abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94620836
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:38 schreef cracktor het volgende:

[..]

tegen die stuc laag aan!
maar dat gaat dus niet
je moet de moer tegen de grijze ring aandraaien en daar mag geen los materiaal tussen zitten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:40:01 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_94620850
Ik neem aan dat je weet hoe een keilbout werkt?
Want het draadeind goed aandraaien helpt niet nml. :') .
Je moet het draadeind + keilboutding in de muur vrotten, vervolgens ring op draadeind, moer erop en vervolgens moer goed aandraaien tot keilbout vast zit.

Als dat niet helpt heb je een te groot gat geboord, of zit keilbout in zachtmateriaal of in de spouw.
In het te grote gat geval moet je een grotere maat keilbout halen, al is het redelijk dom om een te groot gat te boren, in de laatste gevallen kan je proberen de keilbout niet helemaal naar achteren te duwen, maar ergens op de helft waar ie wel ter hoogte van de stenen muur zit aan te draaien.

Helpt dat niet kom je bij chemische ankers uit. Maar ik vermoed dat je de werking van die keilbout niet begrijpt ;) . En wat Densmee post. De moer zorgt ervoor dat die ijzeren huls zich tegen de wanden van het gat drukt. Als er iets tussen de muur en de bout zit wat niet solid is, krijg je die huls niet uit elkaar gedrukt.
pi_94621010
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:38 schreef cracktor het volgende:

[..]

tegen die stuc laag aan!
dan zou je die paar cm ruimte tussen achterkant beugel en begin keilbout wel moeten opvullen met een shitload aan ringetjes anders draai je zo die keilbout er weer uit
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_94621115
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:43 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dan zou je die paar cm ruimte tussen achterkant beugel en begin keilbout wel moeten opvullen met een shitload aan ringetjes anders draai je zo die keilbout er weer uit
Die keilbout zet zichzelf vast als je hem aandraait toch?
Gr. Gr.
pi_94621374
ik ga wel ff kijken of ik het goed heb gedaan idd. Maar er zit er wel al 1 muurvast dus volgens mij heb ik het wel begrepen en gaat er iets anders fout.

Andere vraag: kan ik bij een chemisch anker een draadeind van 6 mm in een gat van 10mm plaatsen?
pi_94621731
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:50 schreef cracktor het volgende:
ik ga wel ff kijken of ik het goed heb gedaan idd. Maar er zit er wel al 1 muurvast dus volgens mij heb ik het wel begrepen en gaat er iets anders fout.

Andere vraag: kan ik bij een chemisch anker een draadeind van 6 mm in een gat van 10mm plaatsen?
je hebt gewoon geluk dat één keilbout zich wel gezet heeft, maar dat kan later best nog wel eens losschieten als er windkrachten op de schotel komen.

je moet dus eigenlijk een dubbel setje moeren hebben om de keilbouten in dit geval vast te zetten.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:59:53 #32
36431 bleiblei
pi_94621861
Met keilbout en al in het gat peuren. Heb ik hier ook gedaan voor een trapleuning omdat het gat flink uitgelubberd was in de muur en ik geen nieuw gat in de tegelmuur wilde boren :) .

Maar een M6 draadeind zou een keilbout moeten hebben met een buitenmaat van 12mm volgens mij. Weet je wel zeker dat je het goed aan het doen bent? Kan je morgen niet ff een foto maken van die ene die er al in zit en de ander die er half uitsteekt? Dat verheldert een hoop denk ik.
pi_94622829
Owja zie net dat het M4 is met een boordiameter van 10 dus buitenmaat van de keilbout is ook 10 dan. Zal morgn idd ff een foto makn om eea te verduidelijken. Thx voor jullie reacties tot nu toe!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:15:55 #34
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_94640422
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:33 schreef densmee het volgende:
met deze kun je ook gewoon de draadeindes erin draaien moet het gat wel al krap genoeg zijn
[ afbeelding ]
dat zijn slagankers
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_94641933
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:17 schreef cracktor het volgende:
Owja zie net dat het M4 is met een boordiameter van 10 dus buitenmaat van de keilbout is ook 10 dan. Zal morgn idd ff een foto makn om eea te verduidelijken. Thx voor jullie reacties tot nu toe!
Keilbouten M4 gebruiken voor een schotelantenne ? Je durft veel aan met zulke dunne draadeinden, ik zou er toch zeker minimaal M6 voor gebruiken
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:19:12 #36
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_94650830
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:31 schreef cracktor het volgende:
^^ ik bleef maar draaien bij die bout. Een andere ging wel goed vast, en dat ging veel sneller, dus denk dat ik het wel begrepen had..
O... kee... Ik denk dat je een onduidelijk beeld hebt van hoe een keilbout werkt. Je moet aan het draadeinde trekken om hem vast te krijgen. Dus: Draadeind er een stuk indraaien zodat het goed door de moer van de keilbout heenzit, dan ring aan de buitenzijde en daar weer moer op. Als je aan die moer draait dan trek je aan het draadeinde en vouwen de 'vleugels' van de keilbout uit. Op die manier krijg je hem vast.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_94674334
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:19 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

O... kee... Ik denk dat je een onduidelijk beeld hebt van hoe een keilbout werkt. Je moet aan het draadeinde trekken om hem vast te krijgen. Dus: Draadeind er een stuk indraaien zodat het goed door de moer van de keilbout heenzit, dan ring aan de buitenzijde en daar weer moer op. Als je aan die moer draait dan trek je aan het draadeinde en vouwen de 'vleugels' van de keilbout uit. Op die manier krijg je hem vast.
Volgens mij komen die vleugels toch echt naar buiten als je het stuk draadeind aandraait. Of ik gebruik natuurlijk al 3 jaar afwijkende keilbouten.
Gr. Gr.
pi_94674731
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:06 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Volgens mij komen die vleugels toch echt naar buiten als je het stuk draadeind aandraait. Of ik gebruik natuurlijk al 3 jaar afwijkende keilbouten.
En wat is er afwijkend in zijn antwoord?
  zondag 27 maart 2011 @ 18:44:51 #39
36431 bleiblei
pi_94681363
Je hebt 2 soorten keilbouten, 1tje waar onderaan het draadeind het blokje dat het ijzeren omhulsen uit elkaar duwt aan vast is gegoten, als je dan het draadeind vast pakt en gaat draaien, draai de gehele keilbout rond in de muur. De andere is het blokje los van het draadeind en zit er schroefdraad in getapt, dan kan je in theorie inderdaad het draadeind vast pakken en ronddraaien, maar goed vast komt ie nooit te zitten. Kortom, enige fatsoenlijke manier om een keilbout goed vast te krijgen is moer op draadeind draaien en het draadeind naar buiten "trekken" door de moer aan te draaien met een sleutel, bahco, tang, whatever.
pi_94688757
Vervangen door een houtfret met plug , mijn zonnescherm hangt er ook aan
pi_94803806
nou het hangt hoor. het lastige was dat je niet goed kon zien wat je deed, zodat ze later tog weer los bleken te zitten. Paar keer overnieuw gedaan en nu zitten er 3 vd 4 goed vast dus dat moet wel goed komen..

Als ie met een beetje rukwind naar beneden komt zal ik jullie de foto's zeker niet onthouden alvorens om nieuwe tips te komen vragen.

Thx voor jullie bijdragen tot nu toe!

-edit ik heb trouwens ook M6 gebruikt
pi_94803916
Dat ding komt eerder los van de muur door die roest dan door een windvlaag ben ik bang...Allejesus waarom heb je zoveel moeite gedaan voor zo'n vies, oud, doorgeroest stuk metaal?
pi_94804342
dat vieze stuk metaal heb ik bij men vorige huis van het dak geschroevt. Zat er al 20 jaar vast. Gaat nog wel een tijdje mee. Spoorrails zijn ook die kleur en die waaien ook niet weg
pi_94805328
spoorrails = cortenstaal oid en 10cm dik
schotelhouder = pisbakkenstaal en 3mm dik
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  PR/Manusje van alles woensdag 30 maart 2011 @ 14:56:54 #45
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_94809492
Een klus voor buurman en buurman dit. :D

Had je nog beter de stuclaag en de isolatie ff weg kunnen halen en dan fatsoenlijk materiaal kunnen gebruiken. Mooi stukje staal, isolatie d'r over en daar je aftandse schotel weer aan vast.

Ik gok zo dat er achter die bout op elk draadeind nog een bout zit? Afwachten tot de eerste storm! *O* daar gaat je schotel _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_94812999
Je had ook beter een paar flinke sluitringen of carrosserieringen achter je bout kunnen doen. Als dat nog en jaartje verder roest heb je met de eerste windhoos vier mooie draadeinden uit je muur staan zonder schotel.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_94821381
Dat plaatje roest er al 20 jaar lekker op los en echt niet dat dat opeens problemen gaat geven.
pi_94823675
Dat worden mooie roestsporen op de gevel. En een ringetje onder de moer was ook teveel geld? In de eerste post heb je het over 11 cm isolatie. Dat zit natuurlijk ook om de hoek! Hangt de schotel dan niet een beetje ver naar de hoek? Ik kan me niet voorstellen dat de keilbout rechtsonder goed pakt. Maar goed, jouw schotel, jouw huis (hoop ik voor je), anders kon het wel eens een dure grap worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')