_94721047
Hovenier bellen
  maandag 28 maart 2011 @ 17:12:46 #3
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94721127
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:11 schreef BadWaffel het volgende:
Hovenier bellen
Die halen toch alleen maar onkruid weg? Dan staat het een paar dagen later er weer? Ik heb een permanente oplossing nodig..
pi_94721179
Die halen het onkruid weg en spuiten waarschijnlijk ook gif. Onkruid komt na een tijdje altijd weer terug ik werk ook bij een hovenier.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:15:19 #5
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94721269
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:13 schreef BadWaffel het volgende:
Die halen het onkruid weg en spuiten waarschijnlijk ook gif. Onkruid komt na een tijdje altijd weer terug ik werk ook bij een hovenier.
Dat gif is niet genoeg...en ik weet dat het altijd terugkomt daarom wil ik iets maken waardoor het niet meer terug KAN komen. Zoals bv beton storten?
pi_94721308
Kun je doen maar of het mooi is is de vraag..
  maandag 28 maart 2011 @ 17:21:02 #7
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94721537
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:15 schreef BadWaffel het volgende:
Kun je doen maar of het mooi is is de vraag..
Als ik een foto plaats van hoe het hier allemaal uitziet zal je snappen dat dat geen reet uitmaakt _O-
pi_94723140
bij extreme sterk onkruid kan je een stuk anti-worteldoek ( budgetvriendelijk: landbouwplastik erop leggen.
daarover zou je houdsnippers kunnen strooien. ziet er beter uit en houd het landbouwplastik op zn plek.
na een jaar zou alles dood moeten zijn. dan zou je kunnen overwegen om er iets leuks van te maken.

is dit jou grond of enkel grond waar jij tegenaan kijkt?
  maandag 28 maart 2011 @ 18:20:30 #9
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94724012
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:59 schreef loecje het volgende:
bij extreme sterk onkruid kan je een stuk anti-worteldoek ( budgetvriendelijk: landbouwplastik erop leggen.
daarover zou je houdsnippers kunnen strooien. ziet er beter uit en houd het landbouwplastik op zn plek.
na een jaar zou alles dood moeten zijn. dan zou je kunnen overwegen om er iets leuks van te maken.

is dit jou grond of enkel grond waar jij tegenaan kijkt?
Kijk dat is nu eens een goed idee! Die houtsnippers, zijn die duur? Het is van mij(gehuurd)maar alle buren eromheen doen niks aan hun onkruid vandaar dat het zo snel bij mij terugkomt. Maar ben het zo zat..wil ook wel eens lekker buiten zitten :{
pi_94724310
houtsnippers zijn nog wel eens ergens gratis op te halen.
gemeente, hoveniers, enz ff zoeken in je omgeving.

bedenk wel dat je dit elk jaar moet vervangen.
lading (gratis)stoeptegels erin is voor langere termijn makkelijker
  maandag 28 maart 2011 @ 18:34:49 #11
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94724614
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:27 schreef loecje het volgende:
houtsnippers zijn nog wel eens ergens gratis op te halen.
gemeente, hoveniers, enz ff zoeken in je omgeving.

bedenk wel dat je dit elk jaar moet vervangen.
lading (gratis)stoeptegels erin is voor langere termijn makkelijker
er zitten nu tegels in maar in de voegen groeien hele bomen :')
pi_94724713
en als je onder de tegels nu eens anti-worteldoek / landbouwplastik legt?
  maandag 28 maart 2011 @ 18:38:16 #13
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94724772
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:37 schreef loecje het volgende:
en als je onder de tegels nu eens anti-worteldoek / landbouwplastik legt?
dan moeten dus eerst alle tegels eruit...daar moet ik dan iemand voor inhuren en dat zal wel duur zijn...kan dat worteldoek niet gewoon over de tegels? :@
pi_94732259
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:06 schreef zwartedoos het volgende:
Aangezien ik er zelf absoluut geen verstand van heb probeer ik het hier.
Ik heb een achterom met tegels. Nu is het zo dat er in de omgeving (niet zo'n beste buurt) overal onkruid staat. Dus hoe hard ik ook probeer om het weg te halen het komt megasnel terug en groeit als kool. Als ik het even niet bij hou groeien er hele bomen :{ Nu heb ik het al behandeld met onkruidverdelger, azijn en zoutzuur maar niks helpt. Nu ben ik aan het denken om bv beton te storten of iets waardoor het niet meer erdoor heen kan groeien. Ik heb maar een heel klein budget dus dat is ook een probleem. Iemand enige ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Woningbouwvereniging doet er ook niks aan.
Afdekken met landbouwplastic en schoon grind of schone tegels bovenop leggen. Een kuub van het goedkoopste grind kost iets van 50 euro incl bezorging dacht ik en daar kun je makkelijk 10-14 m2 mee doen. Af en toe harken en onkruidvrij, mits er niet teveel zand tussen het grind zit. Wel is wat scherper grind beter tegebn onkruid dan ronder grind. Maar het goedkope ronde grind in mijn tuin werkt al een paar jaar prima qua onkruidvrij houden van mijn paden.

[ Bericht 6% gewijzigd door aloe_vera op 28-03-2011 21:13:08 ]
pi_94732694
grind/split is misschien nog wel mooier ja. dat hoef je ook niet telkens te vernieuwen zoals houtsnippers.
pi_94804556
Laat eens een foto van je tuin zien dan
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:36:47 #17
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94844123
Ga ik vandaag maken! Een vriendin van me heeft nog een hele hoop kiezel/grind over das misschien een optie :D
pi_94844196
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon mijn voortuin bedekken met plastic. en dan met grind
Moet niet eerst het onkruid daaronder weg zijn?
En wortels van rare planten die steeds maar weer omhoog komen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94846090
Wat krijg je als je een plastic zeil in de tuin gaat leggen na een regenbui?
Een bak water met grind, goed voor hydrocultuur met onkruid
Onkruid is bijna niet uit te roeien, zelfs als je antiwortel doek ( wat wel waterdoorlatend is) gebruikt, zie je het aldan wel in mindere mate tussen het grind omhoog komen
pi_94846463
Wij hebben hier het ultieme testresultaat met grind MET of ZONDER antiworteldoek...
Met antiworteldoek: eerste jaar bijna geen onkruid, nu kun je over het antiworteldoek gaan schoffelen want het is niet normaal hoeveel onkruid er nu op komt. Dit omdat de wind zand en zaadjes in je tuin lanceert, wat dan OP je antiworteldoek komt en dan is het hommeles, want onkruid hecht zich gewoon aan je antiworteldoek waardoor je het op den duur kapot trekt als je het onkruid wil verwijderen.

In onze achtertuin hebben we GEEN antiworteldoek onder de grind liggen. Ze hebben enkel een cm of 10 uitgegraven om er vervolgens gele zand voor in de plaats te doen. Tot op heden valt het met de onkruid reuze mee, en hetgeen wat er staat groeit kan zich eigenlijk niet hechten aan de gele grond/kiezels waardoor je het makkelijk kan verwijderen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:44:25 #21
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94848080
Uitgraven is hier niet mogelijk want dan moet ik eerst alle tegels laten verwijderen. Een jaar bijna geen onkruid daar doe ik het wel voor...
pi_94848390
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:44 schreef zwartedoos het volgende:
Uitgraven is hier niet mogelijk want dan moet ik eerst alle tegels laten verwijderen. Een jaar bijna geen onkruid daar doe ik het wel voor...
Tja, de gestelde oplossingen zijn op zich duidelijk.
1. Verwijderen wat boven de grond zit (branden, hakken, trekken, doodmaken met gif)
2. Voorkomen dat het weer gaat groeien.
a. Verwijderen wat in de grond zit (afgraven, gif) trekken werkt volledig genoeg
b. Tijdelijk voorkomen dat het weer groeit (worteldoek, tegels opnieuw leggen
c. Permanent voorkomen dat het groeit. (cement onder de tegels, asfalteren)

Helaas zijn de permanente oplossingen altijd duurder ;-)
Mocht iemand willen wijzigen/aanvullen ga je gang
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:02:21 #23
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94848681
Nou ik heb dus nu alles verwijderd wat boven de grond zit, gif erop gedaan, en nu wil ik dus worteldoek OP de tegels en daarover grind...
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:08:41 #24
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_94848878
Onkruid vergaat niet luidt het gezegde he?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_94851029
Zoals een aantal topics terug gezegd is,onkruid komt dmv zaadjes toch wel tussen de tegels.
Is asfalteren niks
Gewoon regelmatig bijhouden,kan me niet indenken dat als je het bijhoud er hele bomengaan groeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')