abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94649855
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop (Packerd Bell Easynote MV51-015, gekocht 05/2007) die sinds een paar weken steeds vaker een scherm geeft met allemaal witte strepen! Door de laptop opnieuw op te starten is het vaak even weg maar al vrij snel is het probleem weer terug.

Ter illustratie heb ik er even een filmpje van gemaakt:

http://www.flickr.com/photos/61132880@N08/5561960696

Rara, wat kan dit zijn? Volgens mij is mijn laptop (of in ieder geval het beeldscherm) zijn laatste adem bijna aan het uitblazen. :{

Moogwai
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:58:42 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_94649905
Lijkt op oververhitting van de videokaart (?). Maar eens openmaken en stofzuigen?
pi_94650200
Wat als je een ram geeft op de zijkant? Misschien los zittend kabeltje van het scherm of wat dan ook.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
Lijkt op oververhitting van de videokaart (?). Maar eens openmaken en stofzuigen?
Stofzuigen lijkt me een slecht idee gezien de statische elektriciteit.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:07:36 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_94650291
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
Lucht in zo'n busje.
Long live music.
pi_94651120
gewoon eerst de stofzuiger op het ventilatierooster zetten. kan slecht koelen door teveel stof.
wat is dit
pi_94651225
Ik denk dat het inderdaad sowieso iets is met de videokaart!

Ik zal de laptop morgen eens openschroeven (hij staat bij iemand anders thuis momenteel) en wat stof proberen weg te blazen/zuigen.

Zou het niet met het lcd-scherm zelf of eventueel met software/drivers te maken kunnen hebben? (Lijkt me op zich niet zo logisch)
pi_94651397
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:26 schreef Moogwai10 het volgende:
Zou het niet met het lcd-scherm zelf of eventueel met software/drivers te maken kunnen hebben? (Lijkt me op zich niet zo logisch)
Dat zou kunnen maar lijkt me inderdaad onlogisch aangezien het na een koude start eerst even goed gaat. Ik zou mijn geld ook op oververhitting zetten, of gewoon een overleden videokaart.
pi_94681876
Mijn trouwe acerlaptop gaat ook raar doen na een maand of 2,
Dan is het weer schoonmaak tijd.
Zit dan meestal een reepje(lapje) stof tussen fan en heatsink radiator.

Schoef meestal de fan der ff uit en dan met een klein pick-up naald borsteltje ff tussen de koelribben borstelen.(wel met enige zorg)
pi_94684199
Ik vrees dat je moet overwegen om een andere aan te schaffen. Je scherm lijkt op zijn laatste benen te lopen. Hij heeft het nog lang volgehouden.

Wel opvallend weer dat TS een Packard Bell heeft en iemand anders ook over Acer spreekt met rare kuren. Ik heb nog nooit mijn laptop hoeven schoon te maken zegt een gebruiker van een Samsung laptop (3 jaar oud) en een Asus laptop 2 jaar oud.

Ik kan iedereen Asus, Toshiba en Samsung aanraden. Die gaan gemiddeld genomen (zeker in budget segment 400-700 euro) een stuk langer mee en geven ook 2 jaar garantie aan huis.

Volgend laptop eens overwegen geen Packard Bell, Compaq of Acer te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')