abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94491813
Hoi,

Ik loop al een hele tijd met twijfels over mijn relatie en heb stiekem voor mezelf al besloten er een punt achter te gaan zetten. Maar ik wil hem geen pijn doen, of in ieder geval zo min mogelijk.Ook ben ik wel bang om het uit te maken en daarom is het eigenlijk nu nog steeds aan. Wat zijn nette manieren om een relatie uit te maken?

kusjes,

Christien
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:03:14 #2
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_94491880
Duidelijk zijn, onomwonden vertellen. Pijn doet het toch wel.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:04:02 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94491930
Tijd geven voor hem om het te verwerken. Ruimte bieden om vragen te stellen etc.
pi_94491970
Met een post-it :D

Nee , geintje gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je de relatie niet meer ziet zitten
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:07:14 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94492105
En leg duidelijk uit waarom.
  FOK!Babe dinsdag 22 maart 2011 @ 23:07:36 #6
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_94492126
Als voor jou heel duidelijk is dat je er écht klaar mee bent is het belangrijk om dat duidelijk aan te geven... Niet denken dat je hem minder pijn doet door het "zachtjes" te brengen want dan kan het zijn dat hij nog ergens hoop vandaan haalt en dat is dubbel kut.

Duidelijk aangeven hoe de zaken er voor staan en daarná kijken wat hij nodig heeft: tijd of een goed gesprek.
pi_94492177
Eerlijk, open en duidelijk. Geen het ligt aan mij, niet aan jou onzin en vooral niet dingen open laten voor de toekomst.
pi_94492179
-edit- ja ja

[ Bericht 92% gewijzigd door Re op 23-03-2011 09:40:43 ]
pi_94492290
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Eerlijk, open en duidelijk. Geen het ligt aan mij, niet aan jou onzin en vooral niet dingen open laten voor de toekomst.
Goede tip. Duidelijk zijn inderdaad, vooral niet voorzichtig willen zijn.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 22 maart 2011 @ 23:10:33 #10
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_94492305
Vertel hem je twijfels zsm, je had het er sowieso al een tijd geleden met hem over moeten hebben als ik je OP zo lees.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_94492464
Duidelijk zijn, en niet om dingen heendraaien.
Anderzijds ook niet met verwijten gaan gooien, en het belangrijkste is denk ik : geen beloften doen waarvan je niet zeker weet of je ze waar kunt/wilt maken : ''we blijven altijd vrienden, we gaan nog regelmatig afspreken in de toekomst'' etc etc...
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:21:16 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94498416
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:13 schreef JiggyJ het volgende:
Duidelijk zijn, en niet om dingen heendraaien.
Anderzijds ook niet met verwijten gaan gooien, en het belangrijkste is denk ik : geen beloften doen waarvan je niet zeker weet of je ze waar kunt/wilt maken : ''we blijven altijd vrienden, we gaan nog regelmatig afspreken in de toekomst'' etc etc...
Precies, dat de liefde over is, daar kan niemand wat aan doen, dat is nu helemaal zo.
En vrienden blijven met ex'en, daar zijn ex'en (uitzonderingen daargelaten) niet voor.
Dus duidelijk en eerlijk zijn.
pi_94499237
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 23:03 schreef Garisson72 het volgende:
Duidelijk zijn, onomwonden vertellen. Pijn doet het toch wel.
Dit. Gaan liegen of voorzichtig zijn vind ik echt heel slap gedrag op zo'n moment.
pi_94499331
En inderdaad, niet voorstellen om 'vrienden te willen blijven' of andere onzin. Zoiets werkt simpelweg niet.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en de pleisters eraf trekken doet minder pijn als je het hard en snel doet. Enzovoort.
pi_94499656
Veel hebben het al gezegd, maar nogmaals: maak het permanent, zorg ervoor dat er geen sprankje hoop meer over is. En ga ook niet meteen weer afspreken na 2 weken of zo.
pi_94500055
'Het ligt niet aan jou maar aan mij' zeker niet gebruiken. Dat is zo een klotezin als je het uitmaakt.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:16:22 #17
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94500121
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:13 schreef dikke_donder het volgende:
'Het ligt niet aan jou maar aan mij' zeker niet gebruiken. Dat is zo een klotezin als je het uitmaakt.
QFT, al kun je dan wel heerlijk even beamen dat het klopt. :+
Maar de antwoorden zijn al gegeven, wees duidelijk en blijf niet hangen in contact houden met elkaar, vragen hoe het gaat de eerste zoveel weken etc. maar verbreek het contact de eerste zoveel weken en kijk daarna eens of er wederzijds behoefte is om contact te houden zonder bijbedoelingen.
pi_94502795
Gewoon laten doodbloeden, en alvast opzoek gaan naar een ander. Facebook status op vrijgezel zetten, openlijk flirten met een ander als je dan toch samen ergens bent.

