Normaal gesproken is ze altijd dinsdags ongesteld, maar ze heeft voor de eerste keer een maand doorgeslikt en zou nu vandaag ongesteld moeten worden. Nu begint ze al een beetje te stressen maar als het morgen niet komt zal ze wel helemaal gek worden....
(Heb haar al wel gerust proberen te stellen)
Wat details:
Ze slik al bijna een jaar de pil, we doen het altijd veilig! (double dutch) Maar hoe overtuig ik haar dat ze niet zwanger is maar gewoon iets later is deze keer? (Of heb ik ongelijk? )
Ik ben na de zwangerschap voor het eerst weer ongesteld geworden.
Ben op de eerste dag van de menstruatie gelijk met de pil ,mercilon, begonnen.
Is het nu gelijk veilig?
quote:Als het goed is niet.
Op maandag 7 april 2003 10:45 schreef Marliesjuh het volgende:
ik heb een vraag: als je de pil slikt, wordt je dan gewoon ongesteld als je zwanger bent?
quote:Moet je niet meestal stoppen met de pil slikken als je zwanger bent
Op maandag 7 april 2003 10:45 schreef Marliesjuh het volgende:
ik heb een vraag: als je de pil slikt, wordt je dan gewoon ongesteld als je zwanger bent?
Verders toen ik overschakelde van microgynon naar Manulet kreeg de info dat als je meteen doorgaat met slikken (geen stopweek) dat de pil dan veilig is, maar als je je stopweek heb gehad of daarmee bezig bent dat ie dan 1 week niet veilig is. En niet zoals hier boven werd vernoemd.
quote:Ik heb hier net een apart topic over geopend (alweer gesloten wegens dubbelop maar ik heb het zelfde probleem:
Op maandag 7 april 2003 13:42 schreef SEMTEX het volgende:
Blegh
Ben 2 pillen vergeten in m'n strip, een dag later ingeslikt, maar te laat dus. Twee keer een hele zware doorbraakbloeding gehad en ik word het een beetje beu: het treed al meteen op na 1 vergeten pil. Zo komt het erop neer dat ik dus al bijna 2 weken last van bloedingen heb. Is mijn pil nu te licht? Ik slik Microgynon30 en ik was net zo blij dat alles goed ging.
Hm, ik weet niet of dit normaal is? Als ik ook maar 1 x de pil vergeet, of hem niet binnen 24 uur maar 36 uur slik, dan krijg ik al een bloeding. Dat duurt dan zo'n 3 dagen, ook al pak ik het pillenslikken meteen weer op!
In de stopweek heb ik dan alsnog een bloeding.
Het gekke is: ik slik Neocon, een tweedegeneratie, dus zware pil.
Je zou denken hoe meer hormonen hoe beter doorbraakbloedingen onderdrukt worden?Met Microgynon30, een lichte pil (derdegeneratie) had ik trouwens psies hetzelfde probleem.
Het gekke is: als mijn strip leeg is, en de stopweek dus begint, dan duurt het 3 a 4 dagen voordat de stopweekbloeding begint. Maar als ik tussendoor een pil vergeet, of enkele uren te laat slik is het BAM: meteen bloeden.
quote:Pil is binnen een uur opgenomen in je bloed, dus er zou niks aan de hand moeten zijn. Zie ook sticky topic.
Op vrijdag 11 april 2003 12:36 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Als je altijd 's avonds rond een uurtje of 9 je pil inneemt, maar vervolgens rond half 1 's nachts ontzettend begint over te geven, is de pil dan nog betrouwbaar, of is het dan verstandig om een tijdje het ff met condoom te doen? Iemand?
quote:Ik slik sinds 2 mnd ong deze pil ook en ik vindt hem vaag ik heb er heel veel hoofdpijn bij en andere vage dingen dus ik denk dat ik weer een andere kan nemen..
Op vrijdag 21 februari 2003 20:15 schreef DaisyFay het volgende:
Ik slik al 5 jaar een monofasepil die stederil d heet.
Nu heb ik werkelijk nog nooit iemand gehoord die die pil ook gebruikt en ik zou graag wat ervaringen uitwisselen. Ik heb nl een beetje teveel verhalen gehoord over de invloed van de pil en eigenlijk wil ik helemaal van die hormoontroep af. Maar aan de andere kant ben ik erg bang dat mijn ongesteldheid nog veel gruwelijker wordt dan ie nu al is (2 dagen zo erge pijn dat ik het liefst in bed blijf). En dit is al met de pil, kun je nagaan wat het zonder zal zijn..
Anway, ervaringen van meiden die ook een tijd gestopt zijn met de pil om te ontdekken hoe ze echt waren... (ik bedoel, ben ik ik omdat ik ik ben, of regelt die pil mijn gevoel????)--> nogal erg last van depri buien ook, vandaar....
Zij zegt dat zij een pil die elke dag dezelfde concentratie is en dat ze de stopweek kan houden wanneer ze wil.
dus bijv. ze is nu ongesteld. slikt weer 6 weken de pil en houdt dan stopweek -> wordt ongesteld. slikt dan bijv 4 weken en houdt dan weer stopweek -> wordt dan weer ongesteld.
dit snap ik dus niet helemaal. Ik dacht altijd dat je de pil 3 weken slikt (of 4 weken als je een keertje niet ongesteld wil worden) en dan een stopweek houdt en in die week ongesteld wordt, en dan weer van voor af aan beginnen.
iemand die wat helderheid kan geven?
quote:dus zolang ze hem maar minimaal 3 weken slikt, zit het eik wel goed?
Op woensdag 23 april 2003 19:57 schreef pink_panter het volgende:
dat kan inprincipe wel 6 weken is ong 2 strips dus slikt ze hem een mnd door en je kan hem ook wel 4 weken slikken zolang je maar aan de 21 dagen houdt of langer en beslist nie korter dan is hij niet veilig meer maar langer kan wel hoor!
kan het ook geen kwaad als ze hem de ene keer 21 dagen slikt en daarna 25 en daarna 22 bijv?
quote:dat weet ik niet precies
Op woensdag 23 april 2003 20:08 schreef pink_panter het volgende:
kijk je moet hem sobizo 21 dagen slikken vanwege de veiligheid van de pil, maar het kan zo zijn dat je dan ongesteld wordt wanneer je dat niet wilt dan slik je hem meestal een week door of wat langer anders wordt je geloof ik alsnog erg snel ongesteld... maar welke pil heeft ze als ik vragen mag ?
quote:Ik hoop dat je het nu wat meer snapt en anders vraag je maar gerust hoor!
Op woensdag 23 april 2003 20:15 schreef NietGroen het volgende:[..]
dat weet ik niet precies
maar zij had precies hetzelfde verhaal, dus dan zal het wel kloppen. Niet dat ik haar niet geloofde, maar ik snapte het niet zo
quote:okey, dankje
Op woensdag 23 april 2003 20:17 schreef pink_panter het volgende:[..]
Ik hoop dat je het nu wat meer snapt en anders vraag je maar gerust hoor!
quote:Precies hetzelfde hier! Ik vind het vervelend en stoor me er gigantisch aan, en het enige wat ik eraan kan doen, lijkt me, is maar gewoon braaf elke dag mijn pil slikken. Ik heb dus gewoon een vast punt gekozen (bij mij is dat 's ochtends) en ik ben hem nu alweer een maand niet vergeten... heb nu wel m'n stopweek moeten overslaan, omdat de pil anders niet betrouwbaar was...
Op donderdag 10 april 2003 14:09 schreef lamaris het volgende:[..]
Ik heb hier net een apart topic over geopend (alweer gesloten wegens dubbelop maar ik heb het zelfde probleem:
Hm, ik weet niet of dit normaal is? Als ik ook maar 1 x de pil vergeet, of hem niet binnen 24 uur maar 36 uur slik, dan krijg ik al een bloeding. Dat duurt dan zo'n 3 dagen, ook al pak ik het pillenslikken meteen weer op!
In de stopweek heb ik dan alsnog een bloeding.
Het gekke is: ik slik Neocon, een tweedegeneratie, dus zware pil.
Je zou denken hoe meer hormonen hoe beter doorbraakbloedingen onderdrukt worden?Met Microgynon30, een lichte pil (derdegeneratie) had ik trouwens psies hetzelfde probleem.Het gekke is: als mijn strip leeg is, en de stopweek dus begint, dan duurt het 3 a 4 dagen voordat de stopweekbloeding begint. Maar als ik tussendoor een pil vergeet, of enkele uren te laat slik is het BAM: meteen bloeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |