abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6896639
quote:
Op maandag 4 november 2002 17:36 schreef SEMTEX het volgende:
Tell me everything!
Well, ik ben er net 1.5 maand aan, dus ik kan weinig vertellen. Maar specifieke vragen: vraag gewoon, en ik hoop dat ik iets zinnigs kan zeggen .

Verder mijn vraag:
Ik slik mijn pil nu elke avond, alleen ik merk dat ik hem toch nog wel vaak neig te vergeten, ondanks avond-ritueeltje van tandenpoetsen/pil nemen enz. Nu denk ik dat deze neiging tot vergeten minder wordt als ik de pil 's morgens ga slikken, alleen hoe moet ik dat aanpakken. Bijv. nu de pil van dinsdag (= vandaag) nemen, en dan morgenochtend meteen de woensdag pil ? En dan donderdag morgen enz.

Als ik dat zo doe, blijft alles dan wel betrouwbaar enzo ?

pi_6896831
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 23:06 schreef VerbodenAppel het volgende:

[..]

Well, ik ben er net 1.5 maand aan, dus ik kan weinig vertellen. Maar specifieke vragen: vraag gewoon, en ik hoop dat ik iets zinnigs kan zeggen .

Verder mijn vraag:
Ik slik mijn pil nu elke avond, alleen ik merk dat ik hem toch nog wel vaak neig te vergeten, ondanks avond-ritueeltje van tandenpoetsen/pil nemen enz. Nu denk ik dat deze neiging tot vergeten minder wordt als ik de pil 's morgens ga slikken, alleen hoe moet ik dat aanpakken. Bijv. nu de pil van dinsdag (= vandaag) nemen, en dan morgenochtend meteen de woensdag pil ? En dan donderdag morgen enz.

Opzich zou het wel kunnen denk ik maar het lijkt me toch niet helemaal betrouwbaar eigenlijk. Wat je ook kunt doen is je pilstrip op deze manier af maken en als je met je nieuwe strip begint dat je dan je pil 's ochtends gaat slikken.
pi_6907128
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 23:06 schreef VerbodenAppel het volgende:

[..]

Verder mijn vraag:

Misschien niet een directe oplossing; leg hem op je hoofdkussen dan zie je hem voor je naar bed gaat.. Verder kan ik je ook niet helpen...
"Het enige verschil tussen en gek en mij is dat ik niet gek ben..."
pi_6907159
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 23:13 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Opzich zou het wel kunnen denk ik maar het lijkt me toch niet helemaal betrouwbaar eigenlijk. Wat je ook kunt doen is je pilstrip op deze manier af maken en als je met je nieuwe strip begint dat je dan je pil 's ochtends gaat slikken.

Lijkt me een heel slim plan.
pi_6919259
Heeft iemand ervaring met de pil "Microgynon 30" ?

Heb deze net van mn huisarts gehad en zou graag wat praktijk ervaring horen

dank

Doei.
pi_6928129
Zoals eerder gezegd, ik dus nu anderhalve maand. .

En behalve dat ik af en toe een beetje warhoofderig ben en ik soms neig tot vergeten, wat overigens niet valt onder bijwerkingen, ben ik zelf er heel tevreden over.

Anything else, just ask.

donderdag 21 november 2002 @ 20:28:52 #132
34347 _JEN_
*wispelturig*
pi_6931119
Ik slik op aanraden van twee vrienden sindskort tabletten sintjanskruid, tegen neerslachtigheid. Er staat op het potje dat de anticonceptiepil in werking KAN verminderen. Ik slik de dianepil. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Want ik wil natuurlijk wel dat de pil goed blijft werken...
Do one thing every day that scares you!
pi_6931153
Ik heb zelf sint janskruid geslikt in combi met de pil.

Alles is goed gegaan, maar meer kan ik je er niet over vertellen.

Overleg met je huisarts, weet je huisarts niets van dit soort dingen zoek dan contact met een homeopathische huisarts.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 29 november 2002 @ 22:21:08 #134
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_7067714
hoe lang moet je de pil innemen voordat je nagenoeg veilig kan vrijen? bedankt.:)
  zondag 1 december 2002 @ 16:15:38 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7086945
quote:
Op donderdag 21 november 2002 08:54 schreef Faithy het volgende:
Heeft iemand ervaring met de pil "Microgynon 30" ?

Heb deze net van mn huisarts gehad en zou graag wat praktijk ervaring horen

dank

Ik slik hem nu een maand en ik ben verrassend snel ongesteld tijdens een stopweek. Voorheen duurde dat soms 4 of 5 dagen en nu ben ik na 2 dagen stoppen meteen ongesteld. Erg fijn. De verwachting is dan dat het ook gauw weer weg is. Deze pil is qua hormonen niet zo'n aanslag op m'n lichaam als Diane35, waar ik humeurig van werd en enorm veel vocht door vasthield.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7088540
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 22:21 schreef Visionist_069 het volgende:
hoe lang moet je de pil innemen voordat je nagenoeg veilig kan vrijen? bedankt.:)
Gaan verschillende verhalen over. Mijn huisarts zei dat ie de eerste maand niet optimaal veilig was. Andere zeggen weer dat als jij op de 1e dag van je ongesteldheid begint, het wel gelijk helemaal veilig is.
pi_7090820
quote:
Op zondag 1 december 2002 17:59 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Gaan verschillende verhalen over. Mijn huisarts zei dat ie de eerste maand niet optimaal veilig was. Andere zeggen weer dat als jij op de 1e dag van je ongesteldheid begint, het wel gelijk helemaal veilig is.

Dat vind ik dus erg irritant..

Mijn bijsluiter en arts zeiden dat ook: innemen op eerste dag ongesteldheid..

en: de dag dat ik de pil haalde, was ook eerste dag ongesteldheid, dus heb ik meteen genomen en ik slik hem nu ongeveer 2 weken...

toch durf ik het zonder condoom niet aan... voor de zekerheid...

Doei.
  zondag 1 december 2002 @ 21:47:22 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7092225
quote:
Op zondag 1 december 2002 20:22 schreef Faithy het volgende:

[..]

Dat vind ik dus erg irritant..

Mijn bijsluiter en arts zeiden dat ook: innemen op eerste dag ongesteldheid..

en: de dag dat ik de pil haalde, was ook eerste dag ongesteldheid, dus heb ik meteen genomen en ik slik hem nu ongeveer 2 weken...

toch durf ik het zonder condoom niet aan... voor de zekerheid...

Doe dan aan voortijdig terugtrekken: dat werkt meestal ook
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7093628
quote:
Op zondag 1 december 2002 21:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Doe dan aan voortijdig terugtrekken: dat werkt meestal ook

true, true...

maar ik wil echt zekerheid hebben... die 1.8% van de pil neem ik wel voor lief, dus ik vraag eerst nog even vriendelijk om een condoom

Doei.
  FOK!fossiel woensdag 11 december 2002 @ 10:09:43 #140
2628 Karin
pi_7263879
Schopje naar aanleiding van Vreemd idee - pil vergeten.

Laat je nog eventjes weten hoe het afgelopen is bloempjuh?

pi_7294114
heyz people,
we hebbe zondag voor ut laatst sex gehad. me vriendin heeft de pil doorgeslikt en is aan de 2e strip bezig, maar wil hier zo snel mogelijk af (van die 2e strip dus)

Hoelang moet ze nu doorslikke om niet zwanger te worden?

alvast bedankt voor reacties

:D
pi_7294202
quote:
Op donderdag 12 december 2002 16:48 schreef Williampie het volgende:
heyz people,
we hebbe zondag voor ut laatst sex gehad. me vriendin heeft de pil doorgeslikt en is aan de 2e strip bezig, maar wil hier zo snel mogelijk af (van die 2e strip dus)

Hoelang moet ze nu doorslikke om niet zwanger te worden?

alvast bedankt voor reacties

Er staat me iets van bij dat het het beste is om de strip waar je aan begonnen bent ook af te maken,

ladies? een van jullie een bijsluiter bij de hand?

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_7294354
Ik heb mijn bijsluiter standaard bij de pc liggen

Komt ie... ik quote...

...als u uw menstruatie een keer wilt uitstellen

U kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip Microgynon 30. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen

Tadaa, ze kan dus op elk gewenst moment met deze strip stoppen

pi_7294471
kan je zomaar stoppe nadat je zondag sex heb gehad dan
pi_7294557
quote:
Op donderdag 12 december 2002 17:04 schreef Williampie het volgende:
de levensduur van sperma is niet heel lang, ik meen uit m'n hoofd iets van 24 tot 36 uur,
op het moment dat je vriendin stopt met de pil wordt ze eerst ongesteld, en pas over ruim twee weken heeft ze haar 'ovulatie' weer, en rond die tijd is ze pas weer vruchtbaar, (vooropgesteld dat ze niet met een nieuwe strip begint na haar ongesteldheid.)

[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 12-12-2002 17:13]

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_7294587
quote:
Op donderdag 12 december 2002 17:04 schreef Williampie het volgende:
Ja hoor

Je kunt ook gerust sex hebben in je stopweek overigens, de pil is er zo op ingesteld dat 'ie ook doorwerkt in die stopweek.
Je hoeft dus eigenlijk alleen maar aan een extra strip te beginnen omdat je je menstruatie wil uitstellen, niet omdat je sex wil hebben.

pi_7294607
ok , tnx
pi_7298641
Ik heb 2 vragen:

Ik gebruik de pil Femodeen. Dit was volgens mijn huisarts een lichte pil. Lang voor mijn verkeringstijd heb ik die voorgeschreven gekregen ivm een onregelmatige menstruatie. Nu heb ik dus verkering en heb ik de volgende vragen:
1. Een lichte pil beschermd toch ook tegen zwangerschap??

2. Op zaterdag pak ik de laatste pil, mijn menstruatie begint dan op een dinsdag. Is het dan zondag en maandag wel veilig om sex te hebben?

Kan iemand me hier aub antwoord op geven, tnx.

Life Isn't Worth Living Until You Found Someone Worth Dying For
pi_7299350
quote:
Op donderdag 12 december 2002 20:34 schreef Mabelh het volgende:
Ik heb 2 vragen:

Ik gebruik de pil Femodeen. Dit was volgens mijn huisarts een lichte pil. Lang voor mijn verkeringstijd heb ik die voorgeschreven gekregen ivm een onregelmatige menstruatie. Nu heb ik dus verkering en heb ik de volgende vragen:
1. Een lichte pil beschermd toch ook tegen zwangerschap??

2. Op zaterdag pak ik de laatste pil, mijn menstruatie begint dan op een dinsdag. Is het dan zondag en maandag wel veilig om sex te hebben?

Kan iemand me hier aub antwoord op geven, tnx.

No worries, de pil beschermt de hele maand, ook tijdens je stopweek. Femodeen ken ik persoonlijk niet, maar ook de lichtere pillen zijn safe.

Sommige moet je wat stipter op hetzelfde tijdstip innemen, maar dat staat wel op je bijsluiter.

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_7299890
quote:
Op donderdag 12 december 2002 21:01 schreef josja het volgende:

[..]

No worries, de pil beschermt de hele maand, ook tijdens je stopweek. Femodeen ken ik persoonlijk niet, maar ook de lichtere pillen zijn safe.

Sommige moet je wat stipter op hetzelfde tijdstip innemen, maar dat staat wel op je bijsluiter.

Ok, heel erg bedankt. Kan ik tenminste met een gerust hart weekend vieren met mn vriend.
Life Isn't Worth Living Until You Found Someone Worth Dying For
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')