abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 00:07:51 #31
339188 CaptainHindsight
Incredible hindsight
pi_94494884
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 00:04 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Sorry dat ik onduidelijk was. Ben het zeker met je eens. Die henk en ingrids die allemaal jaa knikten bij de dikke hypotheek omdat de buren ook een uitbouw hebben en nu krap zitten, hadden dit van te voren kunnen bedenken. Maar nee het moest er komen haha
:')
Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht
-George Orwell
pi_94495002
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 00:07 schreef CaptainHindsight het volgende:

[..]

:')
Trouwens, met krap zitten bedoel ik niet in huis.. daar is het nu ruim genoeg met die uitbouw.
pi_94496654
Dat is wel snel.
pi_94496690
Oja, en kunnen alle anti-bankiers kneusjes dit topic verlaten? Vriendelijk dank.
pi_94497136
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:04 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Sorry dat ik onduidelijk was. Ben het zeker met je eens. Die henk en ingrids die allemaal jaa knikten bij de dikke hypotheek omdat de buren ook een uitbouw hebben en nu krap zitten, hadden dit van te voren kunnen bedenken. Maar nee het moest er komen haha
Laten we het even op Bert van Heemskerk houden...
pi_94497908
Bad karma.
  woensdag 23 maart 2011 @ 08:48:50 #37
324665 meth77
to do or not to do
pi_94499488
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:15 schreef Asfyxia het volgende:
Ik niet. Kijk wat hij allemaal heeft aangericht met zijn woekerpolissen bij Interpolis! Walgelijke vent. :r
en het aandelenpakket wat hij ontving van het zorgkartel Eureko, de vroegere baas van onze huidige minister van Volksgezondheid, de eigenaar van Achmea

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 23-03-2011 09:15:56 ]
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:06:42 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_94499906
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is wel snel.
En sneu. Ik vond het een geschikte kerel. Sowieso heeft Rabobank het onder hem erg goed gedaan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_94499968
Zou er dan toch een god zijn ?
pi_94500244
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:11 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Trouwens, met krap zitten bedoel ik niet in huis.. daar is het nu ruim genoeg met die uitbouw.
:D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94500344
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oja, en kunnen alle anti-bankiers kneusjes dit topic verlaten? Vriendelijk dank.
Jij laat je ook wel kennen als probankstermod met deze opmerking. :')

Jammer dat deze man niet langer van zijn pensioen heeft kunnen genieten.
pi_94502419
quote:
Heemskerk was Rabo
Van een onzer verslaggeefsters

UTRECHT Bert Heemskerk, de gisteren overleden oud-topman van de Rabobank, stond vooral bekend om zijn uitgesproken mening. De voormalige bankier werd gezien als een van de belangrijkste bestuurders in het Nederlandse zakenleven. In het oog van de kredietcrisis bleek hij een bekwaam kapitein.

Heemskerk kwam in 2003 aan het roer te staan bij de coöperatieve Rabobank. Hij had er toen al een lange carrière als bankier op zitten. Hij begon in 1969 bij de toenmalige Amro Bank, vervolgens werkte hij voor ABN Amro en in 1991 stapte hij over naar Van Lanschot Bankiers.

Hij was elf jaar bestuursvoorzitter van de chique bank voor vermogende particulieren en ondernemers.

Heemskerk was van 2002 tot 2009 bestuursvoorzitter van de Rabobank. Onder zijn leiding kwam een fusie tot stand tussen Rabobankdochter Interpolis en Achmea. In ruil daarvoor kreeg de Rabobank een aanmerkelijke deelname in het verzekeringsconglomeraat Eureko. In het jaar dat Heemskerk met pensioen wilde, brak de financiële crisis uit: reden om langer aan te blijven. Van binnen kookte de man met de stalen heup. Door de afgegleden mores in de financiële wereld, de hebzucht van aandeelhouders en de misleiding van onschuldige huiseigenaren.

Heemskerk werd geboren in Noordwijkerhout, waar hij ook opgroeide. Hij kwam uit een katholiek gezin met acht kinderen. De kerk lokte aanvankelijk: hij studeerde af in katholieke en evangelische theologie, bij Joseph Ratzinger, de huidige paus. Toch koos hij voor het zakenleven, omdat het celibaat hem erg ging tegenstaan. Ook kon hij zich een leven zonder kinderen niet voorstellen. De zoon uit het grote gezin kreeg er zelf ook acht in zijn huwelijk.

De bankier werd beschouwd als een éminence grise van het Nederlandse bankwezen. Karakteristiek was zijn diepe, bronzen stemgeluid.

Als topman van de Rabo stond hij erom bekend zijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Zo benadrukte Heemskerk veelvuldig dat zijn Rabobank veel beter door de kredietcrisis heen is gekomen dan andere banken, wegens de coöperatieve aard.

Heemskerk stelde zijn pensioen uit vanwege de crisis. Kijk, het is hetzelfde als dat je als stuurman net gepensioneerd bent en je ziet alle schepen op de rotsen lopen. Dan denk je ik wou dat ik erbij gebleven was om te vermijden dat ons schip averij oploopt, zei hij daarover in een interview met De Telegraaf.

De huidige voorzitter van de raad van bestuur van de Rabobank, Piet Moerland, reageerde geschokt op het overlijden van zijn voorganger met de sterke coöperatieve inborst.

bron: Telegraaf
Nou... nou.... de beste man is een echte heilige.... Was het niet zo dat 'zijn bank' een van de grootste kredietverstrekkers voor de huizenmarkt-zeepbel was? Dat noem ik nog eens behoorlijk misleidend gedrag :X
I'll sing you a lullaby.
pi_94502633
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou... nou.... de beste man is een echte heilige.... Was het niet zo dat 'zijn bank' een van de grootste kredietverstrekkers voor de huizenmarkt-zeepbel was? Dat noem ik nog eens behoorlijk misleidend gedrag :X
In jou ogen is alle krediet verstrekking ongewenst. Zeker nog nooit van het spreekwoord de kosten gaan voor de baten uit gehoord. 8-)

En waar hij het waarschijnlijk over heeft is het bizarre beloningsstelsel wat in de commerciele bankster-aandelenwereld doorgeschoten is.

Dat er door de rabobank ook wat dubieuze hypotheek constructies verstrekt zijn daar ben ik het dan wel mee eens.
pi_94502666
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voorspelbaar. Over de dooien niks dan goeds.

Wij weten beter. De man heeft z'n erfenis afgetankt over de ruggen van nietsvermoedende klanten.
pi_94502763
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In jou ogen is alle krediet verstrekking ongewenst. Zeker nog nooit van het spreekwoord de kosten gaan voor de baten uit gehoord. 8-)
Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat er werkelijk met dat spreekwoord bedoeld wordt. :X
quote:
Dat er door de rabobank ook wat dubieuze hypotheek constructies verstrekt zijn daar ben ik het dan wel mee eens.
"Wat dubieuze hypotheekconstructies?" Een heleboel! Het was ooit één van de populairste producten, die "dubieuze hypotheekcontructies".

En het gaat niet alleen om hypotheekconstructies maar ook bijvoorbeeld om dubieuze pensioenpolissen. Die beerput is veel groter dan jij ooit zal kunnen bevatten.
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:20:53 #46
116015 SicSicSics
pi_94503785
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:53 schreef Asfyxia het volgende:
"Wat dubieuze hypotheekconstructies?" Een heleboel! Het was ooit één van de populairste producten, die "dubieuze hypotheekcontructies".
Heb je het nou over de OpMaatHypotheek? Dat was toch een enorme storm in een glas water?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_94503930
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:53 schreef Asfyxia het volgende:

Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat er werkelijk met dat spreekwoord bedoeld wordt. :X
Nou verklap het mij dan maar hoe ik dat spreekwoord wel zou moeten intrepeteren 8-)

quote:

En het gaat niet alleen om hypotheekconstructies maar ook bijvoorbeeld om dubieuze pensioenpolissen. Die beerput is veel groter dan jij ooit zal kunnen bevatten.
oh orakel verlos ons dan van onze onwetendheid :')

Je praat hier net zoveel onzin als een gemiddelde bankier op dit moment zonder concreet te kunnen/hoeven/willen worden.
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:26:35 #48
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_94503969
En daar lig je dan lekker de ex-topman uit te hangen, met je miljoenen op je conto, niet in een kistje maar wel dood verklaard voor de fiscus, met een Piña Colada in de linkerhand, en een Havana in je rechterhand op een zonnig strandje ergens in Zuid-Amerika, die heeft zijn pensioentje mooi geregeld.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_94506107
allejezus, wat lopen er een hoop tokkies rond in dit topic, met hun goedkope sp-retoriek.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_94507190
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:25 schreef SeanFerdi het volgende:
allejezus, wat lopen er een hoop tokkies rond in dit topic, met hun goedkope sp-retoriek.
Welke SP retoriek :?

Het zijn juist de banken die zich daar van bedienen, die moesten de pet ophouden omdat ze volgens het kapitalistische systeem geen bestaansrecht meer hadden :W
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:08:05 #51
116015 SicSicSics
pi_94507639
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:55 schreef xenobinol het volgende:
Welke SP retoriek :?

Het zijn juist de banken die zich daar van bedienen, die moesten de pet ophouden omdat ze volgens het kapitalistische systeem geen bestaansrecht meer hadden :W
Maar dat was niet de Rabobank en ook niet Van Lanschot. Dus het is zeker wel ongepast en onnodig om hierover te mekkeren in een topic over het overlijden van Bert Heemskerk. ;)
Fine, fuck you then!
pi_94507873
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar dat was niet de Rabobank en ook niet Van Lanschot. Dus het is zeker wel ongepast en onnodig om hierover te mekkeren in een topic over het overlijden van Bert Heemskerk. ;)
Hoezo? Zij hebben ook meegeprofiteerd van het feit dat andere banken niet zijn omgevallen. Juist banken als Rabobank hebben bovengemiddeld geprofiteerd van de 'reddingsacties' :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:37 #53
116015 SicSicSics
pi_94508205
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:15 schreef xenobinol het volgende:
Hoezo? Zij hebben ook meegeprofiteerd van het feit dat andere banken niet zijn omgevallen. Juist banken als Rabobank hebben bovengemiddeld geprofiteerd van de 'reddingsacties' :)
Met de nek aangekeken wegens goed beleid.Het is ook nooit goed? :D
En het is niet helemaal waar; Van Lanschot liep nog te zeuren dat banken met staatssteun teveel rente betaalden waardoor zij klanten misliepen/ kwijtraakten.
Fine, fuck you then!
pi_94508283
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:24 schreef SicSicSics het volgende:

Met de nek aangekeken wegens goed beleid.Het is ook nooit goed? :D
En het is niet helemaal waar; Van Lanschot liep nog te zeuren dat banken met staatssteun teveel rente betaalden waardoor zij klanten misliepen/ kwijtraakten.
Ach... ja kan alles krom of recht lullen, dit is gewoon te makkelijk, net als SeanFerdi die begon over SP retoriek... tja... dat doet het ook altijd goed ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:40:43 #55
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_94508788
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach... ja kan alles krom of recht lullen, dit is gewoon te makkelijk, net als SeanFerdi die begon over SP retoriek... tja... dat doet het ook altijd goed ;)
Jij komt anders ook behoorlijk populistisch over in dit topic en andere.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_94509083
In elk geval heeft de Rabobank zich onder Bertje op grote schaal schuldig gemaakt aan koppelverkoop en ordinaire oplichterij. Dat staat vast.
pi_94509348
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:49 schreef Asfyxia het volgende:
In elk geval heeft de Rabobank zich onder Bertje op grote schaal schuldig gemaakt aan koppelverkoop en ordinaire oplichterij. Dat staat vast.
In ieder geval geef jij geen antwoorden op vragen die jou gesteld worden om concreet te worden. Dat staat echt vast, deze bewering van jou is weer zo loos als de pest..... :W
pi_94509801
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:40 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Jij komt anders ook behoorlijk populistisch over in dit topic en andere.
Ik heb goed afgekeken ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_94512450
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Jij laat je ook wel kennen als probankstermod met deze opmerking. :')
Zo bedoel ik het niet, meer van dat er in tal van topics al genoeg ruimte is om gal over bankiers te spuien. De Rabobank is prima door de crisis heen gekomen en Van Heemskerk heeft daar zeker aan bijgedragen, dus hij heeft z'n bedrijf prima geleid.
pi_94513801
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet, meer van dat er in tal van topics al genoeg ruimte is om gal over bankiers te spuien. De Rabobank is prima door de crisis heen gekomen en Van Heemskerk heeft daar zeker aan bijgedragen, dus hij heeft z'n bedrijf prima geleid.
De rabobank heeft natuurlijk het grote voordeel tijdens de bankcrisis gehad dat ze nog niet met zakenbanken gefuseerd zijn, perse voor de korte termijn aandeelhouders winsten moesten gaan, en in grote pakketten CDO's geinvesteerd heeft. Zoals de overige banken die in de problemen kwamen bijna wel allemaal hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')