abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 18:29:43 #1
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_94430708
Hallo,

Ik heb 4 maanden geleden een hoekwoning (BJ: 1980) gekocht en het valt me op dat in de woonkamer de vloer ontzettend dreunt als je er overheen loopt en mee `veert` De spiegel gaat ervan trillen op de muur, laat staan als er een klein kind door de kamer rent... in de keuken en in de gang is er niks aan de hand. Het is een betonnenvloer met daarop parket wat is vastgelijmd en daar bovenop ondervloer + laminaat. Ook zonder het laminaat dreunde het net zo erg door..

Heeft iemand enig idee of dit normaal is, of dat hier iets tegen te doen is?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_94525863
Hadden wij ook in onze vorige woning. Bij ons waren het echter de buren die voor het veren zorgden bij ons..

Wij hebben toen de vloer op een paar plaatsen gestut in de kruipruimte. gewoon een balk op een steen direct op het zand.

Dit heeft uiteindelijk wel geholpen.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_94527438
Bouwjaar 1980, toevallig niet een kwaaitaalvloer?
http://www.perfectbouw.nl(...)kwaaitaal-vloer.html

PS een mantavloer kan natuurlijk ook.
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:18:25 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94535708
quote:
Wij hebben toen de vloer op een paar plaatsen gestut in de kruipruimte. gewoon een balk op een steen direct op het zand.
Lijkt me geen optie bij een betonnen vloer
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:52 schreef klipper het volgende:
Bouwjaar 1980, toevallig niet een kwaaitaalvloer?
http://www.perfectbouw.nl(...)kwaaitaal-vloer.html

PS een mantavloer kan natuurlijk ook.
Zoiets kwam ook meteen bij mij op....
Waar woont je huis TS?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_94544138
Het hoeft niet een kwaaitaal vloer te zijn: betonnen vloeren (niet voorgespannen) buigen verder door bij langere overspanningen. Is de vloer ook relatief dun, dan is dit effect sterker. Tevens heeft een dunnere vloer minder massa om trillingen te dempen.

Bij het "stutten" verklein je de overspanning, en daarmee de neiging tot ver doorbuigen. Echter dit kun je met overspanningen voorbij de, zeg, 3 meter beter niet zomaar doen: de bovenwapening in je vloer is er namelijk niet op berekend en het kan daar dus gaan scheuren (als er al bovenwapening in ligt!!! bij vloeren dunner dan 251 mm hoef je volgens de NEN geen bovennet aan te leggen in de velden)

Wat kun je er aan doen? --> je laminaat los halen van je vloer en een foliepakkter er onder leggen. Dit dempt het meeste dreunen alvast. Dikker maken van de vloer is geen optie, of je moet de hele vloer er uit breken en een nieuwe aan willen leggen.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_94549124
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:18 schreef error_404 het volgende:

[..]

Lijkt me geen optie bij een betonnen vloer

Hmm verkeerd gelezen.. ik dacht dat hij in de keuken / gang een betonvloer had. Maar inderdaad dan heb je gelijk. dat schiet allemaal niet op.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  zondag 3 juli 2011 @ 00:44:02 #7
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_98969414
Beetje late reactie, maar het is geen kwaaltaai vloer.. geen gewervelde delen en ook geen manta vloer.. Heb nog niet echt een oorzaak kunnen vinden.. Zal binnenkort eens bij de buren vragen of ze hetzelfde probleem hebben..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zondag 3 juli 2011 @ 09:49:20 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_98974018
quote:
Zal binnenkort eens bij de buren vragen of ze hetzelfde probleem hebben..
Dat had je nog niet gedaan...? Zou ik toch mee beginnen ;)
Ben benieuwd wat het probleem uiteindelijk blijkt te zijn. Succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_98974455
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 09:49 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat had je nog niet gedaan...? Zou ik toch mee beginnen ;)
Ben benieuwd wat het probleem uiteindelijk blijkt te zijn. Succes!
Gezien de tijd die hij ervoor neemt, zijn zijn buren waarschijnljk al verhuist tegen de tijd dat hij het daar gaat vragen en staan zijn nieuwe buren misschien op het punt om het aan hem te gaan vragen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')