Yup, maar die van vandaag was 1 v.d 4, aldus Muridae.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ergens vorige week is er boven Benghazi een jet neergehaald. Niet precies duidelijk door wie, maar waarschijnlijk hebben rebellen een jet met piloot die aan hun kant stond neergehaald.
Ja, eentje uit Khadaffi's luchtmacht.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:54 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ok thnx, nog een vraag dan, zat er nu dan in het vandaag neergehaalde toestel een pro? Welke probeerde te ontsnappen oid?
Ik dacht eerst dat die foto's niet klopte oid, zien er mega oud uit, die toestellen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:55 schreef Clondijk het volgende:
My god they tried it again ? Aangezien het vliegtuig over Misrata vloog lijkt het me sterk dat het om een misverstand ging of zoiets dergelijks.
En hier vloog de piloot mee.... een Joegoslavisch toestel uit begin jaren 60.
http://en.wikipedia.org/wiki/Soko_G-2_Galeb
[ afbeelding ]
Je zou als piloot eerder geneigt zijn om een leuk plekje te zoeken en dan maar alvast op de schietstoel te drukken, moet die het wel doen natuurlijk ( en een parachute bevatten).
Ok.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:56 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ja, eentje uit Khadaffi's luchtmacht.
Het is best sneu aan de ene kant.
Volgens ingewijden zijn de schietstoelen aangepast zodat de Libische piloten niet meer op tijd eruit kunnen springen. (of de mogelijkheid hebben om te deserteren)
Sterven voor je land? Kan Japan over meepratenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:56 schreef Breekfast het volgende:
Waarom laat Ghadaffi in hemelsnaam nog vliegtuigen opstijgen?![]()
Als piloot weet je dan toch ook dat je aan een zelfmoord missie begint?
Kogel door je kop bij weigering of toch vliegen met een kleine kans op overleven?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:56 schreef Breekfast het volgende:
Waarom laat Ghadaffi in hemelsnaam nog vliegtuigen opstijgen?![]()
Als piloot weet je dan toch ook dat je aan een zelfmoord missie begint?
Nja het enige voordeel wat ze hier uit kunnen halen is om het westen weer als agressieve imperialisten aan te wijzen, maar om daar nou voor te sterven?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:58 schreef Marcus4 het volgende:
[..]
Sterven voor je land? Kan Japan over meepraten
Dat, of je familieleden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Kogel door je kop bij weigering of toch vliegen met een kleine kans op overleven?
Tja, soms zijn gedachtengangen ondoorgrondelijkquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja het enige voordeel wat ze hier uit kunnen halen is om het westen weer als agressieve imperialisten aan te wijzen, maar om daar nou voor te sterven?
De VS zal zoveel mogelijk afzijdig willen blijven neem ik aan. In ieder geval voor het oog van de wereldquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:58 schreef Allessio het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Ghaddafi valt.
Gaat de VS het regelen of komt er een Libische regering?
De National Libyan Council (rebellenbestuur zegmaar) zal het dan wel overnemen lijkt me.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:58 schreef Allessio het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Ghaddafi valt.
Gaat de VS het regelen of komt er een Libische regering?
Mja ik denk dat ze dat al konden vertellen na de bombardementen op materiaal basissen etc.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja het enige voordeel wat ze hier uit kunnen halen is om het westen weer als agressieve imperialisten aan te wijzen, maar om daar nou voor te sterven?
Had nog niet van ze gehoord, thanks.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De National Libyan Council (rebellenbestuur zegmaar) zal het dan wel overnemen lijkt me.
Dat waren toch voornamelijk Amerikaanse video's? Ik vermoed dat ze daar in deze oorlog niet al teveel van zullen loslaten, om zichzelf niet teveel op de borst te kloppen. Kan nl ook kwaad bloed zetten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:05 schreef Muridae het volgende:
Overigens, ik heb nog geen video's gezien van succesvolle aanvallen op tanks etc.
Waar blijven de video's zoals we die zagen van Irak of Afghanistan?
Het is echt een huurlingen feestje.quote:AmericaFreeTV RT @LibyanThinker Two of the foreign mercenary snipers captured today in #Missrata were women holding Colombian IDs. #Libya Pictures ?
quote:Gaddafi, Ortega and Chávez also developed close ties with the Revolutionary Armed Forces of Colombia (Farc), a terrorist group reportedly producing more than half of the worlds cocaine.
Read more: http://www.metro.co.uk/ne(...)ndrels#ixzz1HWhPBp9E
Niet zo slim, want dan is het daarna voor hem in één keer voorbij. Nu kan hij het zo lang mogelijk uitrekken en keer op keer blijven roepen hoe gewelddadig die vuile Westerse honden zijn. Kracht van de herhalingquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:15 schreef jamesstewart het volgende:
Ik had gelezen dat hij er nog 200 had of zo, als hij de vliegtuigen toch steeds de lucht in laat gaan, en dus daarmee de piloten ''zelfmoord'' laat plegen, zou ik het in 1x doen.
Gewoon meteen alle straaljagers en helikopters die hij heeft, misschien een tiental of zo bewaren, de lucht in laten gaan en een alles of niets aanval uitvoeren op de rebellen en de VN troepen.
a) zal zijn materiaal echt niet allemaal meer in kunnen zetten, ivm de recente aanvalletjes van VNquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:15 schreef jamesstewart het volgende:
Ik had gelezen dat hij er nog 200 had of zo, als hij de vliegtuigen toch steeds de lucht in laat gaan, en dus daarmee de piloten ''zelfmoord'' laat plegen, zou ik het in 1x doen.
Gewoon meteen alle straaljagers en helikopters die hij heeft, misschien een tiental of zo bewaren, de lucht in laten gaan en een alles of niets aanval uitvoeren op de rebellen en de VN troepen. Met een paar honderd gevechtsvliegtuigen en helikopters in de lucht, een massale tank en raketaanval, inzet van veel artillerie zorg je wel voor wat verliezen aan de VN en rebellenleger zijde. Maar ja, zo iets is makkelijker gezegd dan gedaan, al kwam het tijdens WW1, WW2 en de Koreaoorlog maar al te vaak voor en soms zelfs succesvol. Dus wie weet wat Gaddafi nog allemaal van plan is, met hem weet je het nooit.
Het is maar goed dat jij geen bevelhebber bent. Allereerst heeft Libie helemaal niet meer zoveel vliegtuigen. Al was dat wel zo: die richten zeer weinig uit tegen de vliegtuigen van de westerse landen. Het zou 1 grote slachting worden aan de kant van Libie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:15 schreef jamesstewart het volgende:
Gewoon meteen alle straaljagers en helikopters die hij heeft, misschien een tiental of zo bewaren, de lucht in laten gaan en een alles of niets aanval uitvoeren op de rebellen en de VN troepen. Met een paar honderd gevechtsvliegtuigen en helikopters in de lucht, een massale tank en raketaanval, inzet van veel artillerie zorg je wel voor wat verliezen aan de VN en rebellenleger zijde. Maar ja, zo iets is makkelijker gezegd dan gedaan, al kwam het tijdens WW1, WW2 en de Koreaoorlog maar al te vaak voor en soms zelfs succesvol. Dus wie weet wat Gaddafi nog allemaal van plan is, met hem weet je het nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |