quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:42 schreef blup het volgende:
het is maar de vraag of de auto waar je naar kijkt uberhaupt nog wel bestaat...
Dus het is het eigenlijk niet waard om te importeren.... Er komt nog zeker 5000 euro bij denk ik.quote:
Bij sommige auto's misschien wel, maar bij het gros niet lijkt me. Zeker omdat je niet weet wat je aantreft als hij aankomt..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:50 schreef Donkere-Chocela het volgende:
[..]
Dus het is het eigenlijk niet waard om te importeren.... Er komt nog zeker 5000 euro bij denk ik.
Is voor mij geen probleemquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:58 schreef AcerOne het volgende:
wel goed opletten of de stuur aan de goede kant zit, oude collega van mij handelt in japanse auto's, skylines etc... allemaal stuur aan rechter kant, toch wat minder aantrekkelijk vind ik.
Maar mocht je hem ooit weer willen verkopen, is het wel een probleem.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:06 schreef Donkere-Chocela het volgende:
[..]
Is voor mij geen probleem
Bij mij gaat het meer om de kosten. Ik ga import-kosten van de helft van de autoprijs betalen.
Ja, maar ik koop geen auto met de gedachte dat ik hem weer moet verkopen. Er zijn trouwens wel mensen die Japanse auto's willen hebben in Nederland, alleen verkoop je hem minder snel natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar mocht je hem ooit weer willen verkopen, is het wel een probleem.
Rond de 700 euro volgens die site jaquote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:19 schreef Barcaconia het volgende:
roro shipping is goedkoper dan container, misschien iets om over na te denken.
Werkt perfect iig, heb ik met mijn auto ook gedaan, geen gehoer voor een container laden en dergelijke. Er was maar 1km met de auto gereden tussen wegbrengen en ophalen en geen enkel krasje of deukje extra.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:19 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Rond de 700 euro volgens die site ja
Alright maar hoe veel kosten kwamen er bij kijken dan? Invoerkosten, bpm, btw, etc?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Werkt perfect iig, heb ik met mijn auto ook gedaan, geen gehoer voor een container laden en dergelijke. Er was maar 1km met de auto gereden tussen wegbrengen en ophalen en geen enkel krasje of deukje extra.
100% aan te raden imo dus.
Niet relevant want verhuisboedel. Op de site van de belastingdienst/douane kun je zien wat er aan BTW/BPM/invoerkosten bij komt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef Donkere-Chocela het volgende:
[..]
Alright maar hoe veel kosten kwamen er bij kijken dan? Invoerkosten, bpm, btw, etc?
Japanse auto's zijn RHD. Daar zitten koplampen in met een lichtbeeld dat op de linkse kant van de weg schijnt ipv de rechterkant. Die moeten er dus uit.quote:
Overigens als je dit niet weet kun je beter eerst even flink gaan inlezen voordat je uberhaupt begint aan importeren.quote:
Waar haal je die prijzen vandaan, wie gaat de container laden, waarom niet roro?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:06 schreef HaerdenC het volgende:
kleine container (past 1 wagen in) kost 800 dollar ... je hebt nog plaats voor reserve onderdelen ... grote kost 1200 euro en passen 2 normale auto's in ... ophalen met afroep aan de haven. Zijn 6 tot 8 weken onderweg ...
Dat is niet helemaal waar. Mijn auto heb ik roro verscheept en voor het laden heb ik het motorblok volledig met een plantenspuit dunne olie vet gemaakt. Ook de wielen, wielophanging en dergelijke even ingevet. Geen enkel probleem. Als je zelf niet aanwezig bent bij het laden kun je het de verkoper vragen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:12 schreef HaerdenC het volgende:
ik heb overwogen 2 oldtimers te importeren via cartradeview prijs gevraagd en dus gekregen ... bij roro bestaat de kans dat je wagen onbeschermd op het dek staat .. zeezout gedurende 6 a 8 weken is voor je wagen een ware hel ... container is stuk veiliger en ben je ten minste zeker dat je wagen niet door en door vol zout zit.
en voor veel minder toch vervelend vij de mc drivequote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:09 schreef Donkere-Chocela het volgende:
[..]
Ja, maar ik koop geen auto met de gedachte dat ik hem weer moet verkopen. Er zijn trouwens wel mensen die Japanse auto's willen hebben in Nederland, alleen verkoop je hem minder snel natuurlijk.
Ja inderdaad. Ik denk dat ik voorlopig afzie van het importeren. Er gaan veel te veel wetten, regels en kosten gepaard bij het importeren uit Japan. Misschien is Engeland wel een optie.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Overigens als je dit niet weet kun je beter eerst even flink gaan inlezen voordat je uberhaupt begint aan importeren.
Wat weet je bijvoorbeeld over het al dan niet aanwezig zijn van zijknipperlichten, smalle kentekenplaten, mistverlichting etc.
Ik bedoelde niet dat het onmogelijk is, ik bedoelde dat je wat meer vooronderzoek moet doen. Het is allemaal goed te doen maar je moet weten waar je aan begint en wat je wilt, dat weet jij duidelijk nog nietquote:Op maandag 28 maart 2011 15:26 schreef Donkere-Chocela het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik denk dat ik voorlopig afzie van het importeren. Er gaan veel te veel wetten, regels en kosten gepaard bij het importeren uit Japan. Misschien is Engeland wel een optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |