Die halen toch alleen maar onkruid weg? Dan staat het een paar dagen later er weer? Ik heb een permanente oplossing nodig..quote:
Dat gif is niet genoeg...en ik weet dat het altijd terugkomt daarom wil ik iets maken waardoor het niet meer terug KAN komen. Zoals bv beton storten?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:13 schreef BadWaffel het volgende:
Die halen het onkruid weg en spuiten waarschijnlijk ook gif. Onkruid komt na een tijdje altijd weer terug ik werk ook bij een hovenier.
Als ik een foto plaats van hoe het hier allemaal uitziet zal je snappen dat dat geen reet uitmaaktquote:Op maandag 28 maart 2011 17:15 schreef BadWaffel het volgende:
Kun je doen maar of het mooi is is de vraag..
Kijk dat is nu eens een goed idee! Die houtsnippers, zijn die duur? Het is van mij(gehuurd)maar alle buren eromheen doen niks aan hun onkruid vandaar dat het zo snel bij mij terugkomt. Maar ben het zo zat..wil ook wel eens lekker buiten zittenquote:Op maandag 28 maart 2011 17:59 schreef loecje het volgende:
bij extreme sterk onkruid kan je een stuk anti-worteldoek ( budgetvriendelijk: landbouwplastik erop leggen.
daarover zou je houdsnippers kunnen strooien. ziet er beter uit en houd het landbouwplastik op zn plek.
na een jaar zou alles dood moeten zijn. dan zou je kunnen overwegen om er iets leuks van te maken.
is dit jou grond of enkel grond waar jij tegenaan kijkt?
er zitten nu tegels in maar in de voegen groeien hele bomenquote:Op maandag 28 maart 2011 18:27 schreef loecje het volgende:
houtsnippers zijn nog wel eens ergens gratis op te halen.
gemeente, hoveniers, enz ff zoeken in je omgeving.
bedenk wel dat je dit elk jaar moet vervangen.
lading (gratis)stoeptegels erin is voor langere termijn makkelijker
dan moeten dus eerst alle tegels eruit...daar moet ik dan iemand voor inhuren en dat zal wel duur zijn...kan dat worteldoek niet gewoon over de tegels?quote:Op maandag 28 maart 2011 18:37 schreef loecje het volgende:
en als je onder de tegels nu eens anti-worteldoek / landbouwplastik legt?
Afdekken met landbouwplastic en schoon grind of schone tegels bovenop leggen. Een kuub van het goedkoopste grind kost iets van 50 euro incl bezorging dacht ik en daar kun je makkelijk 10-14 m2 mee doen. Af en toe harken en onkruidvrij, mits er niet teveel zand tussen het grind zit. Wel is wat scherper grind beter tegebn onkruid dan ronder grind. Maar het goedkope ronde grind in mijn tuin werkt al een paar jaar prima qua onkruidvrij houden van mijn paden.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:06 schreef zwartedoos het volgende:
Aangezien ik er zelf absoluut geen verstand van heb probeer ik het hier.
Ik heb een achterom met tegels. Nu is het zo dat er in de omgeving (niet zo'n beste buurt) overal onkruid staat. Dus hoe hard ik ook probeer om het weg te halen het komt megasnel terug en groeit als kool. Als ik het even niet bij hou groeien er hele bomenNu heb ik het al behandeld met onkruidverdelger, azijn en zoutzuur maar niks helpt. Nu ben ik aan het denken om bv beton te storten of iets waardoor het niet meer erdoor heen kan groeien. Ik heb maar een heel klein budget dus dat is ook een probleem. Iemand enige ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Woningbouwvereniging doet er ook niks aan.
Tja, de gestelde oplossingen zijn op zich duidelijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:44 schreef zwartedoos het volgende:
Uitgraven is hier niet mogelijk want dan moet ik eerst alle tegels laten verwijderen. Een jaar bijna geen onkruid daar doe ik het wel voor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |