Nog nooit zo goedkoop kunnen bellen als nuquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Het privatiseren van bouwstenen van de maatschappij, dat is de grootste kolder die er bestaat. Je bent niet goed bij je peer als je daarin gelooft. De voorbeelden van de manier waarop dat fout gaat liggen voor het oprapen: KPN,
eindelijk concurrentiequote:TNT Post,
privatisering? pardon? wie is de eigenaar dan?quote:NS,
privatisering? pardon? wie is de eigenaar dan?quote:Prorail
zwaar gereguleerd door de overheid.quote:Ziektekosten.
Het is niet zo dat ik daar voor op zou moeten draaien als iemand anders zijn/haar eigen zaakjes niet kan regelen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, want daar is iedereen ook echt toe instaat. We zijn tenslotte allemaal atoomgeleerden.
Laten we eerlijk zijn, dan stort het land binnen 2 jaar compleet in. De meeste mensen snappen nu hun UPO al niet, en hebben hulp nodig met en automatisch ingevuld inkomstenbelasting programma. En die mensen zouden volgens jouw verstandig genoeg zijn om de bij hen passende verzekeringen (zoals volgens jouw de WW moet worden) te nemen?
Er komt naturlijk een moment dat het draagvlak voor de huidige verzorgingsstaat helemaal weg is en het hele kaartenhuis naar beneden komt vallen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja, als je mensen leegtrekt moet je niet raar opkijken als ze vervolgens alles van je gaan verwachten. Zeker omdat de overheid ook steeds meer taken naar zich toe trekt, waarom zou je dan zelf nog de verantwoordelijkheid nemen.
ik sta dit niet voor, maar dit is wel het gevolg van zo'n uitgebreide verzorgingsstaat.
Ik ben er van overtuigd dat vrijwel iedereen z'n eigen zaakjes zou kunnen regelen, als er niet zo'n gigantisch (duur!) overheidsapparaat was wat mensen aan alle kanten helpt. Dat neemt compleet de noodzaak weg, met als resultaat dat i.p.v. misschien tienduizenden mensen die echt niet voor zichzelf kunnen zorgen, we momenteel miljoenen mensen verslaafd hebben aan overheidssteun.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik daar voor op zou moeten draaien als iemand anders zijn/haar eigen zaakjes niet kan regelen.
Oh? En dan? Ieder voor zich?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Er komt naturlijk een moment dat het draagvlak voor de huidige verzorgingsstaat helemaal weg is en het hele kaartenhuis naar beneden komt vallen.
is wat voor te zeggen. snij het voor de helft door en kijken of iedereen dan een tandje harder gaat werkenquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat vrijwel iedereen z'n eigen zaakjes zou kunnen regelen, als er niet zo'n gigantisch (duur!) overheidsapparaat was wat mensen aan alle kanten helpt. Dat neemt compleet de noodzaak weg, met als resultaat dat i.p.v. misschien tienduizenden mensen die echt niet voor zichzelf kunnen zorgen, we momenteel miljoenen mensen verslaafd hebben aan overheidssteun.
likt me dat er in de toekomst geen ruimte is om iedereen subsidies te gevenquote:
Eens. De overheid is een soort van beademingsapparaat en infuus geworden voor intrinsiek gezonde mensen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat vrijwel iedereen z'n eigen zaakjes zou kunnen regelen, als er niet zo'n gigantisch (duur!) overheidsapparaat was wat mensen aan alle kanten helpt. Dat neemt compleet de noodzaak weg, met als resultaat dat i.p.v. misschien tienduizenden mensen die echt niet voor zichzelf kunnen zorgen, we momenteel miljoenen mensen verslaafd hebben aan overheidssteun.
Dat zou met ruilen niet anders zijn. Dan zou een grafisch ontwerper 3 kg aan rommel krijgen en iemand in de zorg 2 kg.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:10 schreef OVchipkaart het volgende:
Geld is sowieso maar een raar iets, als ik het probeer te snappen lukt het gewoon niet. Wat ooit begon als een simpel ruilmiddel is zoiets vreemds geworden. Vooral als je kijkt naar bijvoorbeeld werk en maatschappelijk nut, een beetje grafisch ontwerper verdient veel meer dan iemand in bijvoorbeeld de zorg. Als je nu kijkt naar wat ze leveren de een levert zorg hoe kun je daar nou een prijskaartje aan hangen, de andere zorgt ervoor dat iemand anders weer meer verdient 'reclame' dus krijgt hij betaald omdat hij diegene die betaald meer laat verdienen maar wat levert hij nou eigenlijk. enz ik snap er de ballen meer van.
Ooit heeft iemand gezegd (ik denk dat het dawkins was) de rijkste mensen zijn die mensen die andere mensen kunnen overtuigen hen het meeste geld te geven.
Ik denk dat daar een waarheid ligt het komt allemaal neer op overtuigingskracht.
Ik heb er een ander topic over gemaakt omdat dit nogal offtopic isquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou met ruilen niet anders zijn. Dan zou een grafisch ontwerper 3 kg aan rommel krijgen en iemand in de zorg 2 kg.
Waarom?quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou met ruilen niet anders zijn. Dan zou een grafisch ontwerper 3 kg aan rommel krijgen en iemand in de zorg 2 kg.
Er wordt een bepaalde waarde toegekend aan een dienst. In plaats van spullen is dat nu gekwantificeerd in ¤.quote:
Ja maar daar verlies ik het dus die waarde lijkt mij een beetje uit de lucht gegrepen, alle commerciele banen verdienen veel geld alle dienende banen verdienen weinig geld. Dus je wordt het gewaardeerd als je uiteindelijk er alleen maar voor zorgt dat anderen meer geld verdienen en helpt vooruit te komen op economisch vlak (incl. jezelf) en niet als je anderen helpt te vooruit te komen op een sociaal maatschappelijk of wetenschappelijk vlak.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er wordt een bepaalde waarde toegekend aan een dienst. In plaats van spullen is dat nu gekwantificeerd in ¤.
Zou er geen geld zijn, maar zou je bijvoorbeeld bloemkolen krijgen in ruil voor je arbeid dan zou een grafisch ontwerper meer bloemkolen krijgen dan iemand die in de zorg werkt.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:24 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Ja maar daar verlies ik het dus die waarde lijkt mij een beetje uit de lucht gegrepen, alle commerciele banen verdienen veel geld alle dienende banen verdienen weinig geld. Dus je wordt het gewaardeerd als je uiteindelijk er alleen maar voor zorgt dat anderen meer geld verdienen en helpt vooruit te komen op economisch vlak (incl. jezelf) en niet als je anderen helpt te vooruit te komen op een sociaal maatschappelijk of wetenschappelijk vlak.
dat heb je al gezegdquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou er geen geld zijn, maar zou je bijvoorbeeld bloemkolen krijgen in ruil voor je arbeid dan zou een grafisch ontwerper meer bloemkolen krijgen dan iemand die in de zorg werkt.
Kwestie van vraag en aanbod. Jij verleent een dienst en op basis van vraag en aanbod wordt de prijs van die dienst bepaald.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:28 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
dat heb je al gezegdik zeg ook niet dat geld het probleem is alleen dat ik dat feit wat jij noemt niet snap
Ik denk dat het komt omdat de maatschappij op consumeren gericht is en niet op dienen maar het hele idee dat het op consumeren gericht is, is omdat er dus mensen zijn die anderen telkens proberen te overtuigen hen geld te geven.
Maar er is niet weinig vraag naar zorg, de vraag gaat alsmaar omhoog maar dat kun je volgensmij niet zeggen van de lonen van zorgende beroepen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kwestie van vraag en aanbod. Jij verleent een dienst en op basis van vraag en aanbod wordt de prijs van die dienst bepaald.
Het gaat niet zo zeer om vraag, maar om vraag tegen een bepaalde prijs. Kennelijk willen mensen niet meer betalen voor zorg. Je zit ook nog eens met de factor overheid. De overheid verplicht verzekeraars vanalles en dat werkt door richting de zorg.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:37 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Maar er is niet weinig vraag naar zorg, de vraag gaat alsmaar omhoog maar dat kun je volgensmij niet zeggen van de lonen van zorgende beroepen.
Hetzelfde geld voor leraren er komen hooguit meer leraren maar ze gaan niet meer verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |