abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94707033
Ik krijg 1 mei aanstaande de sleutels van mijn nieuwe huis. Het gaat hier om een bestaande woning. Deze woning heeft een begane grond, 1ste verdieping en zolder. Nu wil het geval dat het schuine dak aan één kant, vanaf de 1ste verdieping al begint. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is dus een a-symmetrisch dak, want aan de andere zijde van de 1ste verdieping zijn de muren wel recht (en begint het schuine dak bij de zolder)

Nu wil ik meer ruimte creeëren op de eerste verdieping, door het schuine dak aan te passen. Dit kan ofwel door een dakkapel of door een soort uitbouw. Een dakkapel is redelijk gemakkelijk. Dat ding staat in een dag, en kan gemakkelijk de kosten daarvan berekenen.

Maar zo'n uitbouw kan je nergens op internet vinden. Waarschijnlijk moet ik een makelaar in de arm gaan nemen. Heeft iemand hier al een keer ervaring mee gehad? En aan welk bedrag moet ik ongeveer denken?
pi_94707126
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:36 schreef Freak188 het volgende:

Maar zo'n uitbouw kan je nergens op internet vinden. Waarschijnlijk moet ik een makelaar aannemer in de arm gaan nemen. Heeft iemand hier al een keer ervaring mee gehad? En aan welk bedrag moet ik ongeveer denken?
Gewoon wat offertes opvragen en je weet het.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_94707183
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Gewoon wat offertes opvragen en je weet het.
Aannemer moet ik hebben inderdaad.

Offertes wil ik ook wel gaan aanvragen, maar ik wil ongeveer weten waar ik aan toe ben en ik hoop dat iemand op dit forum daar ervaring mee heeft. Een dakkapel van 4 meter breed en 1,5 meter hoog is ongeveer 6000 euro (afhankelijk van opties en dergelijke). Is het maken van een uitbouw 10x zo duur? Of 2x zo duur?
  maandag 28 maart 2011 @ 11:43:07 #4
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_94707247
3x zo duur, maar das een gevoel, kan ik niet uitleggen. :+
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 28 maart 2011 @ 11:54:16 #5
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_94707629
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:43 schreef BORRREETJEEE het volgende:
3x zo duur, maar das een gevoel, kan ik niet uitleggen. :+
Klopt aardig.
Ik heb voor zo'n verbouwing 16.000 gulden betaald, maar dat was nog in het hfl. tijdperk.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_94707813
quote:
Klopt aardig.
Ik heb voor zo'n verbouwing 16.000 gulden betaald, maar dat was nog in het hfl. tijdperk.
ik denk dat de guldenprijs nu de euro prijs zal zijn...
max 20k denk ik
  maandag 28 maart 2011 @ 12:02:24 #7
128384 mcwops
gat in je glas
pi_94707938
er zullen bij een uitbouw wss extra bouwkundige voorzieningen getroffen moeten worden en dat maakt het zeker duurder. Maar net zo belangrijk is of de bestaande bouw (incl fundering) een uitbouw (steen) wel kan dragen.
Volgens mij zou je is in de straat bij dezelfde huizen moeten kijken of daar ook is uitgebouwd/dakkapel geplaatst. praten met de buren, je wijkgenoten. zo kom je veel meer te weten, En ook of het niet kan/mag cf bouwbesluit/gemeente. en dan paar aannemers laten komen.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_94708129
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:02 schreef mcwops het volgende:
er zullen bij een uitbouw wss extra bouwkundige voorzieningen getroffen moeten worden en dat maakt het zeker duurder. Maar net zo belangrijk is of de bestaande bouw (incl fundering) een uitbouw (steen) wel kan dragen.
Volgens mij zou je is in de straat bij dezelfde huizen moeten kijken of daar ook is uitgebouwd/dakkapel geplaatst. praten met de buren, je wijkgenoten. zo kom je veel meer te weten, En ook of het niet kan/mag cf bouwbesluit/gemeente. en dan paar aannemers laten komen.
Het is zeker weten een niet-dragende constructie en de buren hebben massaal dakkapellen geplaatst. Een enkeling heeft een uitbouw laten maken. Wat is trouwens de goede benaming voor zo'n klus? Als ik google op dakopbouw, dan maken ze een extra verdieping op je huis (als je bijvoorbeeld nog geen zolder hebt). Er zijn erg weinig voorbeelden op internet te vinden.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:36:33 #9
5428 crew  miss_sly
pi_94708967
Je wil een aanbouw met verdieping erop? Als dat is wat je wil, zou je je eerst even moeten verdiepen in de mogelijkheid daar een vergunning voor te krijgen, want dat kun je niet vergunningsvrij bouwen, volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94709059
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:36 schreef miss_sly het volgende:
Je wil een aanbouw met verdieping erop? Als dat is wat je wil, zou je je eerst even moeten verdiepen in de mogelijkheid daar een vergunning voor te krijgen, want dat kun je niet vergunningsvrij bouwen, volgens mij.
Nee hij wilt het dak liften
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:42:03 #11
5428 crew  miss_sly
pi_94709125
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee hij wilt het dak liften
Zelfde verhaal mbt een vergunning, schat ik zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94732568
Bel eens aan bij die enkeling die al zo'n opbouw hebben. Die kunnen vast meer vertellen over kosten en vergunningen. En met een klein beetje geluk mag je gelijk even binnen kijken en weet je dus meteen wat je krijg voor je geld.

Wanneer de huizen waar zo'n uitbouw al is gedaan verder identiek zijn aan jouw huis, dan gaat het wat betreft vergunningen wel goed komen. Overheid mag niet aan willekeur doen. Dus als Jantje op nummer 4 zo'n uitbouw heeft, mag Pietje op nummer 12 kwa uiterlijk exact dezelfde uitbouw plaatsen (mits die nieuwe uitbouw van Pietje voldoet aan het huidige bouwbesluit).
pi_95880800
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Daniel1976 op 23-04-2011 10:23:56 ]
pi_95881021
I
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:39 schreef BTBER het volgende:
*knip*
Wegwezen vuige spammer

[ Bericht 55% gewijzigd door Vonkenboer op 23-04-2011 10:26:42 ]
pi_95881146
Hoezo spammer? Ik probeer gewoon via forums mensen te bereiken die bereid zijn mijn enquête om zo een goede onderbouwing van mijn afnemersanalyse te realiseren.
  zaterdag 23 april 2011 @ 10:00:05 #16
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_95881225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:56 schreef BTBER het volgende:
Hoezo spammer? Ik probeer gewoon via forums mensen te bereiken die bereid zijn mijn enquête om zo een goede onderbouwing van mijn afnemersanalyse te realiseren.
En dat mag hier dus niet zonder toestemming! o|O
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_95881643
Ik ben er idd. achter dat het niet mag..............excuses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')