abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 11:17:56 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94412610
Komende zaterdag is het weer open huizen dag van de NVM. Omdat wij graag ons huis willen verkopen, doen wij ook mee. (Huis staat al ong 4 maanden te koop)
Ik verwacht wél dat er mensen zullen komen kijken.

Iemand die hier eerder aan mee heeft gedaan goede tips en truuks?
pi_94412710
Appeltaart serveren!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 21 maart 2011 @ 11:22:43 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94412736
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:21 schreef RanTheMan het volgende:
Appeltaart serveren!
Haha, ik wilde het niet direct in de op zetten, maar die staat in ieder geval op de planning. Waar ik over twijfel.
Zaterdagmorgen klaarmaken, zodat het huis lekker naar appel ruikt.
Of juist vrijdag maken, zodat het huis niet naar appel ruikt.
(Woonkamer is niet bijster groot)
  maandag 21 maart 2011 @ 11:27:07 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94412879
Heel goed opruimen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:29:54 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94412962
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Heel goed opruimen.
Tis hier nog net niet klinisch, als er kijkers komen. Je zou haast denken dat je in een museum terecht bent gekomen :P
  maandag 21 maart 2011 @ 11:31:11 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94413011
Je kinderen een dag naar opa en oma brengen.

En als je een hond hebt, die mag ook uit logeren.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:32:26 #7
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_94413047
je moet niet overal foto's hebben staan/hangen heb ik ooit eens gehoord
knolraap en lof schorseneren en prei
  maandag 21 maart 2011 @ 11:33:30 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94413081
Kinderen naar O&O check!
En er hangt hier alleen een klok aan de muur. En staan er 2 fotos op het dressoir. Als ik die weg haal is het dressoir leeg :')
  maandag 21 maart 2011 @ 11:35:45 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94413151
Iemand tips hoe ik het plafond optisch hoger kan laten lijken :8
Al 2 keer te horen gekregen dat ze het huis leuk en zo vonden, maar dat het plafond zo laag is.
Het plafond is 2,40m. Enige wat het lager doet lijken is dat er van die wolkenstructuur in zit (denk ik, iets anders kan ik niet bedenken). Maar ik ga het plafond nu niet meer laten stuccen.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:36:47 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94413189
Bloemen! Zet mooie tulpen neer!

Ik reageer trouwens vanuit de ervaring van zo'n open dag bezoeken. We zijn toen in drie huizen geweest. Overigens verder niks meer mee gedaan. Heeft wel geholpen om een idee te krijgen van wat we wel/niet wilden. Een jaar later hebben we een huis gekocht.

Het is wel prettig als je brochures hebt om mee te geven. Dat deed niet elk adres.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:38:58 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94413267
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Bloemen! Zet mooie tulpen neer!

Ik reageer trouwens vanuit de ervaring van zo'n open dag bezoeken. We zijn toen in drie huizen geweest. Overigens verder niks meer mee gedaan. Heeft wel geholpen om een idee te krijgen van wat we wel/niet wilden. Een jaar later hebben we een huis gekocht.

Het is wel prettig als je brochures hebt om mee te geven. Dat deed niet elk adres.
Die hebben we niet gekregen van de makelaar :(
We hebben n.a.w. formulieren gekregen, en dan stuurt de makelaar ze na.
(Je kan ze wel rechtstreeks downloaden)

Misschien zelf een aantal printen. IS wel fijn om daarna thuis te bekijken lijkt me.

Bloemen komen idd ook op tafel.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:54:47 #12
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_94413825
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:35 schreef amaranta het volgende:
Iemand tips hoe ik het plafond optisch hoger kan laten lijken :8
Al 2 keer te horen gekregen dat ze het huis leuk en zo vonden, maar dat het plafond zo laag is.
Het plafond is 2,40m. Enige wat het lager doet lijken is dat er van die wolkenstructuur in zit (denk ik, iets anders kan ik niet bedenken). Maar ik ga het plafond nu niet meer laten stuccen.
vraag of ze op hun knieen door het huis gaan? :)

tegenwoordig zijn er wel veel huizen met hoge plafonds dus als ze hun keuze wat dat betreft al gemaakt hebben kun je het wel schudden denk.

2,40 zou voor mij veel te laag zijn, kan ik me niet eens uitrekken.

maar je zou als tegenargument kunnen geven dat het wel scheelt in de stookkosten...
knolraap en lof schorseneren en prei
  maandag 21 maart 2011 @ 12:02:15 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94414058
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:54 schreef florisje het volgende:

[..]

vraag of ze op hun knieen door het huis gaan? :)

tegenwoordig zijn er wel veel huizen met hoge plafonds dus als ze hun keuze wat dat betreft al gemaakt hebben kun je het wel schudden denk.

2,40 zou voor mij veel te laag zijn, kan ik me niet eens uitrekken.

maar je zou als tegenargument kunnen geven dat het wel scheelt in de stookkosten...
Ja. Aan een huis kun je veel veranderen, maar niet hoe hoog het plafond is. Of je meot echt compleet gaan verbouwen.
Ik heb een vriend die bijna de 2 mtr tikt, en die vindt het zelf niet zo storend. Maargoed. Je kan het dan idd schudden.
Blijft kut.
WIj zijn allebei niet zo groot, dus hebben er echt nooit over nagedacht, dat het weleens laag zou kunnen zijn.

En dat van die plafondstructuur, heb ik nu pas bedacht, ndat we 2 keer die opmerking hebben gekregen.
pi_94414349
Oefen je rondleidpraatje een keer met iemand. Wij zijn eenmaal zo'n open huizen-route afgeweest en voor een groot deel van de huizeneigenaren is zo'n rondleiding door de eigen woning te hoog gegrepen. Op zich leuk om het iets persoonlijker te brengen dan de makelaar, maar ga vooral:

a) niet vertellen hoe geweldige klusser je bent (opschepperig en risico van beunhaasverbouwing)
b) niet zo gedetailleerd zijn dat je 10 minuten op de rommelzolder staat (koper loopt enkel nog mee uit beleefdheid.
c) niet negatief reageren op kritiek, dus bij een opmerking over die knalgroene muren, gewoon zeggen dat dat eenvoudig over te verven is in de eigen smaak ipv emotioneel betogen dat het toentertijd in de mode was.
d) niet uit jezelf negatieve punten aanbrengen, wij hadden een slimmerd die uit zichzelf vertelde dat het in het weekend vaak je auto een paar straten verder moest zetten ivm bezoekers van het naastgelegen winkelcentrum.
pi_94416245
Ik heb zelf mijn huis gekocht dat ik op een open huizendag had gezien. Wat ik heel fijn vond was dat de bewoonster ons eerst een korte rondleiding heeft gegeven en ons daarna zelf door het huis heeft laten dwalen. Scheelde natuurlijk wel dat het huis leeg was dus we konden niets meenemen. Ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is.
En ik zou zeker wat brochures uitprinten. Dat was heel fijn om te hebben en er thuis nog goed over na te praten.
Wat ook erg geholpen heeft was dat we de afmetingen wisten. Die stonden in de brochure. ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:25:55 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94416764
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:10 schreef annelotje het volgende:
Ik heb zelf mijn huis gekocht dat ik op een open huizendag had gezien. Wat ik heel fijn vond was dat de bewoonster ons eerst een korte rondleiding heeft gegeven en ons daarna zelf door het huis heeft laten dwalen. Scheelde natuurlijk wel dat het huis leeg was dus we konden niets meenemen. Ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is.
En ik zou zeker wat brochures uitprinten. Dat was heel fijn om te hebben en er thuis nog goed over na te praten.
Wat ook erg geholpen heeft was dat we de afmetingen wisten. Die stonden in de brochure. ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.
De afmetingen staan al in de brochure ja. 1 nadeel over de brochure, de fotos wekken de indruk dat de woonkamer meters lang is (groothoek?) , valt wel tegen als je hier binnen staat. Maar ja, anderzijds, er zit een plattegrond bij dus je kunt zien dat de woonkamer geen 130 meter is.

Ik zoek het eerlijk gezegd niet zo da mensen door mn huis gaan lopen. Wij gebruiken de kasten om alle troep in weg te werken en ik zie het al gebeuren dat ze een kast opentrekken en de hele inhoud naar buiten komt :P

Mijn man zegt dat hij geen brochures wilt printen, de makelaar heeft ze niet voor niets gegeven, zegt ie.
pi_94417249
Geen ervaring, maar ik ben er geen fan van om mijn NAW gegevens achter te laten voor een brochure. Als je ze klaar hebt liggen, zou ik dat als kijker erg fijn vinden. In mijn keuzeproces wil ik helemaal niet gestalked worden door makelaars die op willen volgen wat ik van dat huis vond. Ook vind ik het ook geen fijn idee dat ze weten dat ik al een jaar geleden een folder op heb gevraagd en nu pas verder interesse toon met een bezichtiging of iets degelijks.
pi_94418197
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

De afmetingen staan al in de brochure ja. 1 nadeel over de brochure, de fotos wekken de indruk dat de woonkamer meters lang is (groothoek?) , valt wel tegen als je hier binnen staat. Maar ja, anderzijds, er zit een plattegrond bij dus je kunt zien dat de woonkamer geen 130 meter is.

Ik zoek het eerlijk gezegd niet zo da mensen door mn huis gaan lopen. Wij gebruiken de kasten om alle troep in weg te werken en ik zie het al gebeuren dat ze een kast opentrekken en de hele inhoud naar buiten komt :P

Mijn man zegt dat hij geen brochures wilt printen, de makelaar heeft ze niet voor niets gegeven, zegt ie.
Ik zou lak hebben aan die makelaar, je wilt toch vooral je huis verkopen! :P
Succes zaterdag!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 21 maart 2011 @ 15:14:50 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_94421233
Ik hoorde vanmorgen in de trein mensen erover praten. Die hadden het over mensen die alleen op bezoek kwamen voor de koffie en de taart en daarna nooit meer iets van zich lieten horen. Dat lijkt me ook onbeschoft.

Verder zie ik overal in de straat wel die bordjes hangen, dus misschien dat ik nog eens ga kijken. Ik ben niet echt op zoek, maar je weet maar nooit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 21 maart 2011 @ 15:17:17 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94421330
We kregen nergens iets aangeboden, qua eten en drinken. We zijn wel achteraf opgebeld en hebben toen eerlijk gezegd waarom we niet meer geïnteresseerd waren.
  maandag 21 maart 2011 @ 15:24:34 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_94421627
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:17 schreef Lienekien het volgende:
We kregen nergens iets aangeboden, qua eten en drinken. We zijn wel achteraf opgebeld en hebben toen eerlijk gezegd waarom we niet meer geïnteresseerd waren.
Ik heb geen idee ik hoorde het gesprek half. Het ging over een jongen die met zijn bejaarde moeder op bezoek kwam, anderhalf uur bleef plakken en toen weer wegging.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 21 maart 2011 @ 15:54:48 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94422952
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen in de trein mensen erover praten. Die hadden het over mensen die alleen op bezoek kwamen voor de koffie en de taart en daarna nooit meer iets van zich lieten horen. Dat lijkt me ook onbeschoft.

Verder zie ik overal in de straat wel die bordjes hangen, dus misschien dat ik nog eens ga kijken. Ik ben niet echt op zoek, maar je weet maar nooit.
Bj de open dag vind ik het niet zo erg, maar niks is zo frusterend als iemand die langs komt om te oriënteren.
Ga lekker bij een ander oriënteren, ik wil gewoon mn huissie verkopen.

En als ze alleen voor de taart en de koffie komen, ook triest :')
  maandag 21 maart 2011 @ 16:46:58 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94425443
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bj de open dag vind ik het niet zo erg, maar niks is zo frusterend als iemand die langs komt om te oriënteren.
Ga lekker bij een ander oriënteren, ik wil gewoon mn huissie verkopen.

En als ze alleen voor de taart en de koffie komen, ook triest :')
Wat is er mis met oriënteren?
pi_94425735
Wij hebben 2 keer meegedaan. De eerste keer geen kijkers gehad, de 2e keer huis verkocht door mijn verkooppraatje!
Ik zou zaterdag taart bakken zodat het lekker ruikt in huis!

Succes :*
pi_94427298
Wij doen as zaterdag (ook) voor het eerst mee met de open huizen route maar ga echt geen appeltaart bakken hoor. Ruikt lekker maar mensen kopen je huis echt niet vanwege de appeltaart.
Ik zet wel verse bloemen neer en een schaal met lekkere koekjes. Zorg dat het huis er picobello opgeruimt en schoon bij ligt en heb een goed maar eerlijk praatje om ons fantastische huis aan te prijzen. Laat ze maar komen
@ Amaranta succes zaterdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')