abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94677424
Hallo mensen,

Ik heb sinds 4 maand een hele mooie, lieve vriendin. Maar ik begin me te storen aan sommige aspecten van haar. Zo heeft ze me verteld dat ze 3 jaar geleden een vriend had die haar laag behandeld heeft, en haar hele eigenbeeld naar de tiefus heeft geholpen. Maar nu wisselt ze denigrerende opmerkingen jegens mij (in het bijzijn van anderen) af met gehuil dat ze me nooit meer kwijt wilt.

Zo zegt ze zonder schroom dat ze wilde dat ik ben affleck was met iemand anders erbij, vertelt ze me doodleuk dat ik niet knap genoeg ben om verkoper te worden. Nu neem ik deze uitspraken natuurlijk met een korreltje zout want met mijn eigenbeeld is niets mis. En even later bij mij op de bank verteld ze dat ik de man van haar dromen ben en ze ontzettend van me houdt. Alleen begin ik me er nu aan te ergeren, want mijn vrienden zeggen me dat ik me niet zo moet laten behandelen en dat ik beter verdien. Alleen doe ik niet dermate negatief terug omdat ik weet dat ze nauwelijks eigenwaarde meer heeft en om het minste geringste kritiekpunt al boos wordt. En ik wil haar natuurlijk niet de grond in boren

Wat moet ik hiermee aan? Of wat zouden jullie doen in zo'n situatie? En wat is jullie verklaring van dit fenomeen?

Groet Hans
No woman no cry
  zondag 27 maart 2011 @ 16:54:09 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_94677446
Ik heb sinds 4 maand een hele mooie, lieve vriendin.

Dat is jouw mening, misschien denk ik daar wel heel anders over.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_94677480
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:54 schreef porsche1 het volgende:

In mijn ogen dan he ;)
No woman no cry
pi_94677521
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:54 schreef porsche1 het volgende:

Zeg dan gewoon niets joh.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_94677553
Je vriendin is een zestienjarige emo puber? Of is ze al wat volwassener dan dat?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_94677579
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:56 schreef Seam het volgende:
Je vriendin is een zestienjarige emo puber? Of is ze al wat volwassener dan dat?
Nee hoor, ik ben 26 zij is 24
No woman no cry
pi_94677627
Niet zo over je heen laten lopen.
pi_94677677
quote:
15s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:58 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Niet zo over je heen laten lopen.
Nee, precies ik slik het allemaal.

Maar hoe pak ik dit aan? Ik probeer haar juist uit de shit te trekken. En ik heb de indruk dat ze dit zegt om haarzelf een beetje beter te voelen maar hoe ga ik het gesprek aan zonder dat ze zich aangevallen voelt?
No woman no cry
pi_94677711
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Maar hoe pak ik dit aan? Ik probeer haar juist uit de shit te trekken. En ik heb de indruk dat ze dit zegt om haarzelf een beetje beter te voelen maar hoe ga ik het gesprek aan zonder dat ze zich aangevallen voelt?
Waarom zou zij zich niet aangevallen mogen voelen? Dat gevoel krijg jij nu namelijk. Vertel haar gewoon dat je het vervelend vindt dat ze zo over jou praat.
pi_94678083
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:01 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Waarom zou zij zich niet aangevallen mogen voelen? Dat gevoel krijg jij nu namelijk. Vertel haar gewoon dat je het vervelend vindt dat ze zo over jou praat.
Ja ok als je het zo praktisch stelt :P

Ik wil niet dat ze denkt dat ik een onzeker typje ben. Alleen stoor ik me aan het feit dat ze me voor lul zet bij anderen en dat ik dit dan maar pik omdat ze zo onzeker is. Eigenlijk ongelooflijk maar goed. Zeg ik dan gewoon van: Zeg schatje, ik vind het niet leuk dat je me afkraakt in het bijzijn van anderen? . Dat vind ik nogal onzeker klinken.
No woman no cry
pi_94678597
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:12 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Ik wil niet dat ze denkt dat ik een onzeker typje ben. Alleen stoor ik me aan het feit dat ze me voor lul zet bij anderen en dat ik dit dan maar pik omdat ze zo onzeker is. Eigenlijk ongelooflijk maar goed. Zeg ik dan gewoon van: Zeg schatje, ik vind het niet leuk dat je me afkraakt in het bijzijn van anderen? . Dat vind ik nogal onzeker klinken.
:O
  zondag 27 maart 2011 @ 17:29:34 #12
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_94678749
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:12 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Als je haar niet eens wil/durft te vertellen hoe je over iets denkt, of dat je ergens mee zit, dan ben je ook onzeker :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_94678917
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:29 schreef Civilian het volgende:

[..]

Als je haar niet eens wil/durft te vertellen hoe je over iets denkt, of dat je ergens mee zit, dan ben je ook onzeker :)
Nee, daarin schuilt meer angst om haar kwijt te raken.
No woman no cry
  zondag 27 maart 2011 @ 17:36:30 #14
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_94679001
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:34 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Nee, daarin schuilt meer angst om haar kwijt te raken.
Hmm, maar als jij dan dingen gaat verzwijgen omdat je bang bent haar kwijt te raken, dan stelt zo'n relatie toch al niks voor?
  zondag 27 maart 2011 @ 17:39:08 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94679084
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:59 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Dit is altijd zo'n interessante drang van mannen he, waarom probeer je haar uit de shit te trekken en uit welke shit dan wel?

Meestal ben ik heel huiverig voor meisjes die je uit de shit moet trekken.
pi_94679089
Als het om meer dan één maand gaat is het maanden.
pi_94679135
Waarom zou ze jou afkraken omdat ze een vriend heeft gehad die haar zelfvertrouwen de grond in heeft geboord? Beetje slap excuus, als haar exvriend echt zo slecht was weet ze als geen ander hoe vervelend dat is.
Maar goed zeg gewoon op een niet-aanvallende manier dat je het niet tof vind om afgekraakt te worden en vraag waarom ze dat doet.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_94679249
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:39 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dit is altijd zo'n interessante drang van mannen he, waarom probeer je haar uit de shit te trekken en uit welke shit dan wel?

Meestal ben ik heel huiverig voor meisjes die je uit de shit moet trekken.
Misschien wel. Ik probeer haar gewoon het gevoel te geven dat zij het meest speciale meisje is op deze wereld. Zij heeft me meermaals verteld dat haar (onverwerkte ex) haar totaal vernield heeft, hij sloeg haar, hij beledigde haar (zo had hij gezegd dat ze kankerlelijk was op een verjaardag) en hij ging vaak vreemd. Nu heb ik in het begin van de relatie aangegeven dat ik het niet ok zou vinden als ze haar complete eigenbeeld aan mij op zou hangen, maar toch doet ze dit naar mijn idee.

Ik ben gewoon bang dat ze complimenten niet meer in haar opneemt, en gevoelige receptoren heeft voor negatieve aandacht. Een beetje selectief luisteren zeg maar. Ik sommeer haar altijd recht in mijn ogen te kijken met mijn handen tegen haar wangen om maar door te dringen hoe bijzonder ze is.

Toch acht ze het schijnbaar nodig om anderen aan te vallen om haar onzekerheid te verhullen. Nu weet ik dat ze echt zeer onzeker is, en laat ik haar maar om misschien dit proces van "haar terugbrengen" goed te laten lopen. Alleen begin ik er een beetje de pleuris in te krijgen, ze smst vaak hoeveel ik voor haar beteken, en dat als ik haar zou verlaten dat ze dan niet voor haarzelf instond. Maar dan begrijp ik weer niet waarom ze zulke opmerkingen en gedragingen heeft. Ik ben immers niet de vijand.
No woman no cry
pi_94679299
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Waarom zou ze jou afkraken omdat ze een vriend heeft gehad die haar zelfvertrouwen de grond in heeft geboord? Beetje slap excuus, als haar exvriend echt zo slecht was weet ze als geen ander hoe vervelend dat is.
Maar goed zeg gewoon op een niet-aanvallende manier dat je het niet tof vind om afgekraakt te worden en vraag waarom ze dat doet.
Nee maar waarom zou ze dit dan doen? Heb je misschien een idee? Voor de lol? Om te kijken hoe ver ze kan gaan? Het is me allemaal zo onduidelijk.
No woman no cry
pi_94679360
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:44 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Misschien wel. Ik probeer haar gewoon het gevoel te geven dat zij het meest speciale meisje is op deze wereld. Zij heeft me meermaals verteld dat haar (onverwerkte ex) haar totaal vernield heeft, hij sloeg haar, hij beledigde haar (zo had hij gezegd dat ze kankerlelijk was op een verjaardag) en hij ging vaak vreemd. Nu heb ik in het begin van de relatie aangegeven dat ik het niet ok zou vinden als ze haar complete eigenbeeld aan mij op zou hangen, maar toch doet ze dit naar mijn idee.

Ik ben gewoon bang dat ze complimenten niet meer in haar opneemt, en gevoelige receptoren heeft voor negatieve aandacht. Een beetje selectief luisteren zeg maar. Ik sommeer haar altijd recht in mijn ogen te kijken met mijn handen tegen haar wangen om maar door te dringen hoe bijzonder ze is.

Toch acht ze het schijnbaar nodig om anderen aan te vallen om haar onzekerheid te verhullen. Nu weet ik dat ze echt zeer onzeker is, en laat ik haar maar om misschien dit proces van "haar terugbrengen" goed te laten lopen. Alleen begin ik er een beetje de pleuris in te krijgen, ze smst vaak hoeveel ik voor haar beteken, en dat als ik haar zou verlaten dat ze dan niet voor haarzelf instond. Maar dan begrijp ik weer niet waarom ze zulke opmerkingen en gedragingen heeft. Ik ben immers niet de vijand.
Sorry maar hoe onzeker je ook bent op je 24e je eigen vriend afkraken in het bijzijn van anderen is gewoon triest en onnodig. Daarbij hoef je zulke dingen niet te pikken omdat zij toevallig onzeker is, of is zo ontzettend fragiel dat je niet eens kunt zeggen dat je zulke dingen niet waardeert? Want in dat geval moet je sowieso maar even achter je oren krabben of dit is wat je wilt.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 27 maart 2011 @ 17:48:23 #21
255889 WeerEenPassVergeten
Een geheugen als een zeef
pi_94679361
De volgende keer dat ze je weer de hemel in prijst, zeggen "oh, daar gedraag je je anders niet naar <+ voorbeeld>". Of gewoon een even denigrerende opmerking terug maken mocht het weer gebeuren. Kwestie van kijken wie het het langst volhoudt.
Your only limit is your imagination
  zondag 27 maart 2011 @ 17:50:02 #22
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_94679412
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:48 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
De volgende keer dat ze je weer de hemel in prijst, zeggen "oh, daar gedraag je je anders niet naar <+ voorbeeld>". Of gewoon een even denigrerende opmerking terug maken mocht het weer gebeuren. Kwestie van kijken wie het het langst volhoudt.
Dat is natuurlijk gewoon kinderachtig gedrag :)
pi_94679426
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Sorry maar hoe onzeker je ook bent op je 24e je eigen vriend afkraken in het bijzijn van anderen is gewoon triest en onnodig. Daarbij hoef je zulke dingen niet te pikken omdat zij toevallig onzeker is, of is zo ontzettend fragiel dat je niet eens kunt zeggen dat je zulke dingen niet waardeert? Want in dat geval moet je sowieso maar even achter je oren krabben of dit is wat je wilt.
Zo is het ook wel, maar ik heb geen idee waarom ze dit doet. Haar eigenbeeld, bedoelt ze het grappig, wil ze kijken hoe ver ze kan gaan, is ze jaloers dat ik vrij zelfverzekerd ben. Ik weet het niet.
No woman no cry
  zondag 27 maart 2011 @ 17:52:12 #24
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_94679500
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:50 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Zo is het ook wel, maar ik heb geen idee waarom ze dit doet. Haar eigenbeeld, bedoelt ze het grappig, wil ze kijken hoe ver ze kan gaan, is ze jaloers dat ik vrij zelfverzekerd ben. Ik weet het niet.
En daarom dus vragen waarom ze dat doet. En aangeven dat je 't er niet mee eens bent ;)
pi_94679562
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:50 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat de reden is, maar je moet het wel tegen haar kunnen zeggen. Of op z'n minst aan haar kunnen vragen waarom ze zo tegen je doet en of ze denkt dat jij dat verdient.
Het is niet erg als een meisje onzeker/vervelend is want dat kan allerlei redenen hebben, maar het is wel erg als jij alles moet opkroppen om haar gevoel maar te besparen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')