abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94606636
Jaren terug heb ik een vrij traumatische ervaring op seksueel gebied gehad en daar heb ik eigenlijk nog steeds regelmatig last van. Ik kan me moeilijk ontspannen, waardoor seks niet altijd prettig is en ik er ook weinig tot geen behoefte aan heb. De laatste tijd komen de beelden vaak terug en ook het gevoel, pas begon ik zelfs te huilen toen ik met mijn vriend bezig was. Ik heb wel een paar prettige ervaringen dus het is niet allemaal beroerd, maar toch vind ik het lastig die herinneringen van me af te zetten zodat ze me niet meer belemmeren.

Graag zou ik hier hulp voor zoeken, maar ik weet niet waar en hoe. Natuurlijk zijn er veel verschillende soorten therapieën en het verschilt van persoon tot persoon wat prettig is, maar ik vroeg me af of er mensen hier ervaringen met therapie/hulp voor dergelijke problemen hebben? Alvast bedankt =)
pi_94606987
Lijkt mij dat je het beste even met je huisarts kan gaan praten.
pi_94607630
H-hm, maar k ben alvast een beetje op onderzoek uit en daarom zijn ervaringsdeskundigen ontzettend prettig.
pi_94630481
Huisarts is inderdaad een juiste stap, hij zal je een aantal vragen stellen en je doorverwijzen naar een hulpverlening. Hier zijn een aantal gradaties in, afhankelijk in hoeverre je hulp nodig hebt.
pi_94648231
Ik weet alleen niet of mijn huisarts openstaat voor de alternatieve therapieën. Is een super nuchter type. Geen idee waar ik het meeste heil bij heb, maar ik wil die optie ook weer niet afschrijven. Vandaar =)
pi_94657268
Ik bedoelde niet alternatieve hulp.

Je hebt bv een maatschappelijk werker, een psycholoog, een psychiater.

Het is maar net in welke mate je problemen hebt.

Hij kan beoordelen welke hulp bij je past en mocht je het er niet mee eens zijn, kun je advies inwinnen bij een andere huisarts onder het mom van een 2nd opinion.
pi_94667722
Hmm ja idd. Ik zal eens kijken, bedankt =)
  zondag 3 april 2011 @ 01:24:21 #8
330517 CreeperNL
Zeg gewoon wat je denkt!
pi_94965518
Of probeer een EMDR behandeling. vraag aan je huisarts. de beelden die je nu hebt en zo duidelijk zijn zullen zo wazig worden na deze behandeling dat je eigenlijk niks meer weet. mijn vrouw heeft precies de zelfde problemen gehad. maar na die EMDR is ze er helemaal vanaf. ook kan ze er nu gewoon over praten. maar beelden zien of wat dan ook is verleden tijd. dus doe iets met deze tip. wellicht ben je straks net zo ver! ben super blij dat mijn vrouw dit gedaan heeft. niet dat onze sex eronder leed maar dit is gewoon beter.

Klinkt raar om vrouw te zeggen als je pas bent getrouwd:P

Sucses ermee!
pi_94978868
jaa die dingen zijn nooit leuk ,
moeilijke vraag ik zou zoeken naar een goede therapie
supa
pi_94998815
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:23 schreef Lyriella het volgende:
Graag zou ik hier hulp voor zoeken, maar ik weet niet waar en hoe. Natuurlijk zijn er veel verschillende soorten therapieën en het verschilt van persoon tot persoon wat prettig is, maar ik vroeg me af of er mensen hier ervaringen met therapie/hulp voor dergelijke problemen hebben? Alvast bedankt =)
Zoek eens op "steunpunt slachtoffers seksueel misbruik" of iets dergelijks. Die weten je desnoods wel door te verwijzen.
pi_95059713
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 01:24 schreef CreeperNL het volgende:
Of probeer een EMDR behandeling. vraag aan je huisarts. de beelden die je nu hebt en zo duidelijk zijn zullen zo wazig worden na deze behandeling dat je eigenlijk niks meer weet. mijn vrouw heeft precies de zelfde problemen gehad. maar na die EMDR is ze er helemaal vanaf. ook kan ze er nu gewoon over praten. maar beelden zien of wat dan ook is verleden tijd. dus doe iets met deze tip. wellicht ben je straks net zo ver! ben super blij dat mijn vrouw dit gedaan heeft. niet dat onze sex eronder leed maar dit is gewoon beter.

Klinkt raar om vrouw te zeggen als je pas bent getrouwd:P

Sucses ermee!
Gefeliciteerd!

En bedankt voor de ervaring! Het zou fijn zijn die dingen los te kunnen laten en er inderdaad over te praten zonder de beelden weer te zien en het gevoel te ervaren. Ik ga er eens wat meer over uitzoeken en kijken wat de opties zijn in mijn buurt. Nogmaals bedankt!
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:15:39 #12
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_95062237
Ik heb geen hulp gezocht. Ik heb het geluk gehad niet 'compleet' seksueel misbruikt te zijn, maar zelfs dat kleine beetje is genoeg het één en ander te verpesten. Ik heb een paar maand terug pas voor het eerst tegen mijn huisarts durven zeggen wat er gebeurd is en waar ik moeite mee heb. Ik verbaasde mezelf door keihard te gaan huilen :@ Je denkt dat je er klaar mee bent maar dat valt op de meest gekke momenten toch tegen. Seks is geen probleem voor me, praten wel.

Achteraf had ik het aangeven bij de huisarts veel eerder moeten doen, dus TS, wacht zeker niet te lang af en praat er eens over met je huisarts. Mijne is ook zeer nuchter, maar ze was heel behulpzaam en heeft me goed geholpen, voor zover ik daarnaar vroeg. Vergeet niet eventueel een dubbel consult te vragen (ipv 10 minuten 20 minuten, die heb je vaak wel nodig).

Overigens heb ik er tijdens seks zelf weinig last van. M'n huisarts verdenkt dat mijn hoofdpijn en spierspanning in mijn schouders er wel vandaan komt, zeker omdat mijn familie nog altijd van niks weet omdat het een bekende van ze is. Bij hints over zijn 'questionable actions' bagatelliseerden ze het (ach zo is hij nou eenmaal) :{ Waar ik wel last van ondervind is dat ik bepaalde handelingen zeer slecht kan hebben: m'n nek of enkels opeens beetpakken bijvoorbeeld, of mijn hoofd in bepaalde richting sturen.

Het is het altijd waard er iets mee te doen. Seks is te mooi om door een kutpersoon te laten verpesten, zeker gezien je er echt wat aan kan doen. Zal niet makkelijk zijn je angsten en pijnlijke momenten weer onder ogen te komen, maar het is echt het proberen waard.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_95116363
Seks therapeut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')