In mijn ogen dan hequote:Op zondag 27 maart 2011 16:54 schreef porsche1 het volgende:
Ik heb sinds 4 maand een hele mooie, lieve vriendin.
Dat is jouw mening, misschien denk ik daar wel heel anders over.
Zeg dan gewoon niets joh.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:54 schreef porsche1 het volgende:
Ik heb sinds 4 maand een hele mooie, lieve vriendin.
Dat is jouw mening, misschien denk ik daar wel heel anders over.
Nee hoor, ik ben 26 zij is 24quote:Op zondag 27 maart 2011 16:56 schreef Seam het volgende:
Je vriendin is een zestienjarige emo puber? Of is ze al wat volwassener dan dat?
Nee, precies ik slik het allemaal.quote:
Waarom zou zij zich niet aangevallen mogen voelen? Dat gevoel krijg jij nu namelijk. Vertel haar gewoon dat je het vervelend vindt dat ze zo over jou praat.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Nee, precies ik slik het allemaal.
Maar hoe pak ik dit aan? Ik probeer haar juist uit de shit te trekken. En ik heb de indruk dat ze dit zegt om haarzelf een beetje beter te voelen maar hoe ga ik het gesprek aan zonder dat ze zich aangevallen voelt?
Ja ok als je het zo praktisch steltquote:Op zondag 27 maart 2011 17:01 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Waarom zou zij zich niet aangevallen mogen voelen? Dat gevoel krijg jij nu namelijk. Vertel haar gewoon dat je het vervelend vindt dat ze zo over jou praat.
quote:Op zondag 27 maart 2011 17:12 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Ja ok als je het zo praktisch stelt
Ik wil niet dat ze denkt dat ik een onzeker typje ben. Alleen stoor ik me aan het feit dat ze me voor lul zet bij anderen en dat ik dit dan maar pik omdat ze zo onzeker is. Eigenlijk ongelooflijk maar goed. Zeg ik dan gewoon van: Zeg schatje, ik vind het niet leuk dat je me afkraakt in het bijzijn van anderen? . Dat vind ik nogal onzeker klinken.
Als je haar niet eens wil/durft te vertellen hoe je over iets denkt, of dat je ergens mee zit, dan ben je ook onzekerquote:Op zondag 27 maart 2011 17:12 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Ja ok als je het zo praktisch stelt
Ik wil niet dat ze denkt dat ik een onzeker typje ben. Alleen stoor ik me aan het feit dat ze me voor lul zet bij anderen en dat ik dit dan maar pik omdat ze zo onzeker is. Eigenlijk ongelooflijk maar goed. Zeg ik dan gewoon van: Zeg schatje, ik vind het niet leuk dat je me afkraakt in het bijzijn van anderen? . Dat vind ik nogal onzeker klinken.
Nee, daarin schuilt meer angst om haar kwijt te raken.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:29 schreef Civilian het volgende:
[..]
Als je haar niet eens wil/durft te vertellen hoe je over iets denkt, of dat je ergens mee zit, dan ben je ook onzeker
Hmm, maar als jij dan dingen gaat verzwijgen omdat je bang bent haar kwijt te raken, dan stelt zo'n relatie toch al niks voor?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:34 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Nee, daarin schuilt meer angst om haar kwijt te raken.
Dit is altijd zo'n interessante drang van mannen he, waarom probeer je haar uit de shit te trekken en uit welke shit dan wel?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Nee, precies ik slik het allemaal.
Maar hoe pak ik dit aan? Ik probeer haar juist uit de shit te trekken. En ik heb de indruk dat ze dit zegt om haarzelf een beetje beter te voelen maar hoe ga ik het gesprek aan zonder dat ze zich aangevallen voelt?
Misschien wel. Ik probeer haar gewoon het gevoel te geven dat zij het meest speciale meisje is op deze wereld. Zij heeft me meermaals verteld dat haar (onverwerkte ex) haar totaal vernield heeft, hij sloeg haar, hij beledigde haar (zo had hij gezegd dat ze kankerlelijk was op een verjaardag) en hij ging vaak vreemd. Nu heb ik in het begin van de relatie aangegeven dat ik het niet ok zou vinden als ze haar complete eigenbeeld aan mij op zou hangen, maar toch doet ze dit naar mijn idee.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is altijd zo'n interessante drang van mannen he, waarom probeer je haar uit de shit te trekken en uit welke shit dan wel?
Meestal ben ik heel huiverig voor meisjes die je uit de shit moet trekken.
