abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94480624
Beste Dames & Heren,

Ik ben afgelopen zaterdag nacht 19 Maart 2011 om Half 4 aangehouden.
Ik moest blazen en moest mee naar het bureau.
Ik blies 395 Ugl.
Toen is mijn rijbewijs ingevorderd hebben jullie een idee hoelang ik hem kwijt ben en wat de maatregelen zullen zijn.

Ik ben 16 Jaar. Ik reed op mij snorbrommer en uiteraard beginnend bestuurder.

P.s. Ik weet dat het erg dom en heel onverantwoordelijk is dus dat hoeft me niet verteld te worden.

Met vriendelijke Groeten,

Tim Kortekaas
Leef je leven.
pi_94480709
Sorry ik wil gewoon even zeggen, ook al heb je het zelf aangegeven, dat het ongelovelijk achterlijk en egoistisch is om met drank om te gaan rijden.

Anyway, dat ligt aan de officier. Het kan een weekje zijn, het kan een jaartje zijn. Dat kan niemand voorspellen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:10:46 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94481048
quote:
Is Tim Kortekaas alcoholist?
Een score van 2 uit 100.
Tim had hier niets te zoeken. Als Tim niet net de test had ingevuld zouden we bijna denken dat Tim dronken was. Weet Tim eigenlijk wel hoe sterke drank er uit ziet? We twijfelen er sterk aan of Tim wel een gezellig, spontaan persoon is. Wat zeggen Tim's vrienden? ..... Ehhh, heeft Tim die niet? Dan nemen wij er nog maar één op Tim's gezondheid.
Wanneer heb je dat ingevuld, Tim Kortekaas?
The love you take is equal to the love you make.
pi_94481141
Scol

http://www.boetes.nl/alcohol_en_drugs.html

Veel plezier met lezen.
pi_94481337
@ Bomber & Koekwoes : Dat het egoïstisch klopt als een bus. Stel je voor dat ik iemand aan zou rijden de schade zou niet te overzien zijn. Ik gaa dit ook zeker nooit meer doen ( Pak normaal ook altijd mijn fiets.

@ Lienekien : Deze test komt niet van mij af is hou op zich wel van een biertje.

@ Tehoef : Bedankt ik heb al wat rond gekeken op internet maar het valt mij op dat het heel erg veel verschild.
Leef je leven.
pi_94481670
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:15 schreef Kortekaas het volgende:
@ Bomber & Koekwoes : Dat het egoïstisch klopt als een bus. Stel je voor dat ik iemand aan zou rijden de schade zou niet te overzien zijn. Ik gaa dit ook zeker nooit meer doen ( Pak normaal ook altijd mijn fiets.
Raak ik mijn rijbewijs kwijt als ik dronken op de fiets word aangehouden door de politie?

De politie kan uw rijbewijs niet invorderen als u dronken op de fiets wordt aangehouden. U kunt wel een rijverbod krijgen.

Alcohollimiet fietsers

U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol, drugs of medicijnen. Omdat dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag. Het alcoholgehalte van uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille.

http://www.rijksoverheid.(...)door-de-politie.html

Succes met fietsen.
pi_94481709
395 ugl komt overeen met 0,90 promile.

Je hebt dus een cursus Educatieve Maatregel Alcohol te pakken (verplicht bij 0,80 promile of meer bij beginnende bestuurders). Die mag je zelf betalen en ik dacht dat dat tegen de 1000 euro kost.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:21:47 #9
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_94481734
Als het goed is dan hoor je binnen 10 dagen hoe en wat van de officier van justitie. Als dit je eerste keer is dan krijg je hem wel snel terug. Reken wel op een aardige boete.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:22:53 #10
2964 Armageddon
pi_94481811
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:21 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
395 ugl komt overeen met 0,90 promile.

Je hebt dus een cursus Educatieve Maatregel Alcohol te pakken (verplicht bij 0,80 promile of meer bij beginnende bestuurders). Die mag je zelf betalen en ik dacht dat dat tegen de 1000 euro kost.
Ow dan is dit de boete meteen dus.

Dit kost trouwens 720,00 euro
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:23:10 #11
2964 Armageddon
pi_94481831
Dure les. Hoop dat je er iets van leert.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:24:10 #12
137079 Chowi
Lonerism.
pi_94481896
Leuk die Google Ads bij dit topic over alcoholtesters en stoppen met drinken. _O-.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_94481902
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik dacht dat de boete er nog bovenop kwam. Schat ook zo'n 200-300 euro dus totaal is hij een 1000 euro kwijt ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:25:28 #14
2964 Armageddon
pi_94481988
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik dacht dat de boete er nog bovenop kwam. Schat ook zo'n 200-300 euro dus totaal is hij een 1000 euro kwijt ;)
Pfff duur grapje dan. :D

Maar goed. Beter dat het nu al gebeurd. Goeie les voor in de toekomst.
pi_94482028
Beste Tim Kortekaas,

Hoewel je het zelf al aangaf, moet met dit toch nog even van het hart. Het was gewoon echt niet slim van je om alcohol te nuttigen, en vervolgens met een lichtgemotoriseerd voertuig aan het verkeer deel te nemen.
Brommerrijden is een serieuze bezigheid en daar hoort geen druppel alcohol bij.
Ik hoop dat ze je rijbewijs niet teruggegeven en dat je nog 10 jaar of langer mag wachten tot je je autorijbewijs mag halen.
Berouw komt na de zonde, maar ik hoop dat je je les hebt geleerd beste Tim Kortekaas.
Moge God je bijstaan en behoeden voor verdere fouten.

Met vriendelijke groeten,
Evert Jongejans, verkoper herenmode en humanistisch geestelijk verzorger
5 Ferrari's op videoband!
pi_94482225
@ Ferarri : Berouw komt na de zonde dat is zeker waar, Heb het nu ook door. Okal snap ik wat je zegt hoop ik toch me rijbewijs binnen 10 jaar terug te hebben!.
Leef je leven.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:28:31 #17
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_94482227
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Iets meer, je mag namelijk 5x verschijnen (intake, 3 dagen cursus, en nagesprek).
Reiskosten komen er bovenop.
Ken het helaas.

Laat staan de 5 dagen dat je niets kan doen. (eigenlijk best raar, je schiet iemand dood dan kan je er met 3 maanden vanaf zijn, en voor dit ben je ook 5 weken verder)

Dat het niet netjes is klopt, helemaal mee eens.
Waarschijnlijk kun je morgen bellen en als je mazzel hebt hem morgenmiddag ophalen.

Dat werkte bij mij wel, toendertijd. Maarja, dat is ook al weer meer dan 10 jaar geleden....
Weet niet wat het CBR en Jelinek nu doen.
pi_94482355
Beware : Jij bent dus ook wellis bij zown ema cursus geweest, Ik heb er een vraagje over.

Heb je er wat aan gehad of het alleen maar om het geld voor het CBR
Leef je leven.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:30:59 #19
2964 Armageddon
pi_94482407
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:28 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Iets meer, je mag namelijk 5x verschijnen (intake, 3 dagen cursus, en nagesprek).
Reiskosten komen er bovenop.
Ken het helaas.

Laat staan de 5 dagen dat je niets kan doen. (eigenlijk best raar, je schiet iemand dood dan kan je er met 3 maanden vanaf zijn, en voor dit ben je ook 5 weken verder)

Dat het niet netjes is klopt, helemaal mee eens.
Waarschijnlijk kun je morgen bellen en als je mazzel hebt hem morgenmiddag ophalen.

Dat werkte bij mij wel, toendertijd. Maarja, dat is ook al weer meer dan 10 jaar geleden....
Weet niet wat het CBR en Jelinek nu doen.
Heb het helaas ook meegemaakt. Ik ben er vijf jaar mee bezig geweest. Elk jaar naar het CBR. Psych. Bloedprikken. 3 maanden van te voren geen alcohol mogen drinken. etc etc...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:32:02 #20
2964 Armageddon
pi_94482485
Heb EMA niet gedaan trouwens. Zelfs daar had ik teveel voor gezopen. Zat boven de 1000 ugl.
pi_94482782
Opzich is de boete maar 140 euro plus de administratie kosten
Je kan extra die mooie kursus opgelegd krijgen.

http://www.boetes.nl/tarieven_alcohol.html

http://www.om.nl/onderwer(...)rugs/boetes_alcohol/
pi_94482818
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:28 schreef Kortekaas het volgende:
@ Ferarri : Berouw komt na de zonde dat is zeker waar, Heb het nu ook door. Okal snap ik wat je zegt hoop ik toch me rijbewijs binnen 10 jaar terug te hebben!.
Ik hoop het niet.
Je bent niet de eerste die zegt berouw te hebben en 'het nooit meer te doen' maar helaas toch weer in herhaling valt.
Als je deze keer al niet sterk genoeg was om jezelf te behoeden voor deze misstap, kun je mij geen garantie geven dat je jezelf de volgende keer wel in de hand kunt houden.
Ikzelf beschik over genoeg wilskracht en verantwoordelijkheid om nooit (en daarvoor steek ik mijn hand in het vuur) met (teveel) alcohol aan het verkeer deel te nemen.
Afgaande je OP is dit besef is voor jou te veel. Je bent immers reeds 16 en kunt zelfstandig nadenken en de gevolgen van je acties overzien.
Ookal ken ik je niet, maar afgaande dit voorval is dit mijn persoonlijke conclusie.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:37:45 #23
2964 Armageddon
pi_94482892
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik hoop het niet.
Je bent niet de eerste die zegt berouw te hebben en 'het nooit meer te doen' maar helaas toch weer in herhaling valt.
Als je deze keer al niet sterk genoeg was om jezelf te behoeden voor deze misstap, kun je mij geen garantie geven dat je jezelf de volgende keer wel in de hand kunt houden.
Ikzelf beschik over genoeg wilskracht en verantwoordelijkheid om nooit (en daarvoor steek ik mijn hand in het vuur) met (teveel) alcohol aan het verkeer deel te nemen.
Afgaande je OP is dit besef is voor jou te veel. Je bent immers reeds 16 en kunt zelfstandig nadenken en de gevolgen van je acties overzien.
Ookal ken ik je niet, maar afgaande dit voorval is dit mijn persoonlijke conclusie.
Geloof me, als hij die boete krijgt + een EMA. Doet hij dit nooit meer. ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:38:54 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_94482964
och wie heeft er nou nog nooit dronken op een snorfiets gezeten, heb je zelfs daar een rijbewijs voor nodig tegenwoordig :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_94482971
Hij is 16, waarschijnlijk krijg hij de helft van normale boete, maar cursus zit er wel goed bij.
Die mag zijn ouders wel betalen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')