Ik las net dit in de krant.
Mannen overvallen 101-jarige vrouw in huis Van onze Rotterdamse redactie
ROTTERDAM - De Rotterdamse wijk Ommoord is afgelopen weekeinde het toneel geweest van een uiterst lafhartige, gewapende overval op een 101-jarige dame.
De overval vond zaterdag aan het begin van de avond plaats in de flatwoning op de vierde etage aan de Zernikeplaats. Volgens omwonenden kwam de hoogbejaarde vrouw af op het gerommel aan haar voordeur.
Bij de deur stuitte zij op twee mannen. Een van de daders richtte een vuurwapen op haar hoofd. Vervolgens werd ze in de stoel gedwongen. De andere overvaller doorzocht in de tussentijd het huis.
Met nog onbekende buit zijn de overvallers op de vlucht geslagen, de vrouw met de schrik van haar leven achterlatend. Het slachtoffer raakte niet gewond. Zij is naar een overbuurvrouw gegaan om alarm te slaan. Die buurvrouw heeft de politie gebeld.
De hoogbejaarde dame wilde gisteren niet praten over de overval. Volgens een woordvoerder van de politie is zij 'vreselijk geschrokken' over wat er is gebeurd. Dit is een heel heftige zaak, die we zeer serieus onderzoeken. De knapen die dit op hun geweten hebben, zijn laffe honden, aldus een zegsman.
Ook in de buurt wordt met verbijstering op de overval gereageerd. Als ik die knapen te pakken had gekregen, had ik ze over de reling gegooid, zegt een omwonende. Een vrouw die haar hondjes uitlaat, kan er evenmin over uit. Dit is zo ontzettend gemeen. Als ik de daders in mijn handen had gekregen, had ik ze doodgeknepen.