abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:54:06 #51
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94609560
In het arabisch zou op de AlArabiya site de dood van Khamis bevestigd worden.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94609890
Death of Gaddafis son Khamis confirmed
March 25, 2011 6:49 pm

Al-Arabiya television quoted on Friday an unnamed source as saying reports that Libyan leader Moammad Qaddafis son, Khamis, was killed are true.

The source added that Khamis Qaddafi was killed in a raid in Bab al-Aziziyah in Tripoli.

Khamis, 27, who runs the feared Khamis Brigade that has been prominent in its role of attacking rebel-held areas, was reportedly killed Saturday night.

According to reports on Algerian TV, a Libyan air force pilot crashed his jet into the Bab al-Aziziyah compound in Tripoli in a kamikaze attack.

Khamis allegedly died of burns in hospital. The Gaddafi regime denied the reports of his death

http://www.yalibnan.com/2(...)on-khamis-confirmed/
pi_94611659
Qatar becomes 1st Arab country to fly over Libya
By HADEEL AL-SHALCHI , 03.25.11,

TRIPOLI, Libya -- Tiny Qatar became the first Arab country to fly combat missions over Libya on Friday after NATO agreed to take command of the no-fly zone part of air operations against Moammar Gadhafi's regime.

French and British jets struck Libyan military targets around a besieged eastern city, as talks in the Ethiopian capital to find a way out of the crisis produced a statement from the Libyan government delegation saying his country was ready to talk with rebels and accept political reform, possibly including elections.

It not immediately unclear what was behind the offer from Libyan negotiator Abdul-Ati al-Obeidi. Rebels, who were not at the talks, say they will not negotiate with Gadhafi.

The Qatari fighter jet flew its first sortie alongside a French jet on Friday and the United Arab Emirates pledged 12 warplanes to the effort to thwart Moammar Gadhafi. The international effort has no other countries from the Arab League, a 22-member group that was among the driving forces behind the U.N. Security Council decision to impose a no-fly zone over Libya.

"Qatar has been a great ally from Day One," said Mustafa Gheriani, spokesman for opposition Benghazi city council. "It's an Arab country to be proud of."

The United States has provided millions of dollars in equipment to many of the league's countries, including Saudi Arabia and Jordan.
pi_94614650
zijn er mensen die jullie volgen op twitter die actief zijn? de personen die ik volg hebben de laatste periode helemaal niets te melden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:50:45 #56
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94614663
Het blijft stil op veel kanalen.

Zouden de rebellen al iets van een strategie hebben? Ik zie niet graag dat het land straks in tweeën splitst, en G aanblijft bij de ene helft en gewoon weer verder gaat met z'n praktijken.
pi_94615179
FMCNL moet echt weer even online komen.
pi_94615569
RAF Tornado jet destroys Libyan tanks

pi_94616543
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het blijft stil op veel kanalen.

Zouden de rebellen al iets van een strategie hebben? Ik zie niet graag dat het land straks in tweeën splitst, en G aanblijft bij de ene helft en gewoon weer verder gaat met z'n praktijken.
dit is wel het meest waarschijnlijke scenario, als de opstand in tripoli niet plaatsvindt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_94616603
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit is wel het meest waarschijnlijke scenario, als de opstand in tripoli niet plaatsvindt
Inderdaad, de rebellen gaan het niet tot Tripoli redden.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:29:52 #61
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94616698

Residents have told Al Jazeera that Gaddafi troops are patrolling Ajdabiya at night in unmarked cars searching for opposition fighters.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94616700
http://www.guardian.co.uk(...)rkozy-nato-libya-row

quote:
Sarkozy insisted that while Nato's military machinery could be used, the political leadership would be vested in a committee from the 11 countries taking part. That would exclude Turkey. The Nato issue was a practical and not a political one, he said. "The political co-ordination is with the 11-member coalition."
sarkozy :+

quote:
There was confusion last night over the extent of the arms embargo, when the UK Ministry of Defence displayed a map with Nato warships concentrating on the coastline facing areas controlled by pro-Gaddafi forces. Asked whether the embargo was designed to prevent the rebels from being reinforced by arms, Major General John Lorimer, the MoD's chief military spokesman, said he would not speculate.

Captain Karl Evans, a senior naval operations officer, said the navy patrols would cover the whole of Libya's coastline. The French press has reported that the rebels are being provided with arms.
interessant
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_94616724
Tsja, dat zou een jarenlange toewijding van het westen aan een zijde in een burgeroorlog zijn, zonder duidelijk plan en met steeds meer roep om een grondoorlog om de klus nu toch eens eindelijk af te maken. Klinkt niet echt aantrekkelijk.

Vóór de Irak-inval waren er twaalf jaren van sancties en bombardementen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:31:24 #64
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94616781
Al Jazeera: reports revolutionaries have entered #Ajdabiya via Eastern approach. #Libya

Tripolitanian Libyan
10:30pm - #Libya revolutionaries now have significant number of men in #Ajdabiya
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:31:50 #65
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94616805
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:27 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Inderdaad, de rebellen gaan het niet tot Tripoli redden.
Ze moeten de staatstv weten te hijacken. Zonder propagandamachine, beginnen mensen langzaam aan uit zichzelf te denken.
pi_94616825
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:27 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Inderdaad, de rebellen gaan het niet tot Tripoli redden.
het kasteel wordt meestal van binnenuit veroverd, net als in bengazi/misurata
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_94616865
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:31 schreef yavanna het volgende:
Al Jazeera: reports revolutionaries have entered #Ajdabiya via Eastern approach. #Libya

Tripolitanian Libyan
10:30pm - #Libya revolutionaries now have significant number of men in #Ajdabiya
Ja, ik las het ook al op BBC. Dat zou een behoorlijke boost voor de rebellen zijn.
pi_94616917
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:31 schreef yavanna het volgende:
Al Jazeera: reports revolutionaries have entered #Ajdabiya via Eastern approach. #Libya

Tripolitanian Libyan
10:30pm - #Libya revolutionaries now have significant number of men in #Ajdabiya
hopelijk kiezen de K troepen eieren voor hun geld, ze schijnen al te onderhandelen over een overgave
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_94616958
Maar dat hebben de regeringstroepen al eerder gedaan, dacht ik: de rebellen naar binnen lokken en ze dan beschieten vanuit bedekte posities. Een hinderlaag.
pi_94617207
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:31 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ze moeten de staatstv weten te hijacken. Zonder propagandamachine, beginnen mensen langzaam aan uit zichzelf te denken.
wat ik me afvraag of de informatiebron van de libiers voornamelijk de staats tv is of dat ze wel degelijk goed geinformeerd zijn door internet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:50:54 #72
2651 svann
night-hawk
pi_94617870
Er is al een maand geen internet meer in Tripoli.
En radio? Is dat geen manier om mensen te bereiken?

Ik herinner me een bericht over het afluisteren van telefoon.
Men is met natuurlijk ook met reden erg bang zich kritisch uit te laten over Gaddafi.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_94618593
Ajdabiya al in de handen van de rebellen?
pi_94619189
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:03 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ajdabiya al in de handen van de rebellen?
deels
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:20:55 #75
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_94619678
Wat ik zo hier en daar lees:

Overal worden kantoren van AJ vernield en in brand gestoken. Dus slechtere/beperktere informatie.

AlHurra probeerde de staatsTV bij Nilestat te laten vervangen door NTC AlHurra, maar daar hangt een prijskaartje aan. Wie het meest biedt.

Verder kwam ik deze tegen. Alleen voor sterke magen:
WARNING GRAPHIC: A whole family including children, burnt & blown apart in #Misrata. Cameraman can't stop crying. http://goo.gl/XHKDF
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')