abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:36:27 #1
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94543359
Stel dat je van baan wisselt en besluit dat je tussen de twee banen een maand vrij wilt zijn. Natuurlijk moet je dan rekening houden met je vaste lasten en zorgen dat je genoeg spaargeld hebt om dat af te dekken.
Maar waar moet je nog meer aan denken dat niet zo vanzelfsprekend is, maar wel belangrijk genoeg om niet te vergeten? Ik heb het dan niet over lager pensioen of minder belasting. Maar bijv. ziektekostenverzekering e.d. Zaken die je direct moet betalen, maar waar je niet gelijk aan denkt.
pi_94543447
kijk naar je huidige vaste lasten,
dat is het geloof ik wel.
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:53:05 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94543650
Nou als je bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgt, dan hoeft je nieuwe baas je niet aan te nemen en dat kan een grote schade post worden als je de rest van je leven het moet doen met een wao uitkering gebaseerd op ww.

Heb je geen ww, dan wordt het allemaal nog lastiger
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:53:50 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94543666
Volgens mij niks. Ja, als je nu via je werkgever je zorgverzekering betaalt, dan moet je dat wel even regelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_94597176
dat je dan 2 maanden zonder geld zit, vaak wordt er achter betaald, dus de maand januari gewerkt wordt in februari betaalt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:44:29 #6
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94597266
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 08:53 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij niks. Ja, als je nu via je werkgever je zorgverzekering betaalt, dan moet je dat wel even regelen.
Ik denk dat TS het deel bedoelt dat van je Bruto salaris getrokken wordt.
Indien je geen uitkering en werk hebt, wordt dit niet betaald.
Handgemaakt
pi_94597404
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:42 schreef rene90 het volgende:
dat je dan 2 maanden zonder geld zit, vaak wordt er achter betaald, dus de maand januari gewerkt wordt in februari betaalt.
Ik heb op uitzendbureau's na altijd mijn maandgeld binnen de lopende maand ontvangen
pi_94597805
Denk er ook aan dat je waarschijnlijk meer kosten maakt door dagjes uit enzo. Of wilde je een maand gaan zitten fokken? ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:16:58 #9
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94603961
Vroeger was er onderscheid tussen ziekenfonds en particulier verzekerd zijn. Als je dan een maand tussen 2 werkgevers had mocht dat niet, en kon je het verschil in premie dus mooi terugbetalen.
(In het geval dat je je dus niet bij het arbeidsburo had ingeschreven dat je werkzoekend was).

Tegenwoordig is de premie van het ziekenfonds op het nivo van de particuliere ziektekostenverzekering gebracht en daarna x2 gedaan, dus is er nu geen onderscheid meer.

Als je je vaste lasten kunt dekken is er geen probleem. In mijn geval toendertijd heb ik uit principe in eerste instantie geen uitkering aan willen vragen voor 8 weken. Toen ik hoorde van de mogelijke ziekenfonds boete heb ik gewoon een uitkering aangevraagd. Mooi systeem dat sociale zekerheid in Nederland....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94607501
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:44 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik denk dat TS het deel bedoelt dat van je Bruto salaris getrokken wordt.
Indien je geen uitkering en werk hebt, wordt dit niet betaald.
Er zijn met name bij de overheid en in de zorg een boel mensen die collectief verzekerd zijn voor ziektekosten én deze premie via hun loonstrook betalen i.v.m. werkgeversbijdrage. Dit geheel staat los van de bijdrage ZVW waar jij op doelt :)

Sinds het nieuwe zorgstelsel hoef je eigenlijk niks bijzonders te regelen als je een maand of langer niet werkt :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:53:59 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94607567
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:52 schreef Serinde het volgende:

[..]

Er zijn met name bij de overheid en in de zorg een boel mensen die collectief verzekerd zijn voor ziektekosten én deze premie via hun loonstrook betalen i.v.m. werkgeversbijdrage. Dit geheel staat los van de bijdrage ZVW waar jij op doelt :)

Sinds het nieuwe zorgstelsel hoef je eigenlijk niks bijzonders te regelen als je een maand of langer niet werkt :)
Ja, de verrekening van de collectieve zorgverzekering via de loonstrook, is inderdaad wat ik bedoel.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:53:08 #12
335452 cricket
cricket from space
pi_94643313
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:42 schreef rene90 het volgende:
Het laatste maandsalaris (+eventuele eindafrekening) van de vorige baan wordt dan gestort in de vrije maand dus dan zit je maar een maand zonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')