Dan wordt je uiteindelijk zelf wel gedumpt.

Of gewoon zoals iedereen van tevoren kan bedenken open en eerlijk zeggen wat er aan schort.
Come on, het is geen raketwetenschap. Je weet zelf toch ook wel hoe je zoiets zou willen?
pi_94503910
Als je twijfelt, moet je dat zeker zeggen!! Ik vind het altijd heel hard als je totaal niet doorhebt dat de ander al een tijdje twijfelt, en dan voor je gevoel ineens, uit het niets, de relatie beeindigt!
Dus niet langer doorlopen met die twijfels, bespreek het zo snel mogelijk!!
En als je het uit wilt maken en je weet dat zeker, doe het dan ook zo snel mogelijk. En hoe doe je dat? In een eerlijk, open gesprek... het is hierboven ook al gezegd, geef ruimte voor vragen, etc. Ga vooral niet de ander de schuld geven, maar hou het bij jezelf, bij je eigen gevoelens.
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:28:18 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_94504034
Eerst vriend op de hoogte stellen zowel verbaal als schriftelijk, daarna de buren en familie en vriendenkring van vriend informeren met een korte brief of een thee-bezoekje.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_94811273
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:28 schreef SpecialK het volgende:
Eerst vriend op de hoogte stellen zowel verbaal als schriftelijk, daarna de buren en familie en vriendenkring van vriend informeren met een korte brief of een thee-bezoekje.
Ik mag hopen dat dat een geintje is...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_94812461
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dat een geintje is...
Ik vind het inderdaad ook niet zo netjes om zomaar weg te gaan en te blijven terwijl de rest met vraagtekens rondloopt. Sterker nog, ik draai het meestal om. Dat zorgt ervoor dat zij het kunnen vertellen en haar meteen kunnen opvangen. Daardoor wordt ze wat rustiger, zodat je makkelijker een gesprek aan kan gaan waarbij je eventuele vragen van haar kant beter kan beantwoorden.
pi_94812722
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:08 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad ook niet zo netjes om zomaar weg te gaan en te blijven terwijl de rest met vraagtekens rondloopt. Sterker nog, ik draai het meestal om. Dat zorgt ervoor dat zij het kunnen vertellen en haar meteen kunnen opvangen. Daardoor wordt ze wat rustiger, zodat je makkelijker een gesprek aan kan gaan waarbij je eventuele vragen van haar kant beter kan beantwoorden.
Dus wat bedoel jij dan? Sorry ik begrijp het niet helemaal.

Dus je maakt het uit, legt even kort uit het hoe en waarom en gaat dan weg?

@TS Sorry dit is geen topic-kaap-actie, maar ben even nieuwsgierig
pi_94812808
En wat als degene stomvervelend is ?? Dan mag je gaan uitleggen ik maak het uit omdat ik je stomvervelend vind ??
pi_94813258
Iedereen heeft zo z'n redenen om een relatie uit te maken. Je kan iemand "stomvervelend" vinden, maar het lijkt me niet netjes om dat in die bewoordingen te zeggen. Maar ik vind dat je wel gewoon eerlijk moet zijn, dus wel zeggen wat je stoort.
pi_94813337
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:27 schreef Gitarist het volgende:
Iedereen heeft zo z'n redenen om een relatie uit te maken. Je kan iemand "stomvervelend" vinden, maar het lijkt me niet netjes om dat in die bewoordingen te zeggen. Maar ik vind dat je wel gewoon eerlijk moet zijn, dus wel zeggen wat je stoort.
Je kan ook gewoon eerlijk zeggen dat je geprobeerd heb en gemerkt heb dat je niet bij elkaar past . Voor mij hoeft de hele rompslomp van uitleggen enzo niet zo, maar misschien ben ik te nuchter dan.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:36:09 #27
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94813623
Ik zou hem je twijfels vertellen, het is niet helemaal eerlijk dat jij in je eentje hier al lang over nadenkt en besluiten neemt zonder met hem te praten. Wat voor idee heb je dan van een relatie?

Maar goed, als je toch al echt besloten hebt dat het uit moet dan gewoon eerlijk vertellen, geen ruimte laten voor interpretatie maar wel ruimte laten voor hem om vragen te stellen en eventueel nog een gesprek later. Voor hem komt dit misschien uit het niets, omdat jij niet eerder gepraat hebt. Ik vind het dan wel zo netjes om iemand de kans te geven het even emotioneel af te ronden met jou.

Ligt er wel aan hoe oud jullie zijn en hoe lang je een relatie hebt trouwens. Als je 18 bent en 4 maanden verkering dan weegt het allemaal niet zo zwaar natuurlijk. Maar goed, bovenstaande is in ieder geval de fatsoenlijke manier. :)
pi_94813779
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:14 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Dus wat bedoel jij dan? Sorry ik begrijp het niet helemaal.

Dus je maakt het uit, legt even kort uit het hoe en waarom en gaat dan weg?

@TS Sorry dit is geen topic-kaap-actie, maar ben even nieuwsgierig
:) Nee joh. Beide posts waar jij op reageert zijn sarcastisch. ;)

Om heel eerlijk te zijn was ik meer het laffere type qua uitmaken. Als ik zeker wist dat ik niet met haar door wou gaan zorgde ik ervoor dat zij het uitmaakte. Als je het zelf uitmaakt is de kans groot dat je jezelf interessanter maakt dan wanneer zij het uitmaakt. Daarom koos ik er altijd voor om dit door haar te laten doen.
pi_94814246
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:36 schreef Vandaag... het volgende:
Ik zou hem je twijfels vertellen, het is niet helemaal eerlijk dat jij in je eentje hier al lang over nadenkt en besluiten neemt zonder met hem te praten. Wat voor idee heb je dan van een relatie?

Maar goed, als je toch al echt besloten hebt dat het uit moet dan gewoon eerlijk vertellen, geen ruimte laten voor interpretatie maar wel ruimte laten voor hem om vragen te stellen en eventueel nog een gesprek later. Voor hem komt dit misschien uit het niets, omdat jij niet eerder gepraat hebt. Ik vind het dan wel zo netjes om iemand de kans te geven het even emotioneel af te ronden met jou.

Ligt er wel aan hoe oud jullie zijn en hoe lang je een relatie hebt trouwens. Als je 18 bent en 4 maanden verkering dan weegt het allemaal niet zo zwaar natuurlijk. Maar goed, bovenstaande is in ieder geval de fatsoenlijke manier. :)
Kan je misschien uitleggen hoe je tot deze mening komt? Wat voor relatie zie je voor je waardoor je dit zo belangrijk vindt? Of wat voor problemen baseer je dit op?

Ik snap de insteek wel (vooral als je een huwelijk hebt en/of kinderen). Of de problemen zijn van die aard dat er aan te werken valt (te weinig tijd samen, je lichaam verslonzen, seksleven wat prikkels nodig heeft). Al vind ik dat bij een korte relatie die laatste 3 punten niet eens een verplichting om een gesprek aan te gaan. Soms heb je er geen behoefte aan dat de tegenpartij verandert door een gesprek. Vooral als dit gedrag niet bij diegene past en je zodoende de relaties alleen maar eventjes rekt omdat die andere zijn best gaat doen om anders te zijn of over te komen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:00:00 #30
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94814726
Dude, staat er toch bij, als je jong bent en een korte relatie hebt maakt het geen moer uit. :')

Ik ben een dertiger, mijn referentiekader is wat anders. Dan maak je het niet meer uit met een smsje.
pi_94816025
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:00 schreef Vandaag... het volgende:
Dude, staat er toch bij, als je jong bent en een korte relatie hebt maakt het geen moer uit. :')

Ik ben een dertiger, mijn referentiekader is wat anders. Dan maak je het niet meer uit met een smsje.
Ik vond de leeftijd in combinatie met die tijd nogal wat vraagtekens oproepen. Ik zit zelf tegen de dertig aan, maar als ik nog maar 6 of 7 maanden een relatie heb en ik heb dan mijn twijfels ga ik dit echt niet eerst aankaarten. Mocht ik niet voor de volle 100% zeker weten of ik er wel mee door zal gaan dan zou ik het nog eerder eventjes aankijken.

Ik kan maar een paar dingetjes bedenken waarbij dit niet het geval zou zijn. Zoals bijvoorbeeld (gebrek aan) hygiëne. Daarnaast heb je soms ook het wakker-schrik-moment. Waarbij je weet dat er minpuntjes zijn, maar waarbij je het idee hebt dat het gevoel niet terug zal komen. Sterker nog, ik denk dat als er geen/amper meer gevoel is en ik zit in een lange relatie dat ik het dan ook niet eerst zou aankaarten. Dit zou eerder het geval zijn als er bij de relatie meer komt kijken, zoals samen een huis, plotseling compleet anders gedrag, sleur, getrouwd zijn en/of kinderen samen hebben.
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:35:02 #32
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_94816198
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:02 schreef christien_de_eend het volgende:
Wat zijn nette manieren om een relatie uit te maken?
Don't ask me, I'm a disaster at that :)
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:54:07 #33
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_94817049
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:29 schreef formerjellybean het volgende:
Voor mij hoeft de hele rompslomp van uitleggen enzo niet zo, maar misschien ben ik te nuchter dan.
Eens. Vaak worden er dan redenen bij gesleept om het maar concreet te maken, terwijl het niet meer is dan "ik wil gewoon niet meer." En vervolgens worden die concrete redenen dan weer aangeklampt als ingangen om de "maar ik kan toch veranderen!"-discussie maar te kunnen voeren.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_94846092
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:54 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Eens. Vaak worden er dan redenen bij gesleept om het maar concreet te maken, terwijl het niet meer is dan "ik wil gewoon niet meer." En vervolgens worden die concrete redenen dan weer aangeklampt als ingangen om de "maar ik kan toch veranderen!"-discussie maar te kunnen voeren.
Ja dat is wel waar, maar ik denk dat je ex-partner's eerste reactie zal zijn dat hij/zij vraagt om een toelichting.

Ik denk dat ik zelf ook redenen zou willen horen (ook al zijn die er niet echt), anders blijf je maar gissen naar de reden van uitmaken...
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:21:42 #35
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_94847211

Volgens deze "baas" gewoon via de SMS :')
pi_94892950
Leg eens uit waarom je het uit wilt maken..
hey ik wil missrose feeden!
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:40:17 #37
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94893941
Ik ben vreemdgegaan, wel zo netjes: dan heeft ze meteen een hekel aan je en kan ze snel verder ^O^
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:45:10 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_94894101
Kijk eens aan.

Een heer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_94894353
TS heeft het ook uitgemaakt met Fok! :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')