Ze gokken met geld van de belastingbetaler, dat levert hun bonussen op. Maar bij verlies geen malus. Een spel zonder nieten dus.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:18 schreef appelsjap het volgende:
Ik zie het nut van een staatsbank niet, en tot zover ik weet is Abn niet 100% van de staat maar is ABN de staat geld schuldig.
Psychopaten. Kan haast niet anders.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het blijkt wel weer dat je behoorlijk gewetenloos moet zijn om bij de top van een bank aan de slag te kunnen.
Je hebt helemaal gelijk. TS en gelijkgestemden doen alsof een 'bonus' duivels is en het altijd leidt tot 'perverse prikkels' zonder enige kennis van zaken te hebben wat betreft de werkzaamheden van de personen die deze bonussen krijgen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef Hephaistos. het volgende:
De discussie gaat (onterecht) over de bonussen zelf, ipv over de criteria die daaraan ten grondslag liggen.
Als een bestuursvoorzitter 900.000 euro verdient kraait er geen haan naar, maar als ie 500.000 verdient en er een bonus van 400.000 bij krijgt is het land te klein...
100% mee eens!quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef Hephaistos. het volgende:
De discussie gaat (onterecht) over de bonussen zelf, ipv over de criteria die daaraan ten grondslag liggen.
Als een bestuursvoorzitter 900.000 euro verdient kraait er geen haan naar, maar als ie 500.000 verdient en er een bonus van 400.000 bij krijgt is het land te klein...
Dat vindt jij.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Die basissalarissen zijn sowieso van een belachelijke hoogte
En bij verlies hebben ze grote kans om hun baan kwijt te raken, dus zonder risico is het niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze gokken met geld van de belastingbetaler, dat levert hun bonussen op. Maar bij verlies geen malus. Een spel zonder nieten dus.
Bij het verlies van hun baan, zitten ze zo bij een andere ratten firmaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:50 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat vindt jij.
[..]
En bij verlies hebben ze grote kans om hun baan kwijt te raken, dus zonder risico is het niet.
Ze liggen praktisch allemaal aan het infuus bij het bedrijfslevenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
De overheid is een belabberde bankier hoor. Hoeveel overheden kennen een begrotingsoverschot?
Dat is nog wel even een stapje minder ver dan nationaliseren hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:08 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ze liggen praktisch allemaal aan het infuus bij het bedrijfsleven
Er moet dan ook helemaal niets genationaliseerd worden. Eerder de staat in stukjes knippen en verkopenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is nog wel even een stapje minder ver dan nationaliseren hoor.
Ik heb het een beetje opgegeven inmiddels. NL is jealousy-driven. En ik ben daar wel klaar mee. Waarom nog ten volle meebetalen voor een groep die je uit kotst als je succesvol bent?quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:02 schreef waht het volgende:
Keer op keer blijkt tevens dat er niet te discussiëren valt over dit onderwerp
En terecht. Ik maak even mijn studie + master hier af en daarna verkas ik naar het buitenland om daar nog even echt te gaan studeren en dan te gaan werken. De PVV pauperts mogen Nederland hebben en ze stikken er maar in.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje opgegeven inmiddels. NL is jealousy-driven. En ik ben daar wel klaar mee. Waarom nog ten volle meebetalen voor een groep die je uit kotst als je succesvol bent?
Ik ben mijn maatregelen aan het nemen. In 2012 moet ruim 90% van mijn activiteiten in het buitenland plaats vinden. Nieuwe auto komt niet meer op NL kenteken. Ze zakken er maar in!
Stoer hoor... Je hebt je hele leven alleen nog maar geprofiteerd van die pauper-samenleving. Dan vind je het ook nog eens volkomen normaal dat die samenleving jouw bachelor en master voor het grootste deel financiert.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
En terecht. Ik maak even mijn studie + master hier af en daarna verkas ik naar het buitenland om daar nog even echt te gaan studeren en dan te gaan werken. De PVV pauperts mogen Nederland hebben en ze stikken er maar in.
Gelukkig dringt het morele besef door in dit landquote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje opgegeven inmiddels. NL is jealousy-driven. En ik ben daar wel klaar mee. Waarom nog ten volle meebetalen voor een groep die je uit kotst als je succesvol bent?
Ik ben mijn maatregelen aan het nemen. In 2012 moet ruim 90% van mijn activiteiten in het buitenland plaats vinden. Nieuwe auto komt niet meer op NL kenteken. Ze zakken er maar in!
Klopt. Aangezien die samenleving niets anders doet dan kankeren en zeiken op mensen die succesvol zijn en er wel wat van hebben gemaakt. Zo'n samenleving ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Ik zal ze uiteraard wel maximaal uitknijpen, daar vragen ze gewoon om met z'n houding.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Stoer hoor... Je hebt je hele leven alleen nog maar geprofiteerd van die pauper-samenleving. Dan vind je het ook nog eens volkomen normaal dat die samenleving jouw bachelor en master voor het grootste deel financiert.
En dan, op het moment dat je wat terug kan betalen, loop je scheldend weg. Dan mag die samenleving er in stikken en ga jij je zakken vullen
Dan hoop ik dat je in een van Kadaffi's straaljagers boven Libie uitkomtquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:51 schreef Harlon het volgende:
[..]
Klopt. Aangezien die samenleving niets anders doet dan kankeren en zeiken op mensen die succesvol zijn en er wel wat van hebben gemaakt. Zo'n samenleving ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Ik zal ze uiteraard wel maximaal uitknijpen, daar vragen ze gewoon om met z'n houding.
Als jij iedereen even arm als de weg naar geluk wenst te zien... zelf weten. Ik denk persoonlijk dat als het zover komt je met weemoed terug denkt aan die goede oude tijd.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig dringt het morele besef door in dit land![]()
Ik had het niet verwacht. Ik hoop dat we de weg vrij maken naar een semicommunisme.
Nou zover komt het niet hoor. Zeker niet met de VVD als grootste partijquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij iedereen even arm als de weg naar geluk wenst te zien... zelf weten. Ik denk persoonlijk dat als het zover komt je met weemoed terug denkt aan die goede oude tijd.
Wat daar ook van moge zijn: ik wens iedereen er veel succes mee, rond die tijd heb ik het zinkende schip al lang en breed verlaten.
Waarom? De overheid hoeft niet tot zich te nemen. Laat de vrije markt maar regeren. Vrije markt betekent concurrentie en dus moet alles goedkoper en beter. Als de overheid een monopolie positie heeft kunnen ze zoveel geld vragen als ze willen en de service kan dan nog bar slecht zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou zover komt het niet hoor. Zeker niet met de VVD als grootste partij
Nee een communisme hoeft voor mij ook niet, ik zeg wel dat het kapitalisme op deze voet wel zichzelf de nek omdraait.
De overheid dient iig weer de nutsvoorzieningen tot zich te nemen. En marktmeester te zijn voor het overige
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |