Dat plaatjequote:Op woensdag 23 maart 2011 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en ook nog homo dolfijntjes![]()
[ afbeelding ]
Dankje!quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:48 schreef Sinceria het volgende:
Respect dat je zoveel weet, harstikke leuk.![]()
Ze lossen ook ruzies en meningsverschillen binnen de groep op met seks. Chimpansees en een paar andere apensoorten maken 'legers' en gaan ten oorlog tegen elkaar.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat plaatje![]()
Om daar op door te gaan: Bonobo's zijn biseksueel. Dat zijn heel veel dieren bij het ontbreken van een partner van het andere geslacht, maar Bonobo's doen het ook als er genoeg dergelijke partners aanwezig zijn. Ze gebruiken seks dan ook om sociale banden te smeden en te onderhouden. Het maakt ze daarbij niet uit of ze het met een mannetje of een vrouwtje doen.
Dat van die gulden wist ik trouwens ook niet: superinteressant!
quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:48 schreef Sinceria het volgende:
Het motto op de Braziliaanse vlag luidt: Ordem e Progresso ("Orde en Vooruitgang"). Het is een uitspraak die de grondlegger van het positivisme, Auguste Comte, ooit gedaan heeft. Hij keek op een dialectische manier naar orde en vooruitgang: ze konden niet los van elkaar gezien worden.
[ afbeelding ]
Later in zijn leven draaide Comte een beetje door in zijn ideeën, hij noemde zichzelf de stichter van de Religie van de Menselijkheid. Onder andere de kunde van de moraliteit (die de brug vormde tussen zijn theorie en de praktijk van het positivisme), de verering van vrouwen, gehele onthouding van seks en maagdelijke bevalling waren volgens Comte onderdeel van deze religie. Iedereen die hem volgde in deze religie werd een priester. Deze religie wordt nog steeds door sommige mensen aangehangen in Brazilië.Cool, dat heb ik nooit geweten, dat van die religie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
Ze hebben in die game zelfs een heel level hergebruikt, world 2-2 en 7-2 zijn allebei onderwaterlevels en met uitzondering van meer vijanden zijn ze precies hetzelfde.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:52 schreef Aether het volgende:
De wolken doen ook dienst als struiken in Super Mario Bros.
[ afbeelding ]
Ze hebben dus gewoon ''goedmaaksex''quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ze lossen ook ruzies en meningsverschillen binnen de groep op met seks. Chimpansees en een paar andere apensoorten maken 'legers' en gaan ten oorlog tegen elkaar.
Er zijn delen van India waar apen een ware plaag zijn. Ze kiezen hun doelen ook uit, vrouwen lopen meer risico, ik heb ooit een verhaal gelezen over een vrouw die zich als man had verkleed en dat de apen de kleren van de vrouw afscheurden en gingen lachend wijzen met hun apenklauwtjes, daarna vielen ze allemaal tegelijk aan om daarna met al het eten wat ze in haar huis en op haar akker had ervandoor te gaan, ze leken hard te lachen toen ze dit deden.
In New Delhi is S.S. Bajwa, een politicus op zijn dakterras aangevallen door een horde schreeuwende apen, hij is overleden toen hij door de apen van het dak af gewerkt werd. De apen mogen niet afgemaakt worden om dat hindoe's geloven dat apen een reïncarnatie zijn van de god Hanuman. De ironie is dat een week daarvoor Bajwa bekritiseerd werd omdat hij niet genoeg deed aan het apenprobleem in New Delhi.
De apensoort die verantwoordelijk was voor dit 'ongeluk', de resusaap:
[ afbeelding ]
Er zijn wel maatregelen genomen om de apen weg te werken uit de stad, door een grotere apensoort te trainen om de apen in de stad weg te jagen. De grote en kleine apen deden het in het begin goed maar hebben nu vrede gesloten en maken nu samen New Delhi onveilig.
Het is niet echt goedmaakseks, seks is de ruzie zelf. En ik denk niet dat Albert het zo leuk vond in de ruimte nee.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ze hebben dus gewoon ''goedmaaksex''![]()
Maar misschien hebben ze ook wel een pokkehekel aan mensen![]()
Dit aapje is in de jaren dertig ingevoerd in Florida om te dienen als een attractie voor
toeristen.
Ook worden ze heel vaak gebruikt als proefdier![]()
De resusaap Albert II was in 1949 de eerste primaat in de ruimte,
dat dan weer wel, maar of hij dat zelf nou zo leuk vond...
Ow...quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het is niet echt goedmaakseks, seks is de ruzie zelf. En ik denk niet dat Albert het zo leuk vond in de ruimte nee.
Net zoals die dokter die de hersenen van een hond levend kon houden met Frankenstein-esque machines, het lichaam was gescheiden van het brein maar het brein leefde wel en zat vol gedachten, wat voor verwarde wanhoopsgedachten dat geweest zijn is niet bekend. Er is ook een filmpje van, ik zal dat wel een keer posten als ik wat meer tijd heb.
Dat rususapen daar een plaag zijn en vereerd worden wist ik wel, de rest niet. Ik heb trouwens een keer een op fragment op National Geographic Channel gezien dat een paar resusaapjes een verkoper van fruit afleidden zodat hij wegliep van zijn fruitkar. Andere aapjes van dezelfde troep konden toen zijn halve kar leegroven. Mensen plaatsen in New Delhi ook roosters voor hun ramen zodat de apen niet binnen kunnen komen.quote:
Precies, ze zijn best ingenieus, ze herkennen vallen en maken ze kapot. Het is volgens mij ook tegen de wet nu om de apen eten te geven. Soms vormen ze ook bruggen door aan elkaar te haken, er zijn ook mierensoorten die dat doen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat rususapen daar een plaag zijn en vereerd worden wist ik wel, de rest niet. Ik heb trouwens een keer een op fragment op National Geographic Channel gezien dat een paar resusaapjes een verkoper van fruit afleidden zodat hij wegliep van zijn fruitkar. Andere aapjes van dezelfde troep konden toen zijn halve kar leegroven. Mensen plaatsen in New Delhi ook roosters voor hun ramen zodat de apen niet binnen kunnen komen.
quote:
Over mieren: er bestaan schimmels in bepaalde tropische gebieden die van mieren zombies maakt. Eenmaal besmet verlaten ze de kolonie, klimmen in een plant en doen niets meer tot ze doodgaan. Ze besmetten dan andere mieren als die onder de plant doorlopen en met de schimmel (waarvan stukjes naar beneden vallen) in aanraking komen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Precies, ze zijn best ingenieus, ze herkennen vallen en maken ze kapot. Het is volgens mij ook tegen de wet nu om de apen eten te geven. Soms vormen ze ook bruggen door aan elkaar te haken, er zijn ook mierensoorten die dat doen.
Die ken ik ja!quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Over mieren: er bestaan schimmels in bepaalde tropische gebieden die van mieren zombies maakt. Eenmaal besmet verlaten ze de kolonie, klimmen in een plant en doen niets meer tot ze doodgaan. Ze besmetten dan andere mieren als die onder de plant doorlopen en met de schimmel (waarvan stukjes naar beneden vallen) in aanraking komen.
Daar ben ik ook altijd bang voor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:36 schreef Sinceria het volgende:
Oké, ik denk dat ik nu wel genoeg dingen over dieren heb gepost, ik zal daarmee ophouden om te voorkomen dat ik jullie ga irriteren.
vind het wel geinig om te lezen veel wist ik nietquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:36 schreef Sinceria het volgende:
Oké, ik denk dat ik nu wel genoeg dingen over dieren heb gepost, ik zal daarmee ophouden om te voorkomen dat ik jullie ga irriteren.
Ja oke, voor mij dan ook nog even een laatste weetje over dierenquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:25 schreef Sinceria het volgende:
[..]
![]()
Nog iets over dieren (ik ben dierenartsassistente geweest) :
De giraf heeft aan een half uur slaap per nacht genoeg en kan langer dan een maand zonder drinken.
Die tong is blauw door het eelt op de tong, de bladeren die de giraffe eet zitten vaak vol doorns en door het harnas van eelt heeft hij hier geen last van.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja oke, voor mij dan ook nog even een laatste weetje over dieren![]()
![]()
over Giraffe gesproken![]()
De lengte van een tong van de giraf kan, gemeten vanaf de aanhechting in de keel
tot aan het uiterste tongpuntje, wel een halve meter bedragen.
Bovendien is de tong, zoals bij de mensen, niet roze, maar blauw.
[ afbeelding ]
Leuk, wist ik niet!quote:
Mij irriteer je in ieder geval niet, je post een hoop boeiende dingen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:38 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar ben ik ook altijd bang voor.
Fijn om te horen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:40 schreef Giertje het volgende:
[..]
vind het wel geinig om te lezen veel wist ik niet
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Over mieren: er bestaan schimmels in bepaalde tropische gebieden die van mieren zombies maakt. Eenmaal besmet verlaten ze de kolonie, klimmen in een plant en doen niets meer tot ze doodgaan. Ze besmetten dan andere mieren als die onder de plant doorlopen en met de schimmel (waarvan stukjes naar beneden vallen) in aanraking komen.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik verscheur je foto wel ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |