24 Zes kisten.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:51 schreef yavanna het volgende:
SkyNewsBreak
U.S. joint chiefs chairman Michael Mullen says planes from Qatar moving into position near Libya
Was dat maar waar, dan hadden we lekker goedkoop auto kunnen rijden ipv. de hoofdprijs ervoor te betalen.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:43 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ho ho ho, de coalitie geeft alleen om het wegwerken van ome Mo en de olie in handen krijgen.
Ze beschikken dan toch over die materialen, over de materialen om zoiets uit de lucht te schieten en zijn niet vies van geweld. Eerst de boel aan het schijten brengen en dan mag het Westen het oplossen...quote:Op zondag 20 maart 2011 15:51 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dus bemannen en in de lucht sturen was niet zo lastig.
lastig.. hoe kunnen we die mensen in misrata nou helpen? Iedereen zit nu in de stad, dus het westen had toch eerder in moeten grijpen?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:50 schreef zoefbust het volgende:
(Reuters) - Forces loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi drove tanks into the center of rebel-held Misrata on Sunday, residents said, two days after President Barack Obama demanded they pull back from the city.
Local people in Misrata, the only big rebel stronghold left in the west of Libya, said Western air strikes overnight hit pro-Gaddafi forces at their base south of the city, but that did not halt their attacks.
"There is fighting between the rebels and the Gaddafi forces. Their tanks are in the center of Misrata," Abdelbasset, a spokesman for the rebels, said by telephone from the city. "There are so many casualties that we cannot count them."
"He (Gaddafi) is using a scorched earth strategy. Burning and destroying everything in his way," said Abdelbasset.
It was impossible to verify accounts from Misrata because the Libyan authorities have prevented journalists from reaching the city. There was no immediate comment from Libyan officials.
Gaddafi's forces -- including units of the 32nd brigade commanded by his son Khamis -- have been laying siege to Misrata for days, residents have said, but until Sunday rebel fighters had kept them confined to the city's outskirts.
Khadaffi verkocht al olie aan het Westen voor redelijke prijzen. Khadaffi was verworden tot een nuttige en ongevaarlijke dictator.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:52 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Was dat maar waar, dan hadden we lekker goedkoop auto kunnen rijden ipv. de hoofdprijs ervoor te betalen.
Update (15:52) De Amerikaanse stafchef Michael Mullen zegt dat Qatar zijn gevechtsvliegtuigen in positie heeft gebracht. Tot dusver is Qatar het enige Arabische land dat militair mee doet aan de operatie, maar Mullen zegt dat er meer zijn die dat willen. Ik zou graag zien dat zij zich publiekelijk committeren aan de missie, zegt hij in een interview met CBS. (Reuters)quote:Op zondag 20 maart 2011 15:51 schreef yavanna het volgende:
SkyNewsBreak
U.S. joint chiefs chairman Michael Mullen says planes from Qatar moving into position near Libya
Precies, ieder redelijk mens zou Khaddafi gesteund hebben maar het Westen is gewoon te goed voor deze wereld.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Khadaffi verkocht al olie aan het Westen voor redelijke prijzen. Khadaffi was verworden tot een nuttige en ongevaarlijke dictator.
De meerderheid in Libië zit volgens mij ook helemaal niet te wachten op deze interventie. Het Westen heeft zich laten misleiden op basis van wat (inmiddels weer ingetrokken) steunbetuigingen uit de Arabische wereld en 'n groepje gewapende opstandelingen met 'No-fly zone'-spandoeken.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:56 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Precies, ieder redelijk mens zou Khaddafi gesteund hebben maar het Westen is gewoon te goed voor deze wereld.
Oh god o god, hier wordt ik zo schijtziek van!quote:Op zondag 20 maart 2011 15:49 schreef yavanna het volgende:
SkyNewsBreak: Amr Moussa calls emergency meeting of the Arab League
Zie de OP van de precieze inhoud van de resolutiequote:Op zondag 20 maart 2011 15:59 schreef yavanna het volgende:
8 dagen terug
Arab League backs no-fly zone in Libya
The Arab League voted Saturday to back a no-fly zone in Libya and is asking that the U.N. Security Council impose the measure, officials of the regional body told reporters.
"It has one goal: To protect the civilian population," Amre Moussa, the body's secretary-general said.
"We will inform the U.N. Security Council of our request to enforce a no-fly zone over Libya," Moussa said. "The U.N. Security Council should decide how it will be enforced."
Nee, ze spelen gewoon een spelletje.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:59 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Zitten ze bij de Arab League te slapen ofzo?
Inderdaad, de meerderheid in Libië zit te wachten tot ome Muamar met zijn tanks hun huis binnenrijdt om de hele familie af te slachten, dat denk ik ook ....quote:Op zondag 20 maart 2011 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meerderheid in Libië zit volgens mij ook helemaal niet te wachten op deze interventie. Het Westen heeft zich laten misleiden op basis van wat (inmiddels weer ingetrokken) steunbetuigingen uit de Arabische wereld en 'n groepje gewapende opstandelingen met 'No-fly zone'-spandoeken.
indd. ik zit er nu ook al een paar uur op te wachten , maar er zijn nieuwe vliegtuigen in postite gebracht , ik vermoed -hoop- dat ze nu Misurata gaan helpenquote:Op zondag 20 maart 2011 15:56 schreef yavanna het volgende:
Opmerkelijk dat Misrata nog steeds geen support heeft gehad.
BBC
#
1455: Dr Khalid Abufalgha, who works at Misrata's main hospital, has pleaded for help: "The international community has to come to protect the civilians. Yesterday, I have 25, today, since morning I have three and they are coming. They are amputations... severe injuries, crushing - I don't know what they are using but please, come and protect the civilians - babies, women, all the civilians that is coming here, they have no...water, no food."
Hilarisch. Het lijkt net of jij het begin van deze opstand hebt gemist. Vrijwel alle steden waarin in handen van de opstandelingen. Totdat Gaddafi militair geweld ging gebruiken. In de regio Benghazi is al eerder een opstand de kop in gedrukt.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meerderheid in Libië zit volgens mij ook helemaal niet te wachten op deze interventie. Het Westen heeft zich laten misleiden op basis van wat (inmiddels weer ingetrokken) steunbetuigingen uit de Arabische wereld en 'n groepje gewapende opstandelingen met 'No-fly zone'-spandoeken.
De post is al verduidelijking bedoeld, ik ken de resolutie.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zie de OP van de precieze inhoud van de resolutie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |