Yep, en die acties als Irak en Afghanistan afschaffen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach ja, je gelooft het in ieder geval zelf. Die andere landen die ik net opnoemde ook maar even meenemen dan?
Precies, dat moet veranderen. Libië is 1 van de uitzonderingen. Ongewapende demonstranten werden door Ghaddafi uit elkaar geschoten en moesten zich verdedigen. Ghaddafi besloot oorlog te voeren tegen zijn eigen bevolking, en dan moet de internationale gemeenschap ingrijpen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Het ging dus NOOIT om hongerkinderen.
Ik ben voor.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, en die acties als Irak en Afghanistan afschaffen.
Leg uit waar het volgens jou om draait dan in Egypte, Tunesië en Libië. En wat de dubbele agenda's zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Om binnenlandse steun voor deze missie te vergaren. Lui als Papierversnipperaar tuimelen er met open ogen in.
Zo lang het volk dom is, kan je termen als vrijheid en democratie als een leuk geopolitiek speeltje gebruiken.
Die olie was allemaal al volop beschikbaar voor EU-landen met dank aan Gadaffi. Nu moeten we nog maar zien wat er met de olie gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom we ingrijpen daar is logisch er zit olie.
Wie betaald die onzin in Afghanistan?quote:Op zondag 3 april 2011 00:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Wie gaat dat betalen trouwens?
Ik o.a. Jammer genoeg.quote:Op zondag 3 april 2011 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie betaald die onzin in Afghanistan?
Het is een opeenstapeling van allerlei zaken, ongetwijfeld. Ook zaken die waarschijnlijk al langer lopen dan dat ik leef.quote:Op zondag 3 april 2011 00:51 schreef popolon het volgende:
Zeg Hans, ga je ons nu vertellen dat 't puur om de burgers gaat?
[..]
Ik o.a. Jammer genoeg.
Daar zijn we het dan over oneens. Anders is er nog een hele waslijst aan landen te 'redden'.quote:Op zondag 3 april 2011 01:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het is een opeenstapeling van allerlei zaken, ongetwijfeld. Ook zaken die waarschijnlijk al langer lopen dan dat ik leef.
Maar dat de keuze en vrijheid van het volk daar voorop staat, mag duidelijk zijn.
Irak was een invasie onder valse voorwendselen en diende de dubbele agenda van de VS.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:18 schreef Zienswijze het volgende:
Zozo, het Westen is flink bezig om het Midden-Oosten naar haar eigen beeld te schapen. In nog geen 10 jaar tijd maar liefst 3 landen binnengevallen: Afghanistan (alhoewel ik wél voor deze missie ben), Irak en nu Libie. Dat is toch wel een recordaantal. In de Koude Oorlog viel het Westen niet zo frequent andere landen aan.
Alles onder het mom van vrijheid en democratie. Een leuk geopolitiek speeltje, daar niet van.
Noemt u maar.quote:Op zondag 3 april 2011 01:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over oneens. Anders is er nog een hele waslijst aan landen te 'redden'.
Onze troepen en 'idealen' van keuze en vrijheid zijn op dit moment alles behalve welkom daar.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:26 schreef popolon het volgende:
Even kijken wat er nog op de agenda staat:
Somalie
Uganda
Ethiopie
Senegal
Nigeria
Ivoorkust
Congo
Sudan
Ruanda
Chad
Nog steeds zijn er conflicten in bovenstaande landen, ook met veel burgerslachtoffers. En da's alleen in Afrika.
Ik zeg, grondtroepen laten we landen in Libie en we rammen gewoon even door via al deze landen. Even schoon schip maken.
Leuk gevonden maar nee. Er valt niks te halen, dat is het.quote:Op zondag 3 april 2011 01:45 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Onze troepen en 'idealen' van keuze en vrijheid zijn op dit moment alles behalve welkom daar.
De tijd van het kolonialisme hebben we al gehad. Zolang de bevolking niet zelf om vrijheid, rechten of wat dan ook voor hulp vraagt, is het onbeschoft en gewoon fout om dat op te gaan dringen met soldaten.
Zoiets forceren, is minachting tegenover het volk, en geeft totaal geen blijk van respect voor wat die mensen zelf willen. En daarmee zou het ook in tegenstrijd zijn met het beoogde doel (vrijheid, vrede, veiligheid), omdat wij dan de dictator zouden zijn.
Iedereen mag vrijheid hebben, dat recht heeft ook iedereen. Het idee van vrijheid moet echter wel ontstaan op eigen bodem en niet geforceerd worden door buitenstaanders, wil het effectief zijn. Ieder volk bewandelt zijn eigen pad naar vrijheid, en vecht zijn eigen strijd daarvoor.quote:Op zondag 3 april 2011 01:38 schreef Monidique het volgende:
Leuk, Libiers mogen wel "vrijheid" hebben, maar Irakezen niet. Behoorlijk hypocriet.
Maar kort gezegd, waarom grijpen "we" in: Omdat Khaddafi een gemakkelijke nieuwe Hitler boef is, omdat Sarkozy een te groot ego heeft, omdat uiteen gescheurde lichamen heftige emoties veroorzaken, omdat Amerikaanse politici altijd het idee hebben dat "er iets gedaan moet worden" en nog wat randoorzaken, maar dit is het wel zo'n beetje.
Absoluut mee eens. Helaas lijkt het Westen het daar niet mee eens te zijn en vecht het namens een groep Libiers voor hun vrijheid.quote:Op zondag 3 april 2011 01:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Iedereen mag vrijheid hebben, dat recht heeft ook iedereen. Het idee van vrijheid moet echter wel ontstaan op eigen bodem en niet geforceerd worden door buitenstaanders, wil het effectief zijn. Ieder volk bewandelt zijn eigen pad naar vrijheid, en vecht zijn eigen strijd daarvoor.
Niks leuk gevonden. Rwanda is momenteel in conflict met zichzelf. Het is onverantwoord om onze soldaten in hun eigen conflict te mengen, zonder dat iemand daarom vraagt.quote:Op zondag 3 april 2011 01:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Leuk gevonden maar nee. Er valt niks te halen, dat is het.
Meer dan 1 miljoen (!) doden in Ruanda alleen al en 't westen stond erbij en keek erna. Ja goed, er gingen wat blauwhelmen heen om de grens te bewaken.
En dan maak je je druk om wat rebellen patjakkers die met een vlag lopen te wapperen?
Het Westen heeft natuurlijk stiekem ook nog een hele dikke rekening te vereffenen met Gquote:Op zondag 3 april 2011 01:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Helaas lijkt het Westen het daar niet mee eens te zijn en vecht het namens een groep Libiers voor hun vrijheid.
Serieus? Dus we laten gewoon meer dan een miljoen mensen omkomen omdat er niet een paar grapjassen met een uzi lopen te zwaaien?quote:Op zondag 3 april 2011 01:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Niks leuk gevonden. Rwanda is momenteel in conflict met zichzelf. Het is onverantwoord om onze soldaten in hun eigen conflict te mengen, zonder dat iemand daarom vraagt.
Irak is al fucked up sinds de Britse imperialisten besloten hebben om de macht aan een minderheid te geven ten koste van de meerderheid van de Irakezen vanwege de olie. Bush heeft die situatie ongedaan gemaakt. De minderheid was niet blij omdat ze niets anders gewend waren dan dat land te regeren en daardoor brak de hel los. Die minderheid in Irak is juist een meerderheid buiten Irak. Ze kregen o.a. steun van terroristen uit Saoedi-Arabië en Oost-Libië om de meerderheid van de Irakezen te terroriseren. Die terroristen worden nu gesteund door de NAVO in Libië.quote:Op zondag 3 april 2011 01:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Irak is fucked up, mede door onze coalitie, en die daarvoor. Het gaat daar nog heel wat langer duren dan in veel andere islamitische landen, voordat het volk een stem en een gezamelijk doel heeft.
Nee hoor, ik ben ook pacifist in hart en nieren, maar bevind me niet altijd in de bevoorrechte positie dat uit te voerenquote:Op zondag 3 april 2011 02:01 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, goed, daarnaast ben ik waarschijnlijk een ontzettende hippie en vind ik dat je onnodige oorlogen niet moet voeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |