abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 14:28:29 #1
339649 kpoplove
One and Only
pi_94375055

[ Bericht 50% gewijzigd door kpoplove op 21-03-2011 20:29:24 ]
LOVE makes YOU blind!!
  zondag 20 maart 2011 @ 14:34:50 #2
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_94375373
yeah right...
knolraap en lof schorseneren en prei
  zondag 20 maart 2011 @ 14:36:50 #3
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94375462
Wat voor opleiding wil je in Korea doen? De weinige Engelstalige opleidingen die er zijn worden op de universiteit gegeven (meestal de topuniversiteiten die sowieso al selectie aan de poort hebben), en ik betwijfel ten zeerste of jij daar met MBO binnen komt.

(ik heb zelf 4 maanden in Korea gestudeerd aan de universiteit in het kader van een uitwisseling)
:-)
  zondag 20 maart 2011 @ 14:40:18 #4
339649 kpoplove
One and Only
pi_94375629
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef T.O.P het volgende:
Wat voor opleiding wil je in Korea doen? De weinige Engelstalige opleidingen die er zijn worden op de universiteit gegeven (meestal de topuniversiteiten die sowieso al selectie aan de poort hebben), en ik betwijfel ten zeerste of jij daar met MBO binnen komt.

(ik heb zelf 4 maanden in Korea gestudeerd aan de universiteit in het kader van een uitwisseling)
Daar heb je ook gelijk. Ik weet echt niet of ik met MBO daar een studie kan volgen.
Maar bedankt voor je reactie.
LOVE makes YOU blind!!
pi_94375648
lol okee laten we aannemen dat dit echt is..

je bent 20. grijp je bankpas en vertrek uit he ouderlijk huis. en doe vervolgens wat je wilt.
of doe wat je ouders willen, wordt uitgehuwlijkt en doe helemaal niks met je leven. jouw keuze, maar maak die keuze dan ook echt. als je weg wilt. ga dan gewoon. zijn ze het er niet mee eens, hebben ze pech gehad, het is jouw leven.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:46:50 #6
339649 kpoplove
One and Only
pi_94375866
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:40 schreef okiokinl het volgende:
lol okee laten we aannemen dat dit echt is..

je bent 20. grijp je bankpas en vertrek uit he ouderlijk huis. en doe vervolgens wat je wilt.
of doe wat je ouders willen, wordt uitgehuwlijkt en doe helemaal niks met je leven. jouw keuze, maar maak die keuze dan ook echt. als je weg wilt. ga dan gewoon. zijn ze het er niet mee eens, hebben ze pech gehad, het is jouw leven.
Dat is heel erg makkelijk gezegd dan gedaan. Okay ik leg het nog verder uit.

Kijk mijn ouders chanteren mij telkens als ik over mijn toekomst begin. mijn vader zegt dat hij mijn moeder zou vermoorden als ik iets doms doe.

Ik heb al eerder geprobeerd om weg te lopen maar het lukte me niet. als ik nog een keer probeer, kan ik het wel schudden. ik moet eerst alles onder controle krijgen. dus eerst dit studie afmaken een baan vinden. en dan meteen in een keer WEG. en dan proberen naar ZK te gaan.
LOVE makes YOU blind!!
pi_94375975
Waarom Zuid-Korea? Wat denk je daar te vinden dat je hier of ergens anders niet hebt? En hoe is je koreaans trouwens?
  zondag 20 maart 2011 @ 14:51:59 #8
339649 kpoplove
One and Only
pi_94376061
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:49 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom Zuid-Korea? Wat denk je daar te vinden dat je hier of ergens anders niet hebt? En hoe is je koreaans trouwens?
Het is omdat ik meer gehecht ben met hun cultuur en alles.
Ik zit nu een zelfstudie te volgen. Het is niet super goed maar ik kan wel heel klein beetje koreaans. Ik probeer vanaf volgend school een cursus te nemen in amstelveen. Hoop dat het me lukt.
LOVE makes YOU blind!!
pi_94376276
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:51 schreef kpoplove het volgende:

[..]

Ik zit nu een zelfstudie te volgen. Het is niet super goed maar ik kan wel heel klein beetje koreaans. Ik probeer vanaf volgend school een cursus te nemen in amstelveen. Hoop dat het me lukt.
Als je een cursus kan nemen, kan je toch ook naar Zuid-Korea? En bovendien, je bent al 20, en je ouders hebben geen verantwoordelijkheid meer voor je. En jij mag zomaar de bankpas van je moeder opeisen, want je bent meerderjarig, dus hoef je het niet te vragen. En je vader gaat je moeder echt niet vermoorden, dat is onzin.

Kortom, je bent meerderjarig, en je ouders hebben dus helemaal niks meer over je te zeggen! Geen geld, tijd wanneer jee binnen moet zijn of toekomst! Doe gewoon wat je zelf wilt!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:01:59 #10
339649 kpoplove
One and Only
pi_94376472
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:57 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Als je een cursus kan nemen, kan je toch ook naar Zuid-Korea? En bovendien, je bent al 20, en je ouders hebben geen verantwoordelijkheid meer voor je. En jij mag zomaar de bankpas van je moeder opeisen, want je bent meerderjarig, dus hoef je het niet te vragen. En je vader gaat je moeder echt niet vermoorden, dat is onzin.

Kortom, je bent meerderjarig, en je ouders hebben dus helemaal niks meer over je te zeggen! Geen geld, tijd wanneer jee binnen moet zijn of toekomst! Doe gewoon wat je zelf wilt!
Ik ben 20 maar ik ben echt bang voor het toekomstige problemen. Ik heb ook zusje en ik maak ook zorgen over haar. Kijk als zijn iets van 18 is dan kan ik gewoon weg weg... Maar zij is 10 en jah als ik weg ga dan gaat de heel de familie stuk en ja dan is het oneerlijk tegen haar enzo...

Maar ik kan mijn pasje wel terug eisen maar dan gaat ze weer zeiken en heel gedoe. Maar dat ga ik wel doen. Maakt niet meer uit.

Ik ga toch eerst dit studie afmaken. Want financieel ben ik niet zo sterk want mijn bijbaantje is niet genoeg voor studie, huis en mijn privé dingen. Dus ja...
LOVE makes YOU blind!!
pi_94376497
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:51 schreef kpoplove het volgende:

[..]

Hmm, het is me niet helemaal duidelijk. Je komt er niet oorspronkelijk vandaan, toch?

Klopt het beeld dat je van het land hebt? Ken je hier koreanen?
  zondag 20 maart 2011 @ 15:04:07 #12
339649 kpoplove
One and Only
pi_94376546
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:02 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Hmm, het is me niet helemaal duidelijk. Je komt er niet oorspronkelijk vandaan, toch?

Klopt het beeld dat je van het land hebt? Ken je hier koreanen?
Ik kom uit india en nee je beeld klopt niet...

Ik ken een vrouw maar die weet amper over haar eigen land. dus het helpt niet.
LOVE makes YOU blind!!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:09:45 #13
339649 kpoplove
One and Only
pi_94376764
Is hier iemand naar Zuid Korea geweest en misschien de zelfde studie gevolgd?
LOVE makes YOU blind!!
pi_94376926
Als je zusje 10 is dan kun je je niet laten chanteren; dat duurt gewoon te lang. Afgezien of het uberhaupt al wenselijk haar op deze manier te 'sparen'; zolang er niets verandert, verandert er niets en komt je zusje op gegeven moment te staan waar jij staat. Het is makkelijk vanaf de zijlijn te roepen, maar je moet het duidelijk zien te maken dat jij gaat doen wat je wilt doen, en te beseffen dat dat hier gewoonweg jouw recht is.

On-topic, geen idee wat de opties zijn vanaf MBO. Je zou door kunnen gaan totdat je op universiteiten daar kan worden aangenomen. Alternatief is het misschien daar les te geven in Nederlands, of een andere taal; maar dan moet je ook wat Koreaans kunnen denk ik.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 20 maart 2011 @ 15:21:42 #15
339649 kpoplove
One and Only
pi_94377193
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:14 schreef trancethrust het volgende:
Als je zusje 10 is dan kun je je niet laten chanteren; dat duurt gewoon te lang. Afgezien of het uberhaupt al wenselijk haar op deze manier te 'sparen'; zolang er niets verandert, verandert er niets en komt je zusje op gegeven moment te staan waar jij staat. Het is makkelijk vanaf de zijlijn te roepen, maar je moet het duidelijk zien te maken dat jij gaat doen wat je wilt doen, en te beseffen dat dat hier gewoonweg jouw recht is.

On-topic, geen idee wat de opties zijn vanaf MBO. Je zou door kunnen gaan totdat je op universiteiten daar kan worden aangenomen. Alternatief is het misschien daar les te geven in Nederlands, of een andere taal; maar dan moet je ook wat Koreaans kunnen denk ik.
Ja, Je hebt wel gelijk. Voor dat ze net als mij komt moet ik stoppen. Jullie hebben gelijk. IK MOET iets aan doen.

Ik kan proberen. Maar ja in Nederland kan je ten minste een baan vinden als je Nederlands kan. Maar in Korea ik zou echt niet weten. Dus ja vandaar een opleiding en dan een bijhorende baan. Maar ja nu ik allemaal hoor is wel moeilijk en gedoe. Ik ga niet stoppen met dit droom maar ik ga het gewoon later waar maken. Dus ik ga hier in Nederland studie afmaken en dan kijken hoe ver ik kom. en ik laat mij niet meer klein krijgen door mijn ouders.

Thanks a lot....
LOVE makes YOU blind!!
pi_94377885
Succes ermee, hoop dat het allemaal goed op de pootjes terecht komt!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_94381542
Is er in Korea niet ergens een studie Germaanse talen, of zelfs Nederlands? Als je je Nederlands iets verbetert en als je Koreaans leert, zou je daar les kunnen geven.
  zondag 20 maart 2011 @ 17:43:30 #18
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94382737
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:13 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Is er in Korea niet ergens een studie Germaanse talen, of zelfs Nederlands? Als je je Nederlands iets verbetert en als je Koreaans leert, zou je daar les kunnen geven.
Heb je haar Nederlands gezien? Dit is echt hopeloos :P
:-)
pi_94386669
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:43 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Het is native noch vlekkeloos, maar er is enige basis. Als ze nog een tijdje in Nederland woont zal het wel verbeteren. Of ze gaat lesgeven in haar taal van oorsprong.
pi_94397097
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:46 schreef kpoplove het volgende:

[..]

Dat is heel erg makkelijk gezegd dan gedaan. Okay ik leg het nog verder uit.

Kijk mijn ouders chanteren mij telkens als ik over mijn toekomst begin. mijn vader zegt dat hij mijn moeder zou vermoorden als ik iets doms doe.

Ik heb al eerder geprobeerd om weg te lopen maar het lukte me niet. als ik nog een keer probeer, kan ik het wel schudden. ik moet eerst alles onder controle krijgen. dus eerst dit studie afmaken een baan vinden. en dan meteen in een keer WEG. en dan proberen naar ZK te gaan.
ja ik weet dat ik dat makkelijk kan zeggen, heb je gelijk in. als je er midden in zit, is het alles behalve makkelijk. maar een buitenstaander kan misschien wel duidelijk stellen wat de keuzes zijn.
het klinkt alsof je maar 2 keuzes hebt, of je conformeerd jezelf aan het leven dat je ouders voor je bedacht hebben, en dan heb je een makklijke weg voor je, zonder problemen. maar dan ben je dus niet gelukkig.
of je kiest voor jezelf, en doet wat jij wilt doen. als je dat wilt doen, heb je een ijzersterke wil nodig, een goed plan, en zul je waarschijnlijk in onvrede met je ouders en misschien andere familie moeten leven. ik weet niet hoe streng je ouders zijn, maar misschien krijg je zelfs te maken met eerwraak... dan is het wel goed dat je in zuid korea zit en niet dichtbij.
probeer zo goed mogelijk uit te vinden waar je terecht zou kunnen in korea. sorg dat als het moment daar is, dat je precies weet wat je gaat doen, dat is 1 zorg minder.
je vader gaat vast moet je moeder vermoorden.
en misschien is jouw wegggaan wel goed juist voor je zusje, je ouders zullen misschien geen 2 keer dezelfde fout willen maken en nog een dochter van zich vervreemden.

ik denk dat je niet veel keus hebt, je zult moeten vechten voor wat je wilt in je leven. doe het nu, want als je gaat uitstellen, is de kans groot dat het aan je voorbij gaat. je bent 20, het leven is van jou.
  maandag 21 maart 2011 @ 00:37:12 #21
339649 kpoplove
One and Only
pi_94404356
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:13 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik weet niet... Misschien wel. Hahha mijn Nederlands is al slecht genoeg. Maar ik probeer wel Koreaans goed te leren. Bedankt. Ik kan misschien wel in het Engels. Want Engels is niet moeilijk.
LOVE makes YOU blind!!
  maandag 21 maart 2011 @ 00:39:27 #22
339649 kpoplove
One and Only
pi_94404424
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:43 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Hahhaah... Maar ik probeer elke dag mijn Nederlands te verbeteren. Komt wel goed(zo denk ik altijd). Ik blijf altijd positief te denken over dingen. Dus misschien lukt mij het wel eens. Toch?
LOVE makes YOU blind!!
  maandag 21 maart 2011 @ 00:43:33 #23
339649 kpoplove
One and Only
pi_94404555
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:18 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Het is native noch vlekkeloos, maar er is enige basis. Als ze nog een tijdje in Nederland woont zal het wel verbeteren. Of ze gaat lesgeven in haar taal van oorsprong.
Maarten dank je.... Misschien kan ik het wel. Mijn eigen taal is niets. Ik spreek amper met mijn ouders/broertje/zusje. Ik geef alleen een antwoord in het Tamil tegen mijn ouders als ze iets vragen en de rest gewoon Nederlands. Ik kan vloeiend Nederlands spreken maar schrijven is super slecht. omdat ik klein af aan een probleem heb met begrijpend lezen. Schrijven kan ik echt niet. en ik probeer wel een voldoende te scoren op school door te leren. enz...
LOVE makes YOU blind!!
  maandag 21 maart 2011 @ 00:53:03 #24
339649 kpoplove
One and Only
pi_94404890
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:21 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ja ik weet dat ik dat makkelijk kan zeggen, heb je gelijk in. als je er midden in zit, is het alles behalve makkelijk. maar een buitenstaander kan misschien wel duidelijk stellen wat de keuzes zijn.
het klinkt alsof je maar 2 keuzes hebt, of je conformeerd jezelf aan het leven dat je ouders voor je bedacht hebben, en dan heb je een makklijke weg voor je, zonder problemen. maar dan ben je dus niet gelukkig.
of je kiest voor jezelf, en doet wat jij wilt doen. als je dat wilt doen, heb je een ijzersterke wil nodig, een goed plan, en zul je waarschijnlijk in onvrede met je ouders en misschien andere familie moeten leven. ik weet niet hoe streng je ouders zijn, maar misschien krijg je zelfs te maken met eerwraak... dan is het wel goed dat je in zuid korea zit en niet dichtbij.
probeer zo goed mogelijk uit te vinden waar je terecht zou kunnen in korea. sorg dat als het moment daar is, dat je precies weet wat je gaat doen, dat is 1 zorg minder.
je vader gaat vast moet je moeder vermoorden.
en misschien is jouw wegggaan wel goed juist voor je zusje, je ouders zullen misschien geen 2 keer dezelfde fout willen maken en nog een dochter van zich vervreemden.

ik denk dat je niet veel keus hebt, je zult moeten vechten voor wat je wilt in je leven. doe het nu, want als je gaat uitstellen, is de kans groot dat het aan je voorbij gaat. je bent 20, het leven is van jou.
Ik snap wat je bedoelt. ik heb alleen maar 2 keuzes. 1. Ik leef hoe mijn ouders het willen. of ik doe wat ik wil en eindig als een aartsvijand van mijn familie en verlies liefde van je ouders/familie. erger nog ik ben dan de slechtste meisje in de wereld. ik ben een slechte voorbeeld voor de rest van de familie leden & kennissen enz. Dan wordt mijn zusje nog erger behandeld. En dat wil ik dan weer niet. Ik denk dan ook van hij zal mijn ma niets doen maar de verleden van mijn vader maakt me erg zorgwekkend. Daarom... Kijk ik kan gewoon weg lopen en hulp krijgen van iemand ofzo maar dat kan ik niet eens doen. Ik ben echt zwak voor problemen.

Maar dit heb ik op dit moment besloten: Ik ga komende 2.5 jaar studeren. (ik probeer mijn uithuwelijk uit te stellen) en dan probeer ik een net baan te vinden en probeer een beetje te sparen voor alles. en dan meteen vertrekken en dan niet meer terugkijken in het verleden en dan kom ik ooit nog terug.

Je hebt gelijk. Ik moet aan mezelf denken. Ik ben al 20 en ik wil niet meer verschuilen voor problemen. Ik ben blij dat ik nog word geholpen door jullie. BEDANKT...
LOVE makes YOU blind!!
  maandag 21 maart 2011 @ 00:54:58 #25
339649 kpoplove
One and Only
pi_94404946
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:42 schreef trancethrust het volgende:
Succes ermee, hoop dat het allemaal goed op de pootjes terecht komt!
En dat hoop ik ook.
LOVE makes YOU blind!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')