Nee maar waarom zou ze dit dan doen? Heb je misschien een idee? Voor de lol? Om te kijken hoe ver ze kan gaan? Het is me allemaal zo onduidelijk.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Waarom zou ze jou afkraken omdat ze een vriend heeft gehad die haar zelfvertrouwen de grond in heeft geboord? Beetje slap excuus, als haar exvriend echt zo slecht was weet ze als geen ander hoe vervelend dat is.
Maar goed zeg gewoon op een niet-aanvallende manier dat je het niet tof vind om afgekraakt te worden en vraag waarom ze dat doet.
Sorry maar hoe onzeker je ook bent op je 24e je eigen vriend afkraken in het bijzijn van anderen is gewoon triest en onnodig. Daarbij hoef je zulke dingen niet te pikken omdat zij toevallig onzeker is, of is zo ontzettend fragiel dat je niet eens kunt zeggen dat je zulke dingen niet waardeert? Want in dat geval moet je sowieso maar even achter je oren krabben of dit is wat je wilt.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:44 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik probeer haar gewoon het gevoel te geven dat zij het meest speciale meisje is op deze wereld. Zij heeft me meermaals verteld dat haar (onverwerkte ex) haar totaal vernield heeft, hij sloeg haar, hij beledigde haar (zo had hij gezegd dat ze kankerlelijk was op een verjaardag) en hij ging vaak vreemd. Nu heb ik in het begin van de relatie aangegeven dat ik het niet ok zou vinden als ze haar complete eigenbeeld aan mij op zou hangen, maar toch doet ze dit naar mijn idee.
Ik ben gewoon bang dat ze complimenten niet meer in haar opneemt, en gevoelige receptoren heeft voor negatieve aandacht. Een beetje selectief luisteren zeg maar. Ik sommeer haar altijd recht in mijn ogen te kijken met mijn handen tegen haar wangen om maar door te dringen hoe bijzonder ze is.
Toch acht ze het schijnbaar nodig om anderen aan te vallen om haar onzekerheid te verhullen. Nu weet ik dat ze echt zeer onzeker is, en laat ik haar maar om misschien dit proces van "haar terugbrengen" goed te laten lopen. Alleen begin ik er een beetje de pleuris in te krijgen, ze smst vaak hoeveel ik voor haar beteken, en dat als ik haar zou verlaten dat ze dan niet voor haarzelf instond. Maar dan begrijp ik weer niet waarom ze zulke opmerkingen en gedragingen heeft. Ik ben immers niet de vijand.
Dat is natuurlijk gewoon kinderachtig gedragquote:Op zondag 27 maart 2011 17:48 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
De volgende keer dat ze je weer de hemel in prijst, zeggen "oh, daar gedraag je je anders niet naar <+ voorbeeld>". Of gewoon een even denigrerende opmerking terug maken mocht het weer gebeuren. Kwestie van kijken wie het het langst volhoudt.
Zo is het ook wel, maar ik heb geen idee waarom ze dit doet. Haar eigenbeeld, bedoelt ze het grappig, wil ze kijken hoe ver ze kan gaan, is ze jaloers dat ik vrij zelfverzekerd ben. Ik weet het niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Sorry maar hoe onzeker je ook bent op je 24e je eigen vriend afkraken in het bijzijn van anderen is gewoon triest en onnodig. Daarbij hoef je zulke dingen niet te pikken omdat zij toevallig onzeker is, of is zo ontzettend fragiel dat je niet eens kunt zeggen dat je zulke dingen niet waardeert? Want in dat geval moet je sowieso maar even achter je oren krabben of dit is wat je wilt.
En daarom dus vragen waarom ze dat doet. En aangeven dat je 't er niet mee eens bentquote:Op zondag 27 maart 2011 17:50 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Zo is het ook wel, maar ik heb geen idee waarom ze dit doet. Haar eigenbeeld, bedoelt ze het grappig, wil ze kijken hoe ver ze kan gaan, is ze jaloers dat ik vrij zelfverzekerd ben. Ik weet het niet.
Het maakt niet uit wat de reden is, maar je moet het wel tegen haar kunnen zeggen. Of op z'n minst aan haar kunnen vragen waarom ze zo tegen je doet en of ze denkt dat jij dat verdient.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:50 schreef nohansienokraaij het volgende:
[..]
Zo is het ook wel, maar ik heb geen idee waarom ze dit doet. Haar eigenbeeld, bedoelt ze het grappig, wil ze kijken hoe ver ze kan gaan, is ze jaloers dat ik vrij zelfverzekerd ben. Ik weet het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |