abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115479547
Afgaand op de IMDb 250 lijst vind ik Shawshank echt de meest overgewaardeerde film aller tijden. Uiterst merkwaardig dat mensen dit de 'perfecte' of beste film noemen :{. Ik vind het een prima film met een uitstekende cast maar op welk front is hij nu echt baanbrekend? Er zijn imo ook amper memorabele scenes of ieder geval scenes die je nog lang bij zullen blijven.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb het nog nooit begrepen :).
pi_115479906
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef Flugel83 het volgende:
Afgaand op de IMDb 250 lijst vind ik Shawshank echt de meest overgewaardeerde film aller tijden. Uiterst merkwaardig dat mensen dit de 'perfecte' of beste film noemen :{. Ik vind het een prima film met een uitstekende cast maar op welk front is hij nu echt baanbrekend? Er zijn imo ook amper memorabele scenes of ieder geval scenes die je nog lang bij zullen blijven.
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.
pi_115480547
kut, dacht dat die kutfilm om 22.00 begon, nu heb ik het gemist :')
There are only 151 Pokémon.
pi_115494270
Heb m vandaag voor t eerst gezien.. te tof voor woorden
pi_115494519
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef Flugel83 het volgende:
Wat is volgens jou de beste film ooit dan?

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:53 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.
Vergeet niet scene met de oude man die vrijkomt en zelfmoord pleegt, de emoties waren erg goed gespeeld.
pi_115501789
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Antwoordapparaat het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de beste film ooit dan?
Ik zal nooit beweren dat mijn favoriete films de besten zijn trouwens. Onder mijn favorieten staan onder andere Once Upon A Time In The West, Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Chinatown, Blade Runner, American Beauty, Vertigo, Donnie Darko en nog wel een waslijst meer ;).
pi_115502053
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:53 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Damn, dat stukje dat die warden dat hamertje vindt... En het moment dat ie het steentje (dat was het toch) door de poster van Rita Hayworth gooit en het gat ondekt...
En het moment dat de warden de celgenoot, die zijn onschuld kon bewijzen, liet.....naja je weet wel.

Op zijn eigen manier is The Shawshank Redemption magisch, één van de betere films imo.
pi_115502766
Ik vind de Family Guy versie van The Shawshank Redempion ook erg goed _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115502928
Lijstjes van beste films slaan zowiezo nergens op want het is ALTIJD een mening. Je moet je daar ook niet druk om maken. Geniet gewoon van mooie films zoals deze.

In dit geval is het gewoonweg een film die veel anderen ook leuk vinden. Het kan leuk zijn om te zien dat een film die jij goed vind waardering krijgt, vaak is dit nu eenmaal niet het geval. Tenzij je geen mening hebt en gewoonweg alleen maar kijkt wat anderen kijken.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_115504722
De film staat natuurlijk zo hoog omdat hij weinig fout doet en dus voor iedereen wel te toegankelijk is, maar dat maakt het nog niet een goede film. Een onrealistische (maar veilige) weergave van het leven in een gevangenis, wat goedkoop sentiment, een (irritante) Freeman voice-over en een voorspelbaar einde is blijkbaar voor veel mensen al genoeg om een film 'de beste film ooit' te noemen.
pi_115576206
Weinig fout doen werkt vaak wel goed, Back to the Future staat vaak ook erg hoog op lijstjes. Leuke film en een goede film, heel goed gepresenteerd aan de kijker, maar luchtig vermaak is niet iets waar ik aan denk als het gaat om "beste film ooit."

Voor mij is het "the last of the mohicans" Ergens ook een film die weinig fout doet, en historisch redelijk goed klopt. Grotendeels eigenlijk een vrij standaard verhaal, maar door een sterke cast die goed weet te acteren zelfs zonder een woord te zeggen, en een sterke soundtrack om de emotie te ondersteunen zonder te overheersen maakt het voor mij tot de beste film ooit.

Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keus, en zo hoort het ook.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 juli 2014 @ 10:15:08 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_142841193
Donderdag om 20.30 uur op RTL7 :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_142841785

[ Bericht 100% gewijzigd door devlinmr op 29-07-2014 10:43:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')