Wat wel erg vet klinkt is de "Brainfreeze" mix van DJ Shadow & Cut Chemist. Wel lastig te vinden zeg ik er ff bij. Volgens mij maar iets van 2000 exemplaren wereldwijd van geperst. Maar vast nog wel ergens te vinden.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:46 schreef fretclick het volgende:
nieuwe cd van dj shadow, the outsider, valt zwaar tegen..![]()
Zeker ook een van de topreleases in mijn collectie, ik ga hem zo meteen gelijk opzetten.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:31 schreef -skippybal- het volgende:
Godverdomme wat is dat Entroducing toch ook een plaat zeg.
Was even m'n collectie aan het sorteren en kwam 'm weer tegen. Staat nu al weer de hele avond op de repeat![]()
Dan is de rest van je collectie de lul de komende tijdquote:Op woensdag 29 november 2006 23:33 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zeker ook een van de topreleases in mijn collectie, ik ga hem zo meteen gelijk opzetten.
De repeatknop gaat z'n werk wel doenquote:Op woensdag 29 november 2006 23:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dan is de rest van je collectie de lul de komende tijd![]()
Luister de albums: Endtroducing en Preemptive Strike, zijn beidequote:Op vrijdag 14 juni 2002 16:16 schreef marla het volgende:
DJ Shadow ken ik nog niet zolang, half jaar geleden stuurde een vriend van me een mp3'tje op.. Midnight in a perfect world.. Gelyk verslaafd ! Woej die man is goed, en gelukkig komt hy ook nog naar Lowlands, waar ik ook naar toe ga..
Maar welk album het beste is weet ik niet.. heb alleen maar losse mp3's van hem ..
Is diplo niet van die dancehall enzo?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:27 schreef krioro het volgende:
Endtroducing..... blijft tof.
Diplo vs Shadow ook trouwens:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dat is ie ja, maar hij is van veel meer dan dat. Deze mix is niet zo heel eng, redelijk rustig. Zie ook de tracklist:quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:38 schreef timbob het volgende:
[..]
Is diplo niet van die dancehall enzo?
is dat niet eng?
quote:1 Giorgio Moroder - Tears
2 DJ Shadow - Organ Donor
3 Incredible Bongo Band* - In-A-Gadda-Da-Vida
4 Outkast - Rosa Parks
5 DJ Shadow - Hindsight
6 Roy Ayers - We Live In Brooklyn Baby
7 David Axelrod - The Human Abstract
8 David McCallum - House Of Mirrors
9 TV On The Radio - Staring At The Sun
10 DJ Shadow - Blood On The Motorway
11 Bmore Breaks - Gospel Bonus Beats
12 Diplo - Summers Gonna
13 Johnny Blaze - Tour To Burn
14 Diplo - Into The Sun
15 Scatta - Coolie Dance Rhythm
16 Unknown Artist - Aloo Aloo Rhythm
17 Diplo - Way More
18 T.I. - Rubber Band Man
19 Timbaland - Indian Flute
20 Diplo - Indian Thick Jawns
21 Three 6 Mafia - Who Gives A Fuck Where You From
22 Radiohead - Sit Down, Stand Up
23 Notorious B.I.G. - Dead Wrong
24 Public Image Limited - Rise
25 Lady May - Round Up
26 Kelis ft. Andre 3000 - Millionaire
27 Arti & Mestieri - Sapir Sentir
28 Kraftwerk - Tour De France
29 Diplo - News Flash
30 Os Carrascos - Bochecha Ardendo
31 Dead Prez - Hell Yeah
32 Jay-Z - P.S.A.
33 Little Boy Blue - Seed Of Love
Ah, kunnen we dat ook weer de wereld uithelpen...quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:54 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Vind Bombay the Hard Way ook tof, met Cut Chemist, kan ook zijn dat hij fragmemtarisch goed is, maar heb hem wel eens opstaan als achtergrond muziek en dan heb ik vaak dat hij toch op de voorgrond kruipt.
Er lijkt eigenlijk niet zoveel op endtroducing.. Of dj shadow lijkt gewoon nergens opquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:50 schreef Norrage het volgende:
Hmm...ik ben verslaafd..wat een geweldig album (Endtroducing dus) zeg! Wat voor muziek lijkt hier nog op? Ik ken best wat triphop en zo, maar dit is toch anders...En ik hou niet zoveel van triphop met zang erbij (Portishead ofzo...)
Maar goed, op zich hoef ik niet zoveel muziek te hebben die hier op lijkt, ik heb hier voorlopig genoeg aan
Hoor er inderdaad ook niet echt triphop in terug inderdaad. Maar er zit echt heel erg veel in, geweldig is het in ieder gevalquote:Op woensdag 10 november 2010 08:53 schreef krioro het volgende:
Hm, ik vind het werk van Krush eigenlijk niet op dat van Shadow lijken. Bijvoorbeeld Kid Koala plaats ik er eerder bij in de buurt.
Endtroducing is voor mij ook absoluut geen trip hop, maar instrumentale hip hop.
Kid Koala's muziek is wat minder melodisch, meer rauw abstract turntablism. Carpal Tunnel Syndrome vind ik zelf wel een tof album van hem. Geen idee of het wat voor je is, maar je kan het altijd proberen!quote:Op woensdag 10 november 2010 09:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoor er inderdaad ook niet echt triphop in terug inderdaad. Maar er zit echt heel erg veel in, geweldig is het in ieder gevalZou wel meer van dit soort albums willen vinden dus ik hou me aanbevolen voor tips. Ik zal Kid Koala eens checken?
Ah, DJ Krush en hoe je door je te vergissen in naam bij een nieuwe artiest uit komt. Luisterde destijds ook veel naar drum & bass, o.a. Roni Size. Op zoek naar gerelateerde namen kwam ik DJ Krust tegen als naam bij wat mixen en zo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |