Het is al jaaaaaaren populair in de VS, hier in NL nog niet zo. Ik heb het zelf 5 jaar gedaan, maar de club waar ik speelde stopte ermee (te weinig leden) en de dichtsbijzijnde club waar ik bij kon was 40km weg.
Ben er dus mee gestopt.
Vraag me af of hier ook frisbeeënde Fok!kers zijn ?! Of iemand die het kent.
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 11:52 schreef deurmat het volgende:
frisbee'en op de camping
quote:ik ook!
Op vrijdag 14 juni 2002 11:52 schreef deurmat het volgende:
frisbee'en op de camping
Anyway... on-topic plz
bedoel je zo iets?
quote:Bijna... try again
Op vrijdag 14 juni 2002 12:05 schreef Cat-Active het volgende:
het is ultimate om die gratis frisbees op een zo ver mogelijk verwijderde toerist, bovenop het hoofd te laten planten.
Super Ultimatebedoel je zo iets?
Vreemde, maar erg leuke afmattende sprt
Algemene dingen: er zijn maar ongeveer 30-40 clubs in NL, er is geen scheidsrechter (ook niet op het WK), teams ziijn outdoor 7v7 indoor 5v5.
Outdoor: het veld is even lang als een voetbalveld maar de helft in breedte. 2 Endzones aan beide kanten van het veld (zoals American Football) van 16m diep. Je kunt scoren door met behulp van de frisbee over te gooien naar teamgenoten (je mag niet lopen met de schijf) en dan in de endzone van de tegenstander de schijf te vangen.
De tegenstander kan door middel van de schijf te onderscheppen (in zijn vlucht) 'aan zet' komen. Dus de schijf is voor het andere team dan degene die hem het laatste weggegooid heeft.
Bv: teamspeler A1 gooit de schijf naar teamspeler A2, speler B1 slaat de schijf op de grond -> schijf is voor team B.
Dit wordt erg vaak verward op school (ja het is een schoolsport).
Na elk punt mag er zo veel als men wil wisselen. Als team B scoort, mag team B de schijf zo ver mogelijk naar team A gooien en het verdedigen kan beginnen.
Er wordt bijna altijd man-to-man verdedigd, heel soms zone-defence als de tegenstander erg dicht bij je eigen endzone is.
Buiten loopt het spel tot 1 team 15 punten heeft gescoord (meestal 1 tot 2 uur). Binnen 23 minuten (als ik me goed herinner).
Fouten die gemaakt worden tegen de tegenstander worden gewoonlijk erkent door degene die de fout maakt. Als men het niet eens kan worden, gaat de schijf 1 positie terug (dus waar hij het laatst gegooid werd voor de overtreding) en men gaat weer verder. Geen scheidsrechter nodig ![]()
...
Het is een aantal keren op TV geweest maar bijna niemand kent het. Erg jammer, omdat alle aspecten erbij komen kijken: snelheid, techniek, tactiek en uithoudingsvermogen. Erg spectaculaire sport en heel vriendelijk.
http://www.frisbeesport.nl/NFB/onderdln/ultimate.htm
Check de pagina als je meer info wilt ![]()
Greetz,
Draz
Ik speelde in TOF (2e van NL geworden in '97 ofzo), op NK met Crunch 4e geworden ('99 ?!).
M'n broer heeft nog met het Nederlandse team meegespeeld/meegetraint.
Misschien nu ik ga studeren...
Wel een mooie sport als idee, maar niet iets voor mij.
quote:Ik gok dat er ook niet zoveel beoefenaars zijn
Op vrijdag 14 juni 2002 14:38 schreef Draz het volgende:
Misschien voor iemand die het kent:Ik speelde in TOF (2e van NL geworden in '97 ofzo), op NK met Crunch 4e geworden ('99 ?!).
M'n broer heeft nog met het Nederlandse team meegespeeld/meegetraint.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |