abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 juni 2002 @ 09:04:53 #76
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_4791372
trommel trommel

Wiebel wiebel

Ik heb hem dus bestelt (orgineel)
Maar die postbode man is nog steeds niet langsgeweest, ik kan niet wachten

lalalala
schuif schuif.
Zal je zien, krijg ik hem net de dag voordat ik op vakantie ga

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_4793707
3 juli komt ie toch pas in de winkel ?

Lijkt me sterk dat een postbode m dan eerder komt brengen

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_4793775
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 14:07 schreef enfermidade het volgende:
de Orc Campaign --> die is pas echt gaaf!!!!
Nee man de campaign van de night elves rocked
  vrijdag 28 juni 2002 @ 20:47:40 #79
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_4801241
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 12:37 schreef PBateman1978 het volgende:
3 juli komt ie toch pas in de winkel ?

Lijkt me sterk dat een postbode m dan eerder komt brengen

Weet ik
Maar toch die hoop
pi_4806079
ga het spel zeker kopen
niet om de tegenvallende singleplayer, maar enkel en alleen om een gewoon normaal op battlenet te kunnen komen
na 3,5 jaar cs en quake3 is wc3 nog het enige spel dat me online kan boeien
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:16:17 #81
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_4897759
Oke vandaag is het zo ver
de oficele datum dat hij verkocht wordt. De postbode is al langs geweest, maarja voor de verandering was ik weer eens niet thuis

om 17:00 is het zo ver dan haal ik hem op, na jaren van wachten eindelijk is het zo ver

vrijdag 5 juli 2002 @ 18:09:13 #82
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_4899991
Tegenvallende singleplayer ?

Ik heb niks anders gedaan vandaag....

vrijdag 5 juli 2002 @ 21:33:07 #83
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_4902410
Precies, al vond ik een bepaald verhaal-element wel érg veel op een verhaal-element in Starcraft lijken.

En heb gauw m'n voornaam gereserveerd op Battle.net.

Nicht ärgern, nur wundern!
pi_4903189
Ook vanmiddag gekocht. Ik had 'em overigens al twee weken in huis ( ), dus ik ben al halverwege. . de verleiding was te groot, dit spel is zoooooooooo goed. .
We hear the word, we lost ourselves but we find it all [..] free your life, life is a waterfall (SoaD, Aerials)
  maandag 8 juli 2002 @ 10:08:45 #85
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_4926487
Zo, hij is nu alweer een weekje uit en ik zou graag jullie ervaringen horen.
En dan vooral over de systeemeisen: zou ie enigszins vlot lopen op mijn P3-450, 256MB, 32MB GeForce2MX? Ik ben niet van plan om online te gaan spelen, dus dat scheelt weer resources. Ook hoef ik niet per se 32-bits te draaien, iets minder kleuren is ook goed.
Dus beste kenners, kan ik 'm veilig kopen of niet? Of beter ff de demo afwachten? En zit er trouwens wel een skirmish-optie op?
pi_4929745
Je kan hem best kopen hoor. Mijn 2e systeem is ook een p3 450, Gf2 mx 32 mb alleen wat meer MB, 448 ipv 256. Het draait op 800x600 in 16 bit goed.
pi_4937494
krijg je trouwens een mooie handleiding erbij met geschiedenis van de rassen enzo? of doen ze dat weer met een pdf op de disc want dat vind ik echt nep.
pi_4940427
Singleplayer is kicken, zou je eigelijk alleen al voor de credits moeten doen
  dinsdag 9 juli 2002 @ 12:10:36 #89
15967 Frollo
pi_4940713
Heb zojuist gehoord van iemand die hem zelfs kon spelen op een laptop met 8 MB videokaart.
Dus het lijkt me duidelijk: donderdag koopavond, en daarna gaat Frollo's meisje een paar saaie weken tegemoet
pi_4941798
nog 10 minuutjes met Imesh, en dan heb ik em ook binnne
vertel een man dat er 10 miljard sterren zijn en hij gelooft je, maar als je verteld dat de deur net geverft is dan moet hij het aanraken om het te geloven.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 13:51:58 #91
15967 Frollo
pi_4942089
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 13:31 schreef Ukiyo het volgende:
nog 10 minuutjes met Imesh, en dan heb ik em ook binnne
Ach. Als ik een Brave Hendrik zou zijn, zou ik je nu vertellen dat mensen als jij de gamesindustrie kapotmaken, dat downen hetzelfde is als een brood stelen en al die blaat.
Maar dat ga ik niet zeggen, want ik ben zelf ook geen wat dat betreft. Voor titels van Blizzard maak ik echter een uitzondering. Daar heb ik zoveel jaren zoveel plezier van (Starcraft en Diablo II doe ik nog steeds af en toe), dat een geldelijke vergoeding me wel op zijn plaats lijkt. Maar iedereen moet maar voor zichzelf maar uit maken wat juist is.
  donderdag 18 juli 2002 @ 03:44:29 #92
11246 Mr.stardust
Teug na 10 jaar afwezigheid
pi_5059735
Sooooow vorige week in vier dagen tijd Warcraft 3 campaign uitgespeeld. Heeft me wat slaap gekost (en een boze vriendin) dus tijd voor een review:

waarschuwing: deze post zal een aantal spoilers bevatten dus als je het spel nog gaat spelen, lees dan niet verder na de spoiler alert...

Warcraft was mijn eerste liefde qua RTS games, de impact van Warcarft 1 heeft van mij een hardcore liefhebber van dit soort computergames gemaakt, nodeloos te zeggen dat mijn verwachtingen erg hoog waren...

en ik moet zeggen ik heb er een dubbel gevoel over.

True, het spel introduceert een aantal nieuwe features die het zeker boven de middenmoot uittillen. De introductie van hero's (karakters a la 'Diablo' die door het spel heen experiencepunten, abilities en items oppikken) is een briljante zet van Blizzard en geven het concept van een RTS nieuwe mogelijkheden en een frisse wind die het genre i.m.h.o hard nodig had. Ook de opzet van vier 'rassen', elk met hun eigen kenmerken, sterke en zwakke kanten, houd je voorlopig lekker bezig met het uitpuzzelen van nieuwe strategieen (zeker als je ze gaat combineren)

De cinematics, gameplay en het design is ronduit verbluffend. In het begin was ik wat sceptisch toen ik hoorde dat er een 3D engine zou worden ingezet, maar uiteindelijk is dit bij het spelen geheel niet irritant en draagt juist bij aan de 'magische' sfeer die het spel uitstraalt. Blizzard blijft meester op het gebied van cinematics (zoals ook al bij diablo 2 bleek) het is en blijft qua design hun sterkste kant. Werkelijk je krijgt het idee dat je naar een film zit te kijken! Moeten ze alleen niet grote stukken van die film al via previews gaan verklappen

tot zover de lof en eer.

want eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik toch lichtelijk teleurgesteld ben. En wel om de volgende redenen:

- de rol van de hero's
- het verhaal

Allereerst de rol van de hero's. Blizzard kondigde aan dat W3 een revolutie op gamegebied zou veroorzaken en wel omdat het het eerste spel zou zijn dat RTS en RPG zou combineren en integreren. In hun eigen woorden een zou het een RPS: "Role Playing Strategy game" worden. Aangezien ik fan van beiden ben, was dit voor mij een droom die uit zou komen. Wat schetst mijn verbazing? Dat was het dus NIET.
Ok er zijn een aantal features die aan RPG doen denken, maar het mist de diepgang en de uitgebreide mogelijkheden die kenmerkend zijn voor de karakters in een RPG. Jammer, want de ingredienten zijn wel degelijk aanwezig.

Ten tweede het verhaal.

SPOILER ALERT!!!

Voor de goede orde moet ik even vermelden dat ik het verhaal achter een game minstens zo belangrijk, zij het niet belangrijker, vind dan de speltechiek zelf. Het verhaal is de saus van het spel; de reden waarom ik doorspeel, ik hecht er dan ook erg veel waarde aan.

Ik vind het verhaal achter W3 enigzins onsamenhangend, redelijk voorspelbaar met veel te veel 'plotholes'.
Van de hoofdpersoon in de 'human' campaign, Arthas, is het bijvoorbeeld meteen al duidelijk dat ie 'tot de dark side' wordt verleid (al is het alleen al omdat zijn gezicht wel erg veel op die van de death lord lijkt). Zijn acties zijn irrationeel (steden verwoesten, schepen verbranden ) en zijn relaties met de andere karakers (zijn geliefde Jaina en leermeester Uther) worden geheel niet uitgewerkt. Evenmin is de uitwerking van de manier waarop Arthas wordt verleidt duidelijk. Ja hij wil koste wat kost Lordaeron beschermen, maar dat alleen verklaart niet waarom ie als een bezetene achter mal'ganis aan gaat. Ook irritant: als een karakter eenmaal 'gedood' is (bijv. Uther) komt ie het volgende level vrolijk weer terug. What the fock?

Stoute Arthas vermoord zijn pappa en vervolgens horen we ook daar niks meer van. Op een paar simpele commentaren na (how could you!) De undead campaign roept meer vragen op dan een expansion deck goed kan maken. Waar komt die necromancer vandaan, wat is er met ner'zul gebeurd en wat is uberhaupt zijn relatie met de demons? Aan het eind van de undead campaign is het (op een klein intermezzo na) zowieso afgelopen met deze karakters. We horen of zien niets meer van ze.

De orc campaign is stukken beter, evenwichtiger en verrassender. De verleiding van de orcs (warcraft 1 en 2) wordt duidelijk en de uitwerking van de relatie tussen grom en thrall is stukken beter dan die van hun tegenpolen.

De komst vann de night elves vond ik aardig. Zeker de rol van Illidan is mooi gevonden. Hoewel het voor mij een raadsel blijft wat dit karakter misdaan heeft, dat ie 1000 jaar gevangen moest bijven. Het einde is echter teleurstellend, een race tegen de klok, waarbij de uiteindelijke bad guy wordt opgeblazen door een zwerm, spermatozoiden, wisps.

EINDE SPOILER

al met al veel vragen, veel door elkaar lopende verhaallijnen, en helaas weinig consistentie in de vorm van een rode draad. Hopelijk biedt de expansion uitkomst.

Maar toch... al met al wel de moeite op aan te schaffen. Vergelijkbaar met Starwars 1. Mooi, indrukwekkend, maar voor de echte fan een tikkeltje teleurstellend.

"Seeing is Believing"

creatie is de kunst van het weglaten
pi_5060617
Het singleplayer verhaal mag dan een beetje vaag zijn uiteindelijk, maar de multiplayer fun is erg hoog !!!!
  donderdag 18 juli 2002 @ 10:16:38 #94
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5060657
* Smots fluistert: Warcraft III collector's edition.... GEYL!!!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 18 juli 2002 @ 10:17:22 #95
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5060663
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 10:16 schreef Smots het volgende:
* Smots fluistert: Warcraft III collector's edition.... GEYL!!!
DVD'tje met blizzard filmpjes... does that make you horny baby?
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  donderdag 18 juli 2002 @ 10:22:09 #96
17061 mvt
blame Canada
pi_5060704
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 21:33 schreef Hooghoudt het volgende:
Precies, al vond ik een bepaald verhaal-element wel érg veel op een verhaal-element in Starcraft lijken.
(ben nu bezig met Undead campaign)
Kerrigen??? Menks??? (Creep voor gebouwen ???)
Zowiezo komt de stijl van Blizzard (qua rts) enorm naar voren, wat alleen maar positief is).
Ben zeer blij dat de tankrush weg is. Multiplayer 3(mens) vs 3(cpu) is een kwestie van overleven tot resources op zijn, dan weghakken (of een stop die doorslaat en je net niet wint).
Ook zie je terug dat Blizzard heel goed is in het balanceren van de rassen. Humans zijn defencief heel goed, terwijl andere heel goed kunnen aanvallen, chapeau.
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 18 juli 2002 @ 10:41:26 #97
17061 mvt
blame Canada
pi_5060871
Even over Blizzard en verhaallijnen, ik ken iemand die is zwaar AD&D en fantasy verslaafd (en deels ook gameliefhebber)
Hij heeft Starcraft en Broodwar gekocht alleen voor het verhaal. Ik heb hem nu gekopieerd van iemand anders (die hem, enz,enz,enz...) Maar ik ga hem zeker kopen (wat is er extra aan de collecters edition en hoeveel extra kost dat en waar kan je die krijgen????
We were to understand there would be pie and punch?
pi_5061044
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 10:22 schreef mvt het volgende:

[..]

(ben nu bezig met Undead campaign)
Kerrigen??? Menks??? (Creep voor gebouwen ???)
Zowiezo komt de stijl van Blizzard (qua rts) enorm naar voren, wat alleen maar positief is).
Ben zeer blij dat de tankrush weg is. Multiplayer 3(mens) vs 3(cpu) is een kwestie van overleven tot resources op zijn, dan weghakken (of een stop die doorslaat en je net niet wint).
Ook zie je terug dat Blizzard heel goed is in het balanceren van de rassen. Humans zijn defencief heel goed, terwijl andere heel goed kunnen aanvallen, chapeau.

Dat laatste wat jij zegt is niet helemaal waar. Het ligt in dat geval aan je speelstrategie. Ik speel bijvoorbeeld bijna altijd met de Undead. Mijn Meat Weagons, Frost Wyrms & Spirit Towers doen defence. Hier kom je met moeite doorheen. Als ik tegen de computer speelt komt die er amper doorheen. Vrienden van mij zijn er zelfs nog nooit doorheen gekomen. Net als met Diablo II zullen er nog wel genoeg patches komen om alles uit te balanceren tussen de diverse races. Dit komt alleen maar ten goede van het spel

Overigens kan er nog steeds gerushed worden, alleen gaat het wel wat moeilijker. Ik heb overigens wel een schijthekel aan de high upkeep

This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 18 juli 2002 @ 11:03:16 #99
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5061088
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 10:17 schreef deGVR het volgende:

[..]

DVD'tje met blizzard filmpjes... does that make you horny baby?

HOMINA HOMINA!!!

3 keer raden waar je dat ding kunt winnen....

[Dit bericht is gewijzigd door Smots op 18-07-2002 11:04]

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 18 juli 2002 @ 11:04:02 #100
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5061099
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 11:03 schreef Smots het volgende:

[..]

HOMINA HOMINA!!!
http://www.warcraft3collectors.com/us/index.asp

3 keer raden waar je dat ding kunt winnen....

* deGVR lust er wel eentje!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')