leerzaam op zaterdagquote:Vlak na de Tweede Wereldoorlog werd het verhaal van het Japanse meisje Sasaki Sadako (veelal beter bekend als Sadako Sasaki) wereldberoemd. Zij was geboren op 7 januari 1943 en was twee jaar toen de atoombom op Hiroshima viel, waar zij vlakbij woonde. Toen zij 11 jaar was, werd bij haar leukemie geconstateerd, een gevolg van de atoombom. Een vriend vertelde haar dat als zij, volgens een oude legende, duizend kraanvogels zou vouwen, zij een wens mocht doen. In het ziekenhuis begon zij hiermee en volgens een van de verhalen vouwden zij meer dan die 1000 kraanvogels maar volgens een ander, meer gehoord, verhaal vouwde zij 644 kraanvogels, voordat zij op 25 oktober 1955 stierf. Haar vrienden zouden de resterende vogels gevouwen hebben en die, samen met haar, hebben begraven.
Bovenstaand verhaal is mede de achtergrond van alle gevouwen kraanvogels die we zien in Hiroshima en Nagasaki en op alle andere plaatsen waar aandacht gevraagd wordt voor vrede en actie gevoerd wordt tegen het gebruik van kernwapens.
Van de gewoonte om duizend kraanvogels te vouwen, zoals de legende vertelt, wordt inderdaad al melding gemaakt in oude boeken.
Ook worden wel 1000 vogels gevouwen door een a.s. echtpaar vóór het trouwen en dit zou zorgen voor een gelukkig huwelijk. Voor het vouwen van duizend kraanvogels is begrip voor elkaar en vooral geduld nodig, eigenschappen die ook in een huwelijk noodzakelijk zijn.
Je weet in welk forum je zit he?!!!!quote:
Flikker nou eens op hé.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:32 schreef dandybleu het volgende:
ha ik zag al twee keer op internet mensen en die dachten dat japan komt door een westerse ( criminele ) superatoombom......
ja dan ga ik ook een beetje nadenken hey?
want ja de eertse atoombom was in 1945 en ja die legde al een hele stad plat.... dus ja ze kunnen nu best wel een superextreme bom fabriceren ( immer de techniek is reeds 60 jaar gevorderd )
nou ja is het mogenlijk om technisch gezien via een atoombom een tsunami te cre-eren? ik denk van wel ....maar ja het is een spookverhaal hey? ik kwam het twee keer tegen op internet deze week.....quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:36 schreef DrDentz het volgende:
Door jou is dit topic weer een gore freakshow geworden, ik had een serieuze klacht.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:47 schreef dandybleu het volgende:
ha toevallig heb ik ooit twintig jaar geleden een duitse mop gehoord.....niet iedereen snapt de mop ook....
op een dag was er een man van 40 en die was al twintig jaar getrouwd met een vrouw.....maar op een dag kwam de vrouw erachter dat de man een hobbie had gekozen "origami".... toen maakte de vrouw het uit en vroeg een scheiding aan....
ha ha thats sick
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:36 schreef DrDentz het volgende:
Door jou is dit topic weer een gore freakshow geworden, ik had een serieuze klacht.
Ja daar ken ik het dus ook van, dus ik vind het een beetje vreemd dat ze tenmidde van een nucleaire crisis Japan moreel willen steunen met een actie die wij toch vooral kennen van een meisje dat doodging aan nucleaire fallout...quote:
Wat voor bil?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:39 schreef dandybleu het volgende:
nou ja kijk japan? toen chernobil was? ja toen gingen de jappaners ook lekker uit eten die avond....ja het is een ver van je bed show......is wel soort van logisch......
Nee, ik ben het met je eens. Wat een walgelijk hypocriet zooitje. Ze vouwen een kraanvogel en dan kunnen ze weer met een gerust hart slapen, omdat ze iets hebben gedaan om Japan te helpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:31 schreef DrDentz het volgende:
Maar ik ben dus de enige die door dit schijnheilige "kijk mij eens betrokken zijn" gedrag heen prikt.
Maar dan moet je er wel duizend van vouwen, duurt een poos maar het is een kleine opoffering voor eeuwig gelukquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:21 schreef Apotheose het volgende:
Moet het dan soms geluk brengen ofzo?(verhaal van dat meisje en van huwelijk...)
*kan wel wat geluk gebruiken en gaat vouwen.....
Hypocrisie.quote:zondag 13 maart 2011
Japan
We hebben allemaal de berichten en beelden van de aardbeving en de daarop volgende tsunami gezien.
Verschrikkelijk om de verwoestende beving en de zee zo te zien stromen en alles mee neemt wat het tegenkomt. Ik wordt misselijk bij het beeld dat ze laten zien dat een hond geen kant meer op kan en dan verdwijnt in de massa. Zo dit komt binnen zeg, jammer dat men niet begrijpt dat er zoveel mensen zijn die deze beelden niet zo snel meer los kunnen laten. Mensen en dieren in welke verwoesting je te zien krijgt het zijn hele nare beelden. Wat heeft het voor zin om te zien hoe een levend wezen kansloos is en zich in paniek over moet geven aan.....
Emotie tv van mij mag dit echt anders, alles voor de kijkcijfers, helaas ten kosten van al de hooggevoelige op aarde die hier niet tegen kunnen. Natuurlijk is het goed om bericht te geven van wat er gebeurt op de aarde maar niet met zoveel ingrijpende beelden. Hoeveel mensen kijken er al geen nieuws meer of lezen geen kranten meer enkel om al die nare beelden en verhalen. Is dit dan je kop in het zand steken? Nee, heeft te maken met de gevoeligheid van de mens, de een kan wel tegen dit geweld wat binnen komt, een ander niet. Kijk eens naar de inzamelactie acties, hoe meer nare beelden des te meer geeft men lijkt het motto. Kunnen we dan niet geven vanuit ons hart? omdat we voelen dat er ergens op aarde hulp nodig is? Of moeten we eerst zien hoe iemand omkomt, honger heeft, alleen op de aarde is, kinderen die ziek zijn, dieren die mishandeld worden en dit allemaal in beeld ipv woord en gevoel. Voor Japan kunnen we alle hulp vragen zoals we als lichtwerkers weten wat we moeten doen. Je kan een kaarsje aan steken en daarbij om hulp vragen, bidden, actie ondernemen en dit kan van alles zijn. Het is juist goed dat we aan elkaar denken en elkaar helpen, laten we dit a.u.b. niet vergeten, maar zonder al die nare beelden.
http://spiritueelbegeleider.blogspot.com/2011/03/japan.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |