Goede tip. Duidelijk zijn inderdaad, vooral niet voorzichtig willen zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Eerlijk, open en duidelijk. Geen het ligt aan mij, niet aan jou onzin en vooral niet dingen open laten voor de toekomst.
Precies, dat de liefde over is, daar kan niemand wat aan doen, dat is nu helemaal zo.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:13 schreef JiggyJ het volgende:
Duidelijk zijn, en niet om dingen heendraaien.
Anderzijds ook niet met verwijten gaan gooien, en het belangrijkste is denk ik : geen beloften doen waarvan je niet zeker weet of je ze waar kunt/wilt maken : ''we blijven altijd vrienden, we gaan nog regelmatig afspreken in de toekomst'' etc etc...
Dit. Gaan liegen of voorzichtig zijn vind ik echt heel slap gedrag op zo'n moment.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:03 schreef Garisson72 het volgende:
Duidelijk zijn, onomwonden vertellen. Pijn doet het toch wel.
QFT, al kun je dan wel heerlijk even beamen dat het klopt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:13 schreef dikke_donder het volgende:
'Het ligt niet aan jou maar aan mij' zeker niet gebruiken. Dat is zo een klotezin als je het uitmaakt.
Ik mag hopen dat dat een geintje is...quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:28 schreef SpecialK het volgende:
Eerst vriend op de hoogte stellen zowel verbaal als schriftelijk, daarna de buren en familie en vriendenkring van vriend informeren met een korte brief of een thee-bezoekje.
Ik vind het inderdaad ook niet zo netjes om zomaar weg te gaan en te blijven terwijl de rest met vraagtekens rondloopt. Sterker nog, ik draai het meestal om. Dat zorgt ervoor dat zij het kunnen vertellen en haar meteen kunnen opvangen. Daardoor wordt ze wat rustiger, zodat je makkelijker een gesprek aan kan gaan waarbij je eventuele vragen van haar kant beter kan beantwoorden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat een geintje is...
Dus wat bedoel jij dan? Sorry ik begrijp het niet helemaal.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:08 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad ook niet zo netjes om zomaar weg te gaan en te blijven terwijl de rest met vraagtekens rondloopt. Sterker nog, ik draai het meestal om. Dat zorgt ervoor dat zij het kunnen vertellen en haar meteen kunnen opvangen. Daardoor wordt ze wat rustiger, zodat je makkelijker een gesprek aan kan gaan waarbij je eventuele vragen van haar kant beter kan beantwoorden.
Je kan ook gewoon eerlijk zeggen dat je geprobeerd heb en gemerkt heb dat je niet bij elkaar past . Voor mij hoeft de hele rompslomp van uitleggen enzo niet zo, maar misschien ben ik te nuchter dan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:27 schreef Gitarist het volgende:
Iedereen heeft zo z'n redenen om een relatie uit te maken. Je kan iemand "stomvervelend" vinden, maar het lijkt me niet netjes om dat in die bewoordingen te zeggen. Maar ik vind dat je wel gewoon eerlijk moet zijn, dus wel zeggen wat je stoort.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:14 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dus wat bedoel jij dan? Sorry ik begrijp het niet helemaal.
Dus je maakt het uit, legt even kort uit het hoe en waarom en gaat dan weg?
@TS Sorry dit is geen topic-kaap-actie, maar ben even nieuwsgierig
Kan je misschien uitleggen hoe je tot deze mening komt? Wat voor relatie zie je voor je waardoor je dit zo belangrijk vindt? Of wat voor problemen baseer je dit op?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:36 schreef Vandaag... het volgende:
Ik zou hem je twijfels vertellen, het is niet helemaal eerlijk dat jij in je eentje hier al lang over nadenkt en besluiten neemt zonder met hem te praten. Wat voor idee heb je dan van een relatie?
Maar goed, als je toch al echt besloten hebt dat het uit moet dan gewoon eerlijk vertellen, geen ruimte laten voor interpretatie maar wel ruimte laten voor hem om vragen te stellen en eventueel nog een gesprek later. Voor hem komt dit misschien uit het niets, omdat jij niet eerder gepraat hebt. Ik vind het dan wel zo netjes om iemand de kans te geven het even emotioneel af te ronden met jou.
Ligt er wel aan hoe oud jullie zijn en hoe lang je een relatie hebt trouwens. Als je 18 bent en 4 maanden verkering dan weegt het allemaal niet zo zwaar natuurlijk. Maar goed, bovenstaande is in ieder geval de fatsoenlijke manier.
Ik vond de leeftijd in combinatie met die tijd nogal wat vraagtekens oproepen. Ik zit zelf tegen de dertig aan, maar als ik nog maar 6 of 7 maanden een relatie heb en ik heb dan mijn twijfels ga ik dit echt niet eerst aankaarten. Mocht ik niet voor de volle 100% zeker weten of ik er wel mee door zal gaan dan zou ik het nog eerder eventjes aankijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:00 schreef Vandaag... het volgende:
Dude, staat er toch bij, als je jong bent en een korte relatie hebt maakt het geen moer uit.
Ik ben een dertiger, mijn referentiekader is wat anders. Dan maak je het niet meer uit met een smsje.
Don't ask me, I'm a disaster at thatquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:02 schreef christien_de_eend het volgende:
Wat zijn nette manieren om een relatie uit te maken?
Eens. Vaak worden er dan redenen bij gesleept om het maar concreet te maken, terwijl het niet meer is dan "ik wil gewoon niet meer." En vervolgens worden die concrete redenen dan weer aangeklampt als ingangen om de "maar ik kan toch veranderen!"-discussie maar te kunnen voeren.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:29 schreef formerjellybean het volgende:
Voor mij hoeft de hele rompslomp van uitleggen enzo niet zo, maar misschien ben ik te nuchter dan.
Ja dat is wel waar, maar ik denk dat je ex-partner's eerste reactie zal zijn dat hij/zij vraagt om een toelichting.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:54 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Eens. Vaak worden er dan redenen bij gesleept om het maar concreet te maken, terwijl het niet meer is dan "ik wil gewoon niet meer." En vervolgens worden die concrete redenen dan weer aangeklampt als ingangen om de "maar ik kan toch veranderen!"-discussie maar te kunnen voